naar de efteling op koninginnedag

Discussie in 'De lounge' gestart door French, 28 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik kreeg net een briljant idee om dinsdag naar de efteling te gaan.
    wie is er op koninginnedag geweest en was het druk?

2. Danielle27

Danielle27 Actief lid

5 feb 2009
    264
    0
    0
    Neu, het is de dagen om koninginnedag heen meestal drukker :)

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.913
    15.584
    113
    Nabij Utrecht
    Nope... Ik ga naar een ander pretpark dinsdag :D

2 jaar geleden was het er erg druk...wachttijden van een uur en meer

4. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Wij gaan ook :D.
    Denk dat het niet echt heel erg druk is. De ''kroning'' en alles trekt ook veel bekijks.

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

wij gaan ook ;)

1 op de 3 NL'ers blijft thuis op koninginnedag vanwege de kroning, de andere helft gaat naar slingermarkten, duikt de kroeg in, etc.. het word naar verwachting niet druk omdat veel mensen de kroning willen zien

1 mei wel.. dag vd arbeid.. alle duitsers en belgen hebben dan vrij

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik zat er ook aan te denken maar vriendlief wil niet omdat hij de dag erna vroeg weg moet en dinsdag wat wilt rusten haha

7. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Gezellig. Zp meeting daar

8. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Haha, ja waar spreken we af? Wij gaan ook!

9. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    waarom kijk je neit op de Eftelingsite. Daar kan je zien op welke dagen drukte wordt verwacht en welke niet en deze voorspelling is ook betrouwbaar.. Wij gingen afgelopen maanden daarheen en we hadden wachttijden van maar 5 minuten. En in de middag mochten we zelfs in de attracties blijven zitten omdat er geen wachtende mensen waren. Zo rustig was het dus, IDEAAAL. Mijn man is 5 x in vliegende hollander geweest, 3 x python en 3 x vogelrok (de leukste attracties) hahaha.

10. SeaShell

zo betrouwbaar is die niet meer.. alles is ''rustig'' of ''gezellige bedrijvigheid''.. voordat de efteling 365 dagen per jaar open was was de schatting best nauwkeurig en gaf hij ook drukke dagen aan.

vorige week was het bijv afgeladen druk en dat geeft die website sowieso niet meer aan

vorig jaar koninginnedag was het bijv druk, maar nu met de kroning van alexander kan het zomaar anders zijn.. ook het weer speelt mee.. de ene keer is het bijv op 18 maart zonnig en 25 graden en trekt de efteling meer bezoekers dan het jaar erop 18 maart als het 3 graden is en regent dat het giet..

11. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk juist dat het er enorm druk gaat worden. Uit mijn omgeving gaat er ook iemand omdat ze denkt dat het rustig is. Maar jij hebt nu al een paar reacties van mensen die ook gaan. Ik denk dus dat ik lekker thuis zou blijven.

12. SeaShell

haha ja dat kan ook best.. aangezien iedereen nu denkt '' hey, het zal vast rustig zijn'' :D als iedereen zo denkt word het natuurlijk idd druk haha

Het slimste is nog om op een doordeweekse dag te gaan met minder goed weer.. wij gaan 2x per maand en kunnen telkens 3x blijven zitten in oa de droomvlucht, carnaval festival, fata morgana, etc..Nu is het ook best druk met schoolreisjes in deze maanden

13. Nou inderdaad.. Ik vind het vooral belachelijk dat ze op de zomeravonden nog steeds 'gezellige bedrijvigheid' aangeven, want iedereen weet dat je er dan amper kunt lopen ;)

Wij zijn voor het laatst op 18/19/20 maart geweest en toen was er echt niemand.. Bizar gewoon. Heb het er wel vaker rustig gezien, maar zo rustig als deze keren.. We konden 8 keer achter elkaar in de Droomvlucht blijven zitten ;) Heerlijk! :D

Ik denk dat het dit jaar op koninginnedag wel redelijk te doen zal zijn!

14. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Idd... niet echt betrouwbaar!
    Wij zijn vorige week zaterdag geweest, site zei gezellige bedrijvigheid terwijl het gewoon mega rustig was, hoogste wachttijd was 5 min...

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Jullie gaan 2 keer per maand??:$ Dan wonen jullie er wel in de buurt of niet?:) Ben je het niet zat?

Ontopic: ik zou t gewoon doen en wel zien. Het is moeilijk te voorspellen.

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Wij gaan ook! We wilden eerst morgen gaan, man is vrij maar wij dachten vast meer mensen hebben die dag vrij en het plan om naar de efteling te gaan

ben benieuwd. hopelijk niet heel druk
    1e keer voor de kleine meid dus geen zin om uren te wachten overal

17. SeaShell

hebben een abonnement :p wonen op 45 minuutjes rijden.. maar is leuk zo voor de kids.. als je een abbo hebt kost het eenmalig geld maar verder niks.. je bent dan dus 'gratis' binnen en neemt broodjes en drinken mee en je hebt een gezellige dag :D en als je de attracties zat word kun je ook gewoon in de speeltuin gaan zitten haha

18. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

WIj zijn een keer op koninginnedag geweest was toen mega druk. Ik de k trouwens dat de mensen die thuis blijven de mensen zijn die niet zo snel de Efteling zouden bezoeken. Ik denk zelf dat de meeste "jonge" mensen niet voor de kroning thuis blijven.

19. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja, dan snap ik het:) Voor ons is het nml een hele dag weg en eventjes rijden. Vergeet dat dat niet bij iedereen t geval is:)

20. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    als ik het zo lees gaan wij maar niet dinsdag ;)

Deel Deze Pagina