Vervelend Emily dat je bloeddruk toch weer wat hoger is. Wel fijn dat ze het meteen even goed in de gaten houden, hoop dat je morgen gewoon weer naar huis mag. Hier vanochtend even flink in de stress gezeten. De kleine had de hele ochtend niet bewogen, dus ik proberen haar wakker te maken maar ze gaf mooi geen reactie. Toen ik in paniek begon te raken bewoog ze gelukkig ineens. Pff ben me echt rot geschrokken. Vanmiddag heeft ze weer wat liggen trappelen en ik wacht even af wat ze straks doet (rond etenstijd is ze altijd het actiefste) als ze dan nog te rustig is ga ik even bellen.
Oh spannend is dat Moontje! Heb het deze zwangerschap 1x gehad, dat ik m niet te pakken kreeg. Kon rustig liggen of porren wat ik wilde, maar niks. Toen hij eenmaal begon te bewegen (pas toen ik op de bank een boek ging zitten lezen, ik dacht, moet mn gedachten even afleiden, misschien werkt dat) bewoog hij gelukkig wel meteen volop. Als je twijfelt aan de bewegingshoeveelheid vanavond meteen bellen hoor!
Dat is schrikken zeg! Ik had dat zaterdag ook. Meneertje had zich s'ochtends nog bewogen en toen vanaf een uur of 3 zo goed als niets meer. Ik heb toen s'avonds de vk gebeld. Die maakte zich niet zo'n zorgen en ik moest het nog even aankijken. Toen ik ophing begon hij natuurlijk weer te trappelen.... Maar zeker bellen hoor als je nog niet veel hebt gevoeld! Al is het voor je eigen gerustheid... 99 van de 100 keer is er niets aan de hand gelukkig maar je wilt niet die ene zijn....
Hier is ons manneke ook erg rustig de afgelopen twee dagen. Heb hem vandaag maar een paar keer gevoeld en dan alleen als ik mn buik echt induwde... Niet leuk eigenlijk, maar ja...
Naar is dat, als je hem weinig voelt! Vaak als ik met een kruik op de bank ga liggen, voel ik wel beweging. Maar bij twijfel altijd bellen natuurlijk!
controle is goed!! Datum staat zo goed als vast. we zijn afhankelijk van een plekje op de neonatologie.
Emily vervelend voor je. Hoop dat je morgen snel naar huis mag. En moontje heb het ook soms hoor heb tot nu toe nog niet hoeven bellen kijk het rustig aan altijd. Maar later begint ze toch te schoppen gelukkig! Gister ook gehad . Spannend he dames laatste dagen. Vandaag behoorlijk krampen en harde buiken gehad moet het wegpuffen ik ga ervan uit dat het erbij hoort anders vraag ik het woensdag wel bij de controle. Meerdere mensen gehad??
Spannend Beertje! Fijn dat de controle goed was! Hier nog steeds in spanning... net op de bank gelegen en geprobeerd contact te maken met de kleine maar ze wilde gewoon niet reageren. Me man en ik hebben daarna zo'n 30 min. Moeten porren, voorzichtig schudden met me buik voor er 2 kleine bewegingen kwamen. Daarna meteen weer stil, ben ik helemaal niet van haar gewend, kan wel janken... De VK gebeld en die zegt dat ik het moet aankijken tot morgenochtend. Ze vond de 5 bewegingen van vandaag voldoende, heb ook aangegeven dat het me echt moeite koste om die bewegingen te krijgen en dat dit echt veel minder is dan normaal.
Heb een warme kruik geprobeerd. Ga straks voor ik me bed in ga nog even een warme douche proberen, misschien dat ze daar beter op reageert.
Als je het niet vertrouwd nog een keer bellen hoor en dan een ctg etc eisen! Mijn vk zei zaterdag ook hetzelfde "kijk het maar even aan" en ik heb echt niet fijn geslapen die nacht. Het zal vast wel goed zitten maar o ik ken die stress.... Hoop dat je beebje zo weer gaat bewegen!
Moontje, niet teveel laten afschepen door die vk hoor! Volg je eigen gevoel, als jij je er niet goed bij voelt moet je actie ondernemen. Bijvoorbeeld de vk nog eens bellen, zeg dat je anders het zkh belt als zij je bezorgdheid niet serieus neemt.
VK belde net zelf terug, zat haar met dit termijn toch ook niet zo lekker. Dus ze komt nu langs en stuurt me dan door voor een ctg naar het ziekenhuis.
Hè bah moontje dan zou ik ook schrikken hoor! Blij dat ze je zelf heeft teruggebeld Idd better safe than sorry
Wat fijn dat ze terug belde! Laat je even weten hoe het is gegaan? Ik duim voor je, komt allemaal goed
Bedankt voor jullie berichtjes! Ben weer thuis, de ctg zag er gelukkig goed uit! Na 10 min. aan de ctg begon de kleine met bewegen en heeft tijdens de ctg nog een paar schopjes gegeven, wat een opluchting was dat! Tijdens de scan ook weer wat pijnlijke harde buiken met enige regelmaat, die waren ook te zien op de ctg, maar nog niet heel erg sterk aanwezig. Echo zag er ook goed uit, er was nog voldoende vruchtwater te zien en ze liet nog even een beweging zien. Ben blij dat de VK toch nog terug belde, maakte me echt heel veel zorgen, en voel me nu weer een stuk rustiger. De VK in het ziekenhuis vertelde dat het een voorteken kan zijn, dat het vaak gebeurt dat baby's een paar dagen voor de bevalling een heel stuk minder bewegen om zo hun energie te sparen voor de naderende bevalling. Ben benieuwd!