17 november is mijn eerste echo in het zkhs. Heb ik nog tegoed omdat ik uit de MMM kom. En dan twee weken later de termijnecho bij de vk. Twee achter elkaar dus. Vond het een beetje raar. Maar zkhs en vk werken apart. Vandaag echt een dramatische dag gehad. Wat was en ben ik misselijk zeg. Bah!! En de truc dat je iets eet en dat het dan weg is, helpt niet. Nog vijf weken te gaan en dan hoop ik dat de kwalen af gaan nemen.
Loolaa: Dat klopt, dat had ik ook. Maar vanaf nu ga ikzelf alleen nogal naar de vk, tenzij er wat is. Wat erg voor je zeg! Was het al zo bij het opstaan of een drukkere dag gehad vandaag? Dat had ik ook hoor. Op slechte dagen helpt helemaal niets. Sterkte ermee!!
O wat enorm balen zeg, die vreselijke dagen van enkel misselijkheid en niets werkt! Sterkte & hopelijk vandaag een goede daf en de dagen erna ook! Ik had gister een afspraak voor uitslag combinatietest, maar de gyn in kwestie wist dat niet. En uitslag bleek er ook helemaal nog niet te zijn :x Vorige week wisten ze ook al niet dat ik een tweeling kreeg en dat ik voor nekplooimeting kwam. Administratie en communicatie is echt beroerd! Maar de mensen zijn erg prettig, daar gaat het vooral om! Uiteindelijk zou ik in de middag gebeld worden als het mis zou zijn, maar niets gehoord dus goed volgens mij
@ misselijk: balen dames die er mee kampen. Hoop dat jullie je na die 12 weken echt beter voelen. @ Maya, balen dat die communicatie zo slecht verloopt! Pff, maar als geen nieuws goed nieuws is en dus beide kindjes een goede nekplooimeting hebben... Dat is dan natuurlijk wel weer heel mooi! @ hier: gelukkig niet misselijk. Wel heel duizelig als ik snel op sta. Moet eigenlijk het huis poetsen, maar dit lukt echt in etappes. Verder voel ik me prima! (tja, moe.. maar lig er meestal voor 22:30 uur in en kan slapen tot 7:30 met dank aan zl! En dat scheelt!) @vertellen: vanmiddag gaan we naar mijn ouders en gaan we het vertellen. #zinin!
Tnx voor het meeleven dames. Vandaag is al een stuk beter gegaan. Ik moest vanochtend werken. Dat was wel een lekkere afleiding. En vanmiddag had ik een kinderfeestje van de dochter van een vriendin van me. Ik was wel moe en ook wel misselijk, maar niet zo erg als gisteren. Ben benieuwd hoe het morgen gaat. Morgen middag heb ik competitie met het badmintonnen. Ik moet twee wedstrijden spelen. Ben benieuwd hoe dat gaat na mijn inactieve week. Maya: lekkere communicatie daar. Maar ja, als jij je lekker voelt in dat ziekenhuis en dat is het enige wat iets minder loopt, kun je daar ook rekening mee houden. Zolang het maar niet echt ergerlijk wordt. Hoop dat het geen nieuws is goed nieuws principe ook daadwerkelijk zo is. Kyra: is het nog gelukt met het huis poetsen in vier etappes. En heb je het je ouders verteld? Wat was de reactie? Mijn moeder leeft niet meer, dus haar kan ik het niet vertellen. Maar ik zou niet weten wanneer ik het mijn vader zal vertellen. Hoe en wanneer hebben jullie het verteld aan je ouders? En wat zeg je dan? Voor mij is het de eerste keer dus. Het klinkt heel stom, maar ik voel me een soort van 16 jarige die aan haar vader kenbaar maakt, door deze actie, dat ze seks heeft gehad. Zo voelt trouwens dit hele gebeuren. Alsof ik een 16 jarige ben, die een kind wil. Terwijl ik over ruim een maand 40 wordt. Heel bizar is dat.
Maya: erg vervelend ik had hetzelfde vorige week. Kwam voor een echo voor de nekplooi, bleken ze een fout te hebben gemaakt. Ik was nog niet ver genoeg. Dus weer naar huis, maar ik moet er flink voor omrijden . Dus het bloed prikken van de week ervoor was ook niet geldig. Maar gelukkig voor jou was de uitslag van de meting goed. Weer eens zorg minder! Kyra77: ach in etappes poetsen is ook prima . Gelukkig voor je ben je niet beroerd, dat scheelt weer anders is heb nog lastiger. Loolaa: jij bent me druk zeg. Hoe hou je het vol . Echt knap! Zeker als je iedere keer niet lekker bent. Ik had dan echt nergens zin in. Mijn schoonouders wisten dat we ermee bezig waren, dus eigenlijk direct na iedere positieve test vertelde ik het en tegen mijn moeder. Alleen de laatste keer na 2 miskramen had ik er minder zin in. En het gekke is, nu schreeuw ik het ook nog steeds niet van die de daken. Ik heb dat bij mijn baas, daar zie ik erg tegenop om het hem te vertellen. Hij werd namelijk de laatste keer erg boos. Nou dan ben je bijna 38...
Heb toch maar de competitie wedstrijd afgezegd. Ga het maar weer rustig aan doen vandaag. Werd je baas boos? Mag ik vragen waarom? Heb je hier laatst niet een topic over geschreven? Of was dat iemand anders?
@ vertellen: Mijn ouders hadden allebei de tranen in de ogen staan. De schatten! Ze waren eigenlijk voornemens om volgend jaar een grote reis door de VS te gaan maken. Maar zoooo lief: ze zeiden direct, "oh, maar nu gaan we niet meer!" Ze zouden rond 1 juni weer terug komen ( 1 juli uitgerekend) maar ze willen dan niet weg zijn voor het geval de baby eerder komt, of dat ik hulp nodig heb. Vanavond staat mijn zusje en gezin op de planning, maar ze hebben nogal een druk programma vandaag.... Ben benieuwd of dat nog gaat lukken.
Wat een leuke reactie van je ouders. En ook leuk dat ze zo'n rekening houden met die reis. En is het nog gelukt om in de planning van je zus en gezin te komen? Het afzeggen van de competitiewedstrijd heeft me echt goed gedaan. Ik heb nu zelfs een soort van energie over. Dat is de afgelopen twee weken nog niet eerder voorgekomen. Blijft de misselijkheid nog over, maar daar wist ik vandaag ook mee te dealen.
Kyra77: wat leuk zo'n reactie van je ouders! Loolaa: dat was ik inderdaad. Ik weet niet waarom die boos werd. Maar hij heeft wel vaker eigenaardige reacties. Het is een heel slimme man, maar op sociaal vlak niet altijd alles. Hij heeft me toen ook geprobeerd weg te krijgen op een nogal niet nette manier. Ik ben daar veel later achter gekomen, maar had besloten er niets over te zeggen. Uiteindelijk helemaal goed gekomen. Maar nu weer afwachten .. Maar ook nog positief nieuws. Sinds 2 dagen voel ik me weer bijna de oude ( op de hormonen na) heb weer meer energie. Heb van het weekend allerlei achterstallige klusjes gedaan Maar wat fijn dat jij ook weer wat energie hebt. Toch maar goed dat je de wedstrijd hebt afgezegd. Ik denk dat je lichaam nu gewoon alle energie nodig heeft. Ik heb is ergens gelezen dat vermoeidheid de misselijkheid ook kan verergeren.
Wat een verhaal zeg Silki? Sociaal idd niet heel handig. Weet je al wanneer je het hem gaat vertellen? Ik ben echt benieuwd naar de reactie van nu. Wat fijn dat je je 2 dagen de 'bijna' de oude hebt gevoeld. Hoe is het de afgelopen twee dagen gegaan? De misselijkheid heeft nu de overhand bij mij. Maar er staat wel tegenover dat ik niet meer zo allesoverheersend moe ben. Ik ben gisteravond ook weer wezen sporten en dat was wel heel erg fijn. Kyraa: heb je je zus en fam nog gesproken? Wat was de reactie op je mooie nieuws?
Hoi dames, Hier ook een belegen dame, 36 jaartjes jong en in verwacting van de eerste. Lijkt me leuk om met jullie mee te lezen en kletsen...
Loolaa: ik geloof dat ik beter mijn mond kan houden iedere keer als ik zeg dat het beter gaat is het de volgende dag weer minder. Niet erg misseljjk gelukkig maar wel de hele dag zo'n weeig gevoel. Wat erg voor je, is er iets wat een beetje verlichting geeft of helemaal niks? De vk adviseerde me gember lollies. Maar ik zou niet weten waar je die kan kopen. Ik weet nog niet wanneer ik het ga vertellen, maar ik kan niet lang meer wachten gezien mijn opgezette buik. Maar Vrijdag heb ik de nekplooimeting bij de vk. Als dat er goed uit ziet ga ik het denk ik na het weekend vertellen. RinsA: welkom, gezellig dat je meekletst. Je bent al wat verder zo te zien. Hoe vergaat het jou? Valt het mee met de kwaaltjes? Hoe is het voor de rest met de anderen 'belegen' dames? Gaat het allemaal een beetje goed? Punky: gaat het nog goed met je dochter?
Bedankt beiden! Gaat goed hier, ben alleen misselijk als ik bij La Cubanita geweest ben dus dat doe ik maar niet meer Ik ben wel erg moe, is erger geweest. Soms zo erg dat ik na het douchen en aankleden totaal uitgeput was, gelukkig gaat het nu beter. Wij hebben gister de uitslag van de cominatietest gehad, we (of ik) heb een normaal risico, na een nekplooimeting van rond de 1mm had ik niet veel anders verwacht. Maar, om het dan ook te horen dat alles goed is voelt toch wel heel fijn. Loolaa, moest heel hard lachen om je "melkster"
Silki: dat wisselende gebeuren is echt niet leuk. Maar ja, genieten van de momenten dat het goed gaat. En dan maar weer toegeven als het even niet meer lekker gaat. Ik heb vandaag een fantastische dag. Heb tot net gewerkt zonder gedoe. En ik was even niet misselijk, dus ik heb gebruik gemaakt van het moment en net lekker twee tosti's gegeten. En lekker dat ze waren!! Dat neemt niemand mij meer af. Had ik echt even nodig, iets meer energie. RinsA: Ja, mij apple maakt er melkster van. Ik bedoel natuurlijk meekletsen. Moest eerst even opzoeken wat La Cubanita is. Is dat je lievelingsrestaurant? Jammer dat je er even niet naar toe kan. Wat een goed nieuws ook dat je een normaal risico hebt. Goed om dat op meerdere manieren bevestigd te krijgen. Ik ga lekker genieten van deze dag zonder misselijkheid en met energie. Jullie ook een fijne dag.
Ik lees toch veel over misselijkheid en dan echt wel pittig misselijk, zo balen voor jullie. Loolaa, La Cubanita is tapas. Niet echt mijn favoriet ofzo maar wel gewoon makkelijk als je met een aantal wat gaat eten, er is voor ieder wat wils en het is niet duur. Hoop dat jullie een goeie dag gehad hebben
@ vertellen: uiteindelijk mijn zusje toch te pakken gekregen. Na wat heen en weer kletsen zei ik dat ik haar een leuke foto wou laten zien: de positieve test... Grappig, want het duurde echt een paar seconden tot het tot haar door drong! Zij en mijn zwager vinden het helemaal leuk! Komende dagen ben ik offline ladies. Ga morgen een weekend met vriendinnen naar Zweden.
RinsA: wat fijn dat je een goede uit slag hebt. Weer een zorg minder en prettig dat je weinig kwaaltjes hebt. Is je vermoeidheid ondertussen niet iets verminderd sinds je de 12 weken gepasseerd bent? Loolaa: ik ga er inderdaad maar proberen minder naar te 'kijken' het is zoals het is. Ik moet erg lachen om die tosti's groot gelijk, gelijk ervan nemen ! En dat is weer erg prettig om een goede dag te hebben. Dan weet je in ieder geval dat het uiteindelijk ook weer goed komt. Kyra77: heel veel plezier het aankomende weekend, erg leuk zo'n tripje met vriendinnen! Ben je daar vaker geweest? Of toevallig zo terecht gekomen in Zweden? Morgen een redelijk spannende dag; de nekplooi echo. Ben heel erg benieuwd. Bij de vorige termijnecho in het ziekenhuis konden we geloof ik maar 1 minuut kijken zo snel deed ze het, dus nu hopen op een iets langere echo.