Welkom Yazzz! Jeetje wat een verhaal! Hopelijk blijft die kleine lekker nog een paar weekjes zitten! Hier een heerlijk rustig weekend gehad. Ben weer redelijk bij met het huishouden en heb de hond ook weer extra aandacht kunnen geven. Heerlijk weekendje dus! Merk het ook aan mijn lijf. Rust heeft goed gedaan. Geen last meer van mijn bekken. Wel gistermiddag menstruatie achtige buikpijn. Ook niet fijn! Maar las dat dit het oprekken vd baarmoeder kan zijn. Morgen termijnecho en daar kijk ik echt naar uit! Mijn moeder past op zl, dus Vl. En ik gaan uit eten om hopelijk het goede nieuws te vieren!
Welkom Yazz! Jeetje mina wat een verhaal en wat fijn dat je eerste zwangerschap wel helemaal top ging. Nu kan je misschien de dingen beter herkennen en dus ook sneller handelen. Kyra77, spannend hoor maar julie krijgen vast goed nieuws morgen zodat jullie heerlijk kunnen gaan vieren. Goed om te lezen dat de rust je goed gedaan heeft, hoop niet dat je net als ik daar zo lang last van blijft houden... Mijn weekend was pittig en dan merk ik dat die vermoeidheid toch echt nog lang niet weg is. Was vandaag weer als een vaatdoekje, maar goed... Morgen vrij dus dan even lekker weer een versnellinkje terug.
Yazz: welkom, hopelijk worden de laatste weken je beste weken . Ik merk zelf ook verschil met 12 jaar geleden en nu. En dan vooral hormonaal is het een stuk erger. Kyra77: spannend, hopelijk vanavond een feestje. RinsA:ik denk dat de vermoeidheid voorlopig ook nog wel blijft. Maar de wintermaanden helpen dan ook niet mee. Genietse van je vrije dag vandaag Loolaa: hoe gaat het met je??
Welkom Cococinelle. Wat fijn dat het bij jou zo goed gaat. Volgens mij ben je de enige hier. Iedereen heeft last van gedoe en kwaaltjes. Leuk om te lezen dat het ook zonder kan op onze belegen leeftijd Jazz ook van harte welkom. Wat een verhaal zeg. Gelukkig heb je jullie kindje binnen boort weten te houden. Maar dit is alles behalve een zorgeloze zwangerschap. Hoop op wat fijnere laatste lootjes!!
Kyra: fijn dat je even rust hebt en dat je dat ook meteen merkt. En spannend!!! Vandaag de termijn echo. Hoop op goed nieuws natuurlijk. RinaA: heb jij het even spannend gemaakt met je P verhaal. Gebeurt er een keer iets spannends en dan wordt het gecensureerd. Veel plezier vandaag met het vaatdoekje uithangen op de bank Silki:hoe gaat het met je misselijkheid? En lukt het met het minder snoepen?
Ik heb een heel leuk weekend gehad. Vrijdag en zaterdag samen met vl naar Groningen geweest. Ik kom oorspronkelijk uit Groningen en heb het hem laten zien. Was echt heel leuk. Vrijdag ging alles super goed en heb ik ook heerlijk gegeten zonder misselijk te worden. Maar toen begon ik zaterdag de dag met een lekkere kots partij, dat was dan wel weer minder. Maar de rest van de dag ging het weer. Zondag moest ik competitie spelen en ik had alle energie van de wereld. Dus ik weer helemaal blij. Maar gisteravond en nu lig ik ook als een vaatdoek op de bank. Begin nu wel weer wat op te krabbelen gelukkig. Succes maar weer met alle misselijkheid en vermoeidheid.
het is mis vanavond echo gehad kindje is gestopt met groeien met 7wk 5 dg we zijn erg verdrietig nu miskraam afwachten
Ahhh Kyra77... Wat ontzettend jammer en verdrietig... Bah, wat een rotnieuws. Sterkte vrouwtje Loolaa, fijn dat je een redelijk goed weekend gehad hebt. Lijkt toch wel steeds een beetje beter te gaan zolang je maar niet te veel tegelijk wil. Silki, inderdaad die wintermaanden... Weinig daglicht, eigenlijk zou je in de winter verplicht 2 weken naar de zon moeten om weer een beetje op te laden. Voor nu moet ik gewoon maar accepteren dat ik een beetje zuinig moet zijn met mijn energie en dus keuzes moet maken. Ik vaatdoek weer verder, morgen weer vroeg aan de bak.
RinsA: het gaat idd steeds beter. En op het moment dat het goed gaat, haal ik ook alles er uit wat er in zit. En dan neem ik het maar op de koop toe dat ik daarna helemaal kapot ben. Die twee weken verplichtte zon vind ik wel een goed idee van je!! Hoop dat je morgen weer vaatdoek af bent
Loolaa: de misselijkheid is gelukkig een heel stuk minder weer. Het snoepen helaas niet . Ik was van de zwangerschap vorig jaar en de miskraam daarna nog steeds 2 kilo te zwaar, maar inmiddels nog 10 kilo extra. Ik probeer sinds 2 weken elke dag squads te doen om een beetje de 'kuilen' in mijn benen binnen de perken te houden en moet zeggen dat lukt aardig . Alleen nu nog volhouden en dat is niet mijn sterkste punt . Ik vind gewoon alles lekker en hou van lekker eten haha. Leuk dat je vriend nu ook heeft gezien waar je vandaan komt! ( of was die daar al is geweest?) Wel jammer dat bij jou ook iedere keer de misselijkheid terugkomt ... Ik zag wel dat jij ook vlot gaat ruim 11 weken al! 'Even' niet kijken en je bent een paar weken verder Kyra77: wat erg voor jullie! Dat had ik toch niet verwacht. Heel veel sterkte! RinsA: dat zou inderdaad lekker zijn zeg. Alleen al bij de gedachte van lekker op het strand liggen...heerlijk. Ik moet zeggen mijn vermoeidheid valt reuze mee nu. Ik kan weer laat naar bed Ik heb alleen erg last van mijn opgezette darmen en kilo's die in de weg zitten. Mijn buik staat de hele dag 'strak' . Maar ja dat allemaal is beter dan de 24/7 misselijkheid
Als alles zo lekker is, is het ook moeilijk om het te laten staan. En knap dat je die squads. Houd vol!! Ik was trouwens nog heel erg benieuwd hoe je baas dit keer heeft gereageerd op jouw aankondiging van je zwangerschap. Ik neem aan dat je het hem hebt verteld.
En idd het schiet al op. Vrijdag 12 weken. Heb dan ook de nekplooimeting. Heb het bloed al afgestaan voor de combi test. Dus de uitslag horen we ook meteen. Het begint nu wel spannend te worden.
Loolaa: eigenlijk heb ik het hem vandaag pas verteld. Ik wilde nog even de tijd erna hebben om wat dingen door te spreken en dat was er niet de laatste tijd of hij was niet in een goede bui. Maar gelukkig deed die normaal hij feliciteerde me . Maar ik begon ook niet dat ik zwanger was, maar dat er een nieuwe medewerker kwam volgend jaar. Dus dat scheelt een heleboel en ik heb gezegd dat ik ook wel 1x per week alsnog kan komen voor een paar uurtjes. Dat dacht ik ook toen, maar dat was niet zo bij mij. Ik had ook al eerder bloed geprikt en een kleine week na de nekplooiecho kreeg ik de uitslag. Dit omdat ze met die 2 uitslagen dan een gemiddelde krijgen zoals ik begreep. Gaat het al beter met de vermoeidheid? Ik heb de 29e mijn 20 weken echo alweer ik ben dan 19.5 weken maar doordat hun agenda niet verder liep doen ze het nog in het oude jaar.
bedankt voor de lieve berichtjes! ik heb morgen een afspraak staan in het ziekenhuis om pillen voor geschreven te krijgen om de miskraam op te wekken. Ik wens jullie allemaal een zeer voorspoedige zwangerschap!
Kyra77: Willen jullie zelf de miskraam opwekken? Ik lees vaak dat wordt gewacht om het lichaam het zelf te laten doen. Bij mij begon het een dag nadat ik voor de 3e keer een echo had en zelf ook zag dat het niet meer groeide. In ieder geval heel veel sterkte straks als je de pillen hebt genomen.
Bizar Silki, dat ik vraag hoe je baas reageerde en dat je het net die dag hebt verteld. Fijn dat hij normaal deed en dat er zelfs een felicitatie af kon. De echoscopiste drong er wel op aan dat ik ruim een week voor de nekplooimeting bloed geprikt moest hebben, zodat ze morgen de totaal uitslag kunnen berekenen. Dus we zullen zien. Heb vandaag lekker het huis op z'n kop gezet en de inrichting veranderd. En als klap op de vuurpijl heb ik een kerstboom geregeld en heb hem opgetuigd. Vind het altijd zo leuk de kersttijd. En dan ben ik volgende week ook nog jarig. Hebben jullie iets met kerst? En hebben jullie ook een boom en versieringen?
Heel veel sterkte Kyra, dit moet niet makkelijk zijn... Fijn om te lezen dat het met de rest eigenlijk wel goed gaat. Steeds beter eigenlijk, zou dan eindelijk het genieten kunnen gaan beginnen?? Ik was vandaag nog niet echt vaatdoek af dus hou me nog maar een beetje rustig de aankomende dagen, misschien morgen als het weer goed is een stuk wandelen. Frisse lucht is ook wel lekker. Ik had ook anderhalve week voor de nekplooimeting bloed laten prikken omdat de echoscopiste zei dat we dan meteen de uitslag kregen maar dat was mooi niet zo. Ongeveer een week erna kreeg ik telefonisch de uitslag. Maar, ik hoop voor je dat jij hem wel meteen krijgt, nog langer wachten is toch een beetje vervelend vind ik... Bewegen en sporten, ga me denk ik opgeven voor zwangerschapzwemmen. Dat past het beste bij mij dat kan ik nu al beginnen en blijven doen. Morgen 18 weken, ik zie nog zo goed als niks aan mijn buik. De 22ste hebben wij de 20 weken echo, ook met 19 en een halve week dat hadden ze liever dan met 20 en een halve week. Ladies, fijne avond maar weer!
Loolaa: zeker toevallig. En ik.was er ook heel blij mee. En aardig druk geweest zo te lezen Ik ben begonnen met wat (kinder) kamers op te ruimen en spullen uitzoeken. We moeten weer een kleine verbouwing doen voor de komst van de kleine. We hebben maar 3 slaapkamers, dus wij gaan voorlopig met de kleine op 1 kamer. Ik vindt kerst helemaal gewelidig, al die lichtjes nu buiten. Wij hebben de boom afgelopen weekend al neergezet Ook toevallig, mijn jongste is aankomend weekend jarig en zaterdag ga ik met mijn dochter naar het allerhande kerstfestival in Utrecht. Dus weer lekker eten en snoepen RinsA: jammer dat je nog zo moe bent. Je wilt dan van alles maar bent al te moe om met een 'vaatdoekje' aan de slag te gaan Ik wil ook graag wat gaan doen. Ik dacht aan zwanger fit. Maar heb ook wat gezien over zwangerschapsyoga ( een paar lessen dan) Ik merk nu al wel dat ik zeker niets kan doen wat maar iets te zwaar is, ik voel mijn baarmoeder al vrij snel 'verharden'. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik vanaf een week of 26 heel veel en vaak harde buiken gehad en nu voel ik dat alweer aankomen en dan kan je ook niks meer. Voel jij de kleine trouwens al vaak? Ik eigenlijk tot nu toe maar een paar keer. Ik heb vooral 's avonds een dikke opgezette buik. Maar de 10 kilo extra zijn ook wel goed te zien haha. Dank je, jij ook.