Mom's to be boven de 36

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Loolaa, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Hier gaat het goed. Die oog ontsteking werd veroorzaakt door een voorhoofdsholte ontsteking. Dat is sowieso een zwakke plek, maar ik heb het nog nooit icm een oog ontsteking gehad. Heb toen een antibioticum kuur gekregen en het gaat nu goed.

De nachten zijn om en om. De ene keer kunnen we lekker door slapen en de andere nacht heeft hij iets meer honger. Ik merk dat ik niet altijd genoeg melk produceer. Dus we zijn vorige week begonnen met bijvoeden. En dat is wel heel relaxed en makkelijk. De andere keer produceer ik weer meer dan hij op kan en dan kolf ik wat af. Ook hierin is onze Maurits lekker eigenwijs. Ik ben benieuwd wat ons nog te wachten staat;).

Sinds zondag voel ik me weer fit. En ben bijna dagelijks lange wandelingen aan het maken. Gisteren heb ik voor het eerst een avondje uit met vriendinnen gehad zonder Maurits. Was super leuk en ook apart. Vl was voor het eerst een lange tijd alleen met Maurits. Vond hij ook leuk.

Silki: door die ks en voorhoofdsholte ontsteking ben ik niet met het vloggen begonnen. En voelt nu een beetje als mosterd na de maaltijd. Ik ben niet echt bezig met afvallen. Maar wel met het voorbereiden op het fit worden. Ik doe spier oefeningen voor benen, armen en rug. Moet mijn buikspieren nog ontzien. En ben dus lekker veel aan het wandelen.

Belony: wat fijn dat je nu in je huis zit. Gefeliciteerd!!! Ik snap dat je helemaal kapot bent. Ik hoop dat je op je werk een beetje rust kunt pakken. Gelukkig dat die buikkrampen niet iets ernstigs was. Goed dat je het zekere voor het onzekere hebt genomen en het hebt laten checken.

2. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Belony: hoe gaat het nu? Al gewend in je eigen huis :)
    En hoe was je groeiecho? Nog 10 weken en dan is het voor jou ook zover :). Ik weet nog dat ik op 30 weken zat en dacht...nog 10 lange weken en voor je het weet is het zover. Wat vervelend van je ziekenhuis bezoek, dat is toch weer even schrikken.

Mijn verlof eindigd de 2e week van september...helaas.
    De medicijnen in combinatie.met de dieetvoeding lijken goed te gaan. Verschillende klachten zijn al verminderd.
    Het gaat alsnog de ene dag weer beter dan de andere. Vooral de avonden wil ze niet echt slapen en dan is ze rustig van 17.00 tot 1.00 wakker. Over 2 weken heeft vl vakantie en ik twijfel nog heel erg om weg te gaan ja of nee. Ik wil andere mensen het ook niet aandoen dat ze continue een huilende baby horen. Want dat doet ze standaard als ze na de voeding naar bed moet. En dan tussendoor ook nog vaak.

Loolaa: hoe is het met jou, al een beetje beter inmiddels? En gaat het trainen ook goed? En hoe gaat het met Maurits, doet die het goed?

3. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Loolaa, fijn dat je je zo fit voelt. Hoe gaat het bijvoeden? Gaan de nachten inmiddels wat beter?

Silki, nog 1,5 maand verlof. Geniet er goed van, want het gaat inderdaad erg snel. Dat van de vakantie is lastig. Andere mensen niet aandoen dat ze continu een huilende baby horen ....... bedoel je in het vliegtuig of op de vakantiebestemming zelf?

Hier gaat het prima. Wel sinds vorige week last van maagzuur. Bah bah, ben nog veel liever misselijk denk ik. En mijn buik wordt natuurlijk steeds groter en het wordt steeds zwaarder. Ik merk dat te lang wandelen niet meer zo fijn is. Maar ik mag verder niet klagen. Ik sport nog steeds en wat het zuur betreft, moet ik gewoon heel erg letten op wat ik eet.

De groeiecho was goed. Hij/zij zit mooi binnen de lijntjes. De baby is wel ietsjes groter dan gemiddeld, maar dat is niet zo raar met mijn 1m82. De kleine weegt nu zo'n 1650 gram en als deze groeicurve wordt aangehouden dan zal hij/zij bij de geboorte zo'n 3600 gram wegen. Dekkleden lag al met het hoofdje naar beneden, hopelijk blijft dat zo. Met 34 weken heb ik weer een groeiecho.

Het nieuwe huis bevalt goed, maar het is er wel erg warm. De zon staat de hele dag aan de woonkamer- en slaapkamerzijde. Denk dat wij een zonwering aan die zijde moeten plaatsen, anders is het niet te doen. De babyspullen zijn afgelopen vrijdag geleverd. De verde aankleding moet nog gebeuren, maar ik word nu al happy als ik het kamertje binnenloop.

En nog maar 9 weken inderdaad! Het gaat zo hard en lijkt zo onwerkelijk allemaal, dat we over 2 maanden met z'n 3tjes zijn.

Bekijk bijlage 508067

4. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met iedereen en de baby's?

Hier ontzettende last van maagzuur 😖😖😖😖 Het is echt verschrikkelijk. Ik slaap 's nachts nauwelijks. Ik kan me herinneren dat een aantal dames hier in het laatste trimester ook ontzettende last van hebben gehad. Hadden jullie ook last van verminderde eetlust? Ik eet nauwelijks, want ik krijg er zo'n last van. En heb ook gewoon geen trek, maar hierdoor voel ik me energieloos en trillerig. Kortom voel me top! 😝😝😝😝

5. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Hé die lieve dames! Ik ben vorige week een aantal keer met een bericht begonnen. En elke keer werd ik onderbroken. Hoop dat ik deze wel verstuur😃.

Met Maurits gaat het goed. Hij heeft alleen last van kraampjes en verstopping. Heel zielig is dat. Gisteren zijn we voor het eerst met de trein gegaan. Maar hij heeft er niets van gemerkt omdat hij bijna het hele uitje aan het slapen was.

Belony; wat bij mij hielp tegen maagzuur was de specifieke combi van een bammetje met pindakaas met een glas melk. Maar werd er wek verslaafd aan. En de gevolgen daarvan zijn nog steeds te zien in kilo's😬. Fijn dat je de spulletjes van de kleine al hebt. Balen dat het huis zo warm is met dat warme weer. Hoe is dat nu, nu het wat minder warm is?

Silki: ben nog niet echt begonnen met trainen. Ik ben me al wel vanaf de bevalling aan het voorbereiden op het trainen. Ik ben begonnen met simpele been oefeningen en rek en strek oefeningen. Sinds anderhalve week bezig met 5 min yoga. En sinds vorige week 10 min yoga op een dag. En gisteren ben ik voor het eerst wezen joggen. Heel voorzichtig weliswaar. En het viel me nog mee. vanaf vandaag mag ik wat meer aandacht aan m'n buikspieren geven. Dus, daar ga ik ook maar eens mee beginnen.
    Heb je al besloten of jullie nog met vakantie gaan?

6. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Loolaa wat fijn dat het goed gaat met Maurits. Die krampjes en verstopping zijn inderdaad heel zielig. Hopelijk is hij er snel vanaf. Fijn dat de treinrit goed ging. Het is gewoon een voorbeeldige baby :)

Mijn maagzuur lijk ik de afgelopen daagjes gelukkig wat meer onder controle te hebben. Rennie helpt best goed en vla ook. Brood eet ik tijdens de zwangerschap ook best veel, dus de kilo's vliegen er bij mij ook aan helaas. Zit nu denk ik op +12 😱. In huis is het nu heerlijk. Dat warme weer nu ik zwanger ben, vind ik maar niets.

Hoe is het met de andere mama's?

7. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Fijn dat je het maagzuur onder controle hebt. Echt niet leuk om daar last van te hebben.
    Volgens mij zit jij op het zelfde kilo schema als ik. Ik was rond 32 weken ook opeens 12 kilo zwaarder. Tot 25 weken kwam ik heel geleidelijk wat aan, maar daarna vloog het er aan. Maar dat is ook niet gek. Ik heb dingen gegeten die ik anders zelden tot nooit at.

Bij jou schiet het nu ook al op. Nog een kleine twee maanden. Spannend hoor. Kun je jouw nieuwgierigheid nog bedwingen mbt het geslacht?

8. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Bij mij gingen de eerste 8 kilo echt razendsnel. Zo snel dat ik ervan schrok. De laatste 4 kilo's gingen gelukkig wat geleidelijker. Hopelijk gaat het in deze laatste periode ook geleidelijker. Door mijn maagzuur heb ik last van verminderde eetlust, dus wie weet. In ben ieder geval veel minder gefocust op de weegschaal dan in het begin.

Het schiet inderdaad al op. Nog 7 weken tot de uitgerekende datum! Vrijdag controle gehad in het zkh + gesprek over de bevalling. Dan lijkt alles ineens zo dichtbij en ontzettend spannend. Ik word bij 41 weken ingeleid mocht de kleine er nog niet zijn. Ik ben blij dat ze mij niet laten wachten tot 42 weken.

Mijn nieuwsgierigheid kon ik tot afgelopen zaterdag bedwingen. Ik ben toen gaan babyshoppen met mijn moeder, zusje en schoonzusje. Toen ondervond ik de nadelen van het niet weten wat het geslacht is. Alles wat ik gekocht heb is wit met grijs of beige. Kortom lekker saai.

Hoe is het met de krampjes en verstopping van Maurits?

9. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Goed dat de focus op de weegschaal weg is. Bij mij is hij er in vol ornaat. Ik sta er minimaal één keer per dag op. Niet dat ik obsessed ben of zo;). Nog 13 kg en ik ben weer op mijn oude gewicht. Er gaat gemiddeld 1 kilo per week af. Dus over 13 weken ben ik weer om door een ringetje te halen.

Met Maurits gaat het een beetje op en neer. Ben vandaag een beetje van slag omdat hij heel rustig is en veel slaapt. Mijn systeem staat nog in volle paraatheid en allertheid op Maurits. En daarom weet ik van gekkigheid niet wat ik moet doen. Er is veel te doen, maar ben zo op hem gefixeerd. Hoop dat het een beetje zo blijft. Wil weer gaan opstarten met mijn bedrijf.

Gelukkig dat je wordt ingeleid. Lijkt me zo afschuwelijk om die 42 weken uit te zitten. Die laatste weken lijken me zo zwaar. Hoop voor je dat je kleine zich eerder aandient dan de 41e week. Ik blijf met je meeleven hoor!!

Haha!! Ben benieuwd of je het gaat volhouden. Maar wees gerust als de kleine er eenmaal is, krijg je zoveel geslachtsbepalende kleertjes van je kraam visite, dat je dan blij bent dat je wat neutraals in de kast hebt liggen.

10. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Na de bevalling zal ook mijn focus op de weegschaal in vol ornaat aanwezig zijn. Ik heb me er nu maar bij neergelegd, omdat ik niet anders kan :D

Netjes toch. Er zijn er veel die daar veel langer over doen. Sport je ook of mag je dat nog niet?

Moeilijk hè om dan je aandacht op iets anders te vestigen, terwijl de kleine eigenlijk gewoon lekker aan het slapen is. Volgens mij heeft iedere moeder dat. Hopelijk kun je je er toch toe zetten om even iets anders te gaan doen, zoals het opstarten van je bedrijf inderdaad.

Ik hoop ook dat de kleine eerder dan 41 weken komt. Nu gaat het nog prima, maar ik zal het over een tijdje vast helemaal zat zijn.

Hahaha, dat denk ik ook ja. Iedereen houdt zich nu in met het kopen van kleertjes, omdat het geslacht niet bekend is, maar zodra de kleine er is wordt ik overspoeld met babykleertjes.

11. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Haha!! Knap van je!! Ik ben me aan het voorbereiden om weer te gaan sporten. Ik doe spierversterkende oefeningen, yoga en ben alweer een beetje aan het hobbelen/joggen ter voorbereiding op het hardlopen. Eind augustus begint de badmintontraining alweer en half augustus de competitie.

Ik ben alweer begonnen aan een nieuwe legpuzzel van 2000 stukjes. Dat kost niet te veel concentratie en ik vind het fantastisch. En het opstarten gaat ook weer vanzelf. Vandaag is wel een mindere dag. Ben zelf niet helemaal fit en Maurits heeft weer meer last van krampen. Hij ligt nu weer te slapen, maar het was een sneue ochtend voor hem.

Hoe gaat het in het nieuwe huis? Gelukkig voor jou is het niet zo heel warm de laatste tijd. Of hebben jullie al zonwering aangeschaft. En ben je al opgeschoten met de babykamer?

RisA en Silki: hoe gaat het met jullie?

12. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Je bent alweer lekker bezig. Goed dagje rustig aan begint en het zo opbouwt. Dat wil ik ook gaan doen. Ik heb nog best tot laat gesport, maar ik heb nu de energie er niet meer voor. Komt straks wel weer.

Legpuzzels doen mij zo denken aan vroeger. Onze vader kocht dat dan wel eens voor ons en als hij met een kleine thuiskwam, waren we enigszins teleurgesteld, want met z'n 4-tjes hadden we die natuurlijk zo gemaakt, haha.

Wat sneu voor Maurits weer. Hoe gaat het nu met hem?

In het nieuwe huis gaat het goed. Het is fijn wonen daar. Moet nog wel wennen aan de drukte eromheen. Waar we eerst woonden, was het veel rustiger. Maar goed, dat went vast wel. De zonwering hebben we nog niet aangeschaft. Het is inderdaad niet meer zo warm geweest en dan verdwijnt dat qua prioriteit een beetje naar de achtergrond. Ik denk dat het op onze to do list van begin volgend jaar gaat komen. Ergens in het eerste kwartaal.

De babykamer ronden we dit weekend af. Er zijn een paar dingen die ik pas na de geboorte wil aanschaffen ivm de kleur. Het is nu vooral wit met taupe en dat begint een beetje saai te worden. Na de geboorte breng ik wat blauwe of roze accenten aan om het op te vrolijken.

13. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo eerst maar even wat schrijven en daarna terug lezen ;) Het was bij mij net als bij jou loolaa dat ik meerdere keren aan een berichtje was begonnen en fan kwam er weer wat tussen en was die weg grrr. Dus nu maar eerst even antwoorden op wat ik vluchtig heb gelezen.

Belony: ik heb ook vreselijke maagzuur gehad. Het werd steeds erger aan het einde dat ik dacht gaat di ooit over. Op zich was er uiteindelijk niet heel veel meer tegen te doen. Helaas uitzitten. Maar gelukkig na de bevalling bijna gelijk over.
    Oh ja een heel.leuk kamertje! Na dat berichtje was ik dus al begonnen met schrijven haha.

Loolaa: ik zag ook dat jij met Maurits weg was geweest. Echt lekker!!

Hier gaat het nog op en af. Gelukkig lijkt de reflux minder erger te zijn. Ik durf het bijna niet te zeggen want juist als ik dat doe gebeurt er weer wat ;). Ze kreeg koemelkvrije voeding, maar ik ben toch weer aan de geitenmelk begonnen. Hier drinkt ze veel meer van. Dit was hard nodig want ze dronk veel te weinig per dag. Het gaat/ging er gewoon niet in. Ondertussen heeft ze ook medicatie voor obstipatie. Gelukkig de medicatie voor de reflux ben ik aan hey afbouwen. Al en met loopt het nog niet heel lekker. We hebben er goede dagen bij laat ik het zo zeggen. We zijn daarom ook toch maar niet op vakantie gegaan. Ze heeft min of meer een heel strak ritme nodig . Als ik wegga als ze moet slapen, kan ze daarna rustig tot 7 uur achtereen wakker zijn en huilen. Dus dan maar niet weg. Ik weet het komt goed. Het heeft alleen tijd nodig. Waar ik wel heel blij mee ben is dat ik een maand extra heb. Dit doordat mijn vakantie achter mijn verlof zit. Misschien dat we wel in de herfstvakantie weggaan.

Dit was even gauw een update. Ik zal snel op de pc alles is gaan lezen, zodat ik weer op de hoogte ben :)

14. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Belony: wanneer ben je uitgerekend?

15. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Silki, fijn dat de reflux in ieder geval minder erg is en ook dat Fenne nu meer drinkt. Het heeft denk ik inderdaad tijd nodig, voordat alles een beetje lekker loopt. Gelukkig hoef je even nog niet aan werken te denken. Ik heb ook vakantie achter mijn verlof geplakt, want voordat je het weet is het voorbij.

Ik ben 27 september uitgerekend. Volgende week dinsdag is mijn laatste werkdag en dan start mijn verlof, waar ik zo naar verlang.

Zaterdag ben ik me rotgeschrokken. Dacht dat mijn vliezen gebroken waren. Zoveel vocht verloor ik van onderen. Naar het zkh geweest en daar bleek het na onderzoek gelukkig geen vruchtwater te zijn. Mijn vruchtwater was nog net zoveel als de dag ervoor met mijn groeiecho. Zo opgelucht. De kleine moet echt nog even blijven zitten.

16. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Silki: Wat sneu voor de kleine Fenne dat ze zo'n last heeft gehad de van reflux. Hoop ook echt dat het nu ook zo blijft en nog meer afneemt. 7 uur achter elkaar huilen is heel lang. Afgelopen maandag had Maurits een dag dat hij weer last had van krampen en obstipatie. Toen heeft hij ook de hele dag gehuild. Maar normaal huilt hij niet zo vaak. Dus ik vond dat al heftig. Dus ik heb respect voor je.

Belony: Wat moet jij geschrokken zijn. Gelukkig is het met een sisser afgelopen.
    Is het nog wel gelukt met het kamertje? Kan me voorstellen dat je hoofd daar dan niet zo naar stond. Zoals je al las had Maurits van de week weer wat meer last van krampjes. Het ging eigenlijk wat beter en toen zijn we gestopt met het middeltje voor obstipatie. Meteen maar weer mee begonnen. En gisteren heeft hij zijn eerste vaccinaties gehad en daar was hij redelijk van ontdaan? Had Fenne daar ook zo'n last van Silki? Maar nu is hij weer wat aan het opknappen. En hij heeft vandaag wat lawine luiers gehad;). En dat is een goed teken.

17. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Loolaa, ja het kamertje is af. Alles is klaar. Ook mijn vluchtkoffer. Sinds gisteren met verlof. Ik ga vooral veel rusten.

Fijn dat Maurits weer aan het opknappen is. Van de vaccinaties kunnen ze even niet lekker zijn. Hoe is het nu met zijn obstipatie?

18. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Fijn dat je alles klaar hebt. En een goed idee om veel te rusten. Per dag bekijken wat je gaat doen. Er komt straks heel veel op je af. En het gekke is, je kunt je er niet echt op voorbereiden, behalve dan dat je uitgerust bent.

De krampjes van Maurits zijn wel minder, maar hij heeft er nog wel dagelijks een paar uur last van. De ene dag wat meer dan de andere dag. Het leuke is dat hij nu heel veel aan het lachen is. Zo lief is dat om te zien. Er is eigenlijk niets leuker dan je kindje te zien lachen. Dan valt al het harde werken in het niet.

19. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoo ben ik weer eens ;). Een legpuzzel loolaa...nou daar kom ik voorlopig niet meer aan toe haha.
    Ik schrijf natuurlijk weer even gauw tussendoor.
    Loolaa: wat leuk dat de competitie weer gaat beginnen, heb je toch weer wat anders aan je hoofd, weer meer in het oude ritme . Hie gaat het bij jou met het werk? Kan je dat goed combineren?
    En wat vervelend van Maurits die krampen. Krijg je wat voor de obstipatie? Fenne had dat ook ( misschien had ik het al gezegd en anders nog een keer ;) maar die had gewoon zulke grote harde ontlasting dat er bloed bij zat. En nu met de zakjes gaat het een stuk beter, wel heel dun en ik moet nog bijna altijd 'helpen' met de thermometer maar toch.

Belony: wat fijn zeg dat je verlof is ingegaan. Ik moet over 2 weken en zie er behoorlijk tegenop. Ik vind het veel te leuk thuis :). Ik vermaak me prima. Wat wel lastig is, is dat het behoorlijk druk wordt straks met allerlei dingen regelen voor mijn werkdagen en mijn jongste die vrij is op mijn werkdag want eigenlijk wil ik mijn schoonmoeder niet overal mee belasten.
    Hoe gaat het met het zuur? Is het een beetje uit te houden? Ik bedenk me nu net pas dat het voor jou nu ook bijna zover is :) Wat gaat de tijd toch hard zeg...poeh. Ik kan me 1 van je eerste berichten nog goed herinneren en nu ben je al bijna zover.

Hier gaat het per dag verschillend. Alsnog blijven de avonden meestal een ramp waarbij ze niet wilt slapen.
    Ik wil er geen gewenning van maken dat ze dan in de box oid gaat dus zit er niets anders op dan maar erbij blijven en hopen dat niet de hele avond zo voorbij is.
    Vandaag heeft ze weer een vaccinatie gehad en dat ging vrij goed.
    En loolaa dat is inderdaad echt geweldig dat lachen.

Ik heb wat berichten gemist, maar was RinsA nog is
    ' langs' geweest? Die zal al wel aan het werk zijn denk ik.

Belony: in welk gedeelte van NL woon jij eigenlijk ( als je dat tenminste wilt zeggen)

20. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Loolaa, lijkt me heerlijk om je kindje zo te zien lachen. Hopelijk nemen zijn krampjes gauw af.

Silki, over 2 weken alweer. Wat gaat dat snel. Ik snap wel dat je het thuis leuk vindt. Zei ook al tegen mijn vriend dat ik hieraan zou kunnen wennen, haha.
    Met het zuur gaat het steeds beter. Ik heb het door dat drankje van mijn gyn onder controle. Het is niet volledig weg, maar zeker goed te doen.
    Ja klopt, ik begon hier te schrijven toen ik 12 weken zwanger was en inmiddels zijn we ruim 25 weken verder!

RinsA is al een tijdje niet geweest.

Hier vanmorgen mijn echo gehad ivm mijn vruchtwater wat steeds minder wordt. Mijn vruchtwater bleek vandaag iets te zijn toegenomen, maar zit nog steeds onder de normale waarde. Ik moet vanaf nu gaan bijhouden hoe vaak ik de kleine voel. Dinsdag terug voor weer een controle. De gyn zei dat als mijn vruchtwater zo weinig blijft, ze niet gaan wachten tot 40 weken. Ik ben hier heel blij om, want ik vind dit niet meer relaxed zo. De bewegingen nadrukkelijk in de gaten houden, levert mij alleen maar stress op. Ik voel me fit en ben de zwangerschap zeker nog niet zat, maar op deze manier kan ik niet meer genieten. Ik ga dinsdag dan ook vragen of ze een datum kunnen inplannen om mij in te leiden. De kleine is weer helemaal goedgekeurd. Daar ben ik dan weer blij om.

Ik woon in Rotterdam. En jij?

Deel Deze Pagina