Maya: nee die is niet anders. Maar ik ben van mezelf al een lekkere eter. En nu heb ik gewoon de hele dag trek ondanks ik me niet lekker voelt. Dus eet maar gewoon door. Maar met een 2-ling ben je natuurlijk al veel misselijker lijkt me. Hopen dat het inderdaad snel afneemt. Ik vind dat echt een ramp want je kan er niks tegen doen, maar alles gaat gewoon door; werk, kinderen etc. Moeders voor moeders doe ik dit keer niet mee. Wel al.2x keer eerder. Maar ik moest ook zelf de kratten wegbrengen en ik wil nog niet dat mijn oudste kinderen het weten. En ik had er ook gewoon helemaal geen zin in ( dat zijn de vervelende hormonen) normaal zou ik zoiets zeker doen. Maar nu ben ik al blij als ik me een heel klein beetje goed voel. Die pen en papier vindt ik trouwens wel een goeie!! Maar ja ben dan ook 'wat ' ouder
Ik had het beter 'Pen en Papier clubje' kunnen noemen. Is het mogelijk om de titel te veranderen? Silki: je hebt je bijdrage dan ook wel gedaan met je twee eerdere zwangerschappen En ik vind ook wel dat er soms wat teveel druk ligt op het MvM. Ik snap dat het belangrijk is en ik heb zelf ook twee keer gebruik gemaakt van Pregnyl. Maar er wordt soms ook wel heftig gereageerd op dames die het niet doen. En vind toch dat ieder daar zijn eigen keuze in mag hebben, zonder dat je daar je redenen voor op hoeft te geven.
Die misselijkheid gaat toch ook weg door eten? Heb ik ergens gelezen? En als je 24/7 misselijk bent en alleen eten helpt, dan snap ik je wel. Goed dat je weet dat het weer goed komt. Vandaag gaat het wel iets beter met mijn holtes en vanochtend had ik opeens wat meer energie. Heb er maar meteen gebruik van gemaakt door te gaan zwemmen. Door bewegen slinken de slijmvliezen dan ook tijdelijk en dat is dan ook weer positief. Het stomme is dat ik me opeens wel zorgen ging maken. Ik dacht, nu voel ik me weer fit en is het dan nog wel goed? Het is ook nooit goed hè? Toen kwam halverwege de middag de moeheid weer opzetten en toen was ik weer gerust.
Loolaa: Ik heb er zelf ook gebruik van gemaakt voor mijn 2e zwangerschap en het klopt inderdaad wat je zegt, maar niet alleen daarop heb ik al gezien. Ook dat je blij moet zijn met misselijkheid . Nou van mij mag ieder zeggen wat die wil. Zwanger zijn en worden en wat erbij komt kijken is niet altijd een feest .
Imo: wat een heftig verhaal met wel een hele mooie afloop!! Leuk dat je meeschrijft. Ik zat zelf al wel in de MMM. Ik had twee IUI's achter de rug. Daarna heb ik een pauze genomen ivm zakelijke bezigheden. En toen is het dus gebeurd. Punky: ik snap dat je veel aan je hoofd hebt gehad in het begin van je zwangerschap. Van afbreken tot houden, daar zijn vast heel veel gesprekken voor gevoerd. En dan staat je hoofd idd niet naar MvM zaken. En zoals gezegd, je bent het ook niet verplicht.
Dat klopt daarom eet ik nog meer Maar vaak is dat maar tijdelijk. Zo herkenbaar, ik wilde graag symptomen voor ik ze had. Ik dacht ook vaak is het nog wel goed. Als je 'pech' hebt beginnen ze volgende week. Vaak lees ik dat het met 6 weken begint. Dus geniet nog even . Maar gelukkig gaat het iets beter, anders ben je dubbelmoe van het zwanger en ziek zijn
Ik geniet ook echt nog even van het leven met maar één kwaal. Ik ga van het slechtste uit en dan kan het alleen maar meevallen Tot nu toe alleen die moeheid dus. Ik merk wel dat ik 's ochtends een fitheids aanval heb. Daar maak ik dan gebruik van. En de rest van de dag luier ik lekker en doe ik werkdingen achter de computer. Ik heb nog een kwaal ontdekt en dat is dat ik een enorm rood hoofd krijg als ik gesport heb. Ik had vanavond training en daarna kreeg ik veel opmerkingen over dat mijn hoofd zo rood was. Heb ik anders nooit. Zal wel met de verbeterde doorbloeding te maken hebben.
Dat zou heel goed kunnen van die roodheid. Wat ik de eerste weken vooral had was dat ik van alles wilde doen. Opruimen etc ( terwijl ik helemaal niet zo'n opgeruimd type ben) moet zeggen dat is nu helemaal over is . Hoe is het nu met je voorhoofdholteontsteking? Ik had vandaag de echo en kwam er naderhand thuis pas achter waarom ik volgens hun 11 weken was . Ze hadden mijn laatste menstruatie datum verkeerd gezet. Waardoor ik vandaag voor niets een afspraak had voor een combinatie test.. Uitendelijk wel de termijn echo gehad die helaas heel snel ging. Normaal hebben we iemand anders en die neemt er wel iets langer de tijd voor.
Loolaa: haha, dat is wel een hele bijzondere kwaal. Straks weet iedereen het vanwege je rode hoofd ipv je buikje Silki; Ik heb juist minder trek tijdens mijn zwangerschap. Waar ik, als ik niet zwanger ben, rustig een hele zak chips leeg kan eten, of een extra bord eten op schep, lukt dat gewoon echt niet als ik zwanger ben. Ben nu ook nog maar een kilo of 3 aangekomen. (mag volgende week weer op controle, dus ben benieuwd. Weegschaal daar geeft het anders weer dan mijn weegschaal thuis). Tijdens mijn vorige zwangerschappen ook maar 5 en 8 kilo aangekomen. Bizar trouwens hoe groot je borsten kunnen worden. Ik had al niet weinig (DD/E) maar ze zijn nu echt enorm!. Ik hoop dat dit straks wel weer een beetje wegtrekt, want dit is echt niet leuk. Ik vind zwanger zijn ook zeker niet fantastisch. Ik heb de mazzel dat ik weinig kwaaltjes heb in vergelijking met anderen. Maar het is gewoon zwaar. En je moet je continue aanpassen aan je veranderende lichaam, dat vind ik echt frustrerend. Als ik de trap op loop dan sta ik echt te hijgen als een paard. En bij het eten moet ik echt rechtop zitten anders komt mijn maag in de knel. Ik vind het wel bijzonder om te lezen (over het hele forum heen) dat zoveel meiden in de MMM hebben gezeten of zitten. Dat is voor mij echt zo'n ver van mijn bed show. Als ik dan ook hoor over al die onderzoeken etc. Dan kan ik me voorstellen dat het uiteindelijke doel (een kindje) wel erg abstract word. En dat zo'n zwangerschap dan behoorlijk tegen kan vallen. Juist omdat je verwacht dat je er heel erg blij mee bent omdat je er zo hard voor gewerkt hebt. (ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, het komt er volgens mij nogal wazig uit ) Merken jullie ook echt verschil in dat je wat ouder bent? Ik voel me af en toe zo'n ouwe moeke met zulke ouderwetse ideeën vergeleken met van die jonge meiden die zwanger zijn. En dan te bedenken dat ik bij mijn eerste ook 24 was. hahaha.
Hoera ik hoor ook bij dit clubje!!!! Ik ben sinds een maand 40 en zwanger van de 4e. 3 kinderen uit vorige relatie en nu een kindje uit mijn nieuwe relatie. Echt ben zo blij dat ik dit nog 1 keer mee mag maken. Mijn man is 5 jaar jonger dan mij en dit is zijn 1e kindje. Wat een leuk topic want ik voel me af en toe wel een oude doos tussen al die jonge meiden hier hahaha, . . . . Ik ga het volgen.
Punky: ik heb dat ook wel dat ik rechtop moet zitten, en normaal ook inderdaad een 2e bord. Dat kan nu ook niet. Maar ik eet de hele dag door en dan de lekkerste dingen. Als ik niet zwanger ben kan ik me aardig inhouden maar nu niet. En de cupmaat, die was voor mijn positieve test al een cupmaat groter en nu 2. Wat vriendlief heel erg leuk vind vind want normaal slechts een kleine c en hij erg grote handen Ik was zwanger met 25 van mijn eerste dat was een heel verschil met nu, alleen al dat ik bijna nergens last van had en makkelijk doorliep en fietste t/m 42 weken. Ik merk het vooral lichamelijk, 11 jaar geleden was ik een stuk fitter. En heb veel last van hormonen, waardoor ik vanaf week 6 het allemaal niks meer aan vond maar nu begint een heel klein beetje het enthousiasme weer te komen van een aanstaande baby. Lietjuh: gefeliciteerd! En welkom bij de 'oudere dozen' Voor mijn vriend wordt het ook zijn 1e en mijn 3e.
Silki: wat een domper van die echo zeg. Ook niet leuk. Het gaat wonderbaarlijk goed met de holtes. Normaal gesproken heb ik er veel langer last van. Bedankt voor het er aan denken, heeft positieve energie opgeleverd. Punky: ik eet ook niet zoveel. Maar ja, ik passeer dit wknd de 6 weken grens en wie weet wat er dan allemaal gaat gebeuren. Ik heb nu al maat E. Ben bennieuwd waar het heen gaat. Lietjuh: welkom bij de oude taarten, oude heksen, oude dozen, enz, enz Wat leuk dat je nog een kindje mag krijgen en dan met je nieuwe liefde. Doe je goed een jonge blom. Heb ik ook gedaan, die van mij is 3,5 jaar jonger. Valt dus nog mee. Vind het leuk dat jullie zo enthousiast met dit topic meeschrijven. Waar ik eigenlijk een beetje op hoopte (en jullie maken die hoop helemaal waar) is op wat zelfspot en relativering. En dat is in mijn ogen het verschil tussen de wat jongere dames en de oudere dames. Hier wordt gezegd hoe het is met een knipoog. En dat vind ik leuk. En dat zijige gedoe hoe fantastisch het is, daar wordt ik helemaal gek van. Ik ben echt superblij dat als alles goed gaat, wij straks een gezond kindje mogen krijgen. Maar laten we wel reëel blijven, er komt ook een hoop gedoe bij kijken. Dus, bedankt dames!!
Dag dames... ik breek even in om te zeggen dat ik het jammer vind dat dit topic er nog niet was tijdens mijn zwangerschap. Vorige week is onze kleine meid geboren. Binnen ons gezin de 7 de, mijn 6de en onze 3de😂😂😂😂. Ik ben een oude doos van 42 en ml is 48.... Ik wens jullie allen een hele fijne zwangerschap en dat er mooie kindjes geboren mogen worden. Groetjes Sorraya41
Loolaa: Het is zeker leuk om te schrijven met mensen die er een beetje hetzelfde over denken. Moet er niet aan denken dat ik allemaal berichtjes moet gaan schrijven hoe fantastisch het allemaal is. Het is juist ook de bedoeling dat je jezelf kan zijn op een forum. En ook leuk is dat een aantal situaties hetzelfde zijn. Een nieuwe liefde en al oudere kinderen. Of een nieuwe liefde die wat jonger is
Wat leuk om alles te lezen! Ik lees trouw mee maar heb niet vaak puf om wat te schrijven. Het overgeven erbij valt me zwaar en merk dat ik thuis alleen maar lig en slaap. Ik heb net combinatietest gehad en nekplooi bij beide kindjes goed. Ik ben ook ineens paar dagen verder (nu 13 weken en 2 dagen). Opgelucht moet ik zeggen Nu slapen en dan weer naar m'n werk...pffff!
Sorraya: leuk dat je even inbreekt. Hoe gaat het met je, een week na de bevalling? En hoe is het met je kindje? Silki: idd leuk dat sommige situaties op elkaar lijken. Maar ook weer leuk om de verschillen te zien. En heerlijk dat er lekker geklaagd kan worden. Maar de leuke dingen mogen ook natuurlijk en mocht iemand een keer in een zijige bui zijn? Dan moet dat natuurlijk ook kunnen. Ik betrap me er namelijk weleens op de afgelopen dagen Maya: Leuk dat je zo meeleest en als je af en toe wat schrijft is het natuurlijk ook goed. Voel je daar maar vrij in. Ik ben ook zo moe. En ik ben nog maar 6 weken. hoe moet dat verder, denk ik weleens. Vanavond heb ik een etentje met vriendinnen. Heb er heel veel zin in, maar ik merk dat ik me daar de hele dag voor op moet laden. Heb gelukkig geen afspraken. Zo nog maar even een dutje doen.
Loolaa: tuurlijk mag dat . Hoe was je etentje? Maya: wat fijn dat je een goede uitslag hebt! Maar heel erg dat je je zo voelt...Echt een ramp. Hopen dat het snel beter wordt. Ik heb zeker positief nieuws. Eergisteren nog maar 2 keer wakker geworden 's nachts en afgelopen nacht geen enkele keer ))). Eindelijk na weken weer eens een goede nachtrust. Mijn zoon stond wel om 6.15 naast me bed, maar vergeleken met de afgelopen weken een verademing. En...vanmorgen ook weer tot nu de oude gevoeld de 1eerste keer sinds 4 weken. Dus hopelijk heb ik nu het ergste gehad. Zit nu op 10 weken en 6 dagen
Hoi dames, ik ben 35,5 dus nog niet helemaal "belegen" maar misschien mag ik ook meeschrijven? Hier totaal onverwacht zwanger van een derde en maakte me in het begin ook wel wat druk over de praktische impact dat dit zal hebben ons leven...
Wat een goed nieuws Silki!! Lekker een hele nacht doorgeslapen. Ik had vanochtend ook positief nieuws. Ik werd wakker en was fit ipv moe. Heb maar meteen gebruik gemaakt van de energie. Had een coach gesprek met een cliënt en ben daarna gaan zwemmen. Toen moest ik nog de belasting doen. Daar was ik de rest van de week te moe voor. Toen nog een rondje gewandeld met vl. Daarna was de koek op en heb ik mijn vertrouwde plekje op de bank maar weer opgezocht. Lig nu helemaal voor Pampus, maar was wel blij om even wat meer energie te hebben. Het etentje was gezellig gisteren. Leuke avond en het eten was ook goed gelukt. Maya: ik heb helemaal over het bericht gelezen dat de nekplooi meting goed was. Super goed nieuws. Marisha: 35,5 is ook al redelijk belegen hoor. Welkom en leuk dat je meeschrijft. Zal idd wel schrikken zijn als het een verassing is. Heb je het al een plek kunnen geven?
@Maya: fijn dat de nekplooimeting goed was! @ vermoeidheid: ja, heerlijk hè Ik had gisteravond een etentje bij een Japans en ik was om 22 uur al gevloerd. Maar niemand weet nog ergens van, dus ik kon nog met geen mogelijkheid weg Trots want ik heb het netjes tot 23";30 uur uitgehouden! @ jonge blom: haha! Ik heb na het verbreken van mijn vorige relatie ook een jonge blom aan de haak geslagen. Maar wij schelen slechts 2 jaar. @penenpapier: volgende keer er weer bij pakken, want ik heb het idee dat ik de helft vergeten ben