Silki: mijn oudste is dit jaar op hetmiddelbaar begonnen. Het idee dat er straks weer zo'n ukkie in huis is is wel enigszinds surrealistisch Loola: apart dat het dan ineens zo hard gaat. Hier hetzelfde. Eigenlijk de hele zwangerschap geen last van m'n buik gehad, maar de laatste twee weken begint het wel echt een dingetje te worden. De baby lag gisteren nog in stuit. De vk heeft toen geprobeerd om hem te draaien maar daar had meneer geen zin in en bleef gewoon liggen waar hij lag. Ik ben nu doorverwezen naar de gyn en heb daar morgen een afspraak. Dan gaan ze kijken of ze nog een draai poging gaan doen. Het verschil is dat ik dan weeën remmers krijg. Dit ontspant de baarmoeder waardoor het makkelijker zou moeten gaan. Vandaag al de hele dag last van harde buiken, dus ik zie wel een beetje op tegen nog meer gefrut aan mijn buik, maar aan de andere kant zie ik een stuitbevalling ook niet zo zitten, laat staan een ks.
Vanmorgen eerst een hartfilmpje gemaakt en daarna idd een draaipoging. Maar de kleine man bewoog geen cm. Nu dus overgedragen aan de gyn en me voorbereiden op een stuitbevalling in het ziekenhuis.
Peoh!! Balen zeg. Hoe bereid je je daar op voor? Ga je dan ook eerder bevallen? Ik weet niet zo goed hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Heel veel sterkte in elk geval. Het is wel een eigenwijsje
Het is meer de omschakeling van een thuisbevalling naar een ziekenhuisbevalling. En niet meer onder begeleiding van de vk maar van de gyn. Okja, en de kans op ingrijpen ismet edn stuit groter. Ze wachten het minder af. Als het niet heel vlot en vloeiend gaat dan krijg je een knip of zelfs een ks. En dat is toch wel heel anders dan een ontspannen thuisbevalling waarbij de mogelijkheid om af te wachten wat groter is.
Dat is idd wel een omschakeling. Echt niet leuk voor je. Woon je vlakbij een ziekenhuis? Of is het nog een eindje rijden? Misschien een beetje naïef van mij. Maar ik heb over dat soort dingen totaal niet nagedacht. Waarschijnlijk ook omdat het de eerste is voor ons. Mijn vriend wil persé in het zkhs omdat hij zich nu al zorgen maakt. En mij maakt het niet uit. En aangezien we toch letterlijk om de hoek van een zkhs wonen, vind ik het prima.
Zo daar ben ik ook weer eens na een aantal drukke dagen. Allemaal afspraken, je zou er moe van worden. Jeetje punky dat is wel balen zeg, dat is wel even omschakelen ja. Maar ja kindje laat zich niet dwingen, dat is wel duidelijk. Maar dat gefrummel aan je lijf lijkt me ook niet fijn. Bij mijn vorige wilde ik juist in het ziekenhuis bevallen, maar die is thuis gekomen. Ik wil nu ook thuis bevallen, is toch veel relaxter. En ook wel leuk dat mijn man ook hier in dit huis zijn geboren. Geeft het ook wel wat speciaals. Ik heb gister de instructie gekregen dat ik wat rustiger aan moest doen. Had gister een groeiecho en ze doet het heel goed. (ze lag gelukkig al netjes met het hoofdje naar beneden) Maar ik moet wat meer naar mijn lichaam luisteren. En niet meer ineens als een wervelstorm alles gaan doen. (stallen mesten en kuilgras voeren mag niet meer) Ach ja hier tel ik de weken maar af. Nog maar 2 maandjes, dat klinkt al een heel stuk beter dan nog 9 weken.
Loola: ik wilde bij mijn eerste al heel graag thuis bevallen en dat is toen ook prima gegaan. Mijn moeder is van mij bevallen met een ks. Toen ging dat nog onder volledige narcose en die heeft daar nog steeds een naar gevoel van. Mijn tweede is in twee uur ook thuis bevallen en ik had me er dus op ingesteld dat dat deze keer ook weer zo zou gaan. Heb ook alles al in huis Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik thuis minder veilig zou zijn dan in het ziekenhuis. Eerder andersom. Miranda: bij jou schiet het ook al op. Dit is idd wel de termijn om het wat rustiger aan te doen. Ik vond en vind dat ook nog best lastig. Vandaag ook nog gewoon aan het werk gegaan. Wel op laag tempo en genoeg rustpauzes. Nu moet er in huis ook nog genoeg gedaan worden, maar daar kan ik me op de een of andere manier erg slecht toe zetten.
Loolaa : geen echte tips voor het invullen van je aanvraagformulier voor de zez- uitkering. Het spreekt eigenlijk voor zich. De enige tip die ik je heb is om er zo vroeg mogelijk mee te beginnen. Je moet wat dingen bij elkaar zoeken en het is fijn als je daar de tijd voor hebt. Je kunt hem pas opsturen op het moment dat je 24 wk zwanger bent. Maar als je dan alles al klaar hebt is dat wel fijn. Waarschijnlijk willen ze van jou wel je cijfers van 2015 hebben, dus dat is misschien nog wel iets waar je achteraan moet. Je kunt hem nu al downloaden van hun site, dus dan kan je alvast kijken wat ze willen weten.
Punky, wat enorm balen voor je! Hoop met je mee dat het dan in ieder geval niet ook nog eens een ks wordt. Ik wil juist wel in het ziekenhuis bevallen, ik heb een medische indicatie dus al zou ik thuis willen bevallen dan mag het nog steeds niet. Jeetje, voor jullie is zo'n verklaring nog veel meer gedoe... Loolaa, fijn voor je dat je niet hoeft te shoppen. Als je dat niet leuk vindt dan is het heel handig als je alles kan krijgen. Ik ben ook de laatste in mijn familie maar ik wil weinig hebben van een ander, veel te leuk om zelf uit te zoeken en te kopen. Gelukkig kunnen we dat financieel ook hebben Silki, hoe is het? Hier gaat het best goed. Maandag na het schoonmaken wel flink pijn in mijn SI-gewricht wat ik nog steeds goed voel dus ik hoop dat het weekend mij van dit pijntje verlost. Mijn collega zit nog steeds gedeeltelijk thuis dus in ieder geval volgende week nog een pittige week.
hoi hoi Daar ben ik weer. Op een zonnige zaterdag ochtend, helemaal voor mezelf even zitten om te reageren. Ik lees tussendoor wel op mijn telefoon, maar vind ik zo lastig reageren. Dus nu achter de laptop. Punky je hebt een eigenwijze kleine man zo te lezen. Hij zal lekker liggen. Wel minder leuk voor je. Ik werd de laatste weken bij mijn meisje ook overgedragen aan de gyneacoloog. Daar ging mijn idee van thuis bevallen. Maar uiteindelijk maakte het me niks uit. Leuk dat de kinderen het leuk vinden. En het is ook spannend he. Silki hoe gaat het met de kamers? Zomervakantie, die zit er hier niet in dit haar. Ik ben in augustus uitgeteld. Maar we willen wel in de herfstvakantie lekker een weekje weg. Dan zal het duitsland ofzo worden. Huisje van Landal of Centerparcs waarschijnlijk. Miranda het begint goed op te schieten bij jou ook. Luister maar naar de adviezen. Je bent immers zwanger, ook lekker genieten van de "privileges" van het wat rustiger aan mogen doen. Rinsa wat vervelend dat je collega nog deels thuis is. Zeker omdat je zelf ook met klachten zit. Je werkt toch harder als je het alleen moet doen. Hier gaat het helemaal goed. Vorige week zondag hebben we het de oma van mijn vriend verteld. Die was helemaal verbaast. Ze had niet gedacht dat vl het nog voor elkaar zou krijgen. Morgen gaan we naar mijn oma. Zij heeft voor elk achterkleinkind een klein klompje hangen in de vorm van een spaarpot. Nu hebben we er zelf al eentje gekocht en die krijgt ze dus morgen. Mijn oma en ik hebben op de een of andere manier een heel speciale band, dus ben heel benieuwd hoe ze reageert. Ik denk heel emotioneel. Inmiddels weet mijn manager en mijn team (ik werk in de thuiszorg in een verplegend team) ook dat ik zwanger ben. Ze vinden het allemaal erg leuk. Ik vond het wel spannend om het tegen het team te vertellen. Ik zit pas sinds december in dit team namelijk. We waren gaan wokken en toen heb ik het verteld. Maar allemaal leuke reacties. Gisteren hebben we weer een bezoekje aan de vk gebracht. Mijn dochtertje ging mee. We kregen de termijn echo en ben dus een week verder dan gedacht. De kleine was erg druk, hij deed niets anders dan koppeltje duikelen. Zo fijn om te zien dat de kleine het naar zijn zin heeft daar. En al flink gegroeid op anderhalve week tijd. Zo bijzonder. We kregen 2 foto's en een filmpje mee. En heb echt al 10 keer naar het filmpje gekeken. Voel sinds gisteren een soort rust over me heen. En ja ben helemaal verliefd op onze kleine tuimelaar. Wel kom ik onder dubbele controle te staan. Ik heb in 2014 longembolieen gehad. En mijn meisje had een wat laag geboortegewicht voor de gedragen weken. Dus kom ik zowel onder controle van gyneacoloog en van vk te staan. Volgende week waarschijnlijk eerste afspraak gyneacoloog voor stolling. En extra echo's met 28 en 32 weken om groei in de gaten te houden. Gezien mijn verleden vind ik het helemaal niet erg. Ben er juist blij mee. Zo weer een heel verhaal. Nu ga ik eens wat doen. Wil garen gaan halen om een dekentje te gaan haken voor in de kinderwagen. Heb een oude grote koets. En aangezien ik straks in de buurt van het centrum woon, kan ik die mooi gaan gebruiken ook. Trek je bekijks mee Ja we gaan in mei nog verhuizen. Wonen nog niet officieel samen. Hihi....Maar hij is wel altijd bij mij. Hij heeft een koophuis, wat nu opgeknapt wordt. Als dat klaar is gaan we over. En dan na de zomervakantie gaat mijn meisje naar een andere school. Veel veranderingen dus dit jaar. Maar allemaal leuk ! Fijne zaterdag allemaal.
Punky: Tnx voor de tips. Goed om te weten allemaal. En ik snap nu idd wel dat het een tegenvaller voor je is om in het zkhs te gaan bevallen. En ook ik hoop dat het geen ks gaat worden. Miranda: ik neem aan dat je op een boerderij woont gezien je activiteiten. Lekker veel bezig zijn is ook leuk. En als je dat opeens niet meer kan/mag dan is dat wel jammer. Dat snap ik wel. RinsA: deze week nog doorkomen met de drukte. Ik zal je wat energie toesturen. Hebben jullie al een extra persoon gevonden? Wat zoeken jullie eigenlijk voor persoon? Anne: Wat fijn dat je kleine al zo lekker actief is. En wat leuk dat je een filmpje hebt gekregen. Wat heftig dat je long emboliën hebt gehad. Hoeveel heb je er gehad? En wat fijn dat je er weer bovenop bent gekomen. Ook heel fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden door de VK en Gyn. Wat een veranderingen staan er idd op stapel. Leuk hoor! Wat een grappig reactie van je vriend's oma. Veel plezier met het vertellen aan je eigen oma. Ik ben de afgelopen dagen lekker actief geweest. Vrijdag heb ik een intake gehad met een nieuwe cliënt die 30 kg wil afvallen. Hele uitdaging, maar dat heb ik eerder voor elkaar gekregen samen met een cliënt. Gisteren ook wezen hardlopen met een cliënt. En vandaag weer gewonnen met badmintonnen. Was de laatste wedstrijd van de najaars competitie. We zijn heel slecht begonnen en hebben de laatste drie wedstrijden wel gewonnen. Volgend jaar maar eerder gaan pieken. Volgende week begint de voorjaars competitie en ik hoop dat ik het daar kan voortzetten. We hebben nu wel een extra dame, waardoor ik geen singles meer hoef te spelen. Dat geeft wel wat rust. Wij hebben 5 feb de 20 weken echo. Eerst was ik er niet zo mee bezig en nu lijkt het een eeuwigheid te duren. Ben wel benieuwd en een beetje zenuwachtig daar over.
Anne wat een veranderingen allemaal zeg, dat maakt het allemaal wel extra spannend. Wel heel leuk spannend ook. Loolaa wat ben je nog actief zeg met sporten. Maar ik snap dat sportief zijn ook je werk is. Dus waarschijnljik probeer je dat ook zo lang mogelijk vol te houden. 30 kilo afvallen, dat heb ik ook gedaan na de geboorte van mijn zoontje. En nu ben ik alles er weer aan het aanvreten. hahahaha, is het voordeel van misselijk zijn. De kilo's blijven er redelijk af. 20 weken echo daar keek ik ook echt naar uit. Maar heel stom misschien heb nooit gedacht dat ze iets verkeerds zouden kunnen zien, voor mij was het echt een pretecho, eindelijk weten wat het wordt. Mijn zoontje had ook een laag geboortegewicht, daardoor heb ik ook extra groeiecho's. Heb er nu 2 gehad en nu nog 2 te gaan. Wel leuk om haar iedere keer te kunnen zien. Alleen past ze niet meer op beeld, dus je moet het met stukjes doen. Ze groeit hartstikke goed, niet te groot niet te klein. Oh en ik vraag iedere keer of het echt nog een meisje is. Wij hebben idd een boerderij. Met melkkoeien, dus hopelijk geen extreme "wakker dier" mensen hier, die nu niet meer me willen praten. Nadeel is dat het werk hier nooit ophoudt he. En een koe die moet kalven wacht echt niet, ik vind het wel lastig inschatten soms. Nu wil mijn man soms ook wel eens weg en normaal als er dan een koe op springen staat maakt me dat niks uit. Maar zit nu wel op het punt dat ik het eigenlijk niet meer kan. En dan heb ik ook nog eens zo'n man die dat niet altijd door heeft. Maar heb hem gezegd dat ik vanaf volgende week de stal maar niet meer in ga. Ja om mijn favoriete koeien een knuffel te geven, maar meer niet. Ik wilde een emmer mais gaan halen en toen zat mijn dikke buik klem tussen het voerhek. Overigens was dat wel een heel lachwekkend moment, was maar blij dat hij geen telefoon op zak had. Sta je dan met je goeie gedrag. En hij maar lachen.
Zo, eindelijk weer eens tijd om te sturen Normaal doe ik het vaak via mijn telefoon, maar het is nu al een paar keer gebeurd dat ik net een hele lap tekst had geschreven en ik per ongeluk de verkeerde knop te pakken had waardoor alles weg was. Dus nu maar op de laptop. Ik zie alleen dat ik gelijk een heleboel gemist heb. Punky: Kan het nog dat die gaat draaien? Mijn zoon lag ook in een stuit en was gelukkig zelf weer teruggedraaid. Zelf ben ik 2x in het zkhs bevallen. Ik wilde dit zelf al, maar uiteindelijk werd het bij beide alsnog medisch. Nu ga ik weer voor het zkhs. Loolaa; Nou nou jij gaat nog lekker zeg met al dat sporten Hopelijk hou je het ook nog een tijdje vol. Scheelt weer in je conditie na de bevalling. Ben jij al veel aangekomen? Ik las dat die van jou 2 maten gegroeid waren, die van mij 1 voor de positieve test en daarna nog 2 maten groter, maar dat zijn natuurlijk ook de extra kilo's. Maar geen geklaag van vl hoor...die is er blij mee Mijn rug speelt gelukkig niet veel meer op gelukkig. Hoelang ben je dan ongeveer bezig met die client om 30 kilo kwijt te raken? RinsA: Hoe gaat het nu met je pijnlijke gewricht? Heb je daar sinds kort last van? Hopelijk duurt het dan niet meer zolang voor je collega weer helemaal aan het werk is. Ik had het bij mijn eerste ook, ik kreeg allerlei dingen aangeboden, maat wilde het toen het liefst zelf kopen en ook nieuw. Nu ben ik een stuk makkelijker en heb deze ronde veel 2e hands gekocht. anne016: een huisje van landal is ook erg leuk.Handige tip! Dat is toch altijd wel prettig als je onder extra controle staat, geeft toch meer een rustig gevoel. Ben benieuwd hoe je oma reageert. En wat leuk hoe ze hebben gereageerd op je werk. Bij mij was het in het verleden een vervelende reactie, maar gelukkig deze keer een positieve. Hier hebben we ook aardig wat veranderingen gehad, alleen in de andere volgorde. Eerst verbouwd en sinds kort wonen we ook officieel samen. Alleen willen we in de nabije toekomt wel verhuizen, want het is toch wel een beetje te klein. De verbouwing hadden we gedaan om samen te kunnen wonen en toen was het krijgen van een kind samen nog niet aan de orde. En na de zomer gaat ook mijn jongste hier op school en de oudste naar de middelbare, dus ook spannend hier. Mirandavb: Wat goed dat tot nu toe alles goed gaat qua groei, dat scheelt weer dat je je daar minder druk over hoeft te maken. En je kan gewoon mee blijven praten hoor haha ...met melkkoeien Hoe gaat dat straks als je echt niks meer kan? Hebben jullie dan hulp? Ik merk het nu in de winkel, even snel tussen de rijen door als ik niks heb gekocht gaat niet meer zo makkelijk met een buik. Hier gaat alles aardig goed. Heb dit weekend eindelijk de kamers kunnen omzetten. Het was last minute nog heel druk. Omdat we weinig ruimte hebben moeten we echt opletten met de ruimte en hoe we die indelen. Daarom zaterdag een 3 in 1 bed gekocht. Ledikant, commode en kast ineen. Alleen moesten we daarvoor even naar Breda heen en weer. Na nog wat ritjes zat ik 's avonds om 20.30 eindelijk op de bank. Loolaa: Ik zag later staan van de echo, is inderdaad spannend. Ik had dat ook, in de eerste instantie niet zoveel bij stil gestaan tot het moment dichterbij kwam, toen werd het ineens toch erg spannend. Ik heb de 28e weer, maar dan voor een normale controle en dan gaat ze het over borstvoeding hebben. dat vond ik best spannend omdat ik 7 jaar geleden een operatie heb gehad aan mijn borsten en benieuwd was of de bv helemaal zou lukken tot ik gisteravond na het douchen even in mijn tepels kneep en er al 'melk/vocht' uitkwam. Dus weer een geruststelling
Miranda: Haha!! Dat moet een idd een gezicht zijn geweest dat je klem zat. Op het moment zelf niet zo leuk, maar achteraf heb je wel weer een leuk verhaal te vertellen. Wij hadden vroeger zelf ook een boerderij, maar dan akkerbouw. En ik zal je hier niet verketteren hoor. Ik drink graag een glaasje melk, ik ben een kaasmonster en een stukje vlees eet ik ook graag. Het is leuk dat er altijd wat te doen is op een boerderij. Maar als je op een gegeven moment niet meer kunt, lijkt me dat ook heel moeilijk om mee om te gaan. Echt heel fijn dat je dochtertje goed groeit. Mooi dat je open die 20 weken echo in bent gegaan. Je druk maken over dingen die komen gaan, maakt het allemaal niet anders van. Je kunt er beter maar van genieten. Maar ja, als je een druktemaker bent, kunnen er opeens rare dingen in je hoofd schieten. Silki: Ik ben nu ruim 2 kg aangekomen. Zelf merk ik dat het is gaan zitten in buik, billen en tieten dus. Jij hebt er nog een extra cupmaat bij? Fijn dat jouw vl niet klaagt daarover. De mijne is er ook heel content mee. Wat goed dat het gelukt is met de kamers! Zal idd wel een hele klus zijn geweest. Wij hebben ook wat ruimte gebrek en dan klinkt die combiset ledikant/kast/commode wel goed. Heb je een website waar ik dat kan vinden? En mooi dat alles het weer doet ook na die operatie. Kan je straks lekker de fabriek uithangen en bij Miranda in de stal gaan staan Wij allemaal trouwens straks Dat sporten gaat idd wonderbaarlijk goed. Het is ook idd gedeeltelijk mijn werk. Ik heb echt heeeeel leuk werk. Ik heb mijn eigen coach praktijk en ik help mensen met stress/spannings klachten en met afvallen. En ik gebruik daar drie pijlers bij. Mentaal, voeding en beweging. Ik kijk daarbij naar wie ik voor me heb en wat het beste past. Dus elk traject is weer anders. Helemaal zelf bedacht en ik het werkt echt. Heel leuk om te doen, maar vooral leuk om te zien hoe mensen zich blijvend beter voelen. Met een traject van 30 kg ben ik ongeveer driekwart jaar bezig. Afhankelijk van wat de motivatie van de cliënt is. In eerst instantie wekelijks, dan om de week en steeds minder vaak. Op een gegeven moment komen mensen alleen langs voor een 'APK'; als ze ergens tegen aan lopen en checken of alles nog goed gaat. Maar vandaag ga ik lekker een luierdagje doen. Ik heb om 12 uur een cliënt en de rest van de dag ga ik met mijn laptop op de bank liggen onder een dekentje en ga ik achterstallige admi wegwerken.
Nou dames, ik heb het nog niet getypt of mijn man is naar een vergadering en ik loop door de stal en er moet een pink kalven.(eerste keer een kalfje dus) Gaat goed zeg, heb hem maar gewoon gebeld. Hij ging proberen naar huis te komen. Ach en anders bel ik de buurman wel. Dat is het voordeel hier in de buurt, altijd wel iemand die wil helpen.
Loolaa, wat een leuke baan heb je! Ik ben vlak voor ik zwanger werd 22 kilo afgevallen, heb een zeer trage schildklier waardoor ik al die kilo's aangekomen ben en die er pas weer af gingen toen mijn medicatie goed ingesteld was. Een hele klus zo'n traject maar wat moet het dankbaar en motiverend zijn! Silki, ik heb er last van sinds mijn grote schoonmaak. Doe ik dus ook niet meer haha! Maar gelukkig gaat het alweer beter, 2 keer per dag SRL erop en beetje inmasseren en dan gaan we er gewoon weer tegenaan. Vanaf volgende week werk ik gewoon weer mijn normale uren en heb nu wat aan extra gewerkte uren die ik her in der weer kan terugpakken. Miranda, aan de ene kant lijkt het me heerlijk om een boerderij te hebben maar aan de andere kant ook weer niet. Ik denk dat je dan altijd werk blijft zien en als je een aanpakker bent dus nooit echt rust hebt. Maar, wat heerlijk om zoveel buiten te zijn en beesten om je heen te hebben. Is het je man wel gelukt met het kalfje? Of heb je het toch alleen moeten doen? Anne, jeetje longembolie... Niet fijn! Gelukkig gaat alles nu goed. Hor was het bij jou oma?
Loolaa: 2 kilo jeetje mina dat is echt goed....en handig dat je ook met je clienten meesport Ook goeie reclame voor eventuele clienten die zwanger zijn of willen worden. En wat leuk dat je zulk leuk werk hebt. Ik vind dat altijd erg leuk als mensen zo blij zijn met hun werk. En erg fijn dat je nu je zwanger bent zo je eigen tijden kunt indelen en nog handiger als de kleine straks geboren is. Ik heb het even opgezocht en het is de paso doble 3 in 1 ledikant bij luierkraam.com kan je hem zien. Ik heb precies dezelfde. Mirandavb: dat is inderdaad toevallig dat heb ik ook al vaker gehad, had ik net iets getypt hier (ik voel me zo goed en daarna ging het bergafwaarts Maar ook erg leuk een boerderij, vooral dat je altijd bezig bent, ik hou daar wel van. Alleen is het nu niet zo handig. Wel prettig dat er altijd iemand in de buurt is die je wilt hebben. Ik heb gelukkig mijn schoonfamilie in de buurt. Ook altijd handig (ik kan goed met ze, dat scheelt een hele hoop RinsA: dat is knap 22 kilo! Ik een paar jaar geleden 12 kilo. Maar moet zeggen dat ik al mijn hele leven moet opletten omdat ik alles lekker vind en makkelijk aankom. Gelijk afschaffen dus, alleen nog maar in etappes Dat scheelt, dan kan je wat rustiger aan doen, tenminste dat hoop ik voor je. anne0616: hoe gaat het nu? Hier vandaag een slechte dag. Ineens weer heel erg last gehad van mijn bekken (tenminste dat zegt de fysio dat dat het is) Ik had een afspraak waar ik heen moest en later de kinderen halen van school en tussendoor op de bank gelegen/ gezeten ( alle houdingen doen dan zeer) om het tot rust te krijgen. Maar gelukkig was het op mijn vrije dag zodat ik rust kon nemen. En ook nog naar het gemeentehuis geweest voor een papier dat de baby de achternaam van vl krijgt en hij erkent wordt als de vader. Dit omdat we niet getrouwd zijn, dus dat is ook weer geregeld.
Nou alles is goed gegaan. Gezond kalfje. Heb niet alles alleen hoeven doen. Ben eerst maar eens gaan voelen, kalfje lag goed, dat is het belangrijkste. Man kwam gelijk met de pootjes, hahaha. Ik heb er zo'n hekel aan om om hulp te vragen, dat is soms wel een gebrek hoor. Alles zelf willen kunnen en dan ook doen. Maar ja dat kan niet altijd. Tja de kilo's, ik ben er nu helemaal niet mee bezig. Na de geboorte van mijn zoon ben ik totaal 30 kilo kwijtgeraakt en ik wil niet eens weten wat er nu weer bij zit, ik zie het wel na de bevalling. Ga ik gewoon weer druk zijn met van alles en dan gaat het redelijk vanzelf gelukkig. ik heb anderhalf jaar geleden mijn pols verbrijzeld en dan kun je ook ineens niks meer, toen kwamen de kilo's er ook wel weer bij. Vreemd verschijnsel is dat het lijkt alsof ik er nu ik verder in de zwangerschap ben ineens minder last van heb. Of misschien komt het ook wel omdat ik niet meer zwaar til. Gister kon ik ineens een pot appelmoes opendraaien. Ik stond heel verbaasd naar mijn eigen handen te kijken. Verder is hier alles rustig. Ik heb alle jongenskleren uitgezocht. Het was toch wel veel. Ben nu maar met de laatste dingen bezig. Dan is alles maar klaar. Ik kwam ook 3 mobiels tegen voor boven de box, Ook een beetje overdreven. Dus hang er maar 1 op en die andere 2 weg, maar ja welke moet ik kiezen. Verder hoef ik alleen nog maar alles te wassen en strijken oh en schoonmaken. Woehoei Geloof dat ik vandaag een energieloze dag heb. Ik heb eigenlijk helemaal nergens zin in. Ja met een bak chips op de bang hangen. Maar er staat er hier een te springen, hij wil buiten voetballen.
RinsA: Wat fijn dat je die 22 kilo kwijt bent geraakt. En dat na het instellen van de goede medicatie. Zo zie je maar dat er van alles achter overgewicht kan zitten. Ik kijk ook altijd naar alle opties. Zowel het medische als het mentale aspect. Daarom is ook geen traject hetzelfde. ik kijk naar de persoon die ik voor me heb en kijk wat het beste bij hem of haar past. En idd het is ontzettend dankbaar werk. Het mooiste vind ik om te zien hoe mensen hun zelfvertrouwen weer terug krijgen. En doordat je iemand leert om goed bij zichzelf te rade te gaan waarom iemand iets doet, leert diegene zichzelf beter kennen en maakt daarom bewustere keuzes. En of dat nu met afvallen of burn out preventie te maken heeft, je ziet dat mensen zich veel vrijer voelen. Silki: het is idd leuk om mee te sporten. En als de conditie van mijn cliënt beter wordt, ga ik er altijd met mijn vouwfiets naast fietsen. Zo kan ik beter aanwijzingen geven. Ik ben ook heel blij dat ik mijn eigen tijd in kan delen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel veel respect heb voor iedereen die elke dag naar haar werk moet en die luxe van zelf indelen niet heeft. Hele goede tip die Passo doble!! Tnx!! Hij is zowel practisch als heel leuk. We gaan vanmiddag eens op pad om dat soort dingen te gaan bekijken. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik, die een hekel heeft aan winkelen, gaat er toch op uit. Wat doen die hormonen toch met me?. Balen van je bekken. Echt niet leuk. Hoop dat de rust gisteren heeft geholpen. Wij hebben die erkenning ook gedaan. Gek is dat hè? Sta je daar aan zo'n balie en dan sta je in een paar minuten weer buiten. Je hoefde ook helemaal geen bewijs van de verloskundige te laten zien. Dat vonden wij maar raar. Miranda: wat ben je toch een stoere chick!! Met je zwangere buik die pink helpen kalveren. Gelukkig dat je man op het juiste moment kwam. Balen van je pols zeg. En idd een wonder dat je nu opeens zo'n deksel van een pot kunt draaien. Wat goed dat je niet zoveel meer hoeft te doen. Ben even kwijt wanneer je uitgerekend bent, maar het is fijn om te weten dat alles bijna klaar is. Dames!! Geniet van deze mooie dag, het zonnetje schijnt heerlijk!!