monchou

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Chamaro, 31 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    haalo
    ik had even een vraagje.
    Mag k nu ik weer zwanger ben wel monchou met salami eten???
    oh ik hoop het zo..:p

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Volgens mij wel hoor, maar ik weet het niet 100% zeker. Monchou is toch gewoon gemaakt van gepasteuriseerde melk? Ik heb met kerst nog monchoutaart gegeten...

3. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Ja volgens mij wel :p maar we gaan zo toch naar de winkel en dan kijk ik wel op de verpakking..;)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, monchou mag je gewoon eten. Als je het niet mag dan staat er op de verpakking "Au lait cru" of "Rauwmelkse kaas". Staat het er niet op dan kun je alles gewoon eten! Eet smakelijk

5. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Hahah dank je wel! :D Dat zal wel lukken ;)

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
  7. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    #7 Chamaro, 3 jan 2010
    Laatst bewerkt: 3 jan 2010
    Te laat :p Ik heb het al gegeten ;)
    In mijn vorige zwangerschap heb ik het ook gegeten..maar heb heb een kern gezonde dochter gekregen..

Salami kun je gewoon eten..

Heb dit even opgezocht:

"Eet daarom
    geen halfrauwe rosbief, fricandeau of tartaar, filet américain of ossenworst. Andere vleeswaren als rauwe ham, rookvlees of salami kunnen geen kwaad omdat zij een speciale behandeling hebben ondergaan."

8. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    ik eet me kapot in salami op brood!!! mmmm zo lekker haha ik eet eigenlijk niks anders op brood, behalve als ik naar de tandarts moet hahaha maar ik vond dit:

Niet doen tijdens zwangerschap

Bij zwangerschap zijn sommige voedselinfecties extra gevaarlijk. Besmetting met schadelijke bacteriën in eten is te voorkomen door:
    vlees alleen te eten als het goed doorbakken of gestoofd is. Eet geen rosbief, filet Americain, salami, chorizo, tartaar of carpaccio.
    alle groente goed te wassen
    te voorkomen dat rauwe voedingsmiddelen in contact komen met bereide gerechten
    geen rauwmelkse zachte kaas te eten
    geen voorverpakte gerookte vis te eten

Ik heb trouwens in mijn vorige zwangerschap trouwens gewoon salami gegeten hoor!
    En bevallen van een gezonde dochter

Liefs J.

9. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoe zit dat dan met droge worst? en trouwens haring hoorde ik laatst ook dat dat niet goed bleek te zijn omdat het rauw is... ik heb bij één van mijn kids me lam gegeten in de zoute haring..

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Salami is in Nederland niet rauw!

Kijk dus uit met salami in Italie en Spanje e.d. maar uit de Nederlandse supermarkt kun je het gewoon eten. Ik heb het e.e.a. nagevraagd bij het voedingscentrum en daaruit bleek wel dat zij amper weten hoe salami voor de Nederlandse markt gemaakt wordt ;)

11. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Scheelt dat ik geen haring lus haha..:p
    Ik weet niet hoe het met droge worst gaat..

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Rauwe vis mag je gewoon eten mits deze vers is! (de regel geldt voor rauw VLEES dat is echt wat anders). Haring is juist hartstikke goed voor je. Een gezonde vette vis. Maar net zoals met alles: niet teveel van eten

Deel Deze Pagina