Mom's to be boven de 36

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Loolaa, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Punky: Van harte gefeliciteerd met de kleine Mylo! Ben benieuwd hoe het nu gaat na ondertussen weer de eerste 'gebroken' nachten. Ik hoop dat ze een beetje meevallen. En wat snel gegaan zeg! Ik ben ook ingeleid bij mijn vorige maar die centimeters gingen niet zo hard.

Ik ben aan de ene kant ook heel benieuwd naar onze kleine (en dan ook weer mijn lijf terug zonder kwalen) maar aan de andere kant, alles veranderd dan ook weer behoorlijk en nu kan ik nog alles, voor zover lichamelijk nodig. Een beetje dubbel gevoel dus.

Loolaa: lekker hoor dat drop haha. Wel fijn dat je buikpijn daar niet aan lag...kan je tenminste door eten ;) ik kan me gelukkig iets meer inhouden tegenwoordig. Hoe is het met de aankopen? Heb je ondertussen al wat 'jongensdingen' gekocht? En het kamertje; ben je daar al mee bezig? Wel vervelend dat je er nog zovaak uit moet 's nachts om te plassen, daar heb ik gelukkig al een poosje niet zoveel last meer van. Dat breekt echt op dat eruit moeten.

RinsA: Hoe is de badkamer gegaan? Overleeft zonder aan het infuus te hoeven ;) Hopelijk gaat het snel beter. Gelukkig gaan we richting het voorjaar met hopelijk minder regen en donkere dagen.

Mirandavb: Fijn dat alle metingen goed waren. En leuk dat je ouders mee konden kijken, krijgen ze er toch wat van mee. Hoelang overwinteren je ouders in Spanje? Wanneer ben jij precies uitgerekend?

Mijn moeder is nu een maand naar de Canarische eilanden (ben zo jaloers haha) Ik zei al tegen vl konden wij maar een weekje, lekker die zon..

Hier gaat het aardig, ik krijg wel steeds vaker last van maagzuur.
    Het slapen gaat een beetje op en neer, pas weer een paar dagen dat ik vaan even wakker wordt 's nachts en daarna weer de hele nacht doorslaap. Moet wel zeggen dat ik half op mijn buik slaap, anders kan ik niet slapen. Dus hopelijk kan dat nog een hele poos.

2. RinsA

RinsA Actief lid

10 nov 2015
    102
    0
    16
    Limburg
    Loolaa, het is ook niet iets waar je nu een beslissing over hoeft te nemen en kan me voorstellen dat je na een aantal maanden misselijk zijn al helemaal geen zin hebt in nog een zwangerschap. Wij hebben het er voor deze zwangerschap al over gehad vandaar dat ik er al een antwoord voor had.
    Ben je nu wel losgegaan met babydingen voor jongens te shoppen? :p
    Thank god for drop!

Silki, de badkamer is gedaan. Wel in fases en ik was ook echt kapot daarna maar hij is gedaan! Ik ben ook een buikslaper en slaap de ook half op mijn buik, als ik iets te ver op mijn buik ga krijg ik meteen een paar trappen dus dan weet ik dat ik te ver ben gegaan :D
    Maagzuur is echt irritant, heb er gelukkig niet veel last van maar er zijn wel genoeg dingen te vinden die zouden moeten helpen. Bij mijn zusje hielp melk heel goed, ik lust dat niet maar als ik maagzuur heb dan vind ik heel koud water het fijnst of gewoon een droog crackertje.

Miranda, wat fijn voor je dat de metingen goed waren. Ik moet dinsdag voor die groeiecho en dan hoop ik ook met een positief gevoel af te sluiten. Heel erg leuk dat je ouders mee konden kijken, het blijft toch bijzonder zo'n zwangerschap.
    Zwanger en ziek is inderdaad een slechte combi, heb echt het idee dat ik opeens helemaal geen conditie meer heb. Zal wel weer bijtrekken.

Punky, zit je lekker op je wolk? Of valt het weer even een beetje tegen om er 's nachts uit te moeten?

Gaat hier met de dag beter, ik ben de afgelopen week ondanks de goede zorgen van vl wat afgevallen maar dat zal er de aankomende week vast wel weer bijkomen. Ik heb eigenlijk ook wel erg veel zin om volgende week weer lekker aan het werk te gaan.
    Fijn weekend allemaal!

3. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Mylo is echt een schatje. Superlief en super rustig. Hij is alleen wat makkelijk en laat soms rustig 6 uur tussen een voeding om er daarna 3 binnen anderhalf uur te willen. Vannacht om 0:30 uur gaan slapen, om 3 uur wakker voor een boertje en om 5 uur voorceen voeding. Hij ligt tussen ons in, in bed dus hoef alleen maar rechtop te gaanzitten.

Herstel gaat ook supergoed. Wel wat last van naweeën maar lang niet zo erg als ik verwacht had. Nu ff naar bed voor een middag tukkie :)

4. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Goedemorgen!!

We hebben nog steeds niet geshopt. Van alle kanten krijgen we van alles aangeboden. Het blijft een beetje zo dat ik liever andere dingen doe dan shoppen. Maar we gaan zometeen op pad. Kijken hoe lang ik het volhoud. Ik vind het wel leuk om op internet dingen te bekijken en dan in een winkel te checken of ik het wel echt leuk vind. Dus ik heb al wel onderzoek gedaan bij webshops.

En ik heb een goed nieuwtje. Ik hoefde vannacht maar één keer te plassen. Ben dus helemaal uitgerust. Heerlijk was dat.

Silki: idd een dubbel gevoel dat je uitkijkt als je straks weer 'normaal' bent. Maar ja, alles wordt ook weer zo anders en je weet niet hoe je daar weer op gaat reageren. En wat goed dat je je kunt inhouden de laatste tijd. Mijn drop pot is nu leeg, dus er valt niet veel meer te snoepen. Volgende week koop ik wel weer een keer een hele lading waar ik me dan aan vergrijp:)

RinsA: het is wel goed om er een beetje over na te denken. En ik wordt er gewoon niet jonger op. Ik moet zeggen dat ik er van uit ging dat één kindje niet eens ging lukken. Dus daar zijn we al blij mee. En de echt slechte fase is nu achter de rug. En die 20 weken echo heeft me ook echt goed gedaan. Dat alles goed is en we nu met een gerust hart verder kunnen kijken.

Punky: het blijft een eigenwijsje die Mylo. Dat was in je buik al duidelijk. Mooi dat hij lekker zijn eigen tempo aangeeft met de voedingen. Ben echt benieuwd hoe dat later gaat;). Wat fijn dat je herstel zo goed gaat en dat je relatief gezien goede nachten hebt.

Wij gaan zo op pad. Ik laat jullie weten of ik iets leuks heb gekocht voor ons jochie. Fijne dag allemaal!!

5. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Oh ja, nog mbt kleertjes kopen. Ik ben er achter waarom ik er moeite mee heb. Er zijn twee factoren. Enerzijds, ik ben heel praktisch en ik denk 'als ik het pas in juni nodig heb, waarom moet ik het nu al kopen.

De andere kant is, ondanks dat ik niet van shoppen houd ben ik wel een beetje truttig. Voor mezelf houd ik ook van mooie kleren en spullen. Ik denk ook 'omdat ik zwanger ben hoef ik er nog niet lelijk uit te zien'. En natuurlijk wil ik ook dat mijn zoontje straks leuke kleren aan heeft. Maar ik kom er net achter dat ik denk als ik iets leuks zie, 'ik weet niet of die kleuren hem gaan staan' Dan kun je beter wachten tot hij er is en dan kleertjes kopen die bij hem passen.

6. RinsA

RinsA Actief lid

10 nov 2015
    102
    0
    16
    Limburg
    Punky, wat fijn dat het zo goed gaat! Lekker genieten hoor :)

Loolaa, die leeftijd is bij ons ook een beetje het punt. We hebben gewoon geen jaren om erover na te denken.
    Heb je het volgehouden met shoppen? Heb je in ieder geval genoeg kleertjes voor de eerste tijd? Groter kan inderdaad later nog wel gekocht worden... Als je ziet wat ik heb liggen aan kleertjes, ook niet normaal hoor :D

Ik ga zo eens even alle kleertjes die ik ondertussen gekocht heb neerleggen om te zien wat ik allemaal heb en wat ik eventueel nog moet kopen.
    Merk dat ik toch een beetje onrustig aan het worden ben voor die groeiecho, gelukkig hoef ik er niet alleen heen maar is mijn schoonmoeder zo lief om hierheen te komen. Morgen eerst maar weer eens lekker werken, heb nu te veel tijd om na te denken over dat soort dingen ;)

7. Mirandavb

Mirandavb Lid

5 jan 2016
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooohhh ik kan het ineens niet meer bijhouden. Was een paar dagen wat druk hier, maar ik weet eigenlijk niet eens meer waardoor :D

Punky, wat fijn dat het allemaal zo goed gaat, heerlijk als het een redelijk makkelijke baby is. En heel belangrijk, dat je jezelf goed voelt. En een fijne kraamzorg, ook heeeel belangrijk.

Rinsa, hoe is het met de griep? gaat het alweer beter? En spannend morgen de groeiecho, moet zeggen dat ik er altijd maar weinig van begrijp hoor. Ze zijn nu al zo groot, passen niet meer op de tv. Hopen op goeie metingen.

Loolaa, ik heb ook maar heel weinig kleertje gekocht hoor. Het is bij mij echt dat ik dan iets zie en denk oooohhhh die is leuk. Ik heb als eerste echt iets voor een meisje gekocht, zo'n heel zoetsappig pakje. En daarna kwam ik een burberrysetje tegen en die vond ik zooo leuk, en ik ben helemaal niet van de merken. Maar ja. Verder hangt de kast vol met van die boxpakjes. Die zijn meestal behoorlijk unisex en had er nog een hoop van de vorige. En moet je eens kijken hoeveel je krijgt als de kleine er eenmaal is. Oh en pasgeboren baby's staat alles hoor, kleur maakt niks uit.

Silki, warme melk met anijs doet wonderen tegen maagzuur, ja of een droog kaakje, maar dat werkt minder lang.
    Mijn ouders zijn eind september vertrokken dit keer en ze willen eind maart terug komen. Ik ben 20 maart uitgerekend, dus ik wil ze wel voor die tijd thuis hebben eigenlijk. Maar dat zal ook wel, mijn zus gaat volgende week een weekje bij ze langs met man en kids en ik verwacht dat ze daarna allemaal terug komen. Dus nog hooguit een week of 3 (hoop ik)

Hier gaat het allemaal zijn gangetje, ik heb eindelijk weer wat meer energie, het hoesten wordt eindelijk minder en wat is dat fijn. Kan ik eindelijk weer wat gaan doen, we hadden een beetje achterstallig onderhoud. Ik heb vandaag de hele keuken gepoetst, alleen de onderkastjes heb ik mijn man opdracht voor gegeven, ik kon niet meer en bukken is al zo lastig. Maar hij deed het zonder mopperen en gelijk. Dus alles blinkt daar weer. Morgen de badkamer, en dan alle slaapkamers nog even en dan ben ik klaar. En dan ga ik echt met de babydingen wassen en strijken bezig. Kan ik het ledikant opmaken en het wiegje en de kast inruimen. En dan hoef ik het allemaal alleen nog maar bij te houden.

Of ik ga op de bank zitten en de baby eruit kijken, ook wel een goed idee.
    Nu baal ik zo dat ik op een boerderij woon, echt ik ga stofzuigen, alles mooi schoon, ruim de stofzuiger op, kom terug in de kamer en ik zie gewoon weer stro, haren en natuurlijk zand. grrrrr

8. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat inderdaad snel, maar ik moet zeggen dat ik het tegenwoordig makkelijker vind op de laptop een berichtje te schrijven dan kan ik alles eerst terug lezen ;) maar 's avonds ben ik ook vaker te moe om erachter te kruipen. Het verschilt een beetje per week, de ene week ben ik een stuk vermoeider dan de andere week. En was ik normaal al geen opruimwonder, nu tijdens de zwangerschap moet ik me er echt toe zetten, nu vind ik er helemaal niks meer aan ;)

Mirandavb: melk met anijs zal ik eens gaan proberen, ben benieuwd.
    Gelukkig gaat de tijd snel, het is wel zo prettig om je ouders in de buurt te hebben straks. Maar ze genieten wel zo te lezen, ze zijn een behoorlijke poos weg. Ik vond mijn moeder haar vakantie van een maand al lang ;) Prettig dat je weer wat energie hebt en wat knap dat je zowat de hele keuken hebt gedaan! ( dat is heel veel energie) De baby eruit kijken is wel een hele goeie haha.

RinsA: hoe was je groeiecho? Hopelijk alles goed. Wel lief dat je schoonmoeder jullie kant is opgekomen om mee te gaan. Ik moet ook de kleertjes eens gaan bekijken, ik heb verschillende maten gekocht, maar volgens mij moet ik nog alleen nog wat bovenkleding hebben. En nog een makkelijk pakje voor in het ziekenhuis.

Loolaa: heb je alweer een nieuwe lading drop gekocht haha. Zo lekker nu dat snoepen :) En hopelijk blijft dat plassen zo. Het is zo lekker als je een tenminste een paar uur achter elkaar kunt slapen zonder iedere keer wakker te worden.

Zijn jullie trouwens al een beetje eruit met eventuele namen? Volgens mij ligt het aan de hormonen, maar iedere keer als ik eindelijk weer een leuke naam zie, vind ik hem na een dag of paar dagen helemaal niks meer aan, en dan zie ik sommige die onderhand een top 5 hebben.

9. RinsA

RinsA Actief lid

10 nov 2015
    102
    0
    16
    Limburg
    Miranda, wat fijn dat je man zonder te mopperen helpt! Ik heb gelukkig ook zo'n man die het gewoon doet als ik dat vraag.
    Heerlijk toch om de laatste dingentjes in orde te maken, als mijn babykamer er is kan ik ook wat meer gaan inrichten en opruimen.

Silki, ik merk ook wel dat ik de ene keer meer energie heb dan de andere keer. En ik kan me ook niet voorstellen dat er iemand is die opruimen als hobby heeft, schoonmaken trouwens ook niet. Die dingen zijn voor mij een noodzakelijk kwaad, wil ook niet in een bende zitten.
    Wij hebben al namen, de eerste naam wisten we al voor we wisten dat ik zwanger was. Over de tweede naam hebben we wat langer na moeten denken, wel lastig om iets zo blijvends te kiezen wat je allebei mooi vindt.

De groeiecho ging goed. De kleine meid ligt wel iets achter maar niet zo vreselijk veel als de dame bij de pretecho zei. Dus, wij zijn blij en toch ook wel opgelucht. Voorlopig gaat alles dus goed genoeg, scheelt ook wel dat ze heel veel beweegt. Ze blijven het wel in de gaten houden maar dat is alleen maar goed.

Is het bij jullie ook zulk lekker weer?

10. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    RinsA: ik heb het heel goed volgehouden met shoppen. Voor mij betekend shoppen dat ik één winkel binnen ga. Dan is het goed vol te houden. We hebben een heel leuk pakje gekocht. Een truitje en sokjes met streepjes en een donkerblauw broekje. Super leuk.
    Fijn dat de groei echo goed ging. En ook heel fijn dat je schoonmoeder mee wilde. Een hele zorg minder.

Miranda: warme melk met anijs. Dat kreeg ik vroeger altijd na het eten. Vond ik altijd heel lekker. Zou dat toch die boeren inslag zijn om nuchter met die kleertjes bezig te zijn? Ik krijg nu al van alle kanten kleertjes aangeboden. Dat is echt wel heel fijn. 20 maart uitgerekend. Dat gaat alweer heel snel. Volgens mij ben ik de laatste van ons allemaal.

Silki: die drop valt nu eindelijk goed. En ben idd met de nieuwe lading bezig. Heerlijk:). Het was maar eenmalig dat ik er maar één keer uit moest. Heb inmiddels weer heel veel nachten gehad dat ik er zo vaak uit moest dat ik het niet meer kan tellen.

Namen: wij zijn er al helemaal uit. Dat is heel organisch gegaan. We hebben een top drie afgesproken. En elke keer als er een nieuwe bij kwam, hebben we er één afgegooid. En op een gegeven moment gingen we allebei steeds dezelfde naam van de lijst gebruiken. Dus, daar hoeven we ons geen zorgen meer over te maken.

11. Mirandavb

Mirandavb Lid

5 jan 2016
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Silki, wij zijn er ook al uit met de naam, voor een meisje was het voor ons heel makkelijk. Deze naam hadden we vorige keer ook al besproken. Ik wilde een meisje heel graag vernoemen naar iemand en dan als 2e naam. Maar mijn man vond het gelijk een mooie naam dus snel klaar. Ik heb er nog wel even over getwijfeld maar dat komt omdat ik een naam geven gewoon heel moeilijk vind. Ze moeten er wel 80 jaar of langer mee doen. En ik ben ook niet van de bijzondere namen maar ik wil ook niet dat hij in de top 10 staat. Bij de oudste hebben we er wel wat langer over gedaan hoor.

Rinsa, wat fijn dat je goed nieuws hebt gehad. En inderdaad het vele bewegen lijkt mij ook een goeie graadmeter. Als je de baby lekker goed voelt, weet je gelijk dat het nog wel lekker gaat. Tenminste zo ervaar ik het wel.

Loolaa, goed zo toch wat gekocht, wellicht krijg je door de hormonen de smaak nog eens te pakken. hahahaha, straks kasten vol.
    Overigens mis ik denk ik wel de boereninslag hoor. Ik ben gewoon een stadse die een boer aan de haak heeft geslagen. Ik heb me wel heel erg aan moeten passen. Dan ga je van, niet eens weten wie je buren zijn naar iedereen weet alles van elkaar. Ik pas er nog steeds niet helemaal tussen, maar dat geeft niet. Ik zorg voor wat leven, met mijn stadse ideeën.

Zo nu de kleine grote man even naar bed brengen. Was vandaag een rotdag, totaal geen energie en loop rond als hormonenbom. Erg kort lontje vandaag. Ga zelf maar vroeg naar bed denk ik.

12. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Dan hebben we van plaats geruild. Ik ben een boeren meisje die is verhuisd naar de stad. En dat doe je goed, wat leven brengen op het platteland. En ik breng wat dorpsheid/plattelands gebeuren naar de stad.

Hoop dat je wat hebt kunnen slapen vannacht en dat dan energie op heeft geleverd voor vandaag.

13. RinsA

RinsA Actief lid

10 nov 2015
    102
    0
    16
    Limburg
    Loolaa, dat is inderdaad wel een handige manier om namen te kiezen. Enne, 1 hele winkel... You go girl :D Misschien als je wat meer naar het einde komt dat je wat meer drang krijgt naar kopen en anders maar niet toch? Zolang je in huis hebt wat er nodig is, wat maakt de rest dan nog uit.

Miranda, hoe is het? Heb je goed geslapen? Heel vervelend als je je aan alles irriteert en om het minste uit je vel springt. Nog maar een paar weekjes en dan zit het erop voor jou... Spannend en zo leuk!

Vandaag heerlijk vrij, op de bank achter glas in de zon, ogen dicht en het is net of ik half juli op het strand lig.
    Eigenlijk zou ik me bezig moeten houden met kinderopvang... Ik weet niet goed waar ik voor moet kiezen. Het lijkt wel of alles voor- en nadelen heeft en welke voor- of nadelen zijn voor ons dan belangrijker. Kiezen jullie voor opvang? Of doet de familie de opvang?

14. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    RinsA: Knap hè? Een hele winkel;). Ja, idd komt allemaal wel goed met de spullen.

En die kinderopvang. Dat is ook alweer zo'n goede vraag. Wij moeten het echt van de kinderopvang hebben. We hebben geen familie om op terug te vallen. Mark's ouders zijn allebei aan het kwakkelen met hun gezondheid en willen we niet belasten met opvang. Mijn moeder leeft niet meer en mijn vader is niet heel betrouwbaar. Aangezien ik voor mezelf werk en mijn werktijden vaak in het weekend of in de avond zijn, heb ik het liefst een opvang dat je een week van te voren kunt bellen welke dagen nodig zijn. Maar dat is dan ook weer lastig te vinden. Daarom schuif ik het ook maar op de lange baan. Wat zijn voor jullie dan belangrijke criteria ten opzichte van opvang?

15. RinsA

RinsA Actief lid

10 nov 2015
    102
    0
    16
    Limburg
    Onze ouders en andere familie woont op minimaal anderhalf uur rijden dus ook wij hebben geen vangnet.
    Op zich is een gastouder flexibeler dan een kinderdagverblijf, nadeel daarvan kan zijn dat er geen andere kindjes zijn wat ik wel belangrijk vind voor de sociale ontwikkeling. Ook is het lastig als de gastouder ziek is, dan moet je of je kind thuis houden of naar een vervangend gastouder. Dat is dan een vreemde plek en vreemd iemand voor je kind dus dat zou ik niet zo fijn vinden.
    Een kinderdagverblijf is veel massaler, veel kinderen dus minder persoonlijke aandacht. Voordeel is wel dat als er een leidster ziek is je kind altijd een andere bekende leidster en een bekende plek heeft. Bovendien denk ik dat je van een kinderdagverblijf goed gekwalificeerde leidsters mag verwachten en dat is bij een gastouder wat lastiger na te trekken.
    Volgens mij is een gastouder goedkoper dan een kinderdagverblijf.

Ik heb nu een kennismakingsgesprek aangevraagd bij een kinderdagverblijf hier in de buurt. Gewoon maar eens kijken wat er zoal is.

16. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Bedankt weer voor alle tips RinsA!

Ik heb me gisteren enorm vergaloppeerd. Ik had iets te veel afspraken. En dat kan dus kennelijk niet meer. Vandaag was ik zo kapot dat ik in totaal aan vier uur dutjes heb gedaan.

Wel ben ik even heel trots op mezelf. Zowel gister als vandaag heb ik veel bereikt met cliënten. Degene die voor het afvallen kwam is in een paar weken tijd alweer drie kilo afgevallen. En iemand die voor burn-out preventie kwam heeft ook enorme stappen gemaakt. Daar doe ik het voor. Vind het prachtig om te zien hoe ik mensen kan helpen en dat het zo veel effect heeft. Dat maakt ook dat ik al die dutjes van vandaag dubbel en dwars heb verdiend:).

Silki: hoe is het met jou? Sterkte met je vermoeidheid!!

17. Mirandavb

Mirandavb Lid

5 jan 2016
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha, ik zie iedereen maar moe zijn. Volgens mij heeft het ook wel wat met de tijd van het jaar te maken hoor, dat in combinatie met zwanger zijn. Misschien moeten we slaapmarathons gaan houden. Heerlijk. Hier scheen vanmorgen heerlijk de zon, dat was wel even nodig.

Alles is blubber hier, gisteravond ging ik mijn paard naar binnen doen, stap ik mis, lag ik gewoon languit in de blubber. Nou ja begon op 1 knie, maar ja met mijn formaatje kamerolifant kwam ik natuurlijk niet goed overeind dus rolde heerlijk door de blubber. En ik had een vriendin aan de telefoon (op de headset) nou die lag helemaal dubbel van het lachen. Paard stond me dom aan te kijken. En kom binnen, manlief die had het niet meer. Ik voelde me zoooo zielig. Dus nu haat ik de regen nog meer, snik.

Opvang hadden wij wel plannen voor, maar ja ik raakte bij mijn vorige zwangerschap mijn baan kwijt. Toen na veel moeite wat nieuws gevonden, kreeg ik mijn ongeluk 12 augustus en ik zou 15 augustus beginnen. Dus door omstandigheden ben ik nu al 3 jaar thuis, wel even wennen aangezien ik altijd met carrière bezig was. Nu is het wel de bedoeling dat ik weer aan het werk ga, maar is ook wel heel dubbel hoor. Ik was altijd anti huismoeder, maar ik merk dat ik toch best heel druk ben thuis. En ik moet zeggen vind het ook wel fijn dat ik mijn zoon een goeie basis heb mee kunnen geven door er altijd te zijn. En dat terwijl ik denk dat kinderopvang ook heel goed kan zijn voor de ontwikkeling. Wij hebben ook niet de luxe van ouders die kunnen oppassen, mijn ouders kunnen alleen in de zomer en mijn schoonmoeder, tja die ehh hoe zeg ik dat netjes, nou ja die vertrouw ik de kat nog niet toe.

Overigens ben ik dan wel voor een kinderopvang en niet een gastouder, weet eigenlijk niet eens waarom. Stom eigenlijk.

Ik had vanmorgen weer controle. Het is wel duidelijk, de stagiaire kan geen bloeddruk meten. Had volgens haar 158 om 89, vond het alweer zo vreemd. Daarna nog een keer meten, ja zegt ze ik snap er niks van. Dus toen de verloskundige nog een keer, gewoon netjes 120 om 70. pffffff
    Heb mijn praatje gehad, wat te doen als de bevalling begint. Dus ik zeg, ja maar als het op de vorige keer lijkt dan mag ik volgens jou nooit bellen. Toen wist ze het niet meer. Ik had bij de vorige totaal geen regelmatige weeën, toen wilde de verloskundige ook niet komen, toen ze eindelijk kwam had ik 4 cm en 10 min later persweeën en een verloskundige die helemaal in paniek was, want ja die was nergens op voorbereidt. Maar ja hebben het even duidelijk doorgesproken en ze weten van de vorige keer (zit nu bij een ander) Nu nog ff wachten tot zondag en vanaf dan kan ik de baby eruit gaan kijken. hahahahaha

Ik zal eens ff een lijstje maken waarmee ik de weeën kan gaan opwekken. Alle fabeltjes en trucjes uitproberen. Kreeg nu wel het aanbod dat ik met 40 weken ook wel ingeleid kon worden, maar dat wil ik dan weer niet. Ik vind dan weer wel dat het komt als het wil komen. Krijg alleen met 39 a 40 weken nog een extra groeiecho en als dan blijkt dat ze net als bij de vorige helemaal inzakt dan zal het wel moeten.

18. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mirandavb: zijn de hormonen ondertussen al wat minder ;) Hopelijk gaat het met deze bevalling beter. Ik heb dat met mijn vorige verloskundigen ook gehad. Gelukkig ben ik nu ergens waar ze ( tot nu toe) als er wat is, ik gewoon kan langskomen.
    Ik ben benieuwd naar je lijstje haha. Ik zei het ook al tegen vl dat we tegen het einde even gaan 'helpen'

RinsA: wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Is toch weer een zorg minder.

Loolaa: je gaat de goeie kant, misschien de stilte voor de storm van het shoppen haha. En je hebt je dutjes zeker verdient na die drukte. Volgens mij is het ook per week anders, tenminste bij mezelf. De ene week is het veel slapen en de andere week zitten er weer een paar goeie dagen ertussen.

Ik weet het ook nog niet helemaal wat we gaan doen met opvang. We hebben het er nog niet echt duidelijk over gehad. Mijn schoonouders wonen hier vlakbij en mijn moeder iets verder, maar die heeft een nieuwe liefde die een heel stuk verder woont en waar ze vaak is. Pas begon ik er wel over, want het is wel prettig als het straks duidelijk is. Maar volgens mij zei mijn schoonmoeder pas wel dat ze er wel rekening mee houdt dat als vl bepaalde diensten heeft voor zijn werk dat de kleine daar komt. Wordt toch weer eens tijd om het er wat serieuzer over te hebben.

19. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    En wat heel gek is, sinds vannacht ben ik weer misselijk :( . Hopelijk is dit maar voor heel kort. Hebben jullie daar nog weleens last van?

20. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Silki: Arme jij!! Weer zo misselijk en dan ook nog in de nacht. Echt niet leuk. Daar heb ik gelukkig gaan last meer van gehad de afgelopen tijd. Ik heb mezelf vandaag weer getrakteerd op een nieuwe voorraad drop:) Hoop dat het nu beter met je gaat.

Miranda: mooi verhaal. Wat zul jij je op dat moment rot hebben gevoeld. Maar toch een mooi verhaal achteraf. Je hebt het mooi omschreven. Ik zag het helemaal voor me toen ik het las. En lag helemaal dubbel. Maar arme jij op dat moment.
    Het is dat mijn vader al een vrouw heeft, anders was het een mooi stel geweest met je moeder. Alhoewel mijn vader heel goed voor dieren is, maar er nooit voor zijn kinderen is geweest.
    En heb je je lijstje al af?

Punky: hoe is het met jou? En met Mylo?

Deel Deze Pagina