Loolaa: dat dacht ik al dat die jou bekend voorkwamen haha. Ik bedoelde inderdaad het Diak waar ze die suites hebben. Mijn schoonzus is daar bevallen. Maar beide keren dat ik in het ziekenhuis ben bevallen heb ik weinig meegekregen van de kamer, dus voor mij maakt het niet veel uit. Wij gaan naar het Wkz. Is voor ons net wat makkelijker. Vl weet de weg daar en het is makkelijk te doen qua rijden. Even de 28 op en we zijn er. En jij hebt nog wel zo'n goeie conditie Ik moest vandaag even een stukje lopen van 5 minuten ( wel door het bos) maar heb er met harde en pijnlijke buiken onderhand 15 minuten over gedaan. Maar hoorde van de week dat door veel te lopen ( en hardlopen) de bevalling vlotter gaat. Dus op een rustig tempo ga ik maar door. Geniet maar van je dutjes, doe ik ook
Silki: Dat is dan weer goed nieuws dat door het bewegen de bevalling makkelijker gaat. Daar ga ik ook gewoon lekker mee door. Het gekke is dat ik tijdens het lopen nergens last van heb. Op het moment dat ik klaar ben, heb ik het idee dat ik een hele marathon heb gelopen en dan moet ik gewoon heel veel slapen. Wat balen zeg, dat je zo'n last hebt van het lopen. De vraag is of het dan nog wel zo goed voor je is. En mbt ziekenhuis keuze. Een vriendin van mij had ook bedacht dat ze naar het Diak wilde. Maar toen het zover was, zat het Diak vol. Toen moest ze naar het Antonius in Nieuwe Gein en nu staat er tot haar ongenoegen Nieuwegein in het paspoort van haar kind. Zo zie je maar.
Tot mijn ongenoegen staat er straks Eindhoven op alle documenten... Ik had al zitten bedenken om mijn laatste weken bij familie door te gaan brengen... Ik heb op advies van mijn zusje een Doomoo gekocht... Ik vond hem erg comfortabel. Oke, blijven bewegen dus... Of niet meer bewegen of niet te veel bewegen de oplossing is bij klachten vraag ik me af, zolang je het met beleid doet en niet je grens over gaat denk ik dat je beter kan blijven bewegen.
hahaha, ik ga lekker thuis bevallen, dus gelukkig staat er dan gewoon onze eigen woonplaats. Net als bij haar grote broer en haar vader. oh en groot en overgroot en over over over over grootouders. Beetje saai. Kan ons dus eigenlijk niet gebeuren dat ik naar het ziekenhuis moet, dat willen we niet. hahahaha. Hier gaat alles een beetje beter, nog geen baby maar ik voel me wel wat beter, ik had gewoon een verschrikkelijke dip zowel lichamelijk als geestelijk. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ze komt als ze komt en dat ik de 40 weken waarschijnlijk wel ga halen, ook niet zo gek met 39 weken. Het kan in ieder geval niet langer meer dan 2,5 week duren. Dat is een feit. Dus nu doe ik maar niet zoveel meer, ik verveel me te pletter, heb gewoon in een week tijd bijna 3 boeken gelezen, weet alleen niet meer waar ze over gingen. Woensdag krijg ik nog een controle echo, dat is wel weer prettig. Omdat mijn zoontje zo licht was bij de geboorte en dat nooit gezien is met de groeiecho's. Hij was de laatste weken afgevallen ipv aangekomen en daar ben ik dan nu ook wel bang voor. Maar ja een groeiecho doen ze dan met 30 en 34 weken en dan niks meer en hij kwam met 42 weken. Dus daar zat 2 maanden tussen. Ik heb een voedingskussen van de kruitvat, ik weet niet of er verschil in die dingen zitten. Het is mijn slaapmaatje, ligt heerlijk onder mijn buik en tussen mijn benen. Met voeden weet ik niet meer, ik heb de vorige keer maar een week of 2 borstvoeding gegeven, die jongen was onverzadigbaar dus hij hing de hele dag aan mijn tiet en dat trok ik echt niet. Kon niet inschatten of hij genoeg kreeg dus toen over gegaan op fles en was een verademing was dat. We gaan nu nog een keer een poging wagen, dus over 3 weken weet ik of het ook fijn is met voeden. Beweging is volgens mij altijd goed, ik doe nu niet zoveel meer. Maar mijn loopje met de hond geef ik niet op hoor. Gewoon in rustig tempo wandelen, heerlijk. Ik kan nu niet zo ver meer, maar tot 35 weken ongeveer liep ik nog dagelijks mijn avond ronde van bijna anderhalf uur. Oke normaal liep ik dat in minder dan een uur. Maar dat geeft niet, gewoon op het makkie. Hondlief is ook niet zo blij, we doen nu nog maar 20 minuutjes 's avonds. Ik denk dat voor alles geldt, gewoon kijken wat prettig voelt. Als je pijn krijgt doe je teveel. Kan ook een fase zijn, dat je straks ineens weer wat meer kan. Zo gaat het bij mij met ups en downs.
Mijn zusje had die van de Kruidvat maar was daar absoluut niet tevreden over en heeft toen een Doomoo gekocht. Die van de kruidvat zakte in terwijl die van Doomoo zich meer vormt. Zij gebruikte het voedingskussen ook gewoon tijdens de flesvoeding en toen de baby nog klein was gebruikte ze 'm ook als een soort van wipstoeltje zonder wipfunctie. Je kan in de winkel aan al die kussens voelen en dan kiezen wat je zelf het fijnst lijkt, dat is ieder voor zich natuurlijk. Miranda, ik hoop dat je echo goed is
Dag iedereen, Ik zie dat jullie al een tijdje met elkaar kletsen, maar mag ik mij bij jullie aansluiten? Ik ben 38 jaar en 12 weken zwanger van ons eerste kindje. Hiervoor 3 miskramen gehad en nooit zover gekomen als nu. Ontzettend blij natuurlijk, maar ik vind het ook ontzettend spannend allemaal.
Hey Belony natuurlijk mag je meekletsen met ons belegen clubje. Poeh 3 miskramen dan kan ik me voorstellen dat je er nog niet in durft te geloven. Maar de magische 3 maanden heb je nu gered dus hopelijk durf je nu te gaan geloven in een goede afloop. Gefeliciteerd met de zwangerschap dat mag dan nu wel. Hoop dat je niet teveel vervelende kwaaltjes hebt. Ik ben al wat verder zoals je misschien al wel hebt gelezen, ik ben de dagen aan het aftellen, en soms de uren of minuten. Maar baby heeft er nog geen zin in. Rinsa, Verklaard misschien waarom ik niet meer zo goed weet hoe hij beviel, mijn kussen heeft geen indruk gemaakt Nou ja ik ga geen andere meer halen, ik wil niet meer shoppen blehhhh. Hoe is het met je maagzuur? Zo'n naar gevoel is echt niet grappig. Baby trek je beentjes even in, mama heeft er last van en straks koopt ze ineens een nieuw huis.
Superbedankt voor jullie voedingskussen info!! Zoals ik al eerder heb aangegeven, houd ik niet zo van shoppen. En die ervaringsdeskundige verhalen helpen mij heel erg. Kan ik makkelijk via internet bestellen. Dus, nogmaals bedankt!! Ik heb hem voorlopig ook echt nodig voor het slapen. Mijn buik is opeens zo gegroeid dat ik er last van krijg tijdens het slapen. Kilo's: waar ik eerst niet aankwam, is het in de afgelopen tijd in een rap tempo gegaan. Gisteren heb ik gevierd dat ik 10 kg ben aangekomen. Ben nu net een appel. Bewegen: ik ben het helemaal met RinsA en Miranda eens. Bewegen geeft altijd de voorkeur aan niet bewegen. Maar als je er meer last van hebt dan profijt, moet je iets anders zoeken waardoor je toch je beweging krijgt. Miranda: balen dat je door zo'n lastige tijd bent gegaan. En fijn dat je de situatie hebt geaccepteerd zoals die is en dat je je daardoor beter voelt. Kun je die boeken mooi nog een keer lezen als je niet meer weet waarover ze gingen. En veel plezier bij je echo morgen!! RinsA: Haha, je moet wat over hebben voor een goede plaatsnaam in het paspoort van je kind. Hoop ook dat je zuur minder erg is. Belony: natuurlijk mag je meeschrijven!! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Na die drie miskramen is het prachtig dat je nu zo ver bent. En dan is 12 weken een enorme mijlpaal. Ik duim voor je dat het blijft zitten. Het leuke aan dit groepje is dat iedereen in een ander stadium is. Tot nu toe was ik degene die het minst ver is. En ik vind het heel fijn om af te kijken bij de anderen hoe het gaat. En omdat we allemaal wat belegener zijn, heb ik het idee dat iedereen er ook wat nuchterder in staat. Wees welkom en klets lekker mee. Verder ben ik een beetje zielig gister en vandaag. Ik een voorhoofdsholte ontsteking. Vandaag heel de dag geslapen. Hoop dat het morgen beter gaat.
Dank je wel, dames. Miranda, wat spannend dat het voor jou al bijna zover is. Ik las dat jij heel lang last had van misselijkheid. Heeft dat nog doorgezet tot nu? Loolaa, wat ontzettend vervelend van je voorhoofdsholte ontsteking. Hopelijk gaat het gauw over. Wat kwaaltjes betreft: ik ben kots en kotsmisselijk. Alsof dat steeds erger wordt. Tot een paar dagen terug had ik ontzettende last van obstipatie. Vreselijk. Gelukkig heb ik van mijn gyn daar iets voor gekregen en gaat het nu beter. Het is mij inderdaad opgevallen dat iedereen in een ander stadium zit. Ook leuk om te zien dat ik niet de enige belegene ben, die haar eerste kindje verwacht
Ik heb 2 voedingkussens. Volgens mij ook een doomoo ( is dat niet een korte?) Ik heb later een langere gekocht. Die past overal onder en tussen . Loolaa: dan gaat het inderdaad ineens hard als je nu op 10 kilo zit Maar met een beetje geluk heb je veel vruchtwater, dat had ik ook bij mijn eerste en was na de bevalling gelijk heel wat kilo's kwijt. Maar wat vervelend van die voorhoofdsholte onsteking. Dat wordt lekker rustig aan doen en veel dutjes Mirandavb: Gelukkig dat je je weer beter voelt zo vlak voor de bevalling. Leuk morgen je echo, wie weet de laatste keer dat je de kleine zo ziet op beeld. Belony: welkom in het belegen clubje. En gefeliciteerd met de mijlpaal van 12 weken! Ik zie dat je in Gent bent geweest. Voor mijn 2e ben ik daar ook geweest, ik had daar ook goede ervaringen. En het heeft jou ook geluk gebracht zo te zien Hier had ik ook liever onze eigen woonplaats gehad in het paspoort. Ik vind Utrecht ook niks ( sorry loolaa Maar ik wil graag in het ziekenhuis bavallen en dan kom je er niet met alleen een supermarkt en slager die in het dorp zitten . Zijn jullie er al uit met de namen?
Belony, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Kan me voorstellen dat het allemaal heel spannend voor je is. Miranda, haha dat zou kunnen inderdaad Mijn zuur gaat een beetje op en af, heb ook nog niet iets gevonden waar het van over gaat. Loolaa, ja toch! Misschien ga ik het nog wel echt doen ook Vandaag voor een kennismaking bij het kinderdagverblijf geweest, ben op zich erg enthousiast. Ziet er goed uit, er is veel mogelijk en ze doen leuke dingen maar mijn god wat een geld! Ga toch van de week ook even wat verder in het gastouder gebeuren duiken...
Silki, ik heb gewoon een lange Doomoo maar volgens mij kan je daar inderdaad korte van kopen. Loolaa, inderdaad hard gegaan zeg de laatste tijd. Maar als je je verder goed voelt dan zou ik me er niet zo druk om maken, komt vanzelf wel weer goed. Misschien niet helemaal vanzelf Hoop dat je snel beter bent, ik heb het eennpaar weken terug gehad... Echt niet leuk! Nu ga ik lekker naar bed
Bedankt, Silki en Rinsa. Silki, ik ben inderdaad in Gent geweest. Na de 3e miskraam hadden wij het gevoel niet heel veel verder te komen hier in Nederland. Toen zijn we voor een second opinion uitgeweken naar Gent. En gelukkig maar, want Gent heeft een tussenschot in mijn baarmoeder ontdekt, dat de oorzaak is geweest van mijn miskramen. Dit tussenschot is afgelopen oktober operatief verwijderd door Gent. En nu in de eerste ronde na de operatie weer zwanger en het lijkt goed te gaan Waarom ben jij naar Gent gegaan? Rinsa, wat vervelend dat je zo'n last hebt van maagzuur. Ik dacht altijd dat men pas tegen het einde van de zwangerschap last kon krijgen van maagzuur. Ik hoop dat je snel iets ertegen kunt vinden.
Belony, het is inderdaad behoorlijk irritant. Ik ben ook al dik over de helft van mijn zwangerschap dus de baby drukt nu tegen de maag. 's Morgens lijkt het te helpen als ik wat ga eten alleen is dat midden in de nacht niet altijd heel handig. Ik zou een paar lepeltjes vla kunnen proberen... Wauw, wat een ontdekking in Gent! Wat hebben ze daar anders gedaan dat ze het hier nooit gezien en ontdekt hebben? Wel fijn dat je na de operatie niet eindeloos hebt hoeven proberen om zwanger te worden.
Rinsa, ik hoop dat de vla gaat helpen, want dit lijkt me ook geen pretje zo. In Gent krijg je bij herhaalde miskramen standaard een hysteroscopie. Dit is een baarmoederonderzoek met behulp van een cameraatje. Hiermee kijken ze of er afwijkingen in de baarmoeder zijn, die niet met een echo te zien zijn. In Nederland krijg je dit dus niet! Bizar! Ik heb PCOS en moet Clomid slikken om zwanger te kunnen raken. Gelukkig werkt Clomid bij mij heel goed. Ik ben er steeds snel mee zwanger geraakt en hierdoor heb ik inderdaad niet eindeloos hoeven proberen zwanger te raken. Wordt dit jouw eerste kindje?
Belony, dat is inderdaad wel bizar. Zeker als je bedenkt dat ze dus al hadden kunnen ontdekken dat er iets niet helemaal zat zoals het hoort. Gelukkig bestaat er zoiets als het ziekenhuis in Gent waar je wel goed geholpen wordt. Clomid heb ik wel eens over gelezen. Het heeft bij mij even geduurd voor ik zwanger werd dus was me al een beetje aan het inlezen over alles wat er mis kan zijn en wat er dan mogelijk is. Gelukkig voor mij is het zonder gelukt, al is het wel heel fijn voor heel wat vrouwen dat het middel er is. Dit is inderdaad ons eerste kindje, best spannend allemaal maar ik kijk er zo naar uit dat ze er is.
Jeetje ineens een hoop berichten zeg. Belony jeetje wat een gedoe zeg dat je dan zoveel moeite hebt om zwanger te worden en dan nog 3 miskramen. Maar nu een mooie baby in de buik, en dan gaat het snel hoor. Nog even en je bent net zo dik als de rest hier in het groepje. hahahaha. Sorry moest de dames even plagen met de kilo's Ik zelf vind zwanger zijn verschrikkelijk, ik zou het niemand aanbevelen. Maar ja ik ben idd vanaf dag 1 misselijk en dat is tot op heden nog zo. Rinsa, de maagzuur problematiek. Heb je warme melk met anijs al geprobeerd. Dat doet het bij mij wel. Ben er nu alleen achter dat het super helpt tegen het maagzuur alleen ik wordt misselijk van melk. Dus dat werkt ook niet op het moment. Wat ook werkt is een droge cracker, ik heb meestal die oregano crackers van Lu is dat, zit ook wat zout op. Oh ja en naturel chips, doet het ook goed. En een Rennie, die mag je ook gewoon nemen. Loolaa hoe is het met je holtes? Hopelijk ben je snel weer beter, zwanger en ziek, slechte combinatie. Silki hoe is het bij jou met de namenjacht dan? Al een eerste selectie gemaakt? Hier droomde ik laatst dat het een jongen was, daar is de naam niet geschikt voor. Was schrikken met wakker worden. hahahaha Ik ben er toch over gaan nadenken. Gisteren heb ik een echo gehad. En zo stom, ik ben bijna 40 weken zwanger en dit was voor het eerst dat ik nerveus was voor een echo. Maar ja trauma van de vorige keer he. Nou ja alles was goed, als ze een schema erbij pakte van de gewichtstoename vanaf week 30 ongeveer klopte alles perfect. Ze is nu ongeveer 7 pond. Dus nu moet ik gerustgesteld zijn, maar toch lukt dat niet helemaal hoor. Ben zo bang dat ze ineens stopt met groeien en gaat interen op haar vet, en stel dat het dan nog 2 weken duurt. Dus waar iedereen in het begin zich zorgen maakt, begin ik bij week 40. Het is maar te hopen dat ze snel komt. Ik ben vandaag super beroerd, weet niet wat het is. Last van mijn buik, en ook mijn darmen. Voel me maar raar. Dus ik roep, oeh misschien is dit wel het begin, maar nog geen wee voorbij zien komen.
Rinsa, wat fijn dat je zonder hulp zwanger bent geraakt. Kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de kleine meid. Je hebt in ieder geval 3/4 er al op zitten. Hahaha Miranda, hou maar op over dik zijn. Voel me nu al vadsig. Verschrikkelijk dat je al zolang misselijk bent. Vind het nu al bijna niet te doen, laat staan in jouw geval. Moet je ook spugen of valt dat mee? Fijn dat je echo goed was. Ik hoop dat het inderdaad tekenen zijn en dat het gauw op gang komt.
Miranda, gelukkig was alles goed. Als ze zich zorgen zouden maken dat het nog de andere kant op zou kunnen gaan hadden ze vast wel alternatieven met je besproken en daarnaar gehandeld. Ik zou me dus geen zorgen meer maken. Ik lust geen melk en die oregano dingen zijn ook om van over je nek te gaan. Begrijp ineens waarom jij al die tijd misselijk bent Rennie hielp niet laatst, eigenlijk niets hielp dus dan zit je midden in de nacht maar een beetje het zuur zijn uit te zitten. Over kilo's heb ik echt niks te zeuren hoor, net aan 6 kilo dus ik ben echt trots oo mezelf en baby. Belony, zeker fijn dat het zonder hulp gelukt is. Gelukkig ben jij ju ook met hulp waar je zijn wilde en voor je het weet heb je een prachtig kindje in je armen want echt... De tijd vliegt.