cyclus na bevalling: rommeltje...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Juud, 25 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hallo,

Onze Siem is nu bijna een jaar en de kriebels zijn enorm voor een broertje/zusje.

Sinds ca. 6 weken na de bevalling van Siem begon mijn cyclus weer langzaam en heb ik weer een spiraaltje (zonder hormonen) laten zetten. Ik kan daardoor dus op vrij natuurlijke wijze mijn cyclus volgen, want die wordt niet beïnvloed. Het probleem is echter dat er weinig lijn in te ontdekken is. Ik vind het dus moeilijk om in te schatten wanneer we weer zouden 'moeten' klussen.

Wie herkent dit? En moet ik toch blijven aanhouden die 14 dagen na de start van menstruatie? Want soms houdt die wel zo'n 14 dagen aan, dan weer eens 3, soms hevig, soms licht, soms 5 weken cyclus, soms 6 en soms 3...

Kunnen we dit sturen? Of moeten we gewoon maar raak klussen :oops: ?

Dank jullie wel.

2. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    misschien eens een ronde ovulatie testjes proberen?...mijn cyclus was na de bevalling ook raar hahaha ik bloedde om de 2 weken wel maar soms was het veel soms weinig..tussen het hevig bloeden zat gemiddeld 5 weken...dus ben maar van een cyclus van 5 weken uitgegaan
    grtz Ramona

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Maar heb jij dan ovu-testen gedaan? Of hebben jullie gewoon geprobeerd: raak is raak?

Ik ben nog niet officieel 'begonnen', maar vanmiddag gaat mijn spiraaltje eruit. Ik weet dat ik niet zo van de testen en zo ben, want ik vergeet het toch en vind het vaak gedoe. Daarnaast is er nog geen sprake van uitblijvende zwangerschap natuurlijk.

Het is alleen dat we de eerste keer wél konden rekenen op een regelmatige cyclus, dus daar hielden we ietsje rekening mee. Als ik het weer wat kan sturen, zou dat fijn zijn.

4. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    deze x geen ovu maar had toevallig in die maand een echo gehad en daar zag de gyn een eitje rijpen die toen 5 mm was....dus met slim rekenwerk wist ik ong wanneer het moest zeg maar..
    maar bij mijn eerste wel ovutesten gebruikt hahaha dat ging prima<-- ik wist tenminste zeker dat ik een eitje had hih

Deel Deze Pagina