Mom's to be boven de 36

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Loolaa, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maya78

Maya78 Lid

21 sep 2015
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heerlijk zeg, Silki en Lolaaa dat jullie je beter voelen!

En Marisha: welkom natuurlijk!

Jemig Kyra, hoe heb je het volgehouden, dat etentje :D! Knap!
    Zou wel lekker zijn als mensen het weten op een gegeven moment?

Hier ook wel twee goede nachten gehad van doorslapen, omdat ik overdag niet heb geslapen. Overdag zwaaaaar maar 's nachts wel lekker!

2. Maya78

Maya78 Lid

21 sep 2015
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Punky: inderdaad: je steeds aanpassen aan je veranderende lichaam...
    Ik merk ook met eet-behoeften om de misselijkheid te verdrijven verandert steeds en dan moet ik zoeken wat ik nu weer moet eten. Frustrerend want tot ik het heb gevonden, paniek of ik moet overgeven...
    Sinds drie dagen enorme behoefte aan vissticks ;)

(En wat is MMM?:$ dat weet ik niet)

Lietjuh: wat mooi! Een kindje van jullie samen! Hopelijk een goede zwangerschap!

3. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kyra 77: inderdaad pen en papier, ik moet goed opletten ;) en goed dat je het hebt volgehouden. Ik heb het gisteren toevallig verteld aan een goede bekende. Maar ze vroeg het ook recht voor zijn raap. Dus toen gewoon 'bekend'.

Lolaa : dat is inderdaad fijn zeg een beetje fit, dan voel je je weer even de oude :). En daarna weer lekker niks doen en als het kan op de bank hangen :)

Marisha: je mag ook wel gaan voor jong belegen ;) Ik was vorig jaar ook onverwachts zwanger van mijn 3e en vriend zijn 1e. Ik wilde al wel, maar hij niet en toen was die helemaal om daarna, alleen ging het helaas mis, dus vanaf toen 'hard aan het werk' geweest om weer zwanger te worden.

Maya78: medische malle molen , tenminste in mijn tijd. Heb er voor mijn 2e ingezeten i.v.m. icsi. Voel je overdag al iets van verlichting of nog helemaal niet?

4. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @ vertellen: tis nu nog zo pril. willen wachten tot ieg de eerste echo voor de wat minder intieme vrienden.
    Maar ik ga over 2 weken een weekend naar Zweden met vriendinnen. We gaan een vriendin op zoeken die is geëmigreerd en getrouwd met een Zweed. En dan ga ik het echt niet verborgen houden.
    Dus voor die tijd gaan we het aan de familie vertellen.
    En ik heb bedacht om alle meiden een klein kadootje te geven, een zakje met chocolaatjes met roze en blauwe muisjes oid, en zo te vertellen dat ik zwanger ben.
    Voor de opa's en oma's: we hebben een tshirt voor mijn zoontje met de tekst: "stoer, ik word grote broer".
    Verheug me nu al op die gezichten!
    Hoe hebben jullie het verteld?

@ moe, moe, moe. Zoonlief wou er vanochtend om 7:30 uur echt uit
    Zeer mooie tijd. Wij sliepen gisteren ook echt voor 23:00uur, maar ik ben er om 8:00uur mooi nog weer 2 uurtjes in gekropen:D
    Vandaag staat er ook niet veel op stapel. Mijn schoonzusje komt vanmiddag en verder heerlijk niets!

@ Maya: pff lastig hoor als je zo misselijk bent en dat je dan ook nog echt steeds moet bedenken wat je dan wel wilt eten.

@Marisha: welkom! Hoe is het nu met je dan? Hoe ver ben je inmiddels?

@MMM: wat ik er van begrepen is betekent het nog steeds Medische Malle Molen.

Fijne dag iedereen!

5. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Kyra: wat goed dat je ook een jonge blom aan de haak hebt geslagen. Dat doen we dan toch goed;). En heel knap dat je dat etentje vol hebt weten te houden. En volgens mij gaat het heel goed zonder pen en papier. Ik kan me voorstellen dat je het in Zweden wel gaat vertellen. Ik heb het de mensen die weten dat wij in de MMM zaten wel verteld. Maar voor de rest houd ik het voorlopig mooi verborgen.

Maya: wat een gedoe dat je steeds moet uitzoeken wat je wel of niet kunt eten. Wat is nu hetgeen wat het beste valt? Ik heb voor twee IUI's in de MMM gezeten. Maar gelukkig is het gebeurd tijdens mijn rustmaand. Ook heel bijzonder dus:)

Silki: hoe is het met jou? Nog wat extra nachten cadeau gekregen? Hoop het voor je?

Gisteren en vandaag weer iets meer actieve dagen gehad. Maar nu weer op de bank, helemaal gaar. Moet straks nog badmintonnen, maar denk dat ik het maar oversla.

Hoe doen jullie dat met sporten? En de dames die al wat verder zijn? Wat doen jullie? Ik probeer nu nog zoveel mogelijk te doen; zwemmen, hardlopen, badmintonnen en yoga. Het voelt tegenstrijdig, maar juist als ik heel moe ben, probeer ik toch iets te doen en voel me daarna weer iets fitter. Doordat ik geen kinderen heb en mijn eigen tijd kan indelen ivm eigen bedrijf kan ik het gelukkig goed plannen. Anders weet ik niet of ik het allemaal zou kunnen.

6. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @ vertellen: ja, in Zweden ga ik het wel vertellen. Als ik het niet zelf doe worden er binnen 2 uur na het eerste wijntje ( en ik dus niet) de wenkbrauwen op getrokken...

@ sporten: ik sport niet:D
    wel fiets ik elke dag minimaal een half uur en wandel ik elke dag minimaal 30 minuten. Maar vaker een uur fietsen en een uur wandelen.
    Fietsen: ik doe alles op de fiets
    Wandelen: ik heb een flinke hond die haar lichaamsbeweging nodig heeft.
    Beiden heb ik vorige zwangerschap tot het einde volgehouden.
    En ik denk dat als je weer een paar weken verder bent en minder moe dat het ook al weer gemakkelijker wordt om te sporten.

7. lietjuh

lietjuh Bekend lid

9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Gisteren hebben we op de echo gezien dat we een zoon krijgen.
    Toen we het mijn dochter van 11 vertelde was ze hevig teleurgesteld. Ze is boos naar boven gegaan want ze wil absoluut geen broertje erbij. In de gang heb ik een gesprek afgeluisterd die ze had met haar vriendin. Wederom ging het over haar teleurstelling en dat ze het maar een schijtkind vond en nu wordt het ook nog een schijtjongetje waren haar woorden.
    Ben er erg ontdaan over.
    Ik heb er slecht van geslapen en ben er heel verdrietig van.
    En dat terwijl ik eigenlijk hartstikke blij moet zijn.
    Vandaag ga ik maar even naar de prenatal mezelf even voorbereiden en kijken wat ze eigenlijk hebben voor jongens.
    Voor mij ook even wennen na 2 meiden.
    Ik weet eigenlijk niet goed wat ik met dit gevoel aan moet. De blijdschap en het bijzondere gevoel om zwangerte zijn is nu wel even weg.

8. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lietjuh: niet te druk om maken. Het trekt wel bij. Hier warenze ook not amused toen we ze vertelden dat er een babytje bij kwam. Ze gingen echt volledig los. Er werd op een gegeven moment zelfs geroepen dat we het maar weg moesten laten halen. Ik ben toen heel erg boos geworden. En heb ze heel duidelijk gemaakt dat ze best boos mochtenzijn en dat ze het niet leuk hoefden te vinden, maar dat ik wel respectvol gedrag van ze verwachtte. Langzamerhand beginnen ze er aan te wennen dat er een babytje bij komt en krijgt het ook steeds meer vorm.
    Toen bij de 20wk echo bleek dat het een broertje werd ipv het gehoopte zusje was de teleurstelling ook wel even heel groot maar inmiddels zien ze ook de voordelen vaneen broertje :). Hou het onderwerp 'baby' bespreekbaar en openbaar. Geef duidelijk jouw grenzen aan. Welk gedrag accepteer je nog wel en wat absoluut niet. En geef haar ook de ruimte om het niet leuk te vinden. Dan is het voor haar ook makkelijker on het wel leuk te vinden.
    Inmiddels zijn ze hier zo ver dat ze regelmatig met mijn buik knuffelen en gisteren hebben ze zelfs mijn buik ingesmeerd. En proberenze echt contact te maken met hun broertje.
    Ohja, en wees ook heel eerlijk over de verandering die een baby met zich mee brengt. Het huilen, de slapeloze nachten, maar ook het knuffeldn etc. Succes

9. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Loolaa: hier gaat het steeds beter gelukkig. Voel me nog niet helemaal goed. Maar voor nu ben ik er al blij mee. En waar ik nog blijer van wordt is dat de donkere hormonenwolk waar ik behoorlijk last van had lijkt iets weg te trekken. Maar wat lekker dat je iedere keer wat energie hebt en kan sporten. Zolang je het vol kan houden lekker doen. Straks heb je je handen vol ;)

Ik ben geen sporter. Ik wandel wel een paar dagen in de week in me pauze . Ik wilde op yoga maar dat is er nog niet van gekomen.

Kyra: dat is wel handig een hond. Die zorgt er tenminste voor dat je beweging krijgt :)

Lietjuh: wat jammer voor je de reactie van je dochter. Maar ik denk dat het gewoon een puberreactie is en dat het helemaal goed komt hoor!
    Ik heb ook een dochter van 11 en ben erg benieuwd wat ze ervan vindt als we het vertellen.

10. lietjuh

lietjuh Bekend lid

9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor jou verhaal. Ik zit nu met tranen in mijn ogen. Het klinkt raar maar het is wel fijn om te lezen dat het herkenbaar is en dat dit soort reacties van kinderen vaker voorkomt.
    Heftig Hoe hard kinderen dan kunnen zijn.
    Erg mooi dat de situatie nu wel veranderd is bij jou en dat ze het geaccepteerd hebben.
    Ik hoop dat mijn dochter ook over een tijdje gaat bijdraaien.

11. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag een mindere dag vanmorgen twijfelde ik nog maar nu wel duidelijk, vandaag ineens weer misselijk :(
    Ik dacht nog wel er vanaf te zijn. Zijn er meerdere die dat hebben gehad? Een paar dagen een stuk beter en dan ineens weer terug? Ik had eigenlijk gehoopt dat het over zou zijn of nog minder was geworden.

12. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Lietjuh: wat leuk dat jullie een zoon krijgen. Balen dat je dochter zo reageerde. Hoe gaat het nu? Heb je al met haar gepraat? Fijn dat je wat hebt aan Punky haar woorden. En hopelijk draait ze bij als je met haar hebt gepraat.

Kyrah: je zegt dat je niet sport. Maar als ik lees wat je doet op een dag, zie ik dat toch als redelijk sportief.

Silki: straks idd mn handen vol. Maar dat zal ook wel een sport op zich zijn. Balen dat je je weer zo rot voelt.

Helaas had ik vandaag ook een offday na de opleving tot en met gisteren. Begon vannacht al. Ik werd om half twee wakker en heb daarna niet meer kunnen slapen. En nu heb ik er een kwaal bij. Ik heb honger, maar alles staat me tegen. Echt heel rot. Heb alle afspraken van vandaag en morgen afgezegd. Even bijtanken en hoop dat het dan wat beter gaat.

13. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Loolaa: ik zie dat je nu op 6 weken en 2 dagen zit. Dus de kans is groot dat je nu meer kwalen krijgt. Maar wat een ramp 1.30 wakker. Hopelijk vannacht een betere nacht. Wel fijn dat je als wilt je afspraken kan afzeggen zodat je even rust kan nemen.

14. lietjuh

lietjuh Bekend lid

9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Gisteren heb ik even lekker geshopt bij de prenatal alles lichtblauw en wit. Best schattige spulletjes voor die babyboys ;) Kan ik er zelf ook even aan wennen. Ben alleen de roze afdeling gewend haha
    Mijn dochter vertelde dat haar beste vriendin tegen haar vertelde hoe ontzettend schattig en leuk haar babyneefje is en het lijkt erop dat ze wel bijgedraaid is Door dat bericht.
    Ze wil nu heel graag even naar de primark want ze had daar zulke leuke baby spullen gezien maar kon de vorige keer niks halen omdat alles op kleur is.
    Eens even kijken of dat gaat lukken deze week om daar even heen te gaan. Hopelijk steunt het haar een beetje op de baby blauwe afdeling.
    Ik hoop wel dat ze het echt meent en niet dat ze zich alleen maar groot houdt en een beetje toneel aan het spelen is.
    Ik heb haar ook alle voordelen van een jongetje voorgelegd. En de nadelen van meisjes. Ze moest er wel om lachen.
    Dus het gaat al beter. Duimen draaien dat dit zo blijft.

15. Maya78

Maya78 Lid

21 sep 2015
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lietjuh: wat lastig die eerste reactie van je dochter, maar fijn de reactie van haar vriendin! Goed dat je het al verteld hebt en dat ze nu aan het idee kan wennen tot hij er is! Ik kan me niet voorstellen dat ze niet verliefd wordt op zo'n klein schattig hummeltje!

Lolaa: sterkte met de kwalen! Ik eet waterijsjes (perenijsjes) wat mijn maag verzacht; ik eet ze voor en na het eten. Voor om te kunnen eten en erna om maag rustig te houden. Ook kunnen zuigsnoepjes (antaflu, napoleon, pepermuntjes, ed) je maag tot rust brengen. Hopelijk werkt dat bij jou ook! En hopelijk kom je vandaag bij en slaap je weer beter vannacht!

Silki: sporten doe jij meer dan ik! (Oeps!) ik ga me ook opgeven voor zwangerschapsgym of -yoga want ik moet echt van de bank af!
    Maar dat jij wandelt is supergoed!

Bedankt voor het oplossen van mijn 'MMM-mysterie'
    Ik slaap nu beter omdat ik overdag niet meer slaap. Kost me heel veel moeite om wakker te blijven, maar 's nachts wakker liggen vind ik vreselijk! Verder sl ruim een week niet overgegeven en ik krijg weer trek in warme dingen. Erg fijn! Nu nog die moeheid minder, dan ben ik blij
    (Ik ben nu ruim 13 weken)

16. Maya78

Maya78 Lid

21 sep 2015
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou graag een banner onder mijn berichten doen maar dat lukt me ook al niet, haha

17. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Silki, hoe is het met jou vandaag? Ik heb een rustdag genomen en ik voel me op dit moment stukken beter. Maar dat is ook nog maar sinds een uurtje. Mijn banner loopt een paar dagen achter. Heb de datum verkeerd ingevuld. Maar ja, die paar dagen zullen het verschil ook niet maken.

Lietjuh, fijn dat je dochter een beetje is bijgedraaid. Het leven met puber kinderen lijkt me heel grappig. Maar dit soort dingen zijn iets minder leuk.

Maya, tnx voor de peren ijs tip. Ik ga het morgen regelen. Zuigsnoepjes werken niet zo goed bij mij. Ik moet en zal ze kapot bijten. Weet niet waarom, maar dat moet. Gekke tik van mij:).

Hierbij een stappenplan voor het maken van een banner:

Je ziet op zp bij verschillende dames verschillende banners. Zoek eentje die het meest aanspreekt en klik daarop. Je kunt dan kiezen hoe je het wil hebben en de datum invullen van je laatste menstruatie. Onderaan staat dan een url. Deze kopieer je.

Dan ga je terug naar zp en klik je links boven aan op privé berichten. Dan zie je links allerlei onderwerpen staan. Daar staat ook handtekening wijzigen oid. Daar klik je op en kun je de url in plakken.

Als laatste scroll je naar onderen en dan moet je je handtekening bevestigen. Als je dit allemaal doet, moet het goed komen.

Mocht iemand anders een snellere methode hebben gevonden, laat het dan weten.

Succes!!

18. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lietjuh: ik hoop voor je dat het zo blijft. Gelukkig dat haar vriendinnetje zei hoe schattig ze zijn die kunnen een goede invloed hebben :).

Maya: dat sporten valt.echt mee hoor haha. Ik doe het alleen op mijn werkdagen en dat is maar 3x per week. Ik wil eigenlijk meer doen, maar vaak ben ik te moe of misselijk of gewoon geen zin. Ik ga de perenijsjes ook eens proberen. Wat fijn dat je je beter begint te voelen zeg! Ik heb een paar goede dagen gehad, maar nu weer terug bij af...moe, misselijk en niet slapen. Niet eerder meegemaakt dat het weer terug kwam.

Loolaa: bij jou ook goed nieuws, dat je je weer iets beter voelt. Super! Toch maar wat vaker rust nemen dan? Ik schreef net al dat bij mij de kwalen weer terugkomen, heel apart. Zelfs de moeheid weer.

19. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Balen Silki!! Hoe gaat het nu? Is het erger? En de moeheid?

Wat ik nu merk wat tegen de misselijkheid helpt is groenten. Gisteren alleen bloemkool gegeten en tomaten op brood. En vandaag een komkommer. Daaromheen eet ik Cracottes. Vanuit de chineze dierenriem ben ik een konijn. Nu wel heel veel gelijkenissen;).

Morgen ben ik officieel 7 weken. Mijn banner loopt een paar dagen achter. Ga ik pas aanpassen als ik de eerste echo heb gehad. Misschien wordt ik wel een paar dagen voor of achteruit gezet. En dan blijf je bezig.

20. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Loolaa: de kwaaltjes komen en gaan behalve de misselijkheid, die blijft, wel minder als een paar weken geleden overdag, maar in de avond wordt die alsnog weer erger. Ik krijg ineens ook heel veel pukkels ;) De moeheid kwam denk ik doordat ik ' s nachts weer slechter slaap. Maar gelukkig kan ik het weekend weer uitslapen :). Wat goed dat je nu minder last hebt door het eten van groenten. Nog gezond ook! Ik ben een paard, misschien dat ik daarom zo trek heb in suiker;)
    misschien ook maar aan de wortels dan haha

Wanneer heb je je eerste echo?

Deel Deze Pagina