Elliepellie wat een knapperd! Beertje gefeliciteerd en wat een topbevalling, goed van jou baby liet de artsen gewoon versteld staan, ik hou ervan. Bah wat een nare droom Daan. Nijntje jij bent denk ik inderdaad de volgende. Hier goede controle gister gehad, voel me nog goed, zwaarder met alles natuurlijk, maar ben het niet zat wel nieuwsgierig! Vandaag 39 wkn, bij mijn vorige zoon had ik op deze termijn weeen en werd hij geboren met 39+1, maar ben benieuwd of zijn broertje hem nadoet .
Ik zit weer in het ziekenhuis helaas, bloeddruk was niet goed bij de verloskundige 95/150 veelste hoog dus en wat eiwit in urine. Zit nu te wachten op de controles in het ziekenhuis, hoop dat ik straks weer lekker naar huis mag...
Hallo dames, Ga niet op alles reageren, voel me echt belabberd. Idd bij de huisarts geweest, slechte nacht gehad en vanochtend niet veel beter. Uit het niets flink moeten braken, moest echt naar de wc rennen. Daarbij vocht verloren, door de druk en was me niet helemaal duidelijk of dit vruchtwater of urine was.. bij de huisarts heeft ze even gekeken, enige wat ze kon aangeven is dat mijn baarmoedermond zacht is. Heeft me terugverwezen naar de vk met de mededeling dat ik niet zeker weet of het vw is. Ben daar vanmiddag heen geweest en ze denkt zelf urine. Heb verder een griep te pakken, dus echt niks waard op het moment. Komt eigenlijk heel slecht uit zo op het laatst zucht.. Wilde zo graag fit de bevalling ingaan mja. Verder verlies ik met en met de slijmprop volgens mij, dikke slierten slijm.. (sorry voor details). Ben eens benieuwd. Hoop morgen eigenlijk opgeknapt te zijn, zoonlief moet naar de tandarts en ze gaan kijken of ze zijn volwassen kies kunnen redden of dat ie eruit moet, hij is nu bang voor de prik en boortjes dus ga het liefst zelf met hem
Beertje wat super! Gefeliciteerd!!! Hopelijk gaat de operatie goed en kunnen jullie weer snel naar huis. Hier vandaag een huil dagje en het is niet Liam die huilt. Vanochtend kwam de vk en na een lang gesprek met haar en kraamhulp hebben we besloten te stoppen met de borstvoeding... Heel erg jammer maar het is echt een gevecht en ik wil zo niet terug kijken op deze tijd. Ondanks het vele stimuleren, Liam veel aanleggen en ook nog kolven daarna is de bv helemaal niet op gang gekomen. Als ik 1 druppel had na 10 min kolven was dit al veel. Liam kreeg helemaal niets binnen en had kristallen in zijn luier. Ook slaapt hij heeeel veel en is bijna niet wakker te krijgen. Hij is te tevreden en geeft niet echt aan dat hij honger heeft. Vandaag heeft hij zijn eerste echte flesje gehad wat hij best goed dronk nadat hij door had wat er mee moest gebeuren. Ik had het liever anders gezien maar de gezondheid van Liam gaat nu voor. Ook voor mij lucht het op want ik kon psychisch het niet meer aan.... We hebben een super kraamhulp! Wat ik zonder die vrouw zou moeten hebben gedaan! Ze doet me erg aan mijn moeder denken wat me dan weer wat verdrietig maakt omdat die zover weg woont... Voor de rest gaat het met Liam goed. Hij is bijna niet meer geel, kan goed zijn temp houden en is als hij wakker is goed alert. En zijn gewicht is ook alweer omhoog gegaan nadat we met de bijvoeding waren begonnen. (Hij was 10% afgevallen) Ik denk dat ik de juiste keus heb gemaakt... Voel me veel rustiger 😃 moest het even van me afschrijven
niet leuk Joykke! Toen ik twee weken geleden een griep kreeg had ik het zelfde gevoel; wat als ik nu ga bevallen zonder energie? De vk stelde me enigszins gerust; als je lichaam te weinig energie heeft dan wacht het waarschijnlijk met de bevalling. En als het toch begint dan is je lichaam vaak tot veel meer in staat dan je denkt, ondanks de griep. Ik hoop dat dat bij jou ook zo is!!! En dat je morgen met je zoon meekan naar de tandarts, zou wel erg fijn voor hem zijn natuurlijk! ook niet leuk Moontje! Je dacht al dat het niet zo goed zat, maar het ziekenhuis is wel heftig. Heb je inmiddels al wat duidelijkheid? Mag je nog naar huis toe straks? Heel veel succes!
Och arme Elliepellie. Volgens mij heb je helemaal de goede keuze gemaakt. Ik wil ook dolgraag BV geven, en ik weet dat er door alle professionals enorm wordt gepusht en niet snel wordt opgegeven om het ook te laten slagen. Maar voel je alsjeblieft niet schuldig nu het niet blijkt te lukken; als het niet lukt dan is dit een 10x betere oplossing. Zo heb je een blije, gezonde baby en (ook niet onbelangrijk voor Liam) een blije mama. Ik kan me voorstellen dat het een enorme opluchting is en dat het rust geeft. Kraamtranen zijn rond deze dag sowieso vaak aanwezig, laat staan als je zoiets meemaakt; niet gek hoor meis! Laat het maar gebeuren, het wordt vanzelf beter. Fijn dat Liam het verder goed doet en dat hij weer wat aankomt! En dat je zo'n goede kraamhulp hebt, dat is ook wel eens anders weet ik..
Tnx sterre, zei de verloskundige idd ook al ja dat het lichaam vaak wacht in zo een geval.. van mij mag het snel over zijn! @ elliepellie, he wat rot! Maar voel je niet schuldig dat het niet lukt, je hebt het tenminste geprobeerd toch? Ik heb met zoonlief toen precies hetzelfde meegemaakt, raakte helemaal overstuur dat het maar niet lukte en kon daardoor minder genieten van de baby en kraamtijd. Uiteindelijk gestopt en toen keerde de rust terug! En heel veel kindjes inclusief ikzelf zijn groot geworden met de fles. Ik heb geen allergieën of wat dan ook. @ moontje jeetje wat spannend! Hou je ons op de hoogte?
Beertje, gefeliciteerd! Wat een mooi nieuws! Maar ook spannend zo met de operatie. Nog even doorbijten en dan kun je hopelijk snel genieten met je gezinnetje van deze bijzondere en mooie tijd. Joyyke, de laatste loodjes van een zwangerschap is al een hele opgave, ziek zijn kun je daar nu niet naast gebruiken. Beterschap! Nijntje, succes alvast mocht het zover zijn! Emily, fijn dat je even naar huis kon. Nog even volhouden en dan is het voor jou ook zover! Daantje, rot zo'n nare droom. Ik had aan het begin van mijn zwangerschap de meest rare/enge dromen. Gelukkig nu niet meer. Elliepellie, heerlijk zo'n tevreden mannetje. Komt vast allemaal goed. Een fijne kraamverzorgster heb je in de meeste gevallen niet voor het uitkiezen, geniet er maar lekker van zolang ze er nog is Moontje, wat vervelend allemaal. Jij ook rustig aan doen! Hopelijk weet je al meer? Ik heb vandaag bewust dit forum een beetje vermeden anders heb ik teveel afleiding en wil nu de laatste dingen afronden zodat ik ook in alle rust mijn bevalling tegemoet kan zien. Vrijdag alweer 40 weken. Ik heb het gevoel dat ukkie pas komt als ik er klaar voor ben haha. Ik ga voor flesvoeding na de bevalling. De flesjes en speentjes ga ik toch nog maar niet allemaal uitkoken. Kraamverzorgster zal idd wel meehelpen. Ga alvast 1 flesje en 1 speentje doen. Gewoon voor de zekerheid. Ik ben van een goede bloeddruk naar een steeds hogere bloeddruk gegaan. Daarom even in de gaten houden. Heb foldertje meegekregen waarin staat dat ik in de gaten moet houden of ik bepaalde klachten erbij krijg zoals sterretjes zien, pijn de bovenbuik of tussen de schouderbladen etc. Zolang ik me verder goed voel is het niet zo erg, maar als ik een van die klachten erbij krijg is het niet goed. Vannacht een keer wonderbaarlijk goed geslapen (op de plaspauzes na haha) Heeft me goed gedaan. Die nachten rond 3u/half 4 pas slapen hebben mij echt gebroken. Ik hoop dat ik vannacht weer zo goed slaap #fingerscrossed.
Ik wacht nog steeds op de uitslag van het bloed. Bloedprikken is op de een of andere manier een drama. Ben verdomme 7x geprikt waarvan 6x verkeerd :x en nu moeten ze nog een buisje hebben, heb niet al te vriendelijk gezegd dat ik er helemaal klaar mee was en nu gaan ze proberen met het kleine beetje bloed te werken. Hoop dus dat ik niet nog een keer geprikt hoef te worden... Bloeddruk is nog steeds hoog en als het bloed niet goed is moet ik ingeleid worden. Ze hebben ook gevoeld en ik heb momenteel 2 cm ontsluiting. Het is nu wachten op de uitslagen
Sterkte, Moontje! Ik heb zo'n vermoeden dat jij niet zonder baby het ziekenhuis uit komt... De rest lees ik vanavond even bij.
Dank jullie wel meiden dat doet me goed. Ik voelde de druk van het BV geven zo zwaar op mijn schouders drukken. En het is normaal om onzeker te zijn... Alles is nieuw. Net heeft hij weer een flesje gedronken, echt van harte gaat het niet maar hij drinkt wel op wat hij moet drinken en komt aan en hij werd zelf wakker deze keer, meestal moet ik hem echt wakker maken voor de voedingen. Gelukkig is mijn man 2 weken vrij zodat ik volgende week er niet alleen voor sta en de week daarop als hij weer moet werken komt mijn moeder een weekje, gezellig. Lichamelijk gaat het goed! Heb eigenlijk nergens last van. Behalve van de hechtingen, helaas heeft de olie niet gewerkt en heb ik een vrij gecompliceerde ruptuur, joepie. Maar ja het ging ook zo snel. Na weeën heb ik niet gehad, stuwing heb ik ook nog niet. Dus ja, nu nog in mijn koppie alles rustig krijgen en die fijne kraam tranen onder controle . Liam is zo lief en schattig, kan de hele dag wel naar hem kijken, vind het soms zo onwerkelijk dat hij van mij is. Maar ben wel verliefd op hem! Zo kijken wanneer de volgende beebjes zich aankondigen hier
@ellie: goede keus hoor, met fv worden ze net zo goed groot! Je kan het onmogelijke niet afdwingen. @joyke: jee slecht moment voor griep inderdaad! Hopelijk knap je snel op óf is het geen griep maar een lichaam dat de bevalling aan het inzetten is. @moontje, oei, dat klinkt niet goed. Hoge bd en eiwit, en al 39wk, ik denk eerlijk gezegd niet dat je zomaar dat zkh weer uit gaat komen... Denk dat ze op die termijn geen risico's gaan nemen en gaan inleiden. (Dat ze je ontsluiting checken geeft dat eigenlijk al wel aan )
@Ellie, klinkt alsof je een goede keuze hebt gemaakt meid, je kunt het jezelf en de kleine niet te lang te moeilijk maken..... Fijn dat je je prettig voelt bij je keuze, en dat je ventje er ook heel goed op lijkt te reageren! @Moontje, sterkte! @Joyyke, beterschap! Hier ook een gek dagje gehad, VK aan het begin van de middag gebeld vanwege minder leven voelen, en zij heeft me naar het ziekenhuis doorgestuurd voor een hartfilpje en weëen/harde buiken en beweging van het kindje in de gaten houden. Ook heeft een gyn nog een echo gemaakt. Uiteindelijk een hele goede uitslag, waaruit blijkt dat de baby het nog prima naar de zin heeft hierbinnen, dus voor hen geen reden tot actie! Weer verder afwachten dus hier!!
Bedankt meiden! Bloed was helaas ook afwijkend dus ik wordt opgenomen. De komende dagen zal ik ingeleid gaan worden als er plek is. Moet het nog even verwerken, komt ineens eng dichtbij en ik ben zo bang voor de inleiding. Ga later even de andere dingen bijlezen.
He Moontje, wat vervelend dat het op deze manier ineens zo snel gaat. Ik had het eerlijk gezegd wel verwacht na je berichtje vanmiddag, maar je wilt natuurlijk altijd liever dat het anders gaat! Ze zullen wel geen risico nemen; het kan best snel gaan nu. Is je man bij je nu? En had je je spulletjes gepakt? En was je thuis een beetje klaar? Lijkt me zo gek om ineens naar het ziekenhuis te moeten en daar te blijven... Maar alles voor jouw gezondheid en voor jullie kindje! @ellie: je doet het supergoed, meid! Kraamtranen horen erbij (zeker rond deze dag) en je hebt ontzettend goed je best gedaan voor de bv. Als het nu nog niet op gang komt en je krijgt geen stuwing, dan is het tijd voor de fles. Voor hem beter en voor jou beter. Fijn dat hij weer aankomt; nu jij nog verder tot rust komen en dan ga je gewoon nog meer genieten van je mannetje! @daantje: dat was een spannende middag voor je. Gelukkig is alles goed! @joyyke: balen dat je net nu ziek wordt! Hopelijk knap je snel op. Mijn gyn zei inderdaad dat je lichaam doet wat het moet doen als het zover is. Ik had een paar nachten amper geslapen, maar zelfs dan zou ik die bevalling wel volhouden, zei ze. Maar jouw baby blijft vast zitten tot je je beter voelt! @nieuwkomertje: hopelijk stijgt je bloeddruk niet verder en krijg je geen klachten. @Beertje: hebben jullie al meer nieuws gehad vandaag?? Hier al met al een prima dagje gehad. Heb t/m zaterdag elke dag nog afspraken staan, dus denk dat voor die tijd de baby vast niet komt. Toch heb ik veel harde buiken en ook van onderen voelt het alsof het niet heel erg lang meer gaat duren (herkennen jullie dat? een beetje een zwaar gevoel van onderen?). Het zal mij benieuwen. Ik houd het forum vol spanning in de gaten; er komen vast snel nieuwe kindjes bij.
Ach moontje wat balen zeg! Dat inleiden komt ook wel goed. Ze houden je goed in de gaten natuurlijk. Maar leuk is anders natuurlijk Nina ik had dat gevoel een dag voordat het begon
Pff spannend, sterkte Moontje! Wat stom dat ze zo vaak mis hebben gesprikt! Elliepellie, het is super dat je bv geprobeerd hebt en je hebt er alles aan gedaan. Het moet niet ten koste gaan van alles he? Lekker genieten van de kraamtijd nu Joyyke, bah wat rot. Begrijpelijk dat je er helemaal klaar mee bent hoor. Beterschap! En hopelijk mag je snel bevallen! Nieuwkomertje, wow vrijdag 40 weken alweer! Hopelijk stijgt je bloeddruk niet nog verder. Rustig aan!
Succes Moontje dat is natuurlijk wel een domper als het anders verloopt dat gepland! Maar goed dat je in de gaten wordt gehouden nu, ben eens benieuwd wanneer je ingeleid gaat worden dan. @ nina, hier ook.ontzettend druk van onderen. Loop niet eens meer normaal ervan. Verder geen tekenen. Voel me een beetje opknappen nu, heb hot coldrex gehaald en dampo. De vk raadde me aan die tussen de tenen te smeren en met sokken te gaan slapen. Iets met voetreflexologie en ademhaling. Ik geloof het helemaal en smeer zo maar even die dampo tussen mn tenen hihi. Ik geniet wel nog even van die bewegingen van baby, dat geschuif heen en weer en kleine duwtjes. Ben er wel klaar mee en klaar voor maar dat vind ik toch zoiets bijzonders💖