Loolaa: Dat scheelt weer haha. Ik heb bij de laatste 2 (goede zwangerschappen) ook heel vroeg positief getest, en juist toen heel lang misselijk geweest. Maar gelukkig is je misselijkheid weg, en hopen dat die niet terug komt! Zo lekker dat je je eindelijk weer goed voelt. Dan kan je nu echt genieten Mijn echo was goed, geen gekke dingen te zien en ze ligt goed qua groei. En de meting was gelukkig ook goed. De vk zei dat de placenta voor ligt dus dat ik alles goed moet voelen, maar gisteren voor het eerst pas mijn hand zien bewegen van een schopje. Ik denk (en hoop dat deze kleine wat rustiger is dan mijn andere kinderen. Anders staat me nog wat te wachten..haha Ik ben ook bij de fysio geweest en had oefeningen gekregen en ze daarna gedaan en vervolgens de hele nacht slecht tot niet geslapen van de pijn. RinsA: Altijd weer fijn als alles goed is bij de vk. Dat neem ik ook aan en ze weten het dat is het belangrijkste. Hopelijk ben je weer een beetje beter inmiddels! En voor de rest iedereen ook nog een gelukkig en gezond nieuwjaar en hopelijk zonder al teveel kwaaltjes
Lieve allemaal, Vandaag naar het Zh geweest en helaas is het hartje 10 dagen geleden gestopt met kloppen, een ma denken ze. Ik zit nu verdooft op de bank en verwacht morgen een telefoontje van de vk hoe nu verder. Ik wens iedereen een mooie zwangerschap met een goede gezondheid. Liefs, B.
Jeetje Amber wat ontzettend balen! Geen woorden voor... Heel veel sterkte en succes de komende tijd... Loolaa, ga jij nog steeds goed? Silki, zeker fijn als alles goed is. Bij jou gelukkig ook las ik. Voel je nu al meer of is het gewoon echt een rustig kindje? Ik ben weer helemaal beter alleen mijn energielevel is wel weer wat gedaald. Ik voel die kleine meid heel veel wat ook wel eens op hele onhandige tijdstippen is, maar goed heerlijk dat gevoel. We zijn lekker spulletjes aan het kopen dus het wordt nu steeds echter en leuker.!
Amber05: Wat erg voor je zeg! Pas hoorde je nog een hartje en dan verwacht je zoiets niet. Ik wens je heel veel sterkte. RinsA: ik voel sinds 2 dagen vaker een paar schopjes achter elkaar. Dus dan kan ik het sneller voelen ( moet wel op de bank zitten dan Lekker dat je weer beter bent, nu je energielevel nog wat omhoog Loolaa: Hoe gaat het bij jou? Hier gaat me 'rug' gelukkig weer beter. Ben weer aan het werk en dat scheelt wel. Wij zijn nu druk bezig met kijken naar een kinderwagen en van de week gaan we proberen de kamers om te zetten en dan kan het echte werk beginnen zoals kijken naar een bedje en commode.
Hallo dames, mag ik als mede belegen zwangere meepraten. Ben 38 en zwanger van de 2e. Mijn zoontje is in december 3 geworden en ben nu 29 weken zwanger. Helaas hier geen roze wolk zwangerschap, ik ben vanaf 6 weken misselijk en dat is niet meer over gegaan. Verder voel ik me regelmatig een oud wijf als ik weer eens lusteloos op de bank hang met mijn enorme toeter die in de weg zit. Maar verder gaan we vrolijk door hoor, kindje groeit goed dus daar halen we dan maar het positieve uit.
Oh bah lees nu eigenlijk pas het berichtje van Amber, sorry daar las ik gewoon overheen. Wat erg Amber, heel veel sterkte.
Hoi allemaal Mag ik als 36-plusser met jullie mee schrijven? Ik ben Anne, 37 jaar en ik ben 9+1 weken zwanger. Ik heb maandag een mooie echo gehad en durf sinds die dag pas echt te geloven dat ik weer zwanger mag zijn. Ik had het nooit verwacht dat ik met mijn tweede partner een kindje zou krijgen. Bij mij in de familie zit vroege overgang, en daarbij komt mijn vriend zeer moeilijk klaar. Dus we hebben echt een gelukstreffertje gehad. Ik ben in augustus 2016 uitgerekend. Ik heb van mijn ex-partner een dochtertje van 9. Zij vindt het helemaal geweldig. We gaan haar dan ook overal bij betrekken. En volgende week mag ze mee naar de termijnecho. Nu ik de mooie echo heb gezien, durf ik ook meer op het forum actief te zijn. Amber wat een vreselijk nieuws. Ik wens je heel veel sterkte. Mirandavb wat vervelend dat je zo misselijk bent. Hier begint de misselijkheid gelukkig af te nemen. Maar wel vreselijk moe.
Silki, leuk he die dingen uitzoeken en kopen. Wij liepen toevallig een paar weken terug tegen een magazijnuitverkoop van kinderwagens aan dus die hebben we toen maar gekocht, scheelde de helft en afgelopen zaterdag hebben we het kamertje gekocht, helemaal leuk! Miranda, welkom! Vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent. We hebben hier allemaal kwaaltjes en geven daarvan onze belegen leeftijd gewoon de schuld. Weet je of je een jongen of meisje krijgt? Anne, wat een gelukje dan inderdaad! En welkom natuurlijk. Spannend en leuk voor je dochter ook. Hier nog steeds moe... Ik wil ook gewoon te veel... Op het werk is het ook superdruk doordat we iemand missen en dus veel dagen alleen moeten werken. Nog 3,5 maand dan mag ik met verlof haha! Ik ga gewoon knock out dan tot ze geboren is
Amber! Wat ontzettend naar. Heel veel sterkte met hoe het verder gaat en met het verwerken. Echt balen voor je. RinsA: fijn dat je weer beter bent. Jammer van je energie level. Hoop dat dat toch wat beter gaat worden. Leuk dat je met alle spulletjes in de weer bent. En wat fijn dat je je baby lekker voelt bewegen. Is die collega nog steeds ziek? Balen dat je dan geen stap terug kunt doen. Ik heb wel respect voor je dat je het volhoudt. Dikke duim van mij dus!!! Silki: jij voelt je baby nu ook echt bewegen? Wat leuk voor je. Toch ook een opluchting voor jou om te voelen lijkt me. Succes met het ombouwen van de kamers. Toch ook wel weer leuk. Dan gebeurt er tenminste iets. Miranda: van harte welkom!! Je zit hier echt in het goede topic. Zoals RinsA al aangeeft, we hebben hier allemaal last van misselijkheid. En het lijkt maar niet over te gaan. Kan je lekker meeklagen Anne: ook van harte welkom. En wat wat mooi dat het gelukt is bij jullie. Echt super leuk. Mijn vriend en ik zaten al in de MMM en dachten dat het ook nooit meer wat zou worden. En het is juist gelukt in de pauze maand op natuurlijke wijze. Mooi dat de wonderen voor jullie ook nog niet de wereld uit zijn Met mij lijkt het toch steeds beter te gaan. Alhoewel ik gisteren weer een slechte dag had. Ik ben er trouwens ook achter wat mij zo misselijk maakt en dat is namelijk drop en Brinta. Sinds ik die dingen laat staan, gaat het een stuk beter. Ik dacht dat je als zwangere geen drop mocht terwijl het mijn lievelings snoep is. Balen dus. Maar de vk zei dat mijn bloeddruk laag genoeg was en dat ik best drop kan eten. Mooi zo, dacht ik. Het probleem is alleen dat ik niet één of twee dropjes kan eten en meteen zo'n hele pot naar binnen werk. En normaal gaat dat altijd goed, maar nu vindt mijn maag dat niet meer leuk. En hoe dat met die Brinta zit, is me een raadsel. Ach ja, we gaan weer gewoon verder maar dan zonder drop en brinta.
RinsA:Ja zeker leuk. Het wordt ook steeds leuker nu het allemaal vorm begint te krijgen door het kopen van wat grotere dingen die het echter maken Wat een geluk zeg! Ik heb ook een paar keer een opruiming gezien, maar iedere keer kon je daar alleen in de avond naar toe? Wat je had gezien waren dat alleen kinderwagens? Ik ga aanstaande vrijdag de kinderwagen halen. En daarna kijken voor een bedje en commode. Meer kunnen we niet kwijt Lekker he zo'n lange vakantie Ik ga ook over ongeveer 3.5 maand met verlof ...heeerlijk. En hopelijk is je collega snel weer terug. Loolaa: Ja klopt, eigenlijk al een poos. Maar dat was dan vaak een enkele keer, en dan ga je weer denken was dit een schopje of gewoon mijn darmen Maar nu is het een stuk vaker en dan ook achter elkaar. Ik was dat helemaal vergeten...drop. En ik kan het inderdaad ook niet bij 1 of 2 dropjes houden haha...ook niet bij andere dingen overigens. Van de week nog bijna een hele zak zachte dropsnoepjes op. Ik heb nog steeds zoveel zin in zoetigheid. Vandaag had ik bij de kruidvat zelfs bijna zo'n zak vol geschept, maar kon me nog net inhouden Mirandavb: Welkom, maar wat een ramp zeg... ik vond het misselijk zijn van week 6 tot in de 13/14 weken al een ramp. Bij mij was het ook een hele donkere wolk, maar ik had ook heel erg last van mijn hormonen wat het er allemaal niet beter op maakte. Neem je wat voor de misselijkheid? Of is het zo uit te houden? anne0616: Ook welkom en gefeliciteerd! Erg fijn dat je misselijkheid nu al afneemt (en hopelijk wegblijft) En wat een geluk dat je zwanger bent geraakt. Ik ben nu ook zwanger van een andere partner. Ik ben de 1e keer onverwachts zwanger geraakt. We waren wat onvoorzichtig omdat we dachten dat het toch niet kon omdat het bij hem met een andere partner niet lukte. Hier gaat het gelukkig ook nog steeds goed. Ik heb nog wel een aardig opgezette buik door mijn darmen. Ik wilde gisteren even een stukje hardlopen, maar merk dan dat mijn buik gelijk begint op te spelen, dus geen hardlopen meer de komende 5 maanden.
Wat leuk al die dingen kopen. Voor mij was dat deze keer allemaal niet nodig. Ik heb alles nog van de vorige. Enige wat ik heb gekocht tot nu toe zijn wat kleertjes, ook niet teveel. Maar ja nu krijgen we een meisje dus woehoei er mocht roze gekocht worden. Ik kan alle tips tegen misselijkheid opnoemen. In het begin heb ik tabletten geslikt, die hielpen best goed. Maar wilde die niet de hele zwangerschap slikken. Mag ook niet tot vlak voor de bevalling. Maar eerste weken was het ook een keer of 10 per dag overgeven. Nu kan ik het meestal nog wel beperken tot 1x (sommige dagen totaal niet). Wat goed helpt is cola. Heel irritant want ik hou niet van cola, maar ondertussen ben ik er aan gewend. Maar helpt alleen als het rechtstreeks uit een blikje is en niet te koud. Gember en alle andere trucjes werkten bij mij niet. Vorige keer was ik ook wel misselijk en droge kaakjes werkten toen goed, met name bij de misselijkheid van de eerste maanden. Zodra je voelt dat je misselijk wordt van die kaakjes eten, werkt meestal heel goed, ja en cola drinken, maar dat wist ik toen nog niet. De moeheid die jullie allemaal benoemen merk ik ook wel. Ik heb ook wel het idee dat het een beetje de leeftijd is. Ik ben nu veel sneller moe dan bij de vorige. Wij hebben een boerderij en bij de vorige was ik met 9 maanden nog kalfjes aan het verplaatsen, nou nu kan ik dat echt niet meer. Al even niet meer, ik probeer nog wel eens te helpen maar ben net zo'n bejaarde, kom het voerhek niet eens meer over. Sporten doe ik nu ook niet meer. Ik rijd paard en daar ben ik heel snel mee gestopt. Ten eerste was opzadelen al teveel moeite en als ik er opzat was ik echt een passagier, had het idee dat ik me moest vastbinden anders gleed ik er zo vanaf. Geen goed plan dus. haha En even klagen is soms wel fijn hoor. In de omgeving een aantal zwangeren en die hebben van die gelukkige zwangerschappen, oooh nee hoor nergens last van. Vind het heerlijk om zwanger te zijn. Grrrrr dat wil ik ook.
Silki: Knap dat je je hebt weten in te houden bij de Kruidvat!! Ben trots op je. Jammer dat je even niet meer kunt hardlopen. Over vijf maandan dan maar weer. Heb van de week nog hardgelopen en dat ging nog lekker. Donderdag avond moest ik competitie spelen met het badmintonnen. En ik ben de enige van mijn team die alle wedstrijden heeft gewonnen. Dus deze bezwangerde is nog redelijk fit ondanks alle kwalen. Miranda: Gember werkte bij mij ook niet. Het hielp me van de regen in de drup. Ik kreeg er namelijk heel erg zuurbranden van. En dan kun je echt veel beter misselijk zijn. Het zal wel een heel lollig gezicht zijn geweest dat je half van dat paard afgleed. Goed dat je gestopt bent. Je zou er maar echt afvallen en dat er dan iets gebeurd met je baby. RinsA, Punky en Anne: hoe is het met jullie?
Loolaa, wat goed dat je alles gewonnen hebt. Zo zie je maar weer dat wij als oude zwangere dames best nog wel wat kunnen ondanks de kwaaltjes. Mijn collega is nog steeds ziek en het is maar de vraag of ze snel weer terug zal komen, gelukkig zijn we wel op zoek naar een nieuwe collega dus er is versterking onderweg. Ga jij nog een extra echo laten maken of wacht je op de 20 weken echo? Silki, dit was bij Prenatal maar eerder ben ik in Beverwijk bij alleen een kinderwagen magazijnverkoop geweest. Daar hadden ze best veel maar niet wat ik wilde hebben. Heb jij je wagen inmiddels binnen? Wat heb je gekozen? Miranda, jij hebt echt ervaring met zwangerschapsmisselijkheid en de tips and tricks zijn best handig. Gelukkig heb ik zelf geen last gehad van misselijkheid alleen heel erg vermoeid wat wel een stuk beter is al dan in het begin. Leuk, ook een meisje! Verder gaat het hier redelijk. Bezig geweest met het regelen van mijn verlof, willen ze helemaak een verklaring hebben van de arts, wat een gedoe zeg! Ik loop alle koopjes af en dat bevalt me wel haha. Ik denk dat die kleine straks meer kleding heeft dan ze kan dragen. Gister een verzorgingstas gekocht, kon er maar niet voor slagen. Wat zijn die dingen lelijk zeg, dus toch maar voor een Cowboysbag gekozen. Gelukkig is vl niet zo moeilijk. Morgen weer even een dagje bankhangen en dan ben ik wel weer klaar voor een nieuwe week.
Goedemorgen allemaal Miranda wat vervelend dat je zo misselijk bent. Hier was het vooral een weeïg gevoel. Alleen echt misselijk als mijn maag leeg was. Gelukkig weet je nu wat je er mee kunt en wordt het wat minder. Jammer dat het paardrijden niet meer lukt. Maar ja moet ook veilig zijn he. Loola wat knap dat je alles gewonnen hebt. Doe je goed. Gelukkig voel je je nog lekker fit. Rinsa leuk hoor al bezig zijn met het regelen van het verlof. Helaas hoort er wat papierwerk bij, zoals die verklaring. Hebben ze nodig om alles te regelen bij het uwv, zodat zij jou betalen en jouw baas vervanging kan regelen. Je bent lekker aan het shoppen dus. Weten jullie al wat jullie krijgen? Ik heb vrijdag een lief unisexpakje gehaald bij de prenatal. Na de eerste mooie echo durf ik dat pas. En het word dan ook het eerste pakje wat de kleine aankrijgt. Maak er zelf slofjes en een mutsje bij. Ik haak namelijk. Silki, dat zal toch even schrikken geweest zijn of niet dat je onverwachts zwanger was. Maar wel erg leuk toch ! Hier gaat het verder wel goed. Ben nog wel snel moe. Ik werk in de thuiszorg. En als ik een ochtend gewerkt heb, leg ik mezelf s middags lekker even een uurtje op de bank. Serietje kijken en een stukje haken. In de avond ben ik rond half 10 toch echt aan het gapen. Als ik niet hoef te werken, lig ik dus ook echt om half 11 in mijn bed. Weet trouwens niet of het aan de leeftijd ligt. Mijn schoonzus is nu 30 en was bij de eerste (wordt 2 volgende week) en nu bij de tweede ook erg moe. Maar eigenlijk is ze dat altijd wel. Beetje lui. Vandaag gaan we de oma van mijn vriend vertellen dat ze nog eens overgrootoma wordt. Ze is 92 en kan soms wat mopperig zijn. Maar het is een heerlijk mens. Ik ben benieuwd hoe ze reageert. Mijn oma (ook 92) moeten we het nog gaan vertellen, staat volgende week op de planning. Mijn moeder is helemaal blij met mijn zwangerschap en wil er ook met oma over kletsen, maar nu moet ze nog haar mond houden. En deze week vertel ik het ook aan mijn manager dat ik zwanger ben. Ze is zelf pas mama, dus ze zal het leuk vinden. Daarna mogen de collega's het ook weten. En langzaam aan komen dan ook de cliënten het te weten. Hoe is het met jullie buikjes? Ik ben nog niet ver, maar draag toch al een paar weken zwangerschapsbroeken. Het begon allemaal beetje strak te zitten rond mijn buik. Fijn een darmenbuikje Maar vind dat deze tijd comfortabel moet zijn. En nu mag ik mijn buikje (ben wat steviger) gezien worden. Eind van de week, vrijdag, hebben we de termijnecho. Mijn dochtertje van 9 gaat dan ook mee. Ik wil haar overal bij betrekken. Ze is super trots dat ze een broertje of zusje krijgt. Hebben jullie al andere kindjes? Genoeg gekletst nu. Ik ga eens wat doen op deze mooie zondag. Naar oma en met de hond wandelen. Vanavond ook nog werken, dus ook beetje rust in bouwen.
Hoi Meiden, Loola: wat goed zeg. Lekker actief ook. Hier word dat actief zijn wel rap minder. Een rondje wandelen gaat nog prima en fietsen ook. Als ik het tempo maar laag hou Silki: ze hebben idd een zwangerschapsverklaring nodig. Deze krijg je van de vk of gyn bij je controle tussen de 20 en 25 wk. ik heb vorige week eindelijk bericht ontvangen van het uwv dat ik een zez-uitkering krijg (zwangerschaps uitkering voor zelfstandigen) vandaag gaat mijn verlof in, dus dat kwam precies op tijd. Anne: ik heb 2 kinderen van 10 en 13. En inmiddels vinden ze het echt leuk dat ze een broertje krijgen. Maar ze zijn ook wel zenuwachtig Ik droeg ook al vrij snel zwangerschapskleding. Inmiddels zijn er al meerdere broeken waar ik niet meer inpas. Dus de keuze word nu wel echt beperkt. Miranda: ik ben ook al de hele zwangerschap hartstikke moe. De meeste dagen lig ik rond 22:00 uur te slapen. Is het niet in bed, dan wel op de bank. Ik heb van de week zelfs een keer een middagdutje gedaan. Ik kan me niet herinneren dat ik bij mijn vorige zwangerschappen ook zo moe was. Maar dat is ook al echt een tijd geleden. Dinsdag heb ik een liggingsecho omdat de kleine man nog steeds in stuit ligt. En het word nu toch wel echt tijd dat hij zich om gaat draaien. Blijkt nou tijdens de echo dat hij nog steeds in stuit ligt, dan gaan ze hem proberen te draaien. Ben nu zelf al de hrle week druk bezig met moxa therapie en yoga oefeningen. In de hoop dat het wat doet. Goed, ik ga me maareens aankleden en een beetje opruimen en schoonmaken. De hoogste tijd.
Loolaa: aahhh dank je, maar helaas tijdens de wekelijkse boodschappen weer 3 zakjes snoep gekocht . Zonder zwangerschap neem ik dat bijna nooit mee omdat ik weet dat het met 2 dagen op is. Wel lekker hoor dat jij nog van alles kan! Maar dat ik had ik bij mijn eerste ook, fetsen en zelf booschappen doen tot 42 weken. RinsA: ik heb de advertentie inderdaad ook gezien in Beverwijk, maar net te laat. Ik heb nu uiteindelijk een quinny buzz genomen met 4 wielen. En gisteren ook een box gehaald. En nog wat kleine dingen . Maar toen ik in de winkel was zag ik nog zoceel spulletjes die we allemaal nog moeten hebben... poeh. Ik loop ook alle koopjes af hoor haha. Gelukkig vind mijn dochter dat ook geweldig. Ik moet mezelf dan altijd een halt toe roepen anders stop ik niet meer . Goed dat jij het zegt van die verklaring die heb ik ook een hele poos geleden gekregen en die moet ik nog zoeken, ik denken deze week ook maar gaan regelen. Leuk die tas. En gelukkig dat er thuis niet moeilijk over wordt gedaan haha. Ik heb een gewone tas van cowboysbag, maar die staat al een poosje ongebruikt. Ik kreeg met al mijn spullen erin last van mijn rug. Ik ben nog even aan het kijken wat voor tas het wordt. Anne0616: we waren eigenlijk heel erg verbaast. We hadden het er al wel eens over gehad, maar vl zag het ( nog) niet zitten, ook omdat het eerder niet lukte.. En na de test was die helemaal blij tot helaas de miskraam maar daarna gingen we ervoor Ik graag sinds 2 weken positiebroeken. Tot die tijd gewone broeken alleen 3 maten groter Ik heb 2 kinderen van 11 en 9 . Leuk dat je haakt!. Ik vind dat soort dingen ook wel leuk, maar neem nooit de tijd ervoor. Punky16: wat goed dat dat nu rond is die uitkering. Dat is toch weer een hele zorg minder. Spannend de echo, maar hopelijk draait die toch nog uit zichzelf. Hier gaat het ook redelijk goed. De weegschaal blijft wel elke dag weer een verhoging aangeven. Ik had gehoopt het nog een beetje binnen de perken te houden. Maar zit nu toch al wel op bijna 13 kilo en dan zit ik pas op de helft... En dit weekend begonnen ben de kamers om te zetten. Maar het ging toch niet zo snel. Mijn dochter is net zo'n verzamelaar als ik. Dus dat wordt eerst flink ruimen. En hopelijk van de week over, dat scheelt mij weer een trap extra .En na een aantal uur trap op en af voelde ik mijn linkerkant behoorlijk, wat gelukkig wel weer overging na een half.uurte op de bank. Hebben jullie eigenlijk een vakantie gepland voor deze zomer? Wij willen begin augustus weg ( wel in Nederland blijven dat wel) Maar we hebben of niks geboekt. RinsA: jij bent ongeveer gelijk met mij uitgerekend, maar plak jij je vakantie aan je verlof? Of regel je dat anders? Miranda: ik had dat ook bij mijn eerste, alles nog doen tot het eind. Maar bij iedere zwangerschap daarna kwam er weer wat bij .
Ik had wel over zo'n verklaring gelezen maar niet gekregen, de gyn en vk hebben het er niet eens over gehad, en dacht dus dat het achterhaald is... Vind het zoals met zoveel dingen een beetje een onzinnige verklaring, maar goed. Silki, wij hebben een Mutsy (net als ik ) igo, ook met 4 wielen en het fijne aan deze wagen vind ik dat ie heel klein gevouwen kan worden en ik dus niet ook nog eens een andere auto hoef te kopen. Ik plak er geen vakantie achteraan, ik wil liever in het najaar nog even weg en dan ligt het er een beetje aan hoe het allemaal gaat of we toch even nog naar de zon gaan. Ik koop me ook suf hoor, het is maar goed dat vl zo verantwoordelijk en verstandig is. Ik was voor matrasjes aan het kijken en weet echt niet wat ik moet nemen... Wat een keus! Anne, wat leuk dat jullie nog oma's hebben! Ik heb ze niet meer en vl nog eentje die een beetie de weg kwijt is. Wat de buik betreft, ik draag mijn eigen broeken gewoon nog. Ik ben nu ongeveer 3 kilo aangekomen en ik begin het nu wel te zien, maar met al mijn gesnoep doe ik het toch best netjes vind ik zelf. Punky, ik hoop voor je dat hij gedraaid is of eventueel nog gedraaid kan worden. Succes met de laatste loodjes! Ik voel dat ik vandaag wat meer energie heb dus die ga ik meteen maar gebruiken om het huis eens grondig aan te pakken. Steeds een beetje doen is toch als dweilen met de kraan open...
RinsA: ik kreeg die verklaring van de vk. Had er eerder nog van gehoord of gehad. Hier ook een vl die een stuk verstandiger is dan ik haha Ik heb voor de rest nog niet naar zoveel gekeken. Ben al blij dat ik een wagen heb . Maar die mutsy igo vind ik ook leuk. Binnenkort ga ik me daar is in verdiepen. Maar moet ook gaan kijken naar weer heel wat anders. Mijn oudste gaat dit jaar naar de middelbare school en moet daarvoor een school gaan uitzoeken. Een hele andere fase In ieder geval nog genoeg te doen dit jaar
Silki, dat is inderdaad wel weer even heel iets anders. Spannende tijd ook voor beide. Maar, komt vast goed
Wat is er weer veel afgekletst afgelopen dagen. Gezellig hoor. Ben echt blij dat ik weer actief ben. Die misselijkheid lijkt nu bijna helemaal weg. Kan ook zijn dat ik gewend ben om er mee om te gaan en mijn eetstijl er op heb aangepast. Hierdoor is mijn energie terug. Heerlijk is dat. Zwangerschaps verklaring: zo'n verklaring heb ik ook nodig straks voor het UWV. Ik moet een zelfstandige uitkering aanvragen. Dus Punky, als je nog tips hebt voor het invullen, hoor ik het graag. Jullie zijn ook allemaal lekker aan het shoppen. Ik vind shoppen echt helemaal niet leuk. En gelukkig hoef ik ook bijna niets zelf te kopen. Wat het voordeel is van een kindje krijgen als laatste is dat verder iedereen klaar is en van zijn spullen af wil. Wij krijgen dus bijna alles. Dus, ik hoef niet te shoppen. RinsA: tof dat je een cowboys bag hebt gekocht. Ik vind het altijd zo erg om te zien dat mannen met een roze tas of Oililly tas moeten rondlopen omdat hun vrouw/vriendin dat zo graag wil. Met zo'n stoere tas kan zowel de man als de vrouw leuk rondlopen. Anne: goed om te weten dat een 'jongere' ook allemaal klachten heeft. De vriendin van mijn neefje had trouwens ook heel veel last van klachten en zij was eind 20 toen ze beviel. Maar ja, dat is zo'n figuur die altijd alles tien keer erger heeft dan een ander. Of dat dan een goed voorbeeld is, is de vraag. Leuk dat je moeder zo enthousiast is. En hoe reageerden de oma's? Punky: hoe was de liggings echo? Is het nog gelukt met het omdraaien?Ik hoop zo voor je dat hij het uit zichzelf gaat doen. het lijkt me namelijk geen pretje dat dat gedaan moet worden door een vk/gyn. Silki: ach ja, de ene keer houd je je in en de andere keer lukt dat niet. Op een gegeven moment is het ook een kwestie van accepteren. Je kunt er dan maar beter van al het lekkers genieten dan je schuldig voelen. Dat is dan ook weer zonde. Wat goed dat je aan het helse karwei mbt de kamers bent begonnen. Behalve je linker zij, hoe gaat het met je rug? Hier begint mijn buik opeens echt uit te zetten. Heb nu alleen maar zwangerschapskleren aan. Zit toch wel beter. En mijn tieten waren bij week 12 al 2 cups gegroeid. Echt niet normaal meer. Hoop dat ze niet nog groter worden.