Dag allemaal, Het valt me sinds een paar dagen op dat mijn hart soms sneller klopt en ik eerder buiten adem ben als ik trappen loop op het werk. Terwijl ik een vrij goede conditie heb (sport 3x in de week). Kan dit te maken hebben met de bloedcirculatie die sneller gaat nu er een kleintje in wording is? Ook ben ik de laatste dagen al moe als ik opsta. De eerste weken van mijn zwangerschap had ik dit niet (dagelijks). Heb vanmiddag een uurtje geslapen (ben gelukkig woensdagmiddag vrij van het werk) en was zo weg in dromenland. Heeft iemand hier ook ervaring mee? En is het normaal dat je ineens hele heldere / levendige dromen hebt? Normaal gesproken weet ik me dit nooit zo te herinneren, maar nu wel. Ik droom de vreemdste dingen, haha. Nou ja, het zal er allemaal wel bij horen. Ik mag tenslotte van geluk spreken dat ik niet vaak last heb van misselijkheid en overgeven ofzo. Als ik raar wordt op mijn maag, helpt het mij om een klein hapje te eten. Hier op het forum lees ik ook wel andere ervaringen. Dat lijkt me erg moeilijk.
hey ik heb een beetje dezelfde symthomen. ik loop de laatste tijd heel moe. als ik iets doe moet ik direct gaan zitten omeven te rusten en ik ben nog maar weken. Vroeger droomde ik ook en wist ik over wat het ging dus dat is niet veranderd. wat ik wel merk normaal moet ik om de uur opstaan om naar het toillet te gaan en nu slaap ik al een paar dagen uur aan een stuk. als ik de vroege heb durf ik in de namiddag wel eens een dudtje doen dit is iets wat ik normaal ook nooit doe. als ik honger begin te krijgen word ik wat misselijk maar door iets kleins te eten gaat dit al rap over. een zwangerschap is toch iets raars e maar ben er wel heel blij mee! voor wanneer ben je uitgerekend?
Hey, Dat je hart sneller gaat is heel normaal je krijgt nu meer bloed in je lichaam en daardoor moet je hart harder gaan werken En moeheid pfff dat hoort er echt bij vreselijk he
@Roosmeiske: als ik de calculator mag geloven ben ik begin juli volgend jaar uitgerekend. Ben echter nog niet bij de verloskundige geweest, kan dus ook nog wel iets eerder of wat later zijn dan die datum. @Cynnie1984: jij bent al ervaringsdeskundige en kan het weten zie ik aan je banner! Nu valt de vermoeidheid wel weer mee. Kom net terug van een uurtje poweryoga en heb daar wel weer energie van gekregen. Heb vanmiddag een uurtje geslapen en hoop dat ik vanavond ook snel in slaap raak. Eerst maar even lekker warm douchen en dan onder m'n fleecekleedje op de bank.
Dat had ik ook rond die tijd. Hart dat sneller klopt, heel moe, buiten adem. Ik kon ook de hele dag door slapen als het moest. Die vermoeidheid heeft zo een 6 weken geduurd en is daarna weggegaan.
ik was ook verschrikkelijk moe, rond de 11 weken werd dat weer een stuk beter. Mijn hartslag is nog steeds verhoogd, normaal in rust rond de 65, nu ineens rond de 90. Ik had er ook pijn op mijn borst bij, en heb een hart echo en een 24 uurs ecg gehad. De echo zag er goed uit, en op de Ecg bleek mijn hartslag in de nacht wel te dalen, maar dan ook onregelmatig te worden. Dit werd toegeschreven aan veranderende hormonen en inderdaad extra bloed. De pijn is gelukkig weggegaan, en die snelle hartslag...ach nou ja, daar ben ik inmiddels wel aan geweend.
Hier een minder positief verhaal. Over het buiten adem zijn en je hartslag althans. Tot op de dag van vandaag heb ik daar mee te kampen. Het is denk ik mijn lage bloeddruk (65/110). Je tempo aanpassen is het enige wat je kan doen. De vermoeidheid is trouwens maar gebleven tot week 9. Ik ben ook nauwelijks misselijk geweest Gefeliciteerd!!
Ik ben zelf ook niet misselijk geweest in week 26 opgenomen geweest voor hoge onderdruk....maar een hartslag van 120 slagen per minuut in rust baarde mij zorgen toen hoor...wel een hartfilmpje gehad maar die was prima. De vermoeidheid is bij mij weggegaan toen ik iets van 12 weken zwanger was. wel een uitkomst voor me zwangerschap had ik onwijs last van migraine maar dat is tot op de dag van vandaag nooit meer terug gekomen
Hier idem dito, ook nog snel buiten adem, en vermoeid. En ook hier continue een lage bloeddruk. Net ook weer terug van de vk, bloeddruk was 108/67. Dus heeft idd daar ook veel mee te maken.
Ik heb er ook last van, mijn bloeddruk was juist aan de hoge kant 130-85 de laatste keer wel gezakt naar 110-80 Ik ben al vanaf het begin snel buiten adem, ben de hele dag zwaar aan het ademen. Heb er zelfs meerdere keren commentaar op gekregen haha. En mijn hartslag gaat ook heel snel, en is erg aanwezig.
Hier tot nu toe moe. De eerste 18 weken extreem maar dan ook extreem moe (In slaap vallen tijdens een gesprek). Nu is de moeheid minder maar moet wel minimaal 10 uur slapen per nacht. Buiten adem bij het traplopen komt ook nog steeds wel voor ondanks goede conditie! Heb wel lage bloeddruk 110/55 en mijn HB is te laag dus slik ijzer erbij. Tja.. zwanger zijn is nog zwaarder dan ik dacht maar ook erg mooi!
hier nog altijd heel moe...ik ga mijn 8 uurtjes gaan werken per dag en de rest van de tijd lig ik in de zetel omdat ik gewoon te moe ben om op mijn benen te staan. ik vraag me af hoelang dit nog zal duren?