Breken van vlies (vliezen?)

Discussion in 'Zwangerschap' started by annick1984, Mar 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Even een wellicht rare vraag (hopelijk niet te vies verwoord), maar ben toch benieuwd wat jullie ervaringen zijn..

Ik heb nog geen ervaring gehad met het breken van mijn vlies, maar hoe merk je dit? Ik bedoel, vanuit de zwangerschapscursus weet ik dat het is als plassen, maar dan houd je "de plas" niet tegen (wat je met een gewone plas dus wel kan doen). Maar stel nou dat je bijv. op de wc zit en je hebt een grote/lange kleine boodschap, en tegelijkertijd breekt je vlies en komt dat er ook uit... hoe merk je dat dan?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Omdat uit een ander gat komt, bij een flinke breuk wel heel veel is en het ook gewoon blijft lopen na het plassen mocht het een scheurtje zijn.

3. Fiora

Fiora Bekend lid

Jun 28, 2011
    932
    0
    0

Niet;)
    Ik heb er ook nooit wat van gemerkt dat mijn vliezen gebroken waren, geen slijmprop, geen water, niks. Tijdens de weeënstorm wel een klein beetje bloed/slijm verloren op de wc maar verder niks gemerkt en toen was de bevalling dus al hoog en breed aan de gang.

4. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Nou ik had dat in hetziekenhuis toen ik ingeleid werd, ging naar de wc en moest plassen en er achter aan kwam er nog een 'plas' hoe dom ook ik dacht niet aan mn vliezen. Pas toen de verpleegkundige het vroeg, bedacht ik me dat het wel eens mn vliezen konden zijn.

5. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,148
    3
    38
    Drenthe
    Mijn vliezen braken op het toilet na het urineren.. Maar het waren echt gebroken vliezen dus pats en toen kwam het, dus geen vliesscheur (die merk je minder snel op) ik vond het heel apart, het voelde heel warm aan omdat het uit je baarmoeder komt en je zonder druk ineens warme vocht verliest. Omdat het kindje vaak al ingedaald is verlies je niet perse ineens liters. Er zit ook een geurtje aan dus wanneer het gebeurt weet je het gewoon.

6. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Hoe zit dat dan met het feit dat wanneer je er niets van merkt en ook niet in het ziekenhuis bent en ook nog geen weeën hebt? Als je vliezen eenmaal gebroken zijn moet de baby toch binnen zoveel uur komen? De vriendin van mijn broer heeft dat ook gehad (gebroken vliezen zonder weeën), maar die wist wel dat haar vliezen gebroken waren..

7. mausyi

mausyi Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    1,452
    0
    36
    Ik lag in een ziekenhuis bed ( was er net weer in geklommen) toen ik ineens *knak*hoorde en gelijk iets voelde stromen, en bleef stromen.:$

8. Corine1982

Corine1982 Actief lid

Jan 8, 2015
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste kindje braken mijn vliezen s'nachts. Ik kreeg een pijnscheut door mijn lijf van mijn tenen tot op mijn kruin. Toen ik opstond voelde ik wat druppelen en was ook een beetje glibberig. Toen ik moest plassen en ik naar de wc liep kwam er een water explosie en toen was het alleen nog wat druppelen. Bij mijn tweede kindje werden in het ziekenhuis mijn vliezen gebroken en kwam er een vloedgolf. Dit gebeurde nog 3keer erna en ondertussen met weeen opvangen bleef het ook door stromen. Had toen ook echt heeeeel veel vruchtwater. Ik vroeg me dat bij mijn eerste kindje ook heel erg af, maar dit merk je echt wel.

9. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik lag in bed, en hoorde en voelde een knak... Toen stroomde het eruit. Ik twijfelde geen moment of het wel of niet de vliezen waren.... 2,5 uur later was mijn zoon geboren 😁

10. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik zat op de bank en hoorde ook een *knak*, ik had gelijk door dat het m'n vliezen waren. Snel naar de wc gerend en toen was er geen twijfel meer mogelijk, zoveel water.

11. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    Na een 'knak' bleef het ook ineens stromen, heel erg veel. Dacht dat het niet zou stoppen ;)

Bij een vriendin van mij is het ook tijdens/na het plassen gebeurt, had ze ook niet door. Achteraf toen ze ging nadenken viel het kwartje pas.

12. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Misschien breken ze wel niet;).

Mijn vliezen zijn door de gyn. geboren, toen bib al bijna bub was....

13. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Ik werd een beetje na wakker en dacht dat ik in mijn slaap geplast had, was wel eens eerder gebeurd in een droom dus niks geks. Naar de wc gegaan, handdoek in bed gelegd en toch een beetje zenuwachtig omdat het best vruchtwater kon zijn (39/4).
    Na 1,5 uur weer nat maar ik dacht nog steeds aan plas. toen ik mezelf helemaal had gewassen en even later weer nattigheid voelde heb ik de verloskundige gebeld, zij deed een testje en het was vruchtwater.

(Ik kreeg geen weeën en werd na 1,5 dag ingeleid)

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier na het plassen. Stond op en BAM, sportfondsenbad.

15. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Aha, het kan dus op zeer verschillende manier (onopgemerkt) gebeuren..

Ben dan zeer benieuwd hoe het bij mij zal gaan..

16. sweetL

sweetL Fanatiek lid

Jul 8, 2014
    2,089
    2,095
    113
    Female
    Brabant
    Mijn vliezen zijn gebroken maar t voelde warm aan en het was een giga vloedgolf, had ook wel veel vruchtwater

17. februari2012

februari2012 Bekend lid

Oct 31, 2012
    689
    394
    63
    Ik merkte dat mijn vliezen gebroken waren doordat er steeds vocht bleef stromen, het voelde qua vocht net alsof ik ongesteld was (lekker verhaaltje, haha!!). Elke keer als ik opstond, kwam er een hoeveelheid vocht naar buiten, dat kun je niet ophouden of tegenhouden.

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Mijn vliezen zijn door de dokter gebroken. Bij een wee deed hij iets; toen voelde ik een 'knap' en toen kwam alles eruit. Nog geen vijf minuten later had ik mijn kind. BAM! :D

Het voordeel van zo gecontroleerd bevallen is dat je je erop kan voorbereiden.

19. loirinha

loirinha Bekend lid

Feb 12, 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voelde bij mijn 2de ook echt de vliezen breken, alsof er een ballon knapte in mijn buik, het vruchtwater kwam niet meteen maar pas toen ik liep en bukte.

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

Bij mijn zijn de vliezen gebroken toen de ballonkatheter ervoor gezorgd had dat ik bijna 4 cm ontsluiting had, doordat de kleine volledig ingedaald was kwam er niet een gigantische plas want hij hield met zijn hoofd een hoop tegen ;) Dus ik verloor steeds kleine beetjes.
    Maar het voelt heel erg vreemd, alsof je niet kan stoppen met plassen want het loopt er gewoon uit en is net zo warm als urine omdat het in je lichaam gezeten heeft.

Share This Page