Heb uiteindelijk een antibioticum kuur gekregen. Je merkt met 1 pil al dat het aan het werkt. Voel me al wel iets beter. Vannacht gelukkig er ook maar weer 1 keer uit gehoeven. Belony: ja, dat coachen is heel leuk. Ik help mensen met burn-out preventie en met afvallen. Ik combineer cognitieve coaching met beweging. In de lente en zomer geef ik ook bootcamps in het park vlag bij mij. Dat is dan wat laagdrempeliger. Vandaar dat ik dacht nu ik dit hele zwangerschaps gebeuren mee maak, kan ik ook een soort van zwangerschaps gym aanbieden. Werkt ook ontspannend. Ik woon in Utrecht. Wat een opluchting dat de NIPT test goed was. Kun je dat ook weer loslaten en wat meer op het kindje richten RinsA: Wat fijn dat het huis nog steeds beviel en wat spannend dat jullie een bod hebben gedaan. Volgens mij mag een verkoper niet met twee partijen gaan onderhandelen. Behalve wanneer het bieden bij inschrijving is. Dus, als jullie een bod hebben gedaan, moet de verkoper eerst met jullie gaan onderhandelen. Pas als jullie daar niet uit komen, mag hij met een andere partij in onderhandeling gaan. Maar daar kan je makelaar je vast beter over adviseren. Ben benieuwd of je al iets hebt gehoord.
Loolaa, fijn dat je je al beter voelt! En inderdaad die pillen zijn vaak wondermiddeltjes zolang je er niet te vaak gebruik van maakt. Ik wil even aankijken hoe ik me voel voordat ik me vastleg op proefpersoon zijn. Zat je aan groepsverband te denken of wil je dat individueel doen? Je bent pas in onderhandeling als de verkopende partij een tegenbod gedaan heeft. Tot die tijd kunnen ze dus gewoon wachten op een beter bod. Vanmorgen is gelukkig de kogel door de kerk gegaan, ons bod is geaccepteerd! Nu een bouwkundig rapport op laten stellen, daarna het koopcontract en naar de bank voor hypotheek. Druk, druk, druk en wat hebben we een goeie timing
Loolaa: klinkt goed die oefeningen en op zich wil ik best proefpersoon zijn. Alleen is het de laatste tijd lichamelijk behoorlijk zwaar en ben ik blij als ik thuis op de bank zit . Zeker na een nacht als van de week waar ik de halve nacht wakker ben geweest. . Had je eindelijk eens een goeie nacht en dan de vervelende rest er weer achteraan. Hopelijk gaat het snel weer beter. RinsA: Gefeliciteerd!! Inderdaad een goeie timing haha. Hopelijk gaat het allemaal vlotjes zo vlak voor de bevalling. Belony: dat is nog is goed nieuws een positieve nipt uitslag Hier ben ik blij dat ik nog maar 2 weken hoef te werken. Lichamelijk is het behoorlijk zwaar. Een paar weken geleden dacht ik nog lekker te genieten van de rust die we nog hebben. Maar nu ben ik blij als ik straks weer mijn lijf terug heb. De harde buiken zijn nu zo lastig. Vanavond dachten we lekker makkelijk op de bank te kunnen eten met een bord op schoot, maar uiteindelijk ben ik toch maar aan tafel gaan zitten En positief is dat ik denk dat we er nu toch aardig uit zijn wat de naam gaat worden
Nou, heb ik weer wat hoor. Gisteren naar de verloskundige en al mijn klachten opgenoemd. En aangezien mijn buik een enorme groeispurt heeft gemaakt de laatste weken ging ze het ook opmeten. Nu is het vermoeden dat ik zwangerschaps diabetes heb. Vanmiddag een groei echo gehad en had een hele plons vruchtwater. Gelukkig was de baby nog niet extreem groot. Maandag of dinsdag krijg ik een glucose test. RinsA: gefeliciteerd met je huis!! Heel fijn dat het zo goed is gegaan. Hele goede timing idd. Wanneer is de overdracht? Silki: wat balen zeg, dat je je zo voelt en dan ook nog weinig slaapt. Misschien zijn oefeningen die je zittend op de bank kunt doen wat voor je.
Silki, wat balen dat je zo slecht slaapt. Misschien dat juist inderdaad wat ontspannende oefeningen kunnen helpen, ook tegen die harde buiken... En die naam, is wel handig inderdaad om eer nu zo'n beetje uit te zijn. Loolaa, dat meen je niet! Whhaaa, das echt niet fijn. Ik hoop maar voor je dat het meevalt, al kunnen ze het wel goed onder controle krijgen. Succes met de test, laat je ons even weten hoe het gegaan is? Dank voor de felicitaties, volgende week komt de bouwkundige naar het huis kijken en daarna weten we of we de koop rond kunnen maken. We verwachten geen rare dingen maar je weet het nooit. Nog 3 dagen werken, gelukkig mag ik later gaan beginnen want ik ben echt niet vooruit te branden 's morgens en het frustreert me dat ik zie dat ik het niet ga redden om op tijd op mijn werk te komen maar ik niet sneller kan. Ik ga dit weekend heerlijk van het weer genieten en hopen dat er tijdens mijn verlof nog veel meer van dit soort mooie dagen of nog beter weken mogen komen!
Hallootjes allemaal, sorry dat ik zo lang afwezig was. Was een beetje druk. Het is wel weer wennen hoor zo'n handenbindertje, ze bepaald toch het hele leven zowat en ik kan wel vragen of ze wil wachten maar helaas. Met de kleine meid gaat het super, ze groeit als kool. Ze is een kopie van haar broer, dat is wel heel grappig om te zien. Net zo ongeduldig en net zo hongerig. Grote verschil is alleen dat ze nog iets meer temperament heeft. Hij kon wel eens gewoon dreinen als het niet ging zoals hij wilde, zij zet het gelijk op een schreeuwen. hahaha. Maar gelukkig is het meestal een tevreden meisje. Oh wat voel ik met jullie mee als ik alle kwaaltjes voorbij hoor komen. Ik begin me eindelijk weer wat meer mezelf te voelen. Mijn lijf komt steeds meer terug in vorm en de conditie komt ook weer terug. Vandaag voor het eerst weer eens lekker met mijn paardje bezig geweest. Kan niet wachten dat ik er weer op kan. Maar daar wacht ik nog maar een paar weekjes mee. Voor het gevoel kan het wel, maar ja zekere voor het onzekere maar. Mijn herstel na de bevalling was lekker vlot. Ik heb geen dag in bed gelegen. Dus zeg maar turbobevallig en turbo weer alles kunnen doen. Werd alleen gek van de kraamzorg, dat klikte niet zo goed en ik was zo blij dat ze weer wegging. Enige prettige was dat ze iedere dag mijn huis poetste, maar verder pfffffff. Rinsa, Een nieuw huis net voordat de kleine komt, dat is nogal wat. Maar ik denk dat de verhuizing staat voor na de bevalling of niet? Je bent er nu bijna. Loolaa, glucose test, toch niet die met dat drankje he? Die moest ik eigenlijk ook, maar omdat ik niks binnen hield, al helemaal niet als ik eerst een tijd nuchter moest zijn, werd die test helemaal niks. Dus toen hebben ze maar een gewoon bloedonderzoek gedaan. Niks aan het handje. En grote buik, kan je in ieder geval duidelijk zien dat je zwanger bent hahahaha. Silki, de laatste lootjes wegen het zwaarst. Ik hoop dat het wat beter gaat als je niet meer hoeft te werken. Vaak helpt de rust ook wel tegen de harde buiken. Je moet in je verlof gewoon echt proberen 's middags te gaan slapen, dat hielp bij mij echt wel. Ik heb de laatste weken echt mijn man meer laten doen en zoveel mogelijk mijn rust gepakt.
Loolaa: hoe gaat het? Hoe was de uitslag van de test? Dat zou balen zijn als je dat nu blijkt te hebben. En dan ben je net waarschijnlijk pas van de antibiotica af .. RinsA: weet je inmiddels al wat meer wat betreft het bouwkundig rapport? Wat lekker dat jou verlof al is ingegaan Lekker genieten nu. Mirandavb: wat fijn zeg dat het allemaal zo goed gaat! Zowel met de kleine als.met je jezelf. Hier wordt het steeds zwaarder. Maar dat kon wel kloppen volgens de vk. De kleine ligt al met haar hoofd naar beneden en daarom gaat het lopen steeds lastiger. Gelukkig nog 1 weekje werken en dan kan ik het rustiger aan doen. Volgende week wordt het nog wel even heel druk. En dan hopen op lekker weer
Hier een bericht vanuit Ibiza!! Ben heerlijk vakantie aan het vieren!! Allereerst hier het goede nieuws. Ik heb geen zwangerschaps diabetes!! Er kwamen toevallig wat zwichtte diabetes symptomen bij elkaar. En het is gewoon een grote baby. Een hele opluchting dus!! Mijn blaasontsteking is gelukkig ook weg. Maar moet nog wel drie, vier à vijf keer per nacht er uit om te gaan plassen. Miranda: wat fijn dat alles zo goed gaat en dat je zo lekker mobiel bent. Ik kijk zo uit naar de dag dat ik weer lekker beweeglijk kan zijn. Het was idd het vieze drankje. Gelukkig was ik er goed op voorbereid. Neus dicht en de zooi in één keer naar binnen gegooid. Silki: balen hoor dat het steeds moeilijker gaat. Nog één week? Aftellen dus. En als het eerder niet meer gaat, dan stop je toch eerder. Die paar dagen kunnen ze vast ook wel zonder je. Rins: ben ook benieuwd wat het bouwkundig rapport te zeggen heeft. En per wanneer jullie dan gaan verhuizen. Belony: hoe is het met jou? Dames, fijn weekend verder. Ik ga lekker verder genieten van mijn vakantie.
Miranda, wat fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat het wennen is wil ik best geloven. Fijn dat je paard ook weer wat q-time met je heeft. Heerlijk, als wij een beetje een vaste plek hebben ga ik ook weer rijden. Silki, nog even de tandjes op elkaar en dan begint je verlof dan kan je lekker rustig aan gaan doen. Mijn laatste week was ook echt verstand op 0 en gaan, ik vind het ook best pittig allemaal en dan werk ik niet eens fulltime... Loolaa, wat heerlijk Ibiza!!! En wat goed om te horen dat je geen zwangerschapsdiabetes hebt, is dan toch weer een zorg extra. Geniet nog maar even lekker verder Bouwkundig rapport is binnen maar wij snappen daar natuurlijk niet veel van dus dat moet met onze makelaar besproken worden. Ook omtbreekt er een punt waar wij juist die keuring voor wilden laten doen. Als alles dus doorgaat en we het huis ook daadwerkelijk gaan kopen dan verhuizen we pas na de bevalling. De verkopers hebben ook nog geen ander huis gekocht, in het koopcontract wordt opgenomen dat zij er uiterlijk 1 augustus uit moeten en zo mogelijk eerder. Maar, niet alles tegelijk hoor. Ben al zo'n drukte maker als ik dan ook nog eens 2 best wel grote dingen in 1 keer moet regelen ben ik rijp voor een pz Verder gaat het goed hier, ik kan toegeven aan de moeheid en ik hoef niks maar mag alles en dat is echt een heel fijn gevoel op dit moment. Ik ga wel nog de laatste dingen in het kamertje regelen, ik moet nog gordijnen en dan kan ze wat mij betreft komen, het is echt zo'n raar idee dat het gewoon nog maar een paar weken is. Moeilijk om voor te stellen dat er straks een mensje is dat wij hebben gemaakt die totaal afhankelijk is van ons en die (als het goed is) nooit meer uit ons leven zal gaan... Heerlijk!
Rinsa fijn dat je bod is geaccepteerd. Gefeliciteerd! Hopelijk gaat al het andere ook goed en is dit huis binnenkort van jullie. Fijn dat je verlof is ingegaan. Geniet ervan. Nog even geduld en dan is jullie meid er. Spannend. Silki fijn dat je verlof bijna ingaat. Hopelijk kom je tot rust voordat de kleine er is. Doe lekker rustig aan. Fijn dat jullie eruit zijn wat de naam betreft. Dat wordt bij ons tot het laatste moment ook nog een uitdaging, aangezien we het maar niet eens worden. Loolaa dat is schrikken als je zoiets hoort. Gelukkig is alles goed en heb je geen diabetes. Ibiza, heerlijk! Geniet van je vakantie. Miranda fijn dat het goed gaat met de kleine meid en met jou. Gelukkig herstel je heel vlot. Je hoort wel eens andere verhalen. Hier gaat het op zich prima. Mijn misselijkheid is sinds een week helemaal weg, maar heeft plaats gemaakt voor hoofdpijn. Non-stop! Verschrikkelijk. Heb het gevoel dat mijn hoofd ieder moment uit elkaar kan knallen. Hebben jullie hier ook last van (gehad)? Ik heb gelezen dat ik gewoon paracetamol mag slikken, maar ik ga eerst overleggen met mijn gyn, want dit ga ik niet trekken. En ik heb ineens een buikje. Poef! En daar was hij, haha.
Daar ben ik weer. Lekkere vakantie gehad. Raar om te beseffen dat het de laatste vakantie met zijn tweeën is geweest. De volgende zijn we met zijn drieën. Ik heb weer goed nieuws. De zwangerschaps uitkering van het UWV is goedgekeurd. Het verlof heb ik in laten gaan op 20 mei. 5 weken voor de uitgerekende datum. Ik had alles goed voorbereid en toen ging het invullen heel snel. Ik had het een halve week voor mijn vakantie op de post gedaan en bij terugkomst al bericht. Belony: is de hoofdpijn al weg? Hoop dat het niet te lang aanhoudt. Heb je al contact gehad met de gyn? Wel fijn dat je misselijkheid weg is. Maar het zou zo leuk zijn als er dan geen kwaal voor in de plaats komt. RinsA: heb je het rapport nog met je makelaar kunnen bespreken? En hoe zit dat met dat punt wat juist zo belangrijk is? Gaan ze dat nog een keer bekijken? Fijn dat het kamertje bijna af is. En inderdaad een gek idee dat binnen een paar weken je leven helemaal anders is door dat kleine meisje. Silki: houd moed!!! Miranda: hoe gaat het met jullie? Al op je paard gereden? Punky: lees je nog mee? Hoe gaat het met jou?
Belony: dat dacht ik ook tor vl ineens van de week erover begon. Waarop ik zei dat we de naam toch al hadden, dus of niet helemaal zeker haha. Wat vervelend van je hoofdpijn hopelijk duurt het niet lang. Maar gelukkig ben je van de misselijkheid af dat vond ik toen verschrikkelijk. Volgens mij is paracetamol toegestaan maar niet teveel. Loolaa : wat lekker zeg nog even naar de zo'n geweest! Heerijk! Had ik ook nog graag gedaan, maar met 2 kinderen gaat dat wat lastig . Daarom hebben wij een weekendje weg gepland volgende week vrijdag met de caravan Wat fijn dat het rond is met het uwv dat scheelt weer wat regelen en je gaat met een gerust hart je verlof in. Ik heb ook 5 weken van te voren gedaan en ben er blij mee, had niet nog een week willen doen. Hoewel ik volgende week nog even een paar uurtjes ga en vanuit huis wat administratie blijf doen. RinsA: hoe gaat het? Jij bent wat verder dan ik. En hoe gaat het met het huis? Is het allemaal rond? Hier gaat het nog hetzelfde. Ik moet mezelf nog steeds vooruit duwen
Hier de zwangerschapsverlof toch niet helemaal ingegaan. Mijn vervanger ging onverwachts toch niet invallen, dus last minute bezig met iemand anders en zelf weer naar het werk. Nu nog van alles regelen en hopelijk volgende week echt verlof. Oh ja en de naam ...vl kwam er gisteren mee dat die toch de andere naam die we in gedachten hadden wilt Hoe is het met iedereen?
Hee dames, hier gaat het goed. Ik geniet volop van mijn verlof, went toch best snel dat je niet op hoeft te staan voor werk en dat er even niemand aan me trekt. Het punt wat in de keuring miste is nog een keer bekeken en dat bleek inderdaad lekkage te zijn die inmiddels ook alweer verholpen is. Het voorlopig koopcontract hebben we afgelopen zaterdag getekend dus nu alleen de financiering nog. Het blijft dus nog even een klein beetje spannend... Vorige week nog een groeiecho gehad, het gaat helemaal goed met de kleine meid. Waar ze eerst nog wat aan de kleine kant was zit ze nu tegen het gemiddelde aan dus ze heeft wat ingehaald. Belony, fijn dat het ene plaats maakt voor het andere. Je mag inderdaad paracetamol, niet meer dan in de bijsluiter staat natuurlijk maar voor wat langduriger gebruik zou ik inderdaad even met de arts overleggen. Ik vind het zelf niet zo fijn om het te gebruiken dus als het even kan dan neem ik niks maar zo af en toe is het wel heel fijn om geen last te hebben. Loolaa, fijn dat je vakantie zo lekker was. En die goedkeuring van het UWV heb je gelukkig ook snel binnen. Ik kreeg een week voor mijn verlof een brief van het UWV dat ze binnen 8 weken besluiten of ik recht heb op een uitkering... Beetje apart vond ik het, heb dit al maanden geleden bij mijn werkgever doorgegeven en dan vragen zij dit nu pas aan..? Voel jij je nu verder goed? Geen klachten meer? Silki, niet te veel doen in je verlof he! Je hebt het niet voor niks natuurlijk. Wanneer ben jij ook alweer uitgerekend? Heerlijk ook nog even weg, doe jullie goed hoor. Wij kunnen helaas niet weg dus de eerst volgende keer dat wij weg gaan is er een klein hummeltje mee.
Silki: balen zeg dat je nog een week extra moet. Echt niet leuk. Hoop echt dat jullie iemand anders vinden. Wat voor iemand zoeken jullie? Misschien weet ik nog wel iemand in mijn netwerk. Lekker dat jullie dit weekend lekker met de caravan weg gaan. Waar gaan jullie naar toe? RinsA: ik stond zelf ook wel te kijken dat ik al zo snel antwoord had van het UWV. Ik had ook gelezen dat ze binnen 8 weken een beslissing nemen. Stom dat je werkgever jouw aanvraag zo laat heeft ingediend. Hoop dat je ook snel antwoord hebt. Mooi dat je meisje wat bijgegroeid is. En wat fijn dat je zo van je verlof geniet. Ben benieuwd hoe lang ze blijft zitten. Belony: hoe is het met jou? En met je hoofdpijn? Met mij gaat het inmiddels een stuk beter. De blaasontsteking is helemaal over. Maar mijn valkuil is dat ik mijn energie niet zo goed kan doseren. Dus, ik was weer iets te druk afgelopen dagen. Had weer wat Bootcamp groepjes die ik ging begeleiden. Vanmiddag heb ik een workshop vanuit de beroeps orde en vanochtend moet ik administratie doen: facturen schrijven, belasting doen enz. En dat doe ik lekker vanaf de bank Vannacht ook lekker lang geslapen. Gister avond om negen uur naar bed gegaan en werd net om half acht wakker. En hoefde er maar drie keer uit om te plassen.
Loolaa, fijn dat je zwangerschapsuitkering geregeld is. Straks lekker met verlof. Lekker dat je nog op vakantie bent geweest. Dat willen wij straks ook nog doen. Fijn dat het stukken beter met je gaat. Silki, ach meen je niet. Hopelijk trek je het nog deze week. Haha toch nog de andere naam. Ik probeer mijn vriend te overtuigen van een jongensnaam. Tot nu toe weinig resultaat. Maar ik heb nog even de tijd Rinsa, gefeliciteerd met de koop. Hopelijk lukt de financiering en is het huis straks van jullie. Fijn dat de echo goed was en dat de baby de "achterstand" heeft ingehaald. Geniet lekker van je verlof. Met mijn hoofdpijn gaat het ok. Het is niet helemaal weg, maar ik heb er niet meer non-stop last van gelukkig. Ik mag van de gyn inderdaad paracetamol slikken, maar niet teveel. Ben niet zo van de pijnstilling. Als het echt niet gaat dan slik ik het wel. Verder gaat het goed. Druk bezig in onze nieuwe woning. Nog zo'n 2-3 weken is het klaar en gaan we over. Vorige week naar Babypark in Gouda geweest. Man man man wat groot en veel. Was helemaal gaar toen we daar weer weggingen. Binnenkort maar weer een nieuwe poging wagen.
Wat een rare gedachte. Vanaf vandaag nog negen weken. Nog maar één cijfer in het aantal weken. Klinkt toch heel anders en veel dichter bij. En over vier weken begint mijn verlof. Kan ik me nog helemaal niets bij voorstellen. Ik heb namelijk gisteren een nieuwe opdracht gekregen. Maandag ga ik starten met een nieuwe cliënt. Het wordt een leuk traject. Ook weer een afval traject. En nu gecombineerd met burn-out preventie. Wordt wel ingewikkeld, maar een mooie uitdaging. En ik heb een nieuw idee. Ik was in het begin heel erg bezig met mijn gewicht. Bang om heel veel aan te komen. En het blijkt maar weer; datgene waar je bang voor bent overkomt je. Ben inmiddels 15 kg aangekomen. Maar ik ga van de nood een deugd maken. Ik ga na de bevallig vloggen over hoe ik van de zwangerschaps kilo's af kom vanaf de dag na de bevalling. Hebben jullie nog plannen voor het weekend? Het wordt een regenachtig weekend. Dus moet wat indoor activiteiten verzinnen.
Dames!! Hoe gaat het met jullie? Het is wat stil in ons toppic. RinsA: hoe is het met de financiering? Al rond? Hoop zo dat het lukt voor je. Silki: hier een duwtje van mij om het wat makkelijker te maken. Belony: al bijgekomen van babypark. Al de moed gevonden om er nog een keer naar toe te gaan? Ik zit heb weer last van voorhoofdsholte ontsteking. Echt balen. Moet toch eens leren om mijn energie te doseren. Vind ik echt heel moeilijk.
Hee meiden, inderdaad rustig hier. Moet ook zeggen dat ik zelf wel wat meelees maar even niets te melden heb. De financiering laat op zich wachten, omdat vl in opleiding is en dus op den duur een veel hoger salaris zal hebben moeten we weer gesprekken aangaan met speciale adviseurs van de bank. Allemaal gedoe waar ik, en hij waarschijnlijk ook, op dit moment niet op zit te wachten maar goed... Het was natuurlijk wel een beetje onze eigen keus Die goedkeuring van het UWV maakt mij niet uit, ik krijg gewoon mijn salaris van mijn werkgever en zij moeten maar zien hoe ze dat regelen met het UWV. Dat is dan weer het makkelijke van in loondienst zijn Loolaa, gek he... Dat je binnen korte tijd met z'n drietjes bent. Wij hadden het er gister nog over toen we in Prenatal liepen, dat zal ook wel de laatste keer zonder baby geweest zijn. Je hebt wel goeie ideeen om je coaching uit te breiden, zeker als het dames zijn die je al eerder in een afvaltraject geholpen hebt. Heb je inmiddels al je spulletjes bij elkaar of moet je toch nog het een en ander shoppen? Vandaag een goeie dag voor trouwens, veel extra korting Belony, fijn dat je hoofdpijn een stuk minder is... Dan kan je nu echt gaan genieten. Ben je al weer een keer naar Babypark geweest? Mooie winkel vind ik alleen moet je er wel goed de prijzen in de gaten houden. Ik had laatst een boxkleed 10,- goedkoper bij de Baby-Dump dan bij Babypark. Het kost allemaal genoeg Ik hoop dat jullie een leuke Koningsdag hebben, het is hier slecht weer dus ik zit lekker binnen.