mommy's to be 15 t/m 31 januari 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boef12, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyChar

MommyChar Actief lid

14 jul 2014
    291
    0
    0
    Part-time werkster and believer!
    Noord-Holland
    Bah wat een nachten hebben jullie gehad zeg.
    Hier wel een goede nacht gehad.

Emily hopelijk komt het gesprek snel.

Goede controles gehad zo te lezen.

Spannend Nijntje, lijkt mij wel gek om te weten wanneer de baby komt.

Agh Elliepellie, dat is wat minder, zeker als je ook aan de baby denkt van jou collega, hopelijk gaat het na het slapen vannacht morgen beter.

Iedereen is moe en klinkt echt zo ready om te bevallen..
    Ik hoop hier wel dat baby nog een weekje blijft groeien.

Goede nachtrust gewenst!

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Positief gesprek met de gyn :). Omdat de eiwitten maar net boven de grenswaarde liggen en mijn bloeddruk nog binnen de marges valt gaan ze niets acuuts doen. Ze gaan wel inleiden, maar pas vanaf 37wk. Plan is zondagavond ballon plaatsen, maandag kijken of vliezen gebroken kunnen worden. Mochten alle uitslagen tot zondag nu echt heel goed blijven dan kunnen ze het zelfs nog wat uitstellen meer richting de 38wk (en andersom; als het opeens flink verslechterd kan het natuurlijk eerder worden).
    Vind het fijn dat in principe de 37wk gehaald gaan worden! En dat er nu een plan is, met wat dagen de tijd om eraan te wennen enzo.
    Dus, geeft jullie de tijd om toch nog de eerste baby van het topic op de wereld te zetten ;)

@nijntje, spannend dat de datum nu definitief is! Kun je de opvang niet wat vervroegen?
    @ellie, vervelend zo'n emodag, slecht slapen helpt ook niet mee om je psychisch fit te houden! Hopelijk vannacht betere nachtrust.

3. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Wat fijn emily, kan je baby'tje nog even doorgroeien in de buik! Hoop dat je iig de 37 weken ruim haalt, dan zijn ze meestal wel klaar ervoor he..

@hormonen, hier is het ook elke dag weer anders. Zit er soms compleet doorheen en dag erna maak ik me weer op en onderneem ik vanalles. Valt geen touw aan vast te knopen. Weet wel dat ik blij ben als ik straks mn lichaam weer terug heb en die hormonen weg zijn

4. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Emily, fijn dat je een positief gesprek gehad hebt. Wel spannend zeg.... *daar zou mn bloeddruk al van gaan stijgen ;)*

Elliepellie, jeetje, das een heel vervelende gedachte... Maar gelukkig voel je jullie manneke wel regelmatig (ook al is ie rustiger). Ik heb vannacht gedroomd dat ons beebje verdronken was... Ook niet fijn wakker worden...

Joykke, zo herkenbaar, ik wil ook weer mn lichaam terug en gewoon kunnen lopen, de auto in kunnen stappen enz... Maar goed, nog even doorbijten...

Ons plan mbt het tijdstip was dat Esmee dan gewoon op school zit en opgehaald wordt door oma, net als anders. En Levi zit op de geplande dag gewoon op het kdv. Levi kunnen we om 7.30u brengen, maar Esmee toch echt pas om 8.30u. Moeten we eerder in het zh zijn, dan komt er zeker wel een oplossing, maar zo zou niemand wat in de gaten hebben en dat vonden we eigenlijk wel leuk (en lukte bij Esmee destijds ook).
    We weten nu idd een eind-datum, maar ons manneke kan natuurlijk ook eerder komen, al geloof ik daar niet meer in.

Dames, we gaan vannacht allemaal goed slapen en dan wordt het toch wel tijd voor de eerste beebjes....

5. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Emily, fijn het goede gesprek met de gyn. Maar wel spannend hoor!

Nijntje, lijkt me ook spannend om een datum te weten! Mits hij zich niet eerder meldt..

Joyyke, herkenbaar die hormonen. Ene dag super en de andere dag kan zomaar weer minder zijn.

6. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn, Emily, dat ze niet heel veel haast maken!
    Maar je mag tussendoor niet even naar huis? Met evt dagelijkse check urine en bd in het ziekenhuis?

Huilbuien, emo-dagen, zere heupen... het wordt tijd voor de eerste bevalling 😀. Ik heb ondanks mijn slechte nachtrust vandaag nog de hele box geschuurd en wit geverfd. Net nog voor de tweede keer afgelakt. Was topsport, haha.
    Nu even rustig op de bank en de baby begint meteen lekker te trappelen gelukkig. Ik merk wel dat het voor mij goed is om dingen te blijven doen. Heb volgende week ook nog wat afspraken staan. Anders ben ik wel heel veel bezig met de baby en wat er allemaal mis kan gaan.
    Misschien helpt het jou ook, elliepellie om wat te doen (box verven is misschien wel wat enthousiast, haha).

Nu hopen dat de fysieke inspanning helpt om lekker te slapen vannacht!

Goede nacht allemaal!

7. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Nijntje, fijn dat jullie datum nu vast staat, spannend!

Emily, wat fijn dat je eindelijk je gesprek gehad hebt en dat jullie kunnen wachten tot de baby 37 weken is. Spannend zeg dat jullie kleine misschien zondag al komt!

Elliepellie sterkte! Vervelend dat je zo een dagje hebt, zal ook met slaaptekort te maken hebben. Hoop dat je kleine weer snel lekker actief is!

Hier alweer de hele dag wisselend, zeurende menstruatiepijn, steken en harde buiken. Wordt er soms zo onrustig van, denk elke keer weer dat het eindelijk zover is en dan gebeurt er weer niks... Ga er nou maar vanuit dat het weer vals alarm is, anders maak ik mezelf alleen maar gek.

Hoop dat jullie vannacht allemaal een goede nacht hebben!

8. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Gelukkig is hij weer super actief... Zit geen moment stil op dit moment 👍

Ja denk dat het met slaap tekort te maken heeft... Morgen naar de vk.. Moest eigenlijk vrijdag maar ze belde om te vragen of we het naar morgen konden verzetten

9. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben alweer een tijdje klaarwakker 😁.
    Zoonlief slaapt als een roos, maar ik kan de slaap niet vatten. Inslapen gaat prima, maar daarna word ik elk uur wakker en vanaf drie/vuer uur lukt het gewoon niet meer.
    Zou je íets van een slaapmiddel mogen als je hoog zwanger bent...?

10. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    *zwaait naar Nina*

ook alweer ruim n uur wakker, na een prijswinnende 2.5u slaap... Grrr...
    Begin me ook af te vragen of je slaapmiddelen mag...

11. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Hier ook alweer een uurtje klaarwakker.. Zo irritant.. Haha.

Jammer Nina dat je inspanning geen effect heeft gehad op je nachtrust..

Wel fijn Elliepellie, dat je vandaag al terecht kan bij de vk ipv vrijdag.

12. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Hopelijk hebben nog even de slaap kunnen vatten Nina en Julia!

Heb zelf om 5.00u de verpleging 'gebeld', dat hielp al wel wat. Even frustratie over weinige slaap van je afpraten, en ze gaf me wat warme melk met honing. Afgesproken dat ik het ook even aankaart bij de artsenvisite vanmorgen, je schijnt incidenteel een slaapmiddel te mogen tijdens de zwangerschap zonder dat het schadelijk is. Dat stukje perspectief icm van je afpraten en wie weet de warme melk zorgden in ieder geval voor wat mentale rust, kon even wat rustiger liggen, minder gefrustreerd vh niet slapen. En daardoor zelfs nog even een uurtje weggedoezeld in een heel lichte slaap - tis maar kort en superlicht, maar stukken beter dan 's ochtends klaarwakker de uren tellen! :)

13. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Nee ik ben om 6.15 maar opgestaan. Lekker rustig koffie gedronken :) vandaag nog visite, maar hoop dat ik tussendoor nog een tukje kan doen.

Haha dat is ook wel gezellig Emily! Fijn dat je toch nog een uurtje even weggedommeld bent! Mag je tussendoor helemaal niet naar huis tot het inleiden?

14. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je nog even weggedut bent, Emily en jammer dat dat bij jou niet lukte Julia.
    Ik heb nog wel twee uur weer geslapen, maar ik voel me toch een potje brak! Mijn vingers beginnen ook dik te worden van het vocht. Ik hoef gelukkig niks vandaag.
    Alleen een beetje thuis opruimen.

Benieuwd naar de controles vandaag (elliepellie, jij gaat vanmiddag toch?). Ik moet morgen weer naar de gyn.

15. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Hier ook een dramatische nacht, niks geslapen en word er echt gefrustreerd van inmiddels.. lig maar te woelen en dan die kriebelbenen. Pijn aan mn schaambot en het draaien wil niet meer zucht..
    dacht ook een momentje aan slaapmedicatie mja..
    Ga nu nog even slapen als het lukt, strakjes controle vk.

Hier weinig gerommel, kwam het maar wat meer inmiddels. Ben er wel klaar voor mja de kleine meid moet dat natuurlijk ook zijn.. wel fijn te zien dat we allemaal hetzelfde doormaken meiden

16. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

hier ook een slechte nacht gehad. maar dat kwam door mn dochter. lig nog wel in bed. ongi gevoel heel erg in mn buik. en snel harde buiken

17. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Hier een redelijke nacht gehad... Was wel klaar wakker om 5 uur maar toch nog even ingedommeld tot 7:30.

Jep vanmiddag controle ipv morgen. Vk kreeg spreekuur morgen niet rond dus had ze gevraagd of ik vandaag kon... Ja heb toch niets beters te doen 😝 ben benieuwd... Morgen alweer 39 weken!

Beebje is gelukkig weer goed aanwezig... Gisteravond was hij echt extreem druk... Moest waarschijnlijk even zijn rustige dagen inhalen

18. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw meiden wat kletsen jullie lekker door. Inderdaad heel fijn dat alles wat ik hier lees zo herkenbaar is. Dan heb je tenminste het idee dat je niet de enige bent die het meemaakt. Ook hier slapeloze nachten. Zo frustrerend omdat je weet dat je heel moe bent. Een middagdutje doen lukt me niet altijd. Echt slapen overdag is er in ieder geval niet bij.

Perineum massage olie; doe ik nu wel, maar ik vraag me af of het helpt. Ik doe het liever nu wel en dat dan later blijkt dat het niet heeft geholpen ipv dat ik straks uitscheur en ik denk; misschien had ik het toch moeten proberen..

Wat fijn dat ze in ieder geval wachten tot 37 weken Emily! Ik kan me voorstellen dat dat rust geeft. Ook al zijn we er allemaal klaar mee met deze termijn, toch kan ik me voorstellen dat je er nog niet klaar voor bent als het opeens heel snel lijkt te gaan gebeuren (zeker als het niet op een natuurlijke manier op gang komt).

19. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu echt heel verkouden sinds een week ongeveer. Ik baal er enorm van; wat als ik nu ga bevallen? Ik ben kapot en krijg geen adem, dan kan ik toch geen topprestatie leveren straks?

Emo-buien; ook heel herkenbaar. Tussen mij en mn vriend gaat het allemaal nog heel goed gelukkig. Maar ik kan me soms zo druk maken om sommige dingen. Ik zie enorme beren op de weg terwijl ik zo'n obstakel normaal naast me neer zou leggen.

De controle maandag was wel goed. De baby is nu gelukkig wel ingedaald. Hij heeft nog genoeg vruchtwater en groeit goed. Zo raar als mensen nu vragen hoe lang ik nog moet; nog maar 1,5e week hoor ik mezelf dan zeggen. Dat klinkt zo onwerkelijk! Ik vermoed dat de kleine wel langer blijft zitten; ik voel nog helemaal geen gerommel wat jullie wel hebben. (ook hier weer fijn om daar wel over te lezen; dan weet ik een beetje wat me te wachten staat, en ook dat het ondanks gerommeld nog best een tijdje kan duren). Al voelde de vk een harde buik terwijl ik die zelf niet herkende; misschien rommelt het dus wel maar voel ik dat niet...

20. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow je merkt dat we aan het einde zijn dames we kletsen erop los!! Dames over 37 weken hebben jullie bed oo klossen staan en dat plastic onder je lakens liggen?! Zie daar beetje tegenop slaap al slecht!

Deel Deze Pagina