Zijn jullie (te) goed van vertrouwen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gean85, 28 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben zelf vooral naïef geloof ik.
    Het zit nl. zo.
    Hier in de buurt wordt er op het moment veel ingebroken, gewoon op klaarlichte dag. Man of vrouw A belt aan, nr B gaat snel via achterom naar binnen en ontfutselt één en ander. Of er wordt met twee personen aangebeld of op de deur geklopt, deur wordt opengedaan door eigenaar en die persoon wordt neergeslagen.
    Nu dit, hoeft niks geweest te zijn, maar zit me toch dwars. Ik was vanavond alleen beneden, de jongste lag op bed. Werd er aangebeld (en geloof me, dat gebeurd hier NOOIT op zondag). Van dat feit schrok ik dus al min of meer. Staan er twee mannen, niet super onverzorgd, maar wel tikkeltje vreemd voor de deur. Had niet open moeten doen volgens manlief, vind ik ook achteraf, maar impulsief deur open gedaan. Zegt de één direct: o, we zijn verkeerd. Maar zag met dat ik naar de deur liep dat ze wel compleet naar binnen stonden te kijken. Ze zagen toch ook een onbekende auto op de stoep staan? En stel dat ze iets via MP bijv. zouden komen halen, ik noem maar wat, zouden ze toch niet direct zien dat ze aan het verkeerde adres waren? Nogmaals, het hoefde niks te betekenen, maar baal achteraf gewoon van mezelf dat ik zo hups die deur opengooide, terwijl ik steeds tegen manlief beweerde dat ik niet zo naïef ben dat ik voor Jan en alleman de deur open. Er wordt nl. flink gewaarschuwd de laatste tijd hier.
    Hoe zouden jullie hebben gereageerd?

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Niet. Als hun aangeven o, verkeerde deur. Prima joh, dat kan gebeuren en gooi de deur weer dicht :D

Als mensen willen jatten dan doen ze dat toch wel. Daarvoor hoef jij niet de voordeur open te doen en de handlanger komt via de achterdeur naar binnen. Nee, ik maak mij daar niet druk om.

3. knap

knap Niet meer actief

Heb het geluk dat de portiek deur een meter of 100 van mijn deur af is. En ik dus van verre al kan zie wie of wat er aan komt en anders via de intercom. Ik woon als laatste aan de galerij. Dus als er aan de voordeur woord aan gebeld kijk ik eerst via een kijk gat.

Naief niet nee dat wil ik het niet noemen je bent van naturen natuurlijk altijd nieuwsgierig wie er aan je deur komt.

Omdat ik aan het einde van de galerij woon vond ik het een paar weken geleden vreemd er steeds mensen voor bij te zien lopen van uit mijn keuken. Ze bleken al aan gebeld te hebben. Hoor alleen de binnen deur bel super slecht.

Vroegen ze of ik een gratis alarmsysteem wilde ik zeg gratis wil ik alles wel maar wat kost het per maand. Had je die smoelen moet en zien haha.
    Wat dat betreft ben ik gelukkig niet meer op mijn achter hoofd gevallen. Ja mevrouw kost 2 euro per dag ik zeg dag heren.

Knal gewoon die deur dus verder dicht.

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Hetzelfde,vaak denk je achteraf pas aan deze dingen.

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Uhm ik had ook gewoon de deur open gedaan...
    Nu hebben wij drie honden waarvan eentje echt wel angst bij mensen oproept en degene waar mensen niet bang voor zijn, moeten ze juist bang voor zijn als inbreker zijnde. En de laatste blaft enorm dus dat schrikt ook al af.
    Dus ja ik ben niet zo bang om een deur open te maken...

6. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik had niet open gedaan.. hier komt vrijwel nooit onverwacht bezoek, en als dat wel xm was, komen ze maar achterom.

7. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Ik zou niet open hebben gedaan. Ik doe alleen open voor de postbode of voor iemand met wie ik heb afgesproken. En natuurlijk voor bekenden. Ipv de deur open doen kun je ook nog altijd het raam op de bovenverdieping open maken en vanuit daar vragen wie ze zijn en wat ze willen.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    In de avond als ik alleen ben laat ik de konden mee lopen naar de deur. En bel met de telefoon mijn man loop dan heel opzichtig met mijn telefoon in mijn hand naar de deur. Achter het huis kunnen ze hier niet komen

9. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik had ook gewoon opengedaan en dan achteraf gedacht :wat stom, ze hadden alles kunnen bekijken/meenemen!

Dus ja ik ben te goed van vertrouwen ;)

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik ben juist heel wantrouwig.. :)

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier kunnen ze gelukkig niet achterom komen.
    En als ik de deur openzwaai zien ze alleen een vrij kale hal en een trap, ze zien nooit rechtstreeks binnen.
    Wij kunnen dan weer wel van binnenuit (het raam in de eetkamer) eventueel zien wie er aanbelt voor we open doen.

Overlaatst ook 2 rare kerels aan de deur gehad, maar die hebben toch echt wel niet meer gezien dan de trap. En achteraf heb ik mijn partner de politie laten verwittigen omdat ik de boel niet vertrouwde.
    Was een firma die schoorstenen kuiste en "aan 't rondgaan was in heel de wijk". Geen probleem ... ware dat ze van de andere kant van 't land kwamen (geen werk en schoorstenen genoeg daar?) en hun folder een vodje papier was dat ze zo in Word hadden kunnen maken.
    Het kan "niks" zijn geweest, maar ik vertrouwde het toch niet.

12. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik zou niet open hebben gedaan wel overdag niet s'avonds
    Afgelopen weekend werdt er s nachts aangebelt ik was alleen met me kids....

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik doe in de avonden nooit de deur open.
    Tenzij ik een pakketje oid verwacht.

Overdag wel dan is mijn man thuis haha

14. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik zou gewoon de deur open hebben gedaan. Hooguit na afloop hebben gedacht, wat een rare gasten. Verder zou ik echt niet nadenken. Ben niet zo moeilijk daarin...

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik ben op dat gebied wantrouwend en zou de deur nooit open hebben gedaan, niemand is meer te vertrouwen in deze tijd en als er iemand komt die ik ken die zou altijd van tevoren gebeld hebben.

16. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ik doe niet open 's avonds. Iedereen die mij bekent is etc weet dat ze achterom kunnen komen. Mocht ik daar de poort op slot hebben (vergeten open te doen ofzo) bellen /appen ze me even.
    Hier echt heel veel last van verkopers etc dus dan kan ik wel bezig blijven en aan de deur blijven staan.

17. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik doe NOOIT de deur open 's avonds als ik alleen thuis ben en niemand verwacht. Zelfs overdag kijk ik eerst door het raam..

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik doe 's avonds ook nooit de deur open. Laatst werd er om 21.00 uur aangebeld. Ik was alleen thuis met Aiden. No way dat ik dan de deur open doe (ben ook een klein vrouwtje dus ze blazen me zo omver :p). Ik hoorde ook twee mannenstemmen tegen elkaar zeggen dat er "niemand opendeed".

Als mijn vriend (lang en vrij breed) 's avonds thuis is, doet hij de deur altijd open.

Overdag doe ik de deur wel open, al kijk ik soms wel eerst door het keukenraam wie er voor de deur staat.

19. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Ik kijk eerst van boven of uit de keukenraam wie het is. Voor onbekende mensen doe ik sowieso niet open.

20. Delta

Delta Niet meer actief

Ik ben ook wantrouwig, als iemand aanbelt, neem ik eerst die telefoon op (woon in appartement) als ik geen bekende stem hoor, of geen pakketje verwacht en iemand niks zegt, doe ik niet open.

Deel Deze Pagina