Mom's to be boven de 36

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Loolaa, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Ik dacht dat ik vanochtend een heel bericht had getypt, maar die is dus verdwenen.

Silki: gelukkig heb ik goed contact met mijn schoenmoeder. Het is een schat van een vrouw. Heel lief.

En thnx voor je bezorgdheid of dat vloggen niet te veel wordt. Ik zie wel hoe het gaat. Mocht het idd te zwaar zijn, dan stel ik het wat uit. Ik houd er van om leuke plannen te hebben en als het dan niet lukt, pas ik me weer heel makkelijk aan.
    Ik hoop dan toch echt dat jouw naam het wordt. Als je er al over droomt, kan het bijna niet anders toch?;)

RinsA: ik snap dat je de puf niet altijd hebt. En zeker niet met dit weer. Ik heb geluk dat er vlak bij mijn huis een zwembad is. Ik ga sinds deze week elke dag zwemmen. Zo krijg ik nog wat beweging en ik koel lekker af. Kan ik er weer lekker tegen aan.
    Fijn dat de finance gesprekken goed gingen en dat je bij je eigen bank blijft. Kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt om je rekening nummer te moeten gaan wijzigen. Als je nu niets anders aan je hoofd had gehad, was het misschien een ander verhaal geweest.
    Mijn website is Home - Sofia Oomen Coaching & Support. Heb nu nog geen blog functie, maar volgend weekend gaan vl en ik het gebeuren voorbereiden. Je kunt me ook vinden op Facebook: Sofia Oomen Coaching & Support.

Lilian: leuk dat je mee wilt schrijven. Van harte welkom. Het schiet voor jou dan ook al op. Het idee dat je precies weet wanneer je kleine komt, lijkt me ook wel prettig. En mooi om te weten dat je bij het schoolplein wat belegen moeders tegenkomt. Ach ja, je bent zo jong als je je voelt.

Curitiba: hoe gaat het met jou? Heb je inmiddels al een echo gehad? Hoe voel je je nu?

En dames, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Gisteren zijn vl en ik wezen baby shoppen. Het leek ons een goed idee om met het mooie weer te gaan, was het lekker rustig. En dat maakt shoppen een stuk leuker. En ik heb via marktplaats een mooie tripp trapp set met newborn set en stoelverkleiner gescoord voor een mooie prijs.

2. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Silki, ik hoop dat je niet langer hoeft te wachten dan de 40 weken. Hopelijk gaat je vk akkoord en laat ze jou niet onnodig wachten. Je zit nu op 37/38 weken?
    Ik voel me prima. Ik heb al een week geen hoofdpijn. Ik doe nog 1 acupunctuursessie. Hopelijk blijft de hoofdpijn weg. Nu met dit mooie weer moet ik heel erg wennen aan mijn nieuwe lijf. Ik heb t gevoel dat niets me staat en dat ik enorm ben. Morgen 20 weken zwanger en vrijdag de 20 weken echo. Vind het heel spannend! Nu al.

Rinsa, fijn dat de gesprekken goed zijn verlopen. Dan hoef je je hier in ieder geval niet druk over te maken. De laatste loodjes zijn het zwaarst. Ik hoop dat je niet al te lang meer hoeft te wachten.

Mijn schoonvader is een lieve man, maar woont in het buitenland. Ik zie hem eens hooguit 2x per jaar. Ik heb een lieve mama en schoonmama.

Lilian, welkom bij dit belegen clubje. Lijkt me fijn een datum te weten dat de kleine geboren wordt. Ik zie om me heen ook steeds meer mama's en papa's van mijn leeftijd. Hoe voel je je verder?

Loolaa, fijn dat je geslaagd bent voor een mooie prijs. Babyspullen zijn al duur zat. Heb je nog iets gekocht in de winkel zelf?

3. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    In de winkel zelf hebben we een luier emmer, kruik hoezen, een verzorgingstas, zo'n leuk handdoekje met capuchon en nog wat andere dingen gekocht. Vandaag hebben we de kinderstoel al opgehaald die we via marktplaats hadden gereserveerd. Hij staat hier nu aan tafel. Staat heel gezellig. Gek idee dat daar straks ons eigen kindje in ligt en later in zit. En dat hij daar hopelijk heel veel plezier van gaat hebben.

Wat ontzettend fijn dat je geen hoofdpijn meer hebt. Afschuwelijk om dat continue te hebben.

20 weken alweer. Dat gaat snel zeg. Spannend die 20 weken echo. Ik was ook ontzettend zenuwachtig voor die echo. Hoe laat heb je het? Ik ga heel hard aan je denken dan.

Leuk ook dat je een lieve mama en schoon mama hebt.

4. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Loolaa, dat hoop ik ook. Ben je nu helemaal klaar of zijn er nog dingen die je moet kopen?

Dank je, dat is lief. Ik mag om 10:30 uur.

5. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Loolaa: ik ken dat heb ik al vaker gehad, bij mij komt het doordat ik op mijn telefoon de berichten tik en dan druk per ongeluk op de verkeerde knop en heb dan alles gewist.
    Ik heb al gezegd we hebben nog 2 weken ;) vl wilt het liefst een naam die wat minder voorkomt, en mij maakt het niks uit als het een top 10 naam is :)

Wat leuk dat je bent wezen shoppen, en ook een mooie stoel hebt gescoord. Ik heb de bloom via marktplaats gekocht, ook met new born set en ook staat die al aan de tafel :) en wat fijn dat je goed contact hebt met je schoonmoeder. Dat kan ook heel anders zijn als.je die verhalen soms leest.

Belony: dat hoop.ik ook voor je dat het wegblijft! Ik heb vorige week de laatste acupunctuur sessie gehad en begin weer zo snel mogelijk na de bevalling was het advies
    Dat wordt spannend vrijdag :)

Ik ben vandaag naar de vk geweest en de kleine lag nu diep genoeg en waar ik heel blij mee is dat we hebben afgesproken dat ik in ieder geval gestript wordt in week 40 als dat mogelijk is. Ik had een andere vk en die deed helemaal niet moeilijk :)

6. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Silki, goed nieuws! Fijn dat die afspraak is gemaakt en dat er niet moeilijk werd gedaan.
    Ik ben benieuwd welke naam het uiteindelijk gaat worden. :)

7. RinsA

RinsA Actief lid

10 nov 2015
    102
    0
    16
    Limburg
    Loolaa, thanks! Ik heb je opgezocht en ga het over een paar weken allemaal in de gaten houden :)
    Leuk dat je toch nog wat geshopt hebt, wij hebben onze Bloom kinderstoel ook via marktplaats gekocht. Dat was het eerste wat ik kocht haha heb alleen wel de verkleiner nieuw gekocht al is dat allemaal wasbaar.

Silki, goed geregeld hoor! Is denk ik ook wel weer een zorg minder! En mij zou een top 10 naam ook niet zo uitmaken, gaat er toch om of je een naam leuk vindt en of de naam bij je past en er een beetje flow zit tussen de voor en achternaam.

Belony, wat fijn dat je geen hoofdpijn meer hebt. Heb dat het nu ook gewoon lekker weg blijft dan kan je verder gaan met genieten van je zwangerschap.
    Mijn vader woont aan de andere kant van de wereld en wij communiceren eigenlijk alleen via mail en Skipe of FaceTime eens in de zoveel tijd, we hebben niet echt een band. Gelukkig heb ik hele lieve schoonouders en een hele lieve mama die alles helemaal goedmaken.

Ik heb gister controle gehad bij de vk, mijn bloeddruk was wat aan de hoge kant en aangezien ik een bloeddrukklantje ben mocht ik meteen een half uur aan het apparaat en dan om de 5 minuten meten. De bloeddruk zakte wel iets dus ik mocht daarna naar huis maar moet wel vrijdag weer terug komen. Dat is mijn uitgerekende datum en een speciaal getal voor mijn ouders dus hoe leuk zou het zijn als dan alles door gaat zetten.
    Nu lig ik languit op de bank, ik ben gek op warm weer maar wat heb ik er nu weinig plezier van... Ik kan echt niks :(

8. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    RinsA: hopelijk blijft je bloeddruk een beetje stabiel. Zou wel bijzonder zijn op de uitgerekende datum, het wordt spannend voor jou :) Wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden, dat voelt een stuk prettiger.

Ik hou normaal ook van dat warme weer, maar heb al verschillende site's bekeken hoe het de aankomende weken wordt en 'gelukkig' komt er bewolking en regen aan :). Ik merk het gelijk en mijn voeten en handen met dit weer.

Belony: ja daar ben ik ook zeker blij mee, vooral als je leest dat sommige helemaal niet willen meewerken. Maar dat heb ik al gemerkt met zwanger worden. Een groot academisch ziekenhuis wilde nergens aan meewerken en een streekziekenhuis was met van alles terwille zo'n verschil. En die zeiden ook als ik mij er beter bij voel bepaalde medicijnen te nemen nou dan deden hun niet moeilijk. Ik ga wel proberen een afspraak aan het begin van de week te maken want anders is het alsnog veel later. Dat is nu ook, je hebt wel elke week een afspraak maar als de ene op maandag is en de andere op vrijdag zit er ook 1 1/2 week tussen.

Voor de rest nemen de harde buiken toe ( hopelijk het begin van iets :)

9. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Spannende dag vandaag!!!!

RinsA: vandaag je officiële uitrekendatum! Maakt ze al aanstalten?

Belony: je hebt straks je 20 weken echo. Heel veel succes! Laat je weten hoe het was?

Silki: wat fijn voor je dat die vk je zo terwille is. Mooi dat je zeker weet dat het niet langer dan 40 weken gaat duren.

Leuk dat jullie die stoeltjes ook zo gezellig vinden.

Ik heb zo enorm slecht geslapen. Ik werd om 02:00 uur wakker. En kon niet meer verder slapen. Ben er op een gegeven moment er maar uit gegaan. Om zes uur toch maar weer een poging gedaan en er nog een dutje uit weten te slepen.

Verder gaat het hier goed met de warmte. Ik ga elke dag lekker zwemmen en dat zorgt er voor dat ik lekker af koel.

10. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Even een egopost, ik zal later wat uitgebreider reageren.

Vanmorgen mijn 20 wkn echo gehad. Waarschijnlijk is er iets niet helemaal in orde met zijn/haar maagje. Het maagje lijkt zich niet goed te vullen. Dit kan "toeval" zijn, maar het kan ook zo zijn dat de verbinding tussen slokdarm en maag niet goed is. Ik ben doorverwezen naar het EMC en kan er vrijdag terecht.

11. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Wat balen zeg Belony. Wat schrikken voor jullie. Ik hoop voor je dat het toeval is. En als het wel zo is wat is de consequentie? Wat gaat er dan gebeuren? Veel sterkte!!

12. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Loolaa: ook toevallig ik was ook zo vroeg wakker :((. Gelukkig heb je nog een dutje kunnen doen. Ik merk wel dat ik vermoeider ben nu en jij? Hopelijk vannacht een betere nachtrust.

Belony: dat is vervelend nieuws! Bedoel je dat je volgende week vrijdag daar terecht kan? Ik hoop voor je dat er niks aan de hand is en dat 'gewoon' toeval is. Wat is de consequentie dat het maagjes niet goed sluit? Hebben ze je dat verteld? Ik heb iets dergelijks meegemaakt alleen toendertijd was ik pas 12 weken. Toen doorverwezen naar het Amc en daar kreeg ik helemaal een vervelende uitslag. En uiteindelijk bleek er helemaal niks aan de hand. Bijna niet te geloven. Dus ik hoop voor je dat het bij jou ook een goede afloop heeft

RinsA: hoe gaat het met je? Hoe je het nog een beetje vol ;) Of is er inmiddels al beweging?

13. RinsA

RinsA Actief lid

10 nov 2015
    102
    0
    16
    Limburg
    Belony, dat is geen leuk nieuws zeg. Ik vroeg me inderdaad af of ze je iets meer info gegeven hebben of dat je nu echt moet wachten op die andere afspraak? Sterkte in ieder geval, toch vervelend dat er twijfel is en je nu moet wachten op uitsluitsel.

Loolaa en Silki, dat is ook wat. Ik ben vannacht ook een tijd uit bed geweest. Gewoon klaar wakker, tegen de ochtend pas weer kunnen slapen, zal wel iets in de lucht gehangen hebben.

Vandaag extra controle gehad, bleek niet alleen voor de bloeddruk maar ook voor CTG en urine onderzoek te zijn. Bloeddruk was goed alleen de CTG niet zo, mevrouw heeft of had geen basiswaarde waardoor die CTG alle kanten op ging. Hartslag tussen de 120 en bijna 200 en daar werd de gyn niet zo blij van. Ze hebben me doorgestuurd naar de verloskamers om daar nog wat langer aan de CTG te liggen, uiteindelijk is er besloten te gaan beginnen met inleiden. Alsof die kleine eigenwijs het gehoord heeft vertoonde de CTG ineens een stabiel beeld.
    Ik mocht kiezen, of het inleiden doorzetten en dan het hele weekend in het ziekenhuis zijn of thuis weekend hebben en iedere dag voor een CTG komen en dan maandagavond inleiden. We hebben voor dat laatste gekozen, als ze zich niet zelf meldt dit weekend en haar hartslag blijft goed gaan we maandag inleiden. Uiterlijk volgende week woensdag hebben we onze kleine schoonheid in de armen, hoe bizar is dat...

Fijn weekend ook al is het weer niet zo best meer

14. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    En het was niet eens volle maan RinsA en Sliki. Ergens had ik wel het gevoel dat ik niet alleen de nacht heb doorgebracht. Dank voor jullie loyaliteit;). Hoop dat afgelopen nacht beter was voor jullie. Mijn nacht was in ieder geval beter. Het 100x eruit moeten om naar de wc te gaan begint ook een soort van te wennen. En het is minder erg dan de hele nacht wakker liggen. Zo leer ik elke keer weer wat meer relativeren.

Wat een dag RinsA!! Ik vind jouw meisje nu al leuk. Lekker eigenwijs:). Heel bizar idd dat uiterlijk aanstaande woensdag de kleine meid er is. Spannend wat er dit weekend gaat gebeuren.

Silki: wat een gedoe is dat indertijd geweest. Fijn dat alles uiteindelijk goed was. Die hoop heb ik ook voor jou Belony!!

15. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    RinsA: nou die is inderdaad al eigenwijs haha. Ik merk zelf dat nu richting het einde ik niet kan wachten tot ze veilig en wel eruit is. Ik had eergister een extra bloedonderzoek voor galzouten ( ivm gal/lever) als deze te hoog zijn moet de kleine ook direct gehaald worden. Maar gelukkig waren ze goed. En het was ook een paar dagen wat rustiger :( en vandaag gelukkig weer iets drukker.
    Maar waarom had jij die extra controle? Voelde je zelf wat minder leven etc? Of moest je gewoon komen? Jammer dat het nu wat stress is zo aan het einde, maar wel prettig dat ze jullie zo goed in de gaten houden! En ook heel bijzonder, jij weet inderdaad zeker dat je binnen een week bevallen bent en de kleine er na lang wachten eindelijk is :).

Loolaa: ja dat was het inderdaad. Maar soms heb je ook gewoon wat geluk nodig :) Mijn nacht was beter gelukkig, wel een paar keer eruit voor een toiletbezoek en wakker ivm maagzuur en uiteindelijk vl die een vroege dienst had ;) Maar voor de rest redelijk kunnen

Jullie ook een fijn weekend en ik ga genieten van het koelere weer :)

16. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Lieve meiden, bedankt voor jullie lieve woorden. Ze doen mij goed. Ik was gisteren ontzettend verdrietig. Vandaag heb ik alles wat beter kunnen relativeren en voel ik me beter.

Mijn afspraak in het Erasmus MC is inderdaad volgende week vrijdag.

Het maagje hoort zich om de 3 kwartier te vullen met voedsel en dat gebeurde niet (ik heb daar zeker een uur gelegen). Dit kan 3 dingen betekenen:
    1. Hij/zij had geen zin om te drinken.
    2. De gyn heeft het niet goed gezien. De kleine lag immers helemaal opgekruld en wilde niet meewerken.
    3. Er zit een afsluiting in de slokdarm, waardoor het voedsel niet goed de maag kan bereiken. In dit geval zal de kleine geopereerd moeten worden.

Dit wordt een spannende week. Maar we gaan ervan uit dat het goed zit. Zo niet, dan is er in ieder geval wat aan te doen. Vind het alleen hartverscheurend dat zo'n klein mensje zoiets moet meemaken. Dat hoort niet en maakt me verdrietig. Maar laat ik niet zover vooruit denken.

Silki, fijn dat je jouw verhaal met me deelt. Ik hoop dat ook mijn verhaal een goede afloop heeft net als bij jou.

Loolaa, fijn dat je een betere nacht hebt gehad. Hopelijk hoef je er niet meer zo vaak uit.

Rinsa, wat spannend dat je een uiterste datum hebt dat je je kleine mag vasthouden. Kan me voorstellen dat je niet meer kunt wachten.

17. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Ik snap dat je verdrietig bent. Ik ben ook een beetje verdrietig voor je. Laten we maar hopen dat je ook een eigenwijsje met je mee draagt. En dat je kleine gewoon geen zin had om te drinken.

Wel fijn dat mocht het echt niet goed zijn dat er iets aan gedaan kan worden. Maar idd, dan is zo'n kleintje net geboren en moet dan al zo'n operatie ondergaan. Super heftig. Ik leef met je mee!!

RinsA: hoe gaat het bij jullie? Gebeurt er al iets?

Silki: fijn dat je nacht verhoudingsgewijs ook beter was. Ik heb afgelopen nacht weer een iets mindere nacht gehad. Merk dat het me echt aan het opbreken is. Ik vind minder slapen echt niet zo erg. Maar als het fysiek dan ook nog minder gaat. Bah!!

18. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Belony: gelukkig gaat het weer wat beter met je. Ik hoop voor je dat het 1 van de 1e 2 opties waren waardoor het er niet helemaal goed uit zag. En gelukkig is het met een operatie op te lossen, is natuurlijk niet leuk, maar zo'n kleintje krijgt daar denk ik weinig van mee mocht het wel moeten. Maar inderdaad nog even afwachten hoe moeilijk dat ook is. Wij moesten toendertijd een weekend wachten en dat vond ik al lang voordat we naar het Amc mochten en toen allerlei onderzoeken waar we ook een week op moesten wachten.

Loolaa: nou ik heb weer met je mee gedaan hoor ;) Weer een mindere nacht gehad. Op het moment zelf als het weer 6.00 of eerder is waardoor ik er maar uit ga dan vind ik het vreselijk, ik voel me dan zo vervelend. Maar gelukkig op de dag gaat het wel weer. Als het kan slaap ik 's ochtends nog even en dan gaat het bijna altijd goed en vlot , zelfs met de gordijnen open.
    Ondanks we niet zolang meer hoeven lijkt de tijd wel lang te duren die laatste paar weken. En zeker als het wat minder gaat.

RinsA : spannend hoor voor jou vandaag, of is de kleine er inmiddels al? Zo niet, veel succes vanavond!

19. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Zoals jullie merken zit ik met mijn laptop op de bank. Ik verveel me een beetje. Dus snelle reacties van mij:) Maar had er even over heen gelezen dat je vandaag wordt ingeleid RinsA. Heel veel succes vandaag en de komende dagen met het bevallen.

Silke: haha, voelde ergens weer wat verbinding;). Ik doe overdag ook een dutje als het kan. Hoop dat ik me morgen beter voel, dan ga ik weer zwemmen. Dat doet me ook altijd heel goed. Maar nu voel ik me daar zelfs niet goed genoeg voor. Het duurt idd verschrikkelijk lang. Vanaf vandaag nog 39 dagen voor mij. In principe niet zo lang meer, maar het voelt idd anders.

Ik ga zometeen aan een legpuzzel beginnen. Hoef ik me ook niet meer te vervelen:).

20. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Loolaa: zo lekker herkenbaar, meerdere keren per dag dezelfde site's bekijken :). Die legpuzzel is wel een goed idee.

Deel Deze Pagina