Potver komt ze nu mee. Had je me dat niet eerder kunnen vertellen. Had me 9 maanden spugen gescheeld. hahaha, nou misschien kan ik dan eindelijk een paar dagen zonder zwanger zijn. Straks vind ik het nog leuk ook. Doen we gewoon nog een nummer 3. Red ik dat nog voor mijn 40e?
Dames, wat zijn jullie lekker aan de klets geweest. Gezellig! RinsA: Wat balen dat je nog zo'n last hebt van het zuur. En dat alle middeltjes die er tegen zijn je tegen staan. Ook niet leuk!! Silki: hoe is het met jouw zuur? Belony: fijn dat ze je in Gent goed hebben onderzocht en hebben kunnen helpen. En ook nog zo'n mooi kers op de taart. Miranda: fijn dat de echo goed was en dat ze op schema ligt. En nu maar hopen dat ze zich ook echt aan het schema houdt en snel komt. En ik vind dat zwanger zijn ook echt helemaal niet leuk. Ik zeg steeds, als ik een draagmoeder had in kunnen huren, had ik dat gedaan. Ik vind die schopjes trouwens wel heel leuk en gezellig. Maar in de fase waarin ik nu zit zijn het nog zachte schaapjes. Wij hebben gisteren ons eerste baby ding ontvangen. Een kinderwagen. Een vriendin wilde er heel graag van af. En wij zijn er blij mee. Dat scheelt weer gedoe. Nu begint het dan toch wel echt te worden. Volgende week komt er een dame van de kraamhulp voor een intake gesprek. Hebben jullie nog tips wat ik moet vragen? En ik heb net via internet een voedings kussen besteld. En het is een Doomoo geworden. Nogmaals, bedankt voor de tips. Ik was toch maar langs de Prenatal gegaan om te voelen. En die Doomoo voelde het beste. Maar ze hadden geen leuke, dus heb ik er maar één besteld met een extra hoes erbij. Ik kijk er naar uit dat hij komt, want door die opeens uitpuilende buik, wordt het slapen wel heel lastig. ik los het nu op met kussens, maar die liggen ook elke keer weer aan alle kanten. Holtes gaan wel iets beter gelukkig. Had het gisteren en vandaag ook wel druk en had niet veel tijd om er bij stil te staan. Maar even afwachten hoe het morgen gaat.
Nou het is inderdaad snel gegaan met berichten Belony: het is een beetje uitgebreid verhaal, maar met mijn ex heb ik daar isci en een operatie gedaan (voor ex). Dit is nu 10/11 jaar geleden. En mijn gyn hier in NL zei dat ze daar 10 jaar voorlopen vergeleken met hier. Het leek wel erg primitief daar, maar ik dacht wel gelijk wat ze hier in mooie spullen en apparatuur steken, gebruiken ze daar voor betere dingen. De arts bijvoorbeeld maakte ook zelf de afspraken. Ex kon bv na 2 weken al terecht voor een operatie. Mirandavb: de namen lukt nog niet echt, maar ben druk momenteel met andere dingen maar heb bedacht volgende week ga ik er echt weer even voor zitten. Maar wat een ramp dat jij zolang misselijk bent zeg. Verschrikkelijk!En die kleine is geloof ik ook nog niet van plan om eruit te komen Ik vond van week 6 tot 13/14 (de hele dag door) al heel erg. RinsA: nou hier is het ook niet beter. Elke dag wordt ik al steeds vroeger wakker en kan dan niet meer slapen. Gelukkig kan ik daar wel aardig tegen. Maar gisteravond na een verjaardag doodmoe naar bed om 23.00 en 2.30 wakker van de maagzuur. Na een poosje liggen maar eruit gegaan. Ik denk dat thee ook een oorzaak is van mijn maagzuur. Loolaa: hier af en aan met het zuur. Moet zeggen met rennies gaat het wel. Maar ik slaap wel slecht de laatste week. Ik heb toevallig gisteren de intake gehad van de kraamhulp. Ik heb zelf niet veel gevraagd, zei stelde van allerlei vragen en schreef alles op. En ze vroeg wat voor persoon ik absoluut niet wilde. Ik had bij mijn 1e zwangerschap een wat oudere dame en dat vond ik prettig dus heb daar nu ook om gevraagd. Hier de laatse week wat druk gehad. Afgelopen donderdag ook weer een controle gehad en een prik. Kindje is rhesus positief. De baby groeide goed. Ik vraag me alleen af hoeveel ze moeten groeien. 3 weken terug was ze 30 cm en nu 32. Voor nu ga ik proberen om nog even wat slaap te pakken. Helaas niet voor lang want moet er ook weer op tijd uit voor de voetbaltraining van zoonlief. Lang leve zwanger zijn
Loolaa, fijn dat het iets beter gaat met je. Silki, die ervaring heb ik ook met Gent. Mijn operatie kon zelfs binnen een week. Het is dat mijn cyclus niet meewerkte. Ontzettend vervelend dat je zo slecht slaapt. Komt dat door je maagzuur of ligt dat ergens anders aan? Ik hoop dat je een beetje tot rust bent gekomen. Hoe is het met de andere dames? Hier alles wel prima. Mijn misselijkheid lijkt af te nemen. Ik zeg het heel voorzichtig, want vorig weekend dacht ik ook dat het afnam, maar vd week kwam het keihard terug. Verder hebben mijn darmen het erg zwaar. Pffffff denk dat ik dit erger vind dan de misselijkheid. Hadden/hebben jullie daar ook last van?
Zo hier ben ik ook weer eens, nog steeds geen baby. Ik was er vrijdag van overtuigd dat het ging beginnen. Maar mijn lijf heeft besloten me lekker te foppen. Ik heb steeds krampen maar echt weeën worden het niet. Of ik denk ja dat was een lichte wee maar vervolgens gebeurd er helemaal niks. Zooo irritant, mijn buik doet zeer en alles is heel oncomfortabel. Maar het meisje beweegt nog prima dus dan wachten we maar af he. Ze is gewoon nu al eigenwijs en vind het prima daar binnen. Maar dan ineens heb ik afgelopen nacht best redelijk geslapen. Heerlijk. hahaha volgens mij hebben we allemaal last van maagzuur. Maken we er het maagzuurclubje van. Hier ook heel erg hoor. Bij mij werken de rennies gelukkig heel goed. Ik neem er 1 een uur na het eten en net voor het slapen en dan kom ik de nacht goed door. Dus veel hoef ik ze gelukkig ook niet te slikken. Nou ja hier wachten we maar af of de weeen nou eindelijk eens gaan doorzetten. Ja ja ik kijk uit naar mijn bevalling. Had het er nog over met mijn zus. Die zag altijd heel erg op tegen de bevalling, maar had ook van die perfecte zwangerschappen. Voor mij valt de bevalling in het niets na al die maanden ellende van zwanger zijn. Zo verschillend kan het zijn. We maken er maar een feestje van.
Belony, dank je wel Trouwens, 1 vsn de gynaecologen hier uit Eindhoven is professor in Gent, hoorde ik van de week toevallig. Gaat alles goed? Silki, dat zuur is inderdaad echt vreselijk! Net een paar dagen geen last gehad maar vandaag alweer de hele dag... Is het al wat rustiger bij jou? Loolaa, gelukkig dat het beter met je gaat. Een kinderwagen is inderdaad wel fijn om te hebben, dat was 1 van de eerste dingen die wij kochten. Die Doomoo vond ik inderdaad de minste leuke patroontjes hebben maar bij Babypark heb ik er toch een kunnen vinden die ik wel leuk vind. En ach, als ie maar doet waarvoor ie gekocht is Miranda, nog steeds geen beeb! Damn, dat meisje zit wel lekker bij je! Hoop dat ze er binnenkort toch een beetje uit wil gaan komen... Ik voel me de laatste paar dagen slapjes, zal me wel weer te druk maken met alles wat ik aan het doen ben. Nog 2,5 week en dan mag ik lekker uitrusten en voorbereiden op wat komen gaat. Zwanger zijn vind ik niet erg trouwens maar dat sommige vrouwen zeggen dat ze het heerlijk vinden snap ik niet helemaal. Het is superleuk om je kindje te voelen maar de kwaaltjes die erbij komen kijken hoeven van mij niet zo en dan ben ik niet eens echt misselijk geweest...
Rinsa, ja alles gaat goed. Vandaag een echo gehad. Een heerlijk spartelend kindje gezien. Ik dacht iets te zien wat lijkt op een piemeltje maar ik weet het niet zeker. Mijn vriend dacht het ook te zien. Je bent lekker aan het aftellen tot je verlof. Ik hoop dat de komende 2,5 weken snel gaan. En dan lekker tot rust komen.
Belony:van vorige week weet ik niet hoe het kwam, er waren wel een paar dagen tussen die echt kwamen door maagzuur. Maar ik werd steeds vroeger wakker. Maar heb afgelopen week acupunctuur gehad en sindsdien slaap ik een stuk beter gelukkig Ik heb dat ook vaker gehad dan zei ik net dat het goed ging en dan had ik weer last van misselijkheidMijn darmen zijn nog steeds van slag, ik heb nog vaak heb ik ook een opgezette buik Spannend zo'n echo. Wij hadden een geslachtsbepaling gedaan en ik vond dat toen heel moeilijk om te zien. Mirandavb: Nou Nou die houdt het lang vol zeg Ik heb er dubbele gevoelens bij. Aan de ene kant ben ik blij als die dikke buik niet meer in de weg zit, en ik ben reuze benieuwd naar de kleine, maar ik zie toch wel aardig op tegen de bevalling. Zeker nu die dichterbij begint te komen. Maar met die misselijkheid van jou hoop ik echt dat het niet lang meer duurt. RinsA: Hier gelukkig weer wat beter, maar moet zeggen dat soms ook gewoon 2 rennies neem voor het slapen. Ik ben wel blij met mijn voedingskussen dat scheelt echt voor het slapen wat trouwens ook weer beter gaat. Ik ga 1x in de zoveel tijd naar de acupuncturist. Ik zei al in de laatste weken kom ik wel wat vaker. Wie weet kan ze wat opwekken Lekker he om uit te kijken naar het verlof, ik nog 3.5 week. Merk jij verschil met wat je eet of het erger wordt? En doe jij nog iets? een cursus of wat anders? Loolaa: hoe gaat het?
Hallo dames hier een kort berichtje van mij. Wij zijn gisteravond om 19:15 trotse ouders geworden van een dochter, Elvira. Was geen bevalling uit het boekje, beetje horror bevalling maar aan de andere kant lekker kort. Had de hele dag al een beetje weeen maar niet heel pijnlijk. Half 6 verloskundige ff geweest, had ik pas 1 cm en eigenlijk ook dat nog niet echt. En rond kwart over 6 gingen ze ineens wel heel zeer doen en kwamen ze wel heel rap. Manlief was lekker aan het koeien melken. Dus die belde ik om 7 uur dat hij gelijk naar binnen moest komen. Die belde de verloskundige en toen kreeg ik al mijn eerste perswee. Kort verhaal kort. Baby was er al uit terwijl ik mijn broek nog aan had en de verloskundige nog onderweg. Heel bizar, lig je ineens op de bank met een kind in je armen. Maar voel me goed, baby doet het goed. Ze was alleen iets teveel afgekoeld, hadden natuurlijk ook niks voorbereidt. Maar ze is heerlijk rustig en ik voel me wonderbaarlijk goed. Ik heb mijn eerste broodje zalmfilet al op. hahahaha
Miranda, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!! Daar is ze eindelijk. Wat een verhaal zeg, maar gelukkig maken jullie het goed. Haha ik hoop dat het broodje gesmaakt heeft. Geniet van de kleine meid!
Van harte gefeliciteerd Miranda! Lekker eigenwijs kind. Eerst lang blijven zitten en dan opeens geen seconde kunnen wachten om ter wereld te komen. Ook gefeliciteerd met je eerste broodje zalm filet. Ik eet zelf geen vis, maar er zijn wel dingen op mijn eetlijst waar ik echt heel veel zin in heb. En fijn dat je je zo goed voelt. Heb je ook echt verdiend!!
Miranda, gefeliciteerd! Haha wat een portret die kleine meid. Had ineens wel heel veel haast om naar buiten te komen, gelukkig gaat alles goed met jullie. Belony, wat fijn dat alles goed gaat. Heerlijk he die echo's, even zien en horen dat alles goed gaat. Voor je het weet voel je ze bewegen... Silki, ik heb niet het idee dat het erger is als ik iets speciaals eet. Heb wel het idee dat het erger is als ik een beetje trek begin te krijgen dus iets eten of drinken helpt vaak wel. Ik was wel van plan iets te doen maar heb er eigenlijk geen zin in dus dan maar gewoon lekker niet. Doe jij wel iets?
Mïrandavb: van harte gefeliciteerd! Is ze dan toch eindelijk geboren. Ik vind het ook wel bijzonder hoor zo snel naar de 10 cm. En je hebt alweer de eerste nachten achter de rug. Ik moet zeggen dat ik best zo'n snelle bevalling zou willen hebben. RinsA: ik twijfel al heel lang, met 15 weken dacht ik wat te gaan doen. En nu alweer 30 weken en nog niks gedaan Iets actiefs moet ik niet aan denken, dus ik kijk nog even.
Silki, het hoeft toch ook niet... Hier bieden ze Mindfull Bevallen ofzo, dan krijd je in een paar lessen een aantal oefeningen die je kunnen helpen. De meeste van die oefeningen heb ik al eens gehad toen bleek dat ik verkeerd adem haalde waardoor ik continu tegen hyperventilatie aanzat. Het is een beetje zweverig vind ik maar het heeft wel geholpen Ik heb vandaag de spanning in mijn lijf, we gaan vandaag met de aankoopmakelaar voor de 2e keer bij een huis kijken... Nooit verwacht dat ik dit zo spannend zou vinden Ladies, fijn Paasweekend! Hopen dat het weer nog een beetje bijtrekt...
Even wat leuks te melden. Vannacht heb ik voor het eerst in 6 maanden een hele nacht doorgeslapen zonder dat ik 3-6 keer naar de wc hoefde. Ben echt zo blij daar mee. Sowieso sliep ik de afgelopen nachten beter, want ik heb m'n voedings kussen. Merk echt dat ik door de ondersteuning beter slaap. Werkt ook beter dan een normaal kussen. Maar moest er nog steeds regelmatig uit. Nu dus niet. Balen dat dat zuur jullie nog steeds in de weg zit. Tot nu toe heb ik daar nog geen last van gehad. Maar dat komt vast nog wel. Afgelopen zondag heb ik nog een badminton toernooi gespeeld. De eerste wedstrijd ging heel goed. Maar de tweede en derde wat minder. De vierde, vijfde en zesde gingen wel weer beter. Maar merk dat er dan toch te veel druk op mijn buik komt. Dus heb maar besloten om voorlopig te stoppen. Moest er ook een paar dagen van bijkomen. Dus dat zegt wel genoeg dat het beter is om te stoppen. Beloney: leuk hoor die echo. Fijn dat het lekker aan het spartelen is. Dat is altijd een goed teken. Ik zie niets, maar ik ben daar ook niet zo goed in. Silki: als je iets wilt doen (maar niet te actief) kan ik je misschien helpen, aangezien jet toch in de buurt woont. Zoals je weet ben ik met het coachen heel erg gericht op bewegen. En ik heb wat oefeningen verzameld die goed zijn voor de voorbereiding op de bevalling en hierbij geef ik ook aandacht aan ademhaling. Ik doe die oefeningen tot nu toe alleen voor mezelf. Maar ik zit er aan te denken om het aan te bieden. Maar dat kan ik alleen doen als ik het heb getest. Dus, als jij voor mij testpersoon wil zijn. Dan help ik jou met makkelijke bewegingen en ademhaling en in ruil daarvoor vraag ik feedback wat je er van vindt; wat vind je goed en wat vind je dat anders/beter kan. RinsA en Beloney, jullie zijn natuurlijk ook welkom om mee te testen. RinsA: wat spannend dat jullie voor de tweede keer gaan kijken. Bij de tweede keer kijken, wordt het dan toch wat echter. Hoop dat jullie het nog steeds leuk vinden. Dat mindfullnes gebeuren gebruik ik ook in mijn coaching. Ik noem het alleen niet zo. Want ik vind het ook te zweverig klinken. Miranda: Hoe gaat het met de kleine Elvira? En met jou? Ben je alweer koeien aan het melken Punky: Hoe gaat het bij jullie thuis? En hoe is het met Mylo? Sta jij alweer achter de bar? Fijne paasdagen. Morgen wordt een fantastische dag!!!
Zo blij als ik vorige week was, zo zielig voel ik me nu. Afgelopen twee nachten er weer veel uit gemoeten om te plassen. En volgens mij heb ik een blaas ontsteking. Voel me al een paar dagen niet helemaal fit. Net naar de huisarts geweest om mijn urine af te geven. En moet om 16:00 uur bellen voor de uitslag. Lig maar weer met een dekentje op de bank.
Rinsa, hoe is het gegaan bij de 2e bezichtiging? Inmiddels een bod gedaan? Loolaa, wat vervelend dat je je zo voelt. Balen dat het doorslapen maar van korte duur was. Ik hoop dat je je snel weer fit voelt. Wat leuk dat je dat coachen doet. Waar woon je eigenlijk? Hier de uitslag van mijn NIPT gehad en hij was goed!
Loolaa, wat balen zeg! Net nu je zo lekker ging... Even afwachten wat de huisarts straks zegt. Belony, wat goed van je NIPT! Oplichting lijkt me zo, kan je weer verder genieten De tweede bezichtiging is goed gegaan. We waren alleen veel te laat door file maar gelukkig was onze makelaar wel op tijd dus die kon vast een rondje doen en wat dingen opschrijven. Nadat we met z'n allen nog 1 rondje door het huis enzo gemaakt hadden zijn we met onze makelaar ergens wat gaan drinken, konden wij vragen stellen en daarna een plan van aanpak opstellen. Wij hebben toen meteen een bod gedaan. Daar hebben we nog niks op gehoord :x Vandaag zouden er ook nog mensen voor een tweede bezichtiging komen en ik denk dat ze afwachten of die ook een bod gaan doen... Beetje flauw aangezien wij echt een goed bod gedaan hebben. Afwachten dus.