Bed niet op klossen (heb boxspring, dus hoefde niet). Ik heb wel zo'n matje onder mijn laken gelegd, ja. Je weet maar nooit..
Ik heb een waterdichte matrasbeschermer bij de ikea gehaald want dat stomme matje vind ik en te klein en het kraakt. Die van de ikea is niet duur, past over het hele bed en kraakt dus niet. Volgens vk was dat prima. Voor een 180 bed koste het 25...
Hier het bed pas op klossen als ik naar huis kom. Beval toch in t zh en voor de kids is het niet handig. Ons bed wilden we eik de vorige keer niet meer op klossen zetten, maar omdat het zo laag is, kwam ik bijna niet uit bed. Dus toch maar wel op klossen, en dan het bed uit via een krukje. zeiltje heb ik er nu wel onder liggen, maar is meer voor mn gevoel. De vorige keer nog geen zeiltje en ik lig nog steeds op hetzelfde matras. Matras heeft niks geleden met al dat vruchtwater. Lig hier overigens al de hele ochtend in bed. Esmee op school, levi naar oma en ik ff bijtanken...
Elliepellie, fijn dat de baby weer lekker actief is! Succes bij de VK Momma, bed staat hier op klossen en ik heb al vanaf week 36 mijn matras beschermd. Heb gehoord dat zo'n matje echt vreselijk ligt en dat je er flink van gaat zweten dus ik heb ervoor gekozen om een waterafstotende molton te kopen en over mijn matras heen te doen, daaroverheen zit weer een gewone molton en dan een hoeslaken. Doordat er nog een gewone molton en hoeslaken over de waterafstotende molton heen zit, gaat het niet zo zweten en ligt het ook gewoon zacht. Voor de meiden die weer wakker waren vannacht, kunnen jullie niet overdag even een paar uurtjes gaan liggen? Ik slaap de laatste tijd redelijk s'nachts, ben alleen elke 2 uur ofzo wakker dus je wordt niet echt uitgerust wakker. Ga dan altijd in de middag nog even 2 uurtjes liggen en dat scheelt wel.
Hier staat bed ook op klossen al 2 weken, matje had ik erop liggen maar zweet zo erg heb ik er weer afgedaan bij de laatste x verschonen. Plastic matje was echt vervelend met schuiven etc dus nu weet ik het ff niet.. @slapen, kan wel overdag wat inhalen. Maar zo wordt het omgedraaid ritme. En vooral snachts lig je maar te woelen en het is zo stil. Vriendlief hoeft het kussen maar te raken, heel frustrerend!
Wij hadden ook een waterdichte molton voor op het bed gekocht. Ligt stuk beter dan zo'n krakend zweterig zeiltje! Klossen hebben we wel in huis. Eerst maar eens afwachten wanneer we straks naar huis mogen en of het dan nog nodig is. Vanmorgen groeiecho gehad, baby doet het goed! Werd nu geschat op 3100 gram, iets bovengemiddeld. De meting van z'n buikje kwam uit op een termijn van 41+4 , maar dat zei niks, omdat dat afvlakt in groei de laatste weken, en je dan al snel wat hoger uit kan komen dan de werkelijke termijn. Maar een lekker speklaagje lijkt hij hoe dan ook te hebben, hij zag er ook erg bol uit .
Hier ook het bed op klossen. Het is wel erg hoog, maar ik kom makkelijker in en uit bed dan toen het laag stond. Ik heb gelukkig lange benen.. Het bedzeiltje vind ik inderdaad een rotding. Wij hebben er overheen nu een gewone matrasbeschermer van de Ikea (dus niet zelfde als elliepellie) die we nog hadden liggen. Die kost een tientje geloof ik, dus niet zo erg als die straks verpest is. Daaroverheen dan weer het hoeslaken. Het scheelt nu een hoop gekraak en gezweet. Anders word je inderdaad nog sneller wakker Ik heb een hele oude matras trouwens, dus misschien geen ramp als die straks nat wordt. Maar ik heb geen reserve matras of zo, dus niet zo fijn om dan in de nattigheid te liggen
Oh wat fijn Emily! Klinkt alsof de kans groot is dat die kleine straks zonder couveuse kan als het eerder komt.
Qua gewicht in ieder geval, over rijping van longen, hersenen, etc zegt het niet alles. Maar het is sowieso een heel goed teken en erg fijn om te weten dat hij het tot nu toe goed heeft!
Ow, Emily, dat is goed nieuws. Aan zijn gewicht zal het waarschijnlijk niet liggen dan. Nu hopen dat de rest ook goed gaat. Misschien toch nog maar langs Ikea voor zo'n waterafstotend laken. Het matje eronder gaat op zich wel goed, maar is vrij klein en inderdaad warm. De slapelozen nachten breken me nu echt op. Ben vandaag thuis met mijn zoontje, dus slapen overdag is er niet bij. Ik heb hem net wel even een uurtje voor de TV gezet om toch even te liggen. Anders weet ik niet hoe ik het vol moet houden. Nijntje, wat fijn dat je zoon even naar oma kon. Ik mis deze weken heel erg (schoon)ouders in de buurt. Gelukkig komen mijn ouders morgen een dag bijspringen. Kan ik overdag goed uitrusten.
Contole was weer goed. Ze heeft weer even gekeken en heb nog steeds 1cm ontsluiting maar alles is nu wel verweekt dus er gebeurt wel wat. Daarnaast heb ik erg veel bruinig slijm.... We zullen zien. Ze heeft ook alvast voor het geval dat een afspraak gemaakt in het ZH op 23-1 als ik tegen die tijd nog niet ben bevallen en dan gaan ze me inleiden... Dus hooguit nog 2 weekjes 👍
Emily, wat goed dat jullie beebje al zo 'groot' is!! Misschien dus toch een betere start dan de vorige keer. Eliepellie, jij hebt dus ook een einddatum, maar wie weet is het niet meer nodig. Bruinig slijm... beebje komt er aan, hoop ik voor je!
Ik hoop het! Had zondag ook al bruinig slijm maar was toen vrijdag "gestript"...maar nu was het voor het toucheren... Lijkt me stug dat dat nog van vorige week was
Ik ga er niet al teveel van verwachten kan ik ook niet teleurgesteld worden. Hopen kan altijd natuurlijk!
Emily, mooi geschat gewicht! Hopen dat zijn longetjes etc ook goed gerijpt zijn! Elliepellie, fijn dat alles weer goed was. Er gebeurd dus wel wat in je lichaam. Fijn idee dat je over max 2 weken je kindje in je armen hebt! Hier een waterafstotende molton op mijn deel van het bed. Daaroverheen gewone molton en hoeslaken. Had ook dat zeiltje uit het kraampakket eronder eerst. Maar jeej, wat warm was dat en wat gleed dat erg zeg! Dus heb hem weer weggehaald. Vanmiddag ben ik 'per ongeluk' even in slaap gevallen op de bank. Wil eigenlijk liever overdag niet slapen omdat ik snachts misschien helemaal niet meer slaap. Maar we zien het wel weer aankomende nacht.. Trouwens de hele dag al een erg drukkend gevoel op m'n baarmoedermond, net alsof ik zware stenen in m'n buik heb. Veel harde buiken en kramperig. Maar het zal allemaal wel voorwerk zijn. Het is zeker niet pijnlijk of regelmatig.
Ik hoop voor je dat het vanzelf op gang komt Ellie!! Zou wel fijn zijn. Julia, dat klinkt wel als goed voorwerk ja! Ik ben benieuwd! Over het op de bank in slaap vallen zou ik me geen zorgen maken. Blijkbaar heeft je lichaam het nodig. Je zou hooguit de wekker kunnen zetten zodat je hooguit een uur slaapt. Sinds ik in de middag even ga liggen slaap ik 's nachts eerder beter dan minder goed. Misschien omdat ik minder hoef te stressen over of ik wel genoeg rust krijg..
Elliepellie wat spannend. Heeft ze jou ook weer gestript? Emilly vermaak jij ne nog in het ziekenhuis? Ik hoop dat je babytje een betere start heeft. Ik heb een waterdichte matrasbeschermer. Ligt prima. Vandaag veel schoomgemaakt. Me moeder heeft geholpen Heerlijk... Ik ben benieuwd of ervan het weekend babys komen
Met 1cm kan je volgens mij niet echt strippen maar ze zat wel flink te wroeten... Awkward en best pijnlijk vond ik het weer.... Kijk ook uit naar de tijd dat niet jan en alleman in mijn poes zitten te kijken en te wroeten want dat is echt niet mijn hobby! Hahaha Mijn man lacht me altijd uit... Dan zeg ik altijd dat zijn tijd ook wel gaat komen als hij de leeftijd voor prostaat onderzoeken heeft 😇
Haha Elliepellie je liet mij even hard lachen hier in huis ook blij trouwens dat controle goed was en je baby binnen max 2 weken in jou armen hebt. Emily mooi dat jou baby zo goed op gewicht is, duurt nu niet lang meer. Slechte nachten gaat mij zo te lezen nog goed af, af en toe er last van. Hier slaap ik ook waterdichte molton van de action en hoeslaken daaroverheen. Vorige keer brak mij water pas nadat vk had gecontroleerd dus ben benieuwd dit keer. Hier maandag weer controle, heb alleen nog maar harde buiken als voorwerk en veel slijm voor de rest denk ik dat hij nog lekker chillt.