mommy's to be 15 t/m 31 januari 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boef12, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Emily, fijn dat je dochtertje het zo goed doet!

Inderdaad knap dat je bent gegaan Nina! Raar he? Ik heb ook een aantal crematies gehad tijdens mijn zwangerschap en zo apart dat de baby aan het trappelen is tijdens zo'n dienst terwijl iedereen rouwt. Maar inderdaad the circle of Life.

Hier vanavond nog even lekker uit eten samen met m'n vriend nu het nog kan!

2. nieuwkomertje

nieuwkomertje Actief lid

18 apr 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook echt gehad. De nachten op, overdag gaar. Sinds vandaag ook bekkenpijn tijdens het lopen. Even dit forum snel doorgenomen. Moet over half uur bij de VK zijn.

Ellie; aahh wat een toetie! Echt een mooi lief manneke om te zien. En zoals je al dacht flink bos haartjes. Lijkt me zo onwerkelijk als je ineens een gezichtje ziet bij het kindje dat je al die maanden hebt voelen trappelen!

Emily; wat een goed nieuws! Nu aftellen!

Crematie tijdens zwangerschap is zo tegenstrijdig en zet je aan het denken. Maar dat is inderdaad de circle of life. Fijn dat je afscheid hebt kunnen nemen.

Hebben jullie trouwens alle flesjes en speentje van tevoren uitgekookt? Of doet de kraamverzorgster dat? En waar laat je de uitgekookte flesjes en speentjes? Ik was dat helemaal vergeten totdat ik alle flesjes en speentjes tegenkwam tijdens het opruimen.

3. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Fijn dat je dochertje er zo goed mee omgaat Emily.

Nina, goed dat je toch bent gegaan om je vriendin te steunen, en fijn dat de reis goed is gegaan.

Veel plezier Julia, geniet nog even lekker samen!

Ik moet morgen weer voor een controle naar de VK, ben benieuwd of ze gaat controleren op ontsluiting en of ze misschien voorstelt om te gaan strippen, ben morgen 39 weken. Merk trouwens dat ik me steeds meer ga terugtrekken, kan eigenlijk maar weinig mensen om me heen verdragen en kan ook steeds slechter tegen geluiden enzo.
    Herkenbaar?

4. nieuwkomertje

nieuwkomertje Actief lid

18 apr 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben alweer terug van VK. Bloeddruk was weer omhoog gegaan, moet meer rusten. Heb foldertje meegekregen waar ik op moet letten. Ik voel me zo rot sinds vandaag. Dat terugtrekken en weinig geluiden kunnen verdragen klinkt me heel bekend in de oren.

5. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed dat je bent gegaan Nina! Dat is vast heel fijn geweest voor je vriendin. Emoties kan ik me voorstellen; ik moet al huilen bij een film, laat staan als je zo'n heftige gebeurtenis in het echt bijwoont...

Wat fijn dat je dochter geniet van de aandacht van haar vader en jullie familie Emily! Dat lijkt me een hele zorg minder, zodat je ook met een gerust hart in het ziekenhuis kan blijven! Hopelijk duurt het nog even voordat de kleine komt!

Ik merk dat sinds vandaag, ongeveer een week voor de uitgerekende datum, ik geen afspraken meer heb staan (behalve met de vk). En ik vind dat eigenlijk helemaal niet erg :) Lekker rustig zo, en ik heb nog tijd om te genieten van mijn vrije tijd, wat laatste dingen te regelen en toe te geven aan de enorme moeheid.. Dus ja; herken het gevoel van terugtrekken wel, maar niet op een vervelende manier.

6. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    @niewkomertje; rustig aan hoor! Probeer die rust inderdaad te pakken, je lichaam geeft aan dat het het pittig heeft nu.

Flesjes en speentjes heb ik alleen op een hele hete stand in de vaatwasser gedaan. De speentjes staan wel klaar in de sterilisator. Maar het lijkt me zo weinig nut hebben om ze nu uit te koken omdat ik geen idee heb wanneer ik ze nodig heb en ik ze niet super-hygiënisch kan opbergen. Als de borstvoeding lukt heb ik die flesjes in het begin helemaal niet nodig. En al zou ik al snel overstappen op flesvoeding, dan kan het ook nog 3 weken duren voordat de kleine er is...

7. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heerlijk om zo tegen elkaar aan te kletsen allemaal, he? Hebben we straks vast geen tijd meer voor ;)
    Jammer dat het gerommel niet heeft doorgezet Daantje, maar het duurt vast niet zo lang meer nu.

@Julia: veel plezier vanavond! Geniet maar van de quality tijd samen.
    @nieuwkomertje: hoe hoog is je bloeddruk? Rustig aan doen, hoor! Heel gezond om je af te zonderen van de rest van de wereld.

Ik begrijp wel dat je het lekker vindt Sterre, dat je geen afspraken hebt staan. Je bent er ook bijna! Hier morgen 38 weken, maar het voelt al als 40. Pfff.... Onze agenda is deze week behoorlijk vol; laatste belangrijke afspraken van mijn man, studiedag van school (dus dochter vrij), mensen die nog even op bezoek willen komen en dan natuurlijk gewoon onze eigen kinderen over de vloer - gezellig, maar druk. En ik wil zo graag alleen zijn... Ben normaal echt een sociaal dier, maar nu is het me allemaal snel te veel. Zeker na een dag als vandaag.
    Vanaf komend weekend houd ik de agenda leeg, denk ik. Kan altijd nog spontane afspraken maken. Het zijn de laatste loodjes, dames!

8. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nieuwkomertje: Ik doe nog niets met de speentjes en flesjes. Wil in principe weer borstvoeding geven. Vaak kookt een kraamhulp het wel uit als je het toch nodig hebt (ik heb zelf zo'n sterilisator, dus is ook zo gepiept).

9. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Flesjes en speentjes nu 1x uitgekookt en als ml ze op dag twee mee naar het zh neemt nog een keer uitkoken. Ik ga voor fv, dus heb ze wel vanaf het begin nodig. Al krijgen de beebjes in het zh de eerste dag nog zhflesjes.
    Als je ze hebt uitgekookt was het advies om ze in de koelkast te bewaren. Dus daar staan ze nu...

10. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Vervelend Nieuwkomertje dat je bloeddruk weer gestegen is.
    Probeer inderdaad af en toe even je rust te pakken, je lichaam heeft het nodig!

Ik heb de flesjes en speentjes nog niet uitgekookt, eigenlijk ook niet over na gedacht. Heb ook een magnetron sterilisator, dus ga deze morgen meteen maar eens gebruiken.

Hoop dat er vannacht weer een kleintje wordt geboren, wordt wel weer eens tijd voor de volgende forumbaby :p

11. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Nou dames ik ben bevallen
    12 januari om 17:39

En wat ging het snel.

Ik had bij binnen komst al ruim 1 cm. Dus geen ballon geplaatst.
    Vliezen gebroken. Weeën opwekkers gehad. Langzaam opvoeren.
    Half vier 3 cm. Ik baalde ontzettend want de weeën kwamen ineens snel.
    Op een gegevens moment trok ik het niet meer. Wilde een ruggenprik. Waren ze bezig met de ruggenprik. Maar omdat ik zulke enorme druk van onder had ging ze eerst maar eens voelen. Volledige ontsluiting..

En precies twee uur na de drie cm issie geboren.

De artsen staan versteld dat hij zo sterk zijn benen beweegt. Hij is ontzettend zoet.
    Ik ben een trotse mammie.

12. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    #1792 moontje86, 12 jan 2015
    Laatst bewerkt: 13 jan 2015
    Wauw Beertje wat een snelle bevalling!
    Gefeliciteerd! Wat fijn dat hij de artsen versteld doet staan, een goed teken! Hoe gaat het verder met hem?

13. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow beertje gefeliciteerd! En nog geen 39 weken nog SOw je maakt het gelijk spannend bij mij hahahah! Genieten ervan samen! Ben je al naar huis?

14. Beertje13

Omdat hij geopereerd word ben ik ook nog in het ziekenhuis.

Hij doet het heel goed. Ze gaan straks overleggen. Sochtends dus of hij van de neonatologie af mag. Of hij naar de gewone kinderafdeling mag. ik weegt 3260 en is 49 cm. Super dus!!!

15. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Wat fijn zeg dat het zo goed gaat!
    en een super mooi gewicht heeft hij al.

Geniet van je kleine mannetje en sterkte de komende paar dagen, zal denk ik ook heel spannend voor jullie zijn. Hoop dat je nu wel wat gerustgestelder bent nu je ziet hoe goed hij het doet, en dat jullie straks na de operatie weer snel naar huis mogen.

16. Beertje13

Lief van je loontje. Dat hoop ik ook..is inderdaad heel spannend

17. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Van harte gefeliciteerd Beertje!! Wat een ontzettend sterk mannetje dat hij zo goed met z'n beentjes trappelt! Spannende tijden nu, en lekker genieten van de momenten dat het kan.. Spannend wat de artsen gaan beslissen, sterkte daarmee en geniet!

Moontje, ben benieuwd of de vk gaat strippen. Hier voelen ze geen ontsluiting tot 40 weken tenzij er reden voor is geloof ik.

Herkenbaar van de rust en stilte. Aan de ene kant heb ik geen behoefte meer aan mensen om me heen op visite en kan ik weinig hebben. Heb nu de komende weken bijna niets meer gepland staan. Maar ga me dan ook wel weer vervelen. Kan ook niet de hele dag stil zitten ofzo.

Begin het nu zo langzamerhand ook wel zat te vinden. Ben zo benieuwd naar dat kleine persoontje in m'n buik! Maar we wachten rustig af.

Vervelend van je bloeddruk nieuwkomertje!

Hier nog geen flesjes uitgekookt. Wil eerst borstvoeding proberen.

18. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Gefeliciteerd beertje, wat een snelle bevalling! En wat super dat jullie kereltje het zo goed doet! Heel veel succes komende tijd, klinkt alsof het helemaal goed gaat komen.

Hier 2 flesjes uitgekookt voor de zekerheid, de speentjes ervan nog niet. Wil ook eerst bv proberen en anders is het snel genoeg gedaan. Straks eens de envelopjes van de geboorte kaarten schrijven en mn auto laten keuren vandaag.

Erg last van mn luchtwegen/ziekjes. Straks miss ook maar even langs de huisarts hiervoor.

19. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Ik kan momenteel op mijn man na en de hond even niemand meer om me heen vedragen, echt heel vervelend. Ligt het liefst de hele dag op bed met de gordijnen dicht. Ook tv kijken enzo is een ramp, kan me gewoon niet focussen dus ik kan niks kijken want ik mis gewoon de helft.

Joyyke, wat vervelend! Goed idee om straks even langs de dokter te gaan, beterschap!

Ik weet niet waar ik last van heb maar kan gewoon niet normaal in slaap komen... eerst constant jeukende voeten, moet echt om het uur heel nodig plassen, extreem harde buik af en toe maar geen pijn daarbij, honger, last van maagzuur en misselijk, en ook de baby is echt extreem druk.
    Hoop dat mijn man de hond straks even wil doen, kan ik misschien toch nog even in slaap komen.

20. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd, Beertje! Wat fijn dat hij zo sterk is.
    Tegelijkertijd zijn de komende dagen voor jullie natuurlijk heel spannend en ook wel bepalend denk ik. Ik hoop echt op veel goed nieuws voor jullie; dat jullie ventje jullie zal blijven verbazen en dat jullie elkaar veel te geven hebben. Hou je taai en geniet van het mooie mannetje.

Ben benieuwd of ze bij jou gaan strippen, Moontje. Hier kijken ze voor de 40 weken niet of er ontsluiting is..., tenzij daar natuurlijk aanleiding voor is.
    Ik begin het ook zat te raken. Ik kan ook niemand om me heen verdragen, zelfs mijn eigen kinderen niet en mijn man krijgt zo nu en dan ook de volle laag. Ik wil gewoon mezelf weer zijn, met mijn lijf dat weer doet wat het moet doen. Maar zoals ik al schreef, zit deze week nog vrij vol met afspraken. Ik ga er denk ik maar wat van afzeggen... Donderdag weer controle bij gynaecoloog, maar die zal wel de standaard checks doen.

Deel Deze Pagina