mommy's to be 15 t/m 31 januari 2015

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boef12, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Klinkt als het hoofdje van de baby wat beweegt vanbinnen.. Zo legde mijn vk het mij uit maar goed dat zegt bij jou miss niks.

@sterre ik denk het niet. Loop hier al 3 dagen mee inmiddels, er zet niks door helaas en zit er echt ontzettend naar uit te kijken. Ben het zat..

@nieuwkomertje misschien toch de vk eens bellen? Bij mij heeft het nog niet zo lang aangehouden, het klinkt wel serieus iig..

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    @nieuwkomertje. Klinkt wel als the real deal. Spannend!

@beertje. Ik wens je mannetje heel veel beterschap en dat hij er snel weer bovenop is.

@emily. Klinkt bekend.... Hier niet veel beter. Ik had alleen geen productie, heb ook geen stuwing gehad. Ben daarom overgestapt op flesvoeding. En slapen... Tja wat is dat?? Meneer slaapt overdag 2,3 uur na elkr voeding en s'nachts spoken... Tel de krampjes erbij en het feest is compleet hehe

@hier. Liam zijn navelstompje is er eindelijk af. Gisteren vk nog langs geweest omdat het wat ontstoken leek. Gelukkig vandaag alweer beter. Slapen gaat op en af, vanmiddag was hij gewoon weer dik 4 uur wakker en aan het huilen... Toen weer dik 3 uur geslapen. Zijn dag nacht ritme is totaal omgedraaid waardoor we kapot moe zijn.. Probeer tussen door wel te slapen maar dat is moeilijk met mensen die in en uit lopen. Ach ja the joy of motherhood 😝

3. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt allemaal als pittige tijden vóór en ná de bevalling 😉.

Nieuwkomertje, hebben de krampen doorgezet...? Klonk inderdaad als het begin van je bevalling! Spannend, hoor...
    Voor de dames die het zat zijn: hang in there, het duurt niet lang meer!

Emily, wat vervelend dat je melkptoductie niet zo snel op gang komt. Hoe ging dat bij je dochter? Ik ben er maar zo vanuit gegaan dat dat allemaal wel weer goed komt, maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn. Kunje het een beetje verdelen met je man? Jij voeden en kolven en hij het vingervoeden? Hoop dat het snel beter gaat! Kan me voorstellen dat dit slopend is.

Elliepellie, dit klinkt ook pittig! Meneer moet 's nachts die slaapjes doen...! Kun je overdag bijtanken? En is hij wel weer op gewicht nu hij de fles krijgt? En ben je al met hem buiten geweest? Bezoek maar even op een laag pitje als je zo moe bent...

Moontje, ik hoop dat het met jouw bloeddruk nu beter gaat!

Hier gaat het op en af. Ik heb eindelijk rust en lig gewoon om 10 uur 's ochtends in bad; eíndelijk een boek over de bevalling te lezen. Vandaag komt de schoonmaakster het hele huis poetsen en ik wil de vluchttas voor mij en de kinderen nog één keer checken... En dan ga ik de enveloppen voor de geboortekaartjes maar schrijven. Ik ben er klaar voor en als gezin hikken we er met z'n allen tegenaan dat er iets spannends staat te gebeuren. Je weet alleen niet wanneer. Oftewel: laat maar beginnen vandaag!

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    *spiekt*
    Fijn dat jullie thuis zijn!!
    En herkenbaar die onverzadigbaarheid de eerste dagen, dat had mijn oudste ook, maar je doet 't echt super met zo vaak aanleggen, vingervoeden en nakolven! Hopelijk pakt je lichaam 't nu snel op zodat je wat meer tijd krijgt om te rusten ook :)

5. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Bij mijn dochter kwam het ook slecht op gang, maar toen pas na drie dagen begonnen met kolven ivm opname op de ic. En zij dronk zelf ook heel slecht, hapte niet goed, viel al snel in slaap. Dus op zich dit keer een betere start: mannetje hapt goed en houdt het ook goed vol en heeft een uur na de bevalling al voor het eerst gedronken. Ik heb nu ook meerdere keren melk uit zijn mondhoekje zien druppen tijdens het drinken, dus hij krijgt er sowieso wat uit. Omdat hij wel flink dicht bij de 10% afvallen zit tov geboortegewicht moet hij wel bijgevoed worden, en dat werpt ook zijn vruchten af, vanmorgen was hij iets aangekomen weer! Ik kolf vandaag ook echt wat meer dat gisteren, en borsten voelen ook zwaarder, dus er lijkt wel iets op gang te komen. Ook heeft de kraamzorg me wat andere voedhoudingen aangeleerd waardoor ik meer kan afwisselen en wat minder pijn heb. Nu nog wat zalf voor de al ontstane kloofjes en hopelijk gaat het dan beter.

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    :) kwam het bij J wel goed na die paar dagen met vraag/aanbod afstemming? Pikte je aanbod vanzelf op? Of nam haar vraag af?

7. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is het stil hier...!

Iedereen aan het bevallen of druk met de baby??
    Hier serieus gerommel vandaag. Rugpijn, misselijk, steken en harde buiken. Van mij mag het doorzetten; maar het kan ook nog twee weken duren..

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij J kwam het vanzelf goed, ja! Zij gaf ook goed haar honger aan en hapte goed aan, waardoor aanbod zich af kon stemmen op de vraag.
    Bij M speelde dat haar bloedsuiker wat te laag was telkens, daardoor was ze lastig wakker te krijgen; met wat bijvoeding werd ze wakkerder en kon ze ook beter bij mij drinken. Vanaf dag 4 kreeg ik stuwing geloof ik.

9. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Hier rommelt het al een aantal dagen. De 28ste staat de ks gepland maar ik heb echt het idee dat het al snel gaat gebeuren..

Heb sowieso al weken voorweeen maar ze worden nu steeds heftiger en vaker op een dag. Veel het idee dat ik naar de wc moet (ontlasting) maar dan hoef ik niet.. Akward..
    Vannacht werd ik opeens wakker door een 'plop' in m'n buik. Ik dacht jeeejjj nu begint het.. Ja niet dus :cool:
    Vandaag had ik een controle in het ziekenhuis, de gyn. Zei dat het goed was dat die voorweeen/menstr. Pijnen heb. Verder ligt de kleine (natuurlijk) nog steeds in een stuit maar op de terugweg van het ziekenhuis voelde ik opeens iets lopen, volgens mij was het een stuk van de slijmprop maar er zat geen bloed bij..

Dus nu weet ik het even niet meer wat ik moet denken :D dames die al bevallen zijn die ook zulke 'voortekenen' hadden en heeft dit bij jullie geleidt tot de bevalling snel daarna?

Liefs Lara

10. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    @ larambla ik verlies al een poosje delen van de slijmprop. Verder gebeurd er weinig, is ook bij iedereen weer anders..

Nieuwkomertje is geloof ik inmiddels wel bevallen..al even niks gehoord😊

11. nieuwkomertje

nieuwkomertje Actief lid

18 apr 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even kort berichtje van mij. Ik ben zondagnacht met zwangerschapsvergiftiging in het ZH opgenomen. Gisteren hebben ze besloten dat het beter was dat ik zou worden ingeleid en is ons zoontje Nolan gisterenavond nog geboren. Zo verliefd op hem! Ben nog wel in ZH ter controle.

12. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Gefeliciteerd! Mooie naam ook! Geniet ervan :D

13. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd, Nieuwkomertje!
    Hoop dat het goed gaat met jullie!

14. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Gefeliciteerd nieuwkomertje! Fijn dat ze daar zo snel op gereageerd hebben en nu alles goed gaat met jullie. Lekker genieten nu!

15. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw nieuwkomertje, van harte gefeliciteerd!!! Ik dacht inderdaad dat je bevalling gewoon op gang was gekomen want je had zoveel tekenen. Balen dat je zwangerschapsvergiftiging hebt gekregen! Hoe voel je je nu? Ik hoop dat je van je kleintje kan genieten!!

16. annadre

annadre Actief lid

25 aug 2010
    115
    0
    0
    't Gooi
    gefeliciteerd nieuwkomertje!
    Ik hoop dat alles goed is nu, fijn dat ze het gesignaleerd hebben!

Hier morgen de uitgerekende datum... alles rustig. Straks weer naar de vlos, ben benieuwd of mn bloeddruk nog steeds zo laag is (vorige keren steeds105/70).

17. moontje86

moontje86 Actief lid

4 mei 2014
    334
    0
    0
    Julia, Gefeliciteerd met jullie zoon!!
    Klinkt als een hele heftige bevalling, gaat het nu goed met jullie?

Beertje wat vervelend dat hij toch ineens achteruit ging, terwijl alles juist zo goed leek te gaan. Fijn dat de operatie gelukt is, hoe is het nu met hem? Heel veel sterkte!

Emily fijn dat je nu weer lekker thuis bent. Vervelend dat de voedingen nog niet goed verlopen, weet hoe frustrerend dat is. Hoop dat het snel beter gaat en dat je je rust een beetje kunt pakken. Hoe is het nu met je bloeddruk?

Vervelend Elliepellie dat die kleine zo onrustig is s'nachts. Hoop dat je in de middag een beetje je rust kan pakken.

Nieuwkommertje Gefeliciteerd met jullie zoontje!!! wat vervelend dat je uiteindelijk bent opgenomen in het ziekenhuis, hoop dat jullie snel weer naar huis mogen.

Wij zijn sinds zaterdagmiddag weer thuis. Me bloeddruk was stabiel met de medicijnen en thuis kan ik beter ontspannen. Heb aan het begin wat moeite gehad, heb de bevalling als heftig ervaren en daardoor kwamen mijn paniekaanvallen na de bevalling weer terug, daardoor kon ik ook niet volop genieten van onze kleine meid. Voelde me zo beroerd dat ik niet goed voor haar kon zorgen en daardoor was ik bang om geen goede moeder te kunnen zijn.
    Nu ik thuis ben en me elke dag weer wat beter begin te voelen kan ik beter voor me kleine meid zorgen en kan ik nu volop van haar genieten!
    Emma spuugt af en toe nog bij de voedingen maar dit wordt nu steeds minder. Ze heeft voornamelijk in de nacht krampen en ze kan dan uren wakker zijn, slapen zit er dus s'nachts niet in. We proberen daarom overdag zoveel mogelijk uurtjes te pakken.

18. Nina75

Nina75 Actief lid

9 nov 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de lijst even bijgewerkt. Hoop dat 'ie klopt zo? Tijd voor dochters, dames :p.

Zwangerschapslijst:

16 januari
    elliepellie, 31 jaar, 1e kindje, jongen (bevallen)
    nieuwkomertje, ?? jaar, 1e kindje, jongen (bevallen)
    17 januari
    sterre12, 32 jaar, 1e kindje, jongen
    18 januari
    love2live, 31 jaar, 1e kindje, meisje (bevallen)
    20 januari
    moontje86, 28 jaar, 1e kindje, meisje (bevallen)
    mommychar, 26 Jaar, 2e kindje, jongen (bevallen)
    21 januari
    nijntje27, 33 jaar, 3e kindje, zh (ks) jongen (bevallen)
    annadre, 29 jaar, 2e kindje, jongen
    22 januari
    daantje1987, ?? jaar, 1e kindje, - (bevallen)
    mendy, ?? Jaar, 2e kindje, -
    julia88, 25 jaar, 1e kindje, jongen (bevallen)
    23 januari
    mamavjulia, ?? jaar, 3e kindje, Meisje
    24 januari
    beertje13, 24 jaar, 2e kindje (bevallen)
    mama Jlyn, ?? jaar, 2e kindje, Meisje
    25 januari
    joyyke85, 28 jaar, 2e kindje, zh, Meisje
    tscm, 29 jaar, 2e kindje, -
    nadesy, 30 jaar, 5e kindje, -
    26 januari
    lola1982, 31 jaar, 2e kindje, -
    bayja, 32 jaar, 1e kindje, -
    Sophia5, 25 jaar, 1e kindje, Jongen
    Tetje0885, 29 jaar, 5e kindje -
    27 januari
    loesje9, 27 jaar, 1e kindje, -
    nina75, 35 jaar, 3e kindje, -
    29 januari
    DearAngel, ?? jaar, 1e kindje, Meisje
    31 januari
    Wishgirl, ?? jaar, 1e kindje, -
    key, 26 jaar, ?? kindje, -
    usababy, 29 jaar, 1e kindje, -
    emily27, 30 jaar, 2e kindje, jongen (bevallen)
    momma, 29 jaar, 1e kindje, meisje
    LaRambla , 24 jaar, 1e kindje, meisje
    2 februari
    vio, 23 jaar, 1e kindje, -

Bevallingslijst
    love2live (38+5) 9 januari 2015 van een dochter
    elliepellie (39+1) 10 januari 2015 van zoon Liam
    beertje (38+3) 12 januari 2015 van een zoon
    nijntje27 (38+6) 13 januari 2015 van een zoon Jurre
    moontje86 (39+1) 14 januari 2015 van een dochter Emma.
    mommychar (39+2) 14 januari 2015van een zoon El Jorai Isaiah Joshano
    daantje1987 (39+0) 15 januari 2015 van een dochter
    emily27 (37+6) 16 januari 2015 van een zoon
    julia88 (39+1) 16 januari 2015 van een zoon.
    nieuwkomertje (40+2) 18 januari 2015 van een zoon Nolan.

7 jongens en 3 meisjes

vlindertjes
    nanette
    reckless
    anjou
    yvonneh[/QUOTE][/QUOTE]

19. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd nieuwkomertje!!

20. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Nieuwkomertje, gefeliciteerd!!

Hier is het erg hectisch. Jurre valt nog steeds af en drinkt onvoldoende. Morgen extra overleg met de vk en anders evt de ha inschakelen. Door zijn onrustige gedrag zit slapen er niet in en daarnaast zijn ik en ml ook ziek geweest...
    esmee en levi zijn overigens super trots op hun kleine broertje!

Deel Deze Pagina