Hoi Meiden, Net de eerste nachtvoeding achter de rug. Twee dagen geleden zal ik om deze tijd al op de derde . Er is dus nog geem pijl op te trekken. Mylo is echt een schatje. Ik word alleen gek van mijn hormonen. Gelukkig merk ik wel dat ze heel langzaam minder worden, maar af en toe piekt het nog lekker. Opvang: mijn oudste twee zijn jaren naar een kinderdagverblijf en bso geweest. De jongste zot nu bij eem gastouder. Dat laatste had ik veel eerder moeten doen. Minder kinderen, ruimte voor maatwerk en persoonlijke afspraken en gewoon bij iemand thuis. En een stuk goedkoper. Mylo gaat straks daar ok heen voor 3 dagen. Miranda: wat een verhaal En wat dat opwekken van de bevalling: wij hebben tot 3 dagen voor de bevalling nog gevreeën, maar de bevalling begon er echt niet mee. Wel begon ik met 4 cm ontsluiting. Maar of dat daardoor kwam? Goed, ik ga nog ff slapen. Welterusten
Loolaa: de misselijkheid is gelukkig een stuk minder, ik ben er niet meer wakker van geworden. Maar het was even schrikken want je leest vaker dat het weer net zo erg kan terugkomen . Ik had die avond erg laat nog toastjes gegeten en hopelijk lag het gewoon daaraan. Maar jou droppot is weer lekker gevuld . Ik kon me van de week niet bedwingen en ben even naar de Mac geweest voor een lekker ijsje. Punky16: gelukkig dat je hormonen minder worden en dat mylo zo'n schatje is. Erg leuk! Hier duurt het nog 13 weken. Op 40 weken niet veel, maar nog wel lang wachten. Hoe gaat het nu voor de rest? Zit je alweer een beetje in het baby/gebroken nachten ritme? En hoe is het met je andere kinderen, zijn ze een beetje gewend aan een baby erbij? Ik ben van de week bij de verloskundige geweest en heb het hoofdje gevoeld. Ik had een andere die heel enthousiast was en die me mee liet voelen. Ze ging ook gelijk een stagiaire erbij halen om het te laten voelen. De kleine was nu 30 cm, iets kleiner dan wat je leest op Internet maar het zag er voor de rest prima uit volgens de vk. Ik kijk wel uit naar het einde van de zwangerschap moet ik zeggen. Die buik zit zo in de weg met alles doordat die continue hard of opgezet is. Ik kan me schoenen en sokken al niet eens meer normaal aan doen
Lieve dames!!! Hoe gaat het met jullie? Het is een beetje rustig hier op de site. Miranda: is je kindje al geboren? Hoe gaat het? Punky: is er inmiddels al een ritme? Silki: gelukkig was die misselijkheid maar eenmalig. Hoop dat het daarna meeviel. En leuk dat je het hoofdje hebt gevoeld. RinsA: hoe was het kennismakingsgesprek op het kinderdagverblijf? Ben je er al over uit wat je gaat doen? Bij mij gaat het in principe goed. Zit alleen in de stress omdat ik een geschil heb met mijn buurman mbt erfgrens. Niet leuk allemaal. Zometeen heb ik een controle bij de VK. Kunnen we weer het hartje horen.
Hoi Meiden, Loolaa, van een echt ritme is nog geen sprake. Wel merk je dat hij in de ochtend wat langer wakker is en aan het einde van de middag ook. Van 18:00 uur tot 20:30 uur wil hij dan heel veel aandacht en drinken en dan slaapt hij van 21:00 uur tot 2:00 uur. Maar het wil ook nog wel eerder zijn. De ene nacht is hij 2 keer wakker, maar laatst een nacht dat hij elk uur wakker was Ach, hij is ook pas 3 weken. Silki: dan duurt 13 weken nog best lang. Het stomme is, dat zodra je bevallen bent je je niet meer kunt voorstellen hoe lastig die dikke buik was. De jongens vinden het erg leuk en willen ook steeds met hem knuffelen. De hormonen beginnen steeds minder te worden. Dat is echt heel fijn. Zwanger zijn lijkt alweer heel lang geleden
Loolaa: met moms to be boven de 36 is het ook wat stiller dan normaal denk ik . Qua misselijkheid gaat het inderdaad weer beter, nog slechts af en toe een beetje. Wel een paar dagen aan de rennie's geweest. En het slapen wordt ook lastiger op mijn buik nu. Ik slaap dan ook sinds 2 dagen met een voedingskussen. Wat vervelend die stress. Is het iets wat makkelijk oplosbaar is binnen korte tijd? Helaas weet ik alles van zulke stress. Ik zit met mijn niet echt meewerkende ex nog aan een koophuis vast Hierdoor kunnen vl en ik niet verhuizen wat we wel graag zouden willen. Punky16: daar heb je helemaal gelijk in, dat vergeet je zo snel en al die andere vervelende kwalen van daarvoor Ik moet wel zeggen dat de weken ook voorbij vliegen. Ik weet nog dat ik voor het eerst bij de vk was met 7 weken en een redelijk platte buik en nu alweer op bijna 29 weken zit . Ik moet zeggen dat ik het al aardig wat vind dat die soms maar 2x per nacht komt. Daar kan ik alleen van dromen (met de historie van beide andere kinderen) RinsA: Hoe gaat het? Mirandavb: Lukt het de baby eruit te kijken Zijn je ouders inmiddels al thuis?
Punky, 2 keer per nacht lijkt me niet verkeerd. Ik ben er vannacht vaker uit gegaan Fijn dat het allemaal goed gaat. Loolaa, die kennismaking is pas de 15e. Dus ik weet het nog niet. Heb inmiddels wel de keuringsrapporten gelezen en die zijn in orde dus nu gaat het alleen nog om de indruk en de kosten, als die goed zijn denk ik dat ik voorlopig voor een kinderdagverblijf kies. Heb jij er nog over nagedacht? Silki, wat vervelend dat je weer even misselijk was en gelukkig dat het niet verder doorgezet heeft. Wat gaaf dat je het hoofdje kon voelen, zal volgende week eens vragen of ze bij mij kan voelen hoe ze ligt en of ze het mij kan laten voelen, toch bijzonder. Miranda, hoe is het bij jou? Hier gaat het redelijk. Ik heb in eens een buik, wat het slapen niet echt makkelijker maakt omdat ik echt een buikslaper ben en ik dus steeds minder die buik kan belasten. Verder heb ik bij iedere stap het gevoel alsof ik een trap in mijn lies/kruis krijg waardoor alles een tandje langzamer gaat. Nog 5 weken en dan heb ik een weekje vrij met aansluitend mijn verlof, ik kijk er enorm naar uit. Nu eerst weekend, kunnen we de meubels voor de babykamer in elkaar gaan zetten
RinsA: dat was ook bijzonder, maar dit was een een andere vk, mijn eigen heeft dat ook niet eerder gedaan. Ik vind het ook een ramp hoor dat ik niet meer goed op mijn buik kan slapen want dat is meestal de enige manier dat ik in slaap kan komen. De kosten van het kinderdagverblijf kunnen wel heel hoog oplopen. Mijn beide kinderen hebben op de bso gezeten. Je moet dan een bepaald aantal uren afnemen ondanks ze er niet eens zijn. Als voorbeeld die van mij waren er van 14.45 tot 17.00 en de woensdagmiddag wat langer, maar ik moest wel betalen tot 18.30. Dit omdat ze tot die tijd kunnen blijven. Dat is op maandbasis heel veel. En waar ik erg mee zat was dat je elke maand een vast bedrag moest betalen ook in de zomermaanden, maar als je je kind dan wilde brengen in de zomervakantie je dan vakantiedagen moest gebruiken ( die kregen wij aan het begin van het jaar voor de dagen die ze normaal niet komen) dat was zo'n oneerlijk systeem en dan kregen ze ook niet eens warm eten. Lekker hè dat verlof, dat van mij gaat over 6 weken in. Succes met de kamer in elkaar zetten .
Punky: dat is idd nog geen ritme. De ene nacht twee keer en de andere nacht om het uur. Het belangrijkste is dat het goed gaat met hem. Silki: ik bedoel eigenlijk ook dat het stil is in ons clubje. Voor mij is deze site dit topic. Een bevriende advocaat gaat het nu oplossen. Dat geeft alweer wat rust. Ben benieuwd hoe het gaat aflopen. Balen dat je ex niet mee wil werken. Je bent nu zo met een nieuw leven bezig. Maar het oude blijft je zo wel achtervolgen. RinsA: Door al het gedoe ben ik niet meer bezig geweest met de kinderopvang. Mooi dat die rapporten goed zijn. Ben benieuwd of het in het echt ook zo is. Ik ga er binnenkort toch ook maar eens in verdiepen. Dat gastouder gebeuren trekt mij eigenlijk wel. Ik heb opeens ook een buik. En de kilo's vliegen er nu ook aan. Maar als ik mijn winterjas dicht heb, zie je het nog niet. Vorige week werd ik nog nagefloten door een lui van de Italiaan om de hoek. Dat doet een mens dan ook weer deugd.
Loolaa: dat scheelt en geeft weer wat rust dat er aan gewerkt wordt. Ja dat klopt, ik probeer er ook niet teveel mee bezig te zijn want het heeft weinig zin. Ik moet ook zeggen dat ik niet had verwacht dat ik hier na zoveel tijd nog mee bezig zou zijn, maar het is nu eenmaal zo. Mijn kinderen hebben nu geen bso voorlopig meer nodig maar mocht het wel zo zijn dan ga ik toch ook kijken voor een gastouderbureau. Je hebt er ook waar meerdere kinderen zijn waardoor het leuker is. Dat valt dan nog best mee, mijn positie jas gaat nog maar net dicht .
Vandaag toch even een prestatie neergezet. Ik heb de 5km versie van de City Pier City te Den Haag gerend. Het ging super goed en ik had nog wel verder kunnen lopen. Super trots op mezelf!! En de kleine vond het ook leuk, leek het
Silki, precies dat is 1 van de nadelen bij een kinderdagverblijf inderdaad. Dus ik ga gewoon kijken en vragen wat ik weten wil en dan thuis met vl bespreken, die kan helaas niet mee. Eigenlijk is mijn enige nadeel bij een gastouder dat ik vrij moet/wil nemen als die ziek is. Zie het gewoon niet zitten mijn kind opeens ergens te moeten brengen waar alles onbekend is. Als lastigheidje gaan we ook nog ergens rond de zomer verhuizen omdat vl nu dik een uur onderweg is naar zijn werk en we dus ergens halverwege zijn en mijn werk wat gaan zoeken. Wat is dan handiger, opvang vlak bij huis of vlak bij werk. Zitten ook weet voor en nadelen aan.... Pfff, wat een gedoe vind ik dit. Loolaa, wat goed van je! Lijkt me echt fijn om te merken dat je het zo goed aan kan nog allemaal. Ik denk ook dat ik voor een gastouder moet gaan, vooral omdat ik niet alleen wil werken om de kosten van een kinderdagverblijf te dekken. Vervelend trouwens dat gedoe met de buurman, hoop dat het nu opgelost wordt. Ik ben sinds deze week van jas gewisseld, had nog een jas van mijn dikke periode en daar kan ik nu voorlopig nog wel in groeien. Zeker omdat we naar het betere weer toe gaan en de dikke jassen weer de kast in mogen. Het kamertje vlot redelijk, de handleiding is een beetje onduidelijk waardoor de kast al een aantal keer weer gedeeltelijk uit elkaar gehaald moest worden. Het ledikantje zat dan weer weer met 10 minuten in elkaar. Dinsdag heb ik controle en daarna komt de kraamzorg op huisbezoek. Donderdagmiddag heb ik een rondleiding over de afdeling en bij de verloskamers in het ziekenhuis. Best een beetje spannend en ook wel fijn om een beetje bekend ergens te zijn op een moment dat je zo kwetsbaar bent. Tussendoor moet ik ook nog werken dus van rustiger aan doen is nog geen sprake.
Loolaa: wat knap zeg!! Ongelofelijk Daar kan je zeker trots op zijn. RinsA: dat is waar wat je zegt als ze ziek is. Ben benieuwd hoe dat dan gaat. Maar bij een bso kunnen ook weer dingen gebeuren waardoor je alsnog van je werk weg moet ( heb dat gehad met mijn doxhter) Ik had de bso vlakbij huis ivm school. Maar anders zou ik er alsnog voor kiezen om het vlakbij huis te hebben. Als ze je bellen is het meestal als het kind ziek is en dan moet je alsnog naar huis. Vanaf mijn werk was de bso ongeveer 25 minuten rijden. Wij hebben ook nog niets definitiefs hoor. Ik begin normaal heel vroeg dus dat wordt ook puzzelen wat dan te gaan doen en bij wie. We hebben het er van de week al over gehad, maar daar blijft het dan bij Ik heb over 2 weken de kraamzorg op bezoek. Voor ons is een rondleiding niet nodig vl werkt er al Ik las wel een handige tip in een boekje om van te voren een pasje aan te maken in het ziekenhuis om te voorkomen dat als jij op de verloskamer ligt je vriend je gegevens eerst moet gaan doorgeven. ( dat gebeurde de vrouw van de tip namelijk) Waar wil jij bevallen Loolaa? Thuis of in het ziekenhuis?
Grappig mijn vl werkte ook hier in het ziekenhuis, die is inmiddels doorgestroomd naar een academisch ziekenhuis. Ze hebben hier sinds februari nieuwe kraamsuites dus wel leuk om even te gaan kijken en horen welke nieuwe mogelijkheden er zijn. Geen must dus maar wel leuk vind ik. Ik ben al onder controle in het ziekenhuis dus heb ook al een pasje maar anders was het inderdaad we een goeie tip. Op zo'n moment heb je wel wat anders aan je hoofd Ik denk dat ik toch ook voor opvang bij huis ga kiezen, heb gister met mijn manager overlegd en zij geeft me gelukkig veel ruimte om mijn uren zo in te vullen dat het voor mij goed uit komt. Alles in overleg met mijn directe collega's maar daar verwacht ik geen problemen van. Hebben jullie al naar geboortekaartjes gekeken? Miranda, is er al een baby?
Ik ben ook zo benieuwd Miranda. Hoop dat alles goed gaat met je. Ik vind het wel fijn dat jullie allemaal wat verder zijn dan ik. Jullie zijn allemaal over dingen aan het nadenken waar ik me helemaal niet mee bezig houd. En dat kan ik dan weer op mijn to do lijstje zetten. Bevallen: daar wil ik helemaal niet over nadenken. Het liefst tover ik de baby er uit, maar dat is helaas niet mogelijk. Mij maakt het in principe niet uit. Maar mijn vriend wil persé in het ziekenhuis. Dus, dan gaan we naar het ziekenhuis. Die is ook letterlijk om de hoek, dus ik kan er kruipend naar toe als het moet. Een pasje heb ik al, maar is idd een hele goede tip om dat van te voren te regelen. Sporten: als ik bezig ben gaat het supergoed. Maar ik merk wel dat ik de dag erna helemaal gevloerd ben en het liefst de hele dag slaap. Dus daar ga ik toch maar wat voorzichtiger in worden. 20 maart zijn de club kampioenschappen van mijn badminton club. Ik ga wel meedoen, maar ik laat de enkel maar aan me voorbij gaan. Daarna hang ik voorlopig mijn badmintonracket in de wilgen. Geboortekaartje: mijn vriend is ontwerper en we gaan samen het kaartje ontwerpen. Dat wil zeggen, ik zeg wat ik wil en hij moet het maar maken. Nee, hoor we gaan het in goed overleg doen.
Ja ja ik ben er nog. Kind zit er nog steeds in. Ze wil echt niet, maakt totaal geen aanstalten. Helaas gaat het met mij wat minder, zit er echt helemaal doorheen. Ben zo verschrikkelijk moe en beroerd. En dat doet mijn humeur natuurlijk ook geen goed. En dan hebben we ook nog eens een geboortegolf bij de koeien, echt allemaal achter elkaar, dus manlief is steeds druk, melken duurt ineens langer omdat er een hoop pinken ook gekalfd hebben. Mijn ouders zijn gisteren thuis gekomen dus nu hoop ik dat ik onbewust ook op hen heb gewacht. Dus kom maar op. Maar nog niks. hahaha. Moet zeggen ben wel blij dat ze er zijn hoor, als ik me slecht voel vind ik het toch wel lekker om even bij mijn moesje te klagen. Donderdag heb ik een afspraak bij de verloskundige en ik ga maar eens vragen of ze me niet kan strippen. Liever niet, maar ja dit is ook niks. Ik kan niet eens meer normaal de hond uitlaten. Dan krijg ik zulke steken onder in mijn buik. Net of ze met een breinaald in mijn doos steken, heel irritant. Heb net wel even terug gelezen hoor, maar is beetje veel om op te reageren. Dus doe alleen even een egoberichtje. Ben wel blij om te lezen dat het allemaal goed gaat met jullie.
Mirandavb: wat rot dat je je zo voelt. Hoever ben je nu? Sommige vk's doen heel moeilijk over te strippen. Hopelijk die van jou niet. Wel prettig dat je ouders weer terug zijn, is altijd lekker een vertrouwd iemand om je heen waar je lekker tegen kan zeuren Ik heb al tegen vl gezegd dat we het de laatste week veel gaan doen om hopelijk wat op te wekken ( nu is het helemaal niks, het gaat lastig met zo'n dikke buik ) Ik las zelf pas een topic ook hier op het forum waarbij de man zelf 'even' met zijn vingers aan het 'werk' ging van onderen bij zijn vrouw. Ik stond ervan te kijken zou dat zelf niet durven, maar voor hun leek het normaal. Hopelijk duurt het niet meer zolang voor je. Sterkte met de laatste loodjes.
Houd moed Miranda!! Ik snap dat je er doorheen zit. En hoop met heel mijn hart dat het niet zo lang meer gaat duren. En fijn dat je ouders er zijn. Hoop ook echt dat het wachten op hen was. Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel!!! Silki: wat een verhaal zeg. Maar ja, als het werkt dan werkt het.
Miranda, nog maar even... Ik hoop dat de verloskundige wat voor je heeft kunnen betekenen. Silki, wat een verhaal! Ik geloof toch niet dat ik dat zou doen, of eigenlijk zou laten doen ook al heeft vl er misschien best wel verstand van. Loolaa, handig zo'n man! Nouja, zo hebben ze vast allemaal hun expertise natuurlijk. Lang leven de pijnstilling in het ziekenhuis, ik maak me dus echt nergens druk om. Ben alleen een beetje bang dat vl zijn telefoon niet opneemt als ik hem bel dat hij moet komen, slaat natuurlijk nergens op want hij zal er dan wel zo ongeveer bovenop zitten. Vannacht mega maagzuur gehad. Zo erg dat een Rennie niet hielp, dus maar rechtop zitten en Funda afstruinen... Gelukkig zakte het wel weer en toen ik net weer lekker lag moest ik naar de wc... Dat zal de laatste weken wel meer zo gaan denk ik.
Ik had jullie berichten gemist en zag alleen die van Miranda Loolaa: nou wat een verhaal hè, zo zie je maar je blijft leren haha. Ik moet zeggen dat ik ook niet zo zin heb in de bevalling. Dat is wel een verschil met toen ik nog een jonger was Nu zie ik allemaal beren op de weg en is mijn gevoel om de controle over dingen te hebben er alleen maar meer op geworden. En ja de bevalling laat zich natuurlijk helemaal niet sturen. RinsA: ook toevallig, ik ben vannacht ook iedere keer wakker geworden door maagzuur. Helaas weet ik alleen nu nog niet waarvan het komt. Bij de vorige zwangerschap lag het aan het drinken en kon ik alleen maar melk drinken. Vl hier werkt ook in een academisch ziekenhuis, alleen doen ze daar geen bevallingen. Wij gaan naar het kinderziekenhuis wat ernaast zit. Er zit op zich 5 a 10 minuten verder wel een ziekenhuis met kraamsuites. Maar in de spits kan die reistijd veel langer worden. Ik moet zeggen dat ik het zelf niet zo gauw zou durven maar aan de andere kant. Als je helemaal gek wordt door slaapgebrek en andere kwalen kan ik me wel indenken dat je zegt doe alsjeblieft iets Hier zijn we nog niet bezig met het kaartje. De naam is al heel wat. Het erge is dat we elke week onderhand een andere naam weer leuk vinden. Dat schiet nog niet op. Dus er moeten eerst wat hebben om op het kaartje te zetten Voor de rest lichamelijk nu het maagzuur wat echt op begint te spelen. Behalve rennies weet ik niet iets wat goed helpt ertegen..
Jongens, jongens. Wat ben ik kapot. Net een lekkere wandeling gemaakt. Wil eigenlijk naar buiten, maar ik moet nu een dutje doen. Balen Silki en RinsA dat jullie beide last hebben van maagzuur. Wel toevallig dat het in dezelfde nacht was. Ik hoop dat jullie er iets op hebben gevonden. En ook hier geld weer; gedeelde smart is halve smart. Silki: die ziekenhuizen die jij beschrijft lijken verdacht veel op die ziekenhuizen in mijn buurt. Ik woon letterlijk om de hoek bij die van de kraam suites. Is inderdaad wel handig om een naam te hebben om op het kaartje te schrijven Miranda!! Hier een hart onder de riem. Houd vol!! Geniet van het lekkere weer. Ik ga een heerlijk dutje doen.