Loolaa, hoe waren de reacties? Silki, die vermoeidheid kan echt zo lastig zijn maar ik geef er ook gewoon maar aan toe als dat mogelijk is. Even bijtanken dan ben ik de rest van de dag ook nog een beetje gezellig. Vandaag pretecho gehad... And, it's a girl! Ze heeft 4 keer gecheckt maar er is geen twijfel over mogelijk. Die frummel werkte gelukkig goed mee dus wel konden meteen een aantal andere dingen uitsluiten zoals klompvoetjes. Heel leuk, nu shoppen
Silki: Idd, ook al zo'n eigenwijsje idd. Kan ook bijna niet anders met twee eigenwijze ouders. Mochten die gember capsules (ook van de tuinen) niet meer helpen, houd ik die snoepjes in gedachten. Tnx voor de tip. Balen dat je zo moe bent. En het enige wat daar tegen helpt zijn idd dutjes. Goed dat je dat doet. Leuk dat je dochter zo leuk reageerde. En grappig dat je zoon zijn speelgoed iets belangrijker vond. Hoe reageerde je ex trouwens? RinsA: Joehoe!!!! Een meisje. Leuk hoor!! Fijn dat ze goed aan het meewerken was. Ook fijn dat er een aantal zaken zoals klompvoetjes zijn uitgesloten. Kyra: succes met de drukte. Pas je wel goed op jezelf? De ouders van mijn vriend reageerden super leuk. Eerst vol ongeloof, echt waar? echt waar? En toen begon zijn moeder te huilen. Zijn vader zat er glunderend bij. Ze waren dus heel blij. Vandaag hebben we het ook mijn zus verteld. Zij was eerst wat beduusd want haar schoonzusje kwam vorige week met hetzelfde nieuws. Maar gedurende de middag werd ze steeds enthousiaster en ze wil de rol als suikertante op zich nemen. En ze had al allerlei plannetjes. Echt heel leuk.
RinsA: Leuk hoor dat je het nu weet. Erg handig met shoppen . En leuk dat het een meisje wordt. Dat merk ik ook hoor dat ik het beter doe als ik wat meer uitgerust ben. Zal toch ook wel de leeftijd zijn haha. Loolaa: mijn dochter blijft ermee bezig haha. Ze gaat oppassen en elke dag 'zijn' haar doen En mijn ex zijn reactie wist ik al. Die vind het helemaal niks. En dat laat die dan ook wel op een niet zo'n vriendelijke manier weten. Ondanks dat die een vriendin heeft zou die altijd nog willen dat we bij elkaar zouden komen. Dus dat speelt ook mee. Wat leuk dat iedereen zo goed reageerde ! Is de misselijkheid nog steeds op en af?
Ik weet trouwens niet of er een relatie is tussen leeftijd en zw klachten als misselijkheid en vermoeidheid. Ik was 36 bij mijn 1 e zw dus ook al belegen
@silki: wat een reactie van je ex. Jammer dat hij niet blij voor jullie kan zijn of op z'n minst beleefd.
@Silki: grappig dat je dochter er zo mee bezig is. En 'arme' ex dat hij het er zo moeilijk mee heeft. Kyra: dat zou misschien goed kunnen, de relatie tussen ouderdom en kwalen. Ik heb drie hele leuke dagen gehad van donderdag t/m zaterdag. Ik had mijn eetlust weer terug en was nog wel een beetje misselijk, maar het was te doen. Ik was hartstikke blij dat het zo goed ging totdat zaterdag mijn maag begon te verzuren. Sinds die tijd kan ik dus niets eten omdat ik dan last krijg van zuurbranden. Heb net bij de apotheek daar een middeltje voor aangeschaft. Hoop dat het gaat werken. Maar dat mag de pret niet drukken want vandaag ben ik officieel 9 weken. En dat betekent dat het kindje over is gegaan van embryo naar foetus!! Eigenlijk is het dus feest vandaag!!
Loolaa, superleuke reacties zo te lezen en kan me voorstellen dat je daar even van gaat genieten. Balen dat je maag nu weer zo naar doet, inderdaad te hopen dat je wat hebt aan dat middeltje van de apotheek. Silki, haha inderdaad de leeftijd al heb ik wel een laag hb dus daar zal ook wel een stukje vandaan komen.
Heb idd genoten van de reacties. Grappig om te merken wat dit nieuws met anderen doet. Voor mij is dit de eerste keer en redelijk overweldigend (in een positieve manier) Het middel lijkt te helpen. Voel me alweer een stuk beter. Ben benieuwd wat de volgende kwaal wordt.
Kyra77: ik had zijn reactie al wel verwacht, dat scheelt. Maar dan ook heb ik er wel wat van gezegd dat die ook is anders kan reageren. Ik moet zeggen dat ik 11 jaar geleden een stuk fitter was en ik heb nu veel meer last van mijn hormonen. Loolaa: ik had precies hetzelfde na de misselijkheid ook mijn maag. Wat heb je ervoor gebruikt? Wel weer erg lekker dat je een paar dagen minder last hebt van misselijkheid. Hopelijk blijft het even zo
Loolaa: ik ben heel blij met de reactie van mijn dochter, ze is zelfs al met namen bezig en wilt kleertjes kopen En voor de rest hoop ik dat mijn ex 'normaal' blijft doen. Want er zijn aantal dingen die we nog moesten regelen en waar we juist op dit moment van mijn nieuwtje mee bezig waren. En als dat rond is zal me dat een hoop stress schelen. Voor de rest voel ik me gelukkig steeds beter. Heb veel minder last van mijn hormonen nu. En daar ben ik echt blij mee. Wel heb ik mijn eerste harde buik al gehad helaas . Bij mijn vorige zwangerschap had ik dat ook heel erg. Vriendlief kon toen wel goed voelen waar de baarmoeder zit met kleine
Dames, is het bij jullie ook zo mooi weer? Heb net een wandeling gemaakt en het was heerlijk. Het drankje heet Antagel. Achteraf denk ik dat die gember capsules voor de extra zuur vorming hebben gezorgd. Ben daar mee gestopt en heb er minder last van. Nog wel wat misselijk, maar niet zo erg meer als vorige week. Volgens mij begin ik er aan te wennen. Wat fijn dat je je steeds beter voelt. Ik kijk ook naar die dag uit. Maar dat duurt nog wel even. Wel minder van de harde buik. Hoop dat het wat beperkt blijft voor je. Zijn het leuke namen die je dochter bedenkt? Zou leuk zijn als zij met de leukste naam komt. En hoop ook dat je ex normaal gaat doen. Dat zou waarschijnlijk ook wat harde buiken schelen. En hoe gaat het met de andere dames? Ben erg benieuwd.
Loolaa: dat zou inderdaad goed kunnen dat je last hebt gekregen juist van de gember capsules. Ik ga die antagel ook is halen. Nou net als vorige keer kan ik beter niet zeggen het gaat goed. Iedere keer als ik dat doe wordt ik weer misselijk . Toevallig de laatste paar dagen elke dag wat sluimer misselijkheid. Maar gelukkig goed te doen. Ze heeft een beetje de standaard namen . Ik hou meer van wat aparts haha. Volgende week heb ik weer een echo. Weet eigenlijk alleen niet waarvoor, zit dan op de 15 weken alweer. Hoe is het bij jou? Heb je.geen last van je darmen. Minn buik is elke avond opgezet
Ik heb een heel leuk weekend gehad. Geen last van kwalen i.d. En lekker veel energie. Ik heb gewerkt en sociale dingen gedaan. Fijn om ook weer mee te maken. De laatste vijf weken kwam ik alleen maar toe aan werken en daarna was ik te kapot, misselijk of te zuur om ook nog maar iets te doen. Het is wel zo dat ik nu helemaal uitgeteld ben, maar dat maakt niet uit. Heb je de Antagel nog aangeschaft? Hoe werkt het bij jou? Wat vind jij dan standaard namen? En wat vind jij aparte namen? Ben wel benieuwd. Leuk dat je volgende week een echo hebt, ook al weet je niet waarom. Toch leuk om te kijken hoe het er aan toe gaat. Ik heb morgen avond de 10 weken termijn echo. Zit vandaag precies op 10 weken. Volgende week vrijdag heb ik de combi test. Spannend allemaal dus. Mijn darmen doen nu leuk mee. Geen gedoe op dit moment, maar dat is afgelopen tijd wel anders geweest. Hoop dat het bij jou ook snel wegtrekt.
Spannend allemaal Loolaa, en wat fijn dat je je zoveel beter voelt! Silki, zou mooi zijn als dat spul voor jou ook helpt. Ben teouwens ook wel benieuwd naar namen Hier gaat het wel goed denk ik, het lijkt of ik meer energie heb. Ik merk wel dat ik mijn reserves wat dat betreft wel kwijt ben want 1 nachtje niet goed slapen en ik ben lijkbleek en futloos wat dan weer een paar dagen rust nodig heeft om bij te trekken. Het is dat het voor iets heel moois is
Loolaa: ik heb het nog niet gehaald, weinig tijd en vergeten. Moet zeggen dat het maagzuur nu ook meevalt en dan vergeet ik het weer haha. Maar let ook een beetje op wat ik eet. Ik heb vandaag 2x gebeld naar de vk want ik bedacht me ineens; kreeg ik nou wel een echo . Want anders ga ik een pret echo laten maken. Voor jou ook spannend zeg de termijn echo. Eerst zit je maar te wachten op een echo en voor je het weer ben je al aan je 2e toe en zoveel weken verder RinsA: wat fijn dat je bijna geen klachten hebt! Heerlijk. En wat je zegt heb ik ook haha. Een paar jaar geleden nog maar kon ik rustig een paar nachten met weinig slaap en moet ik gelijk dan bijslapen overdag De namen die ik wat 'standaard' vind zijn vaak die top 10 namen : sam, max, sem en dat soort namen. De naam van mijn zoon heb ik ( behalve van een kennis) nooit eerder gehoord en van mijn dochter wel wat vaker, maar alsnog hoor je hem weinig. Wat ik leuk vindt zijn o.a. Friese namen dus dat bedoel ik een beetje met aparte namen . Mocht ik nog wat leuks zien dan zal ik het nog zeggen. Maar nu zoek ik nog niet echt, wil eigenlijk het geslacht afwachten zodat we wat meer gerichter kunnen zoeken want het is al zo lastig. Hebben jullie al wat bedacht?
Wij hebben ook een pretecho gedaan, het duurde anders zo lang tot de 20 weken echo. Bovendien is het superleuk om je kleintje te zien. Silki, beter dat je nu (even) geen last hebt van maagzuur, dat is zo'n rotgevoel zeker als je ook nog eens misselijk bent. En inderdaad, kan ik ook zonder zwangerschap niet meer nachten doorgaan, leek wel of dat ineens over was. Wij hadden al een naam voor een meisje voor ik zwanger was, toevallig dat we een naam hoorde die we allebei vreselijk vonden en tegelijk een afkorting daarvan zeiden die wel wel leuk vonden. Keus gemaakt Nu moeten we het alleen nog eens worden over de 2e naam... Iets lastiger.
RinsA: ik heb vandaag de vk gebeld en donderdag horen we alleen het hartje en ze liet me duidelijk weten dat er met de 20 weken ook niet naar gekeken werd. Alleen als het bij toeval in beeld kwam.... dus vandaag gelijk een afspraak gemaakt voor een echo, en kon donderdag al terecht . Ben reuze benieuwd. Nog 2 dagen en dan kan ik gericht naar een naam gaan zoeken haha. Maar wel goed zeg dat jullie de naam al hebben. Daar hebben wij het nog niet over gehad een 2e naam, maar volgens mij hoeft dat helemaal niet van mijn vriend. Ik vind het zelf wel leuk.
Ik heb vanavond de termijn echo gehad. En het zag er goed uit. Dit keer geen eigenwijs gedrag. Het zwaaide naar ons en was dus lekker bewegelijk. En het hartje klopte er lustig op los en hij was ook gegroeid. Bij de vorige was ik een paar dagen terug gezet en nu weer vooruit. Maar dit wordt de officiele datum geloof ik: 24 juni. We zijn echt zo blij dat het er zo goed uit zag. Merk dat ik het nu pas echt geloof en blij kan zijn. Silki: een goed teken dat je het vergeten was. Als je er echt last van had gehad was je het natuurlijk nooit vergeten. Hoop dat het zo blijft. Toch grappig dat iedereen weer een ander beeld heeft bij aparte namen. Ik kom zelf oorspronkelijk uit het noorden. Weliswaar Groningen, maar ik sta dan niet meer zo te kijken van de Friese namen. Vind het vaak wel hele leuke stoere namen. RinsA: wat leuk dat je al een naam had voor dat je zwanger was. Moest het toch zo zijn dat het een meisje gaat worden. Wij gaan vernoemen. Dat is dan weer ouderwets, maar ik vind dat zo leuk om te zien dat sommige namen steeds weer terug komen in een familie.