Mon chou?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nieuwbegin, 26 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Omdat er in mijn familie veel mk voor komt ( oma, moeder en beide zusters) doe ik die twee weken van af mijn eisprong al alsof. Dus bepaalde dingen eet ik niet meer of drink ik niet.
    Nu was mijn schoonmoeder dinsdag jarig en die had monchou hapjes. Er volgde, tussen mijn partner en mij, een hele discussie of dat wel ok was. Ivm zachte kaas soorten.

Hoe zit dit met mon chou? ZOwel in koude als warme gerechten?

Groetjes
    Bianca

2. mistimon

mistimon Actief lid

18 jul 2006
    214
    0
    0
    Ik dacht dat je alleen geen rare schimmelkazen mocht eten? Monchou is een roomkaas.. maar exact weten doe ik het niet

3. Ready

Ready Actief lid

31 okt 2006
    265
    0
    0
    Je mag alleen geen rauwmelkse kazen eten, zoals brie, camembert en roquefort vanwege de listeria bacterie. Er staat dan "au lait cru" op. Overigens worden in de nederlandse supermarkt voornamelijk kazen verkocht (ook deze dus) die van gepasteuriseerde melk is gemaakt, die kun je dus gewoon eten. Het gaat voornamelijk om kaas van "echte" kaasboertjes en traditionele (turkse, italiaanse) winkels. Monchou mag je gewoon eten hoor.

4. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Thanks voor het antwoordt.
    Ik ben wat zwanger worden enzo een behoorlijk groentje merk ik, ik vind het erg moeilijk om de vele verhalen over wat wel en wat niet op waarheid vast te stellen.

Maar goed in ieder geval kan ik lekker blijven snoepen van de mon chou ;)

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mocht je zwanger zijn dan is er ook niks aan de hand de eerste tijd krijgt het kindje niks van je binnen (heb ik me laten weten)

6. Jipperke

Jipperke Lid

21 nov 2006
    79
    0
    0
    En hoe zit dat eigenlijk met wijn door het eten?
    Ik had laatst gekookt voor m'n vriendinnen. Eentje is nu 5 maanden zwanger. En ik had een ragout gemaakt waar een dl. witte wijn in zat. Ik besefte me dat pas daarna! Volgens mij heeft ze er niks van gemerkt, want ze zei er niks van...maar kreeg er wel een beetje een schuldgevoel van. Weet iemand of dat kwaad kan?

7. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Jipperke, als wijn gebruikt wordt met koken, dan verdampt de alcohol. Dus is het niet erg voor de baby. Maar just in case zou ik het niet ongelimiteerd eten zeg maar ;)

Nieuwbegin, naar mijn weten kan je dat gewoon eten hoor. Zijn idd maar heel weinig kazen die je niet mag. Waar had ze de kaas vandaan? Supermarkt of kaasboertje? Als ik nu kaas haal en het staat er niet op (ingredienten),d an vraag ik het gewoon even na aan de persoon achter de balie :).

Deel Deze Pagina