Tips tegen misselijkheid/maagzuur

Discussion in 'Gezondheid' started by Manuela79, Jan 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hallo (aanstaande) mama's,

Helaas hebben veel meiden erg veel last van maagzuur/misselijkheid, waaronder ik. Nu wilde ik even met jullie delen dat bij mij het drinken van Spa Rood en het opzuigen van anta flu snoepjes echt ontzettend goed helpt.

Misschien kunnen we hier alle tips verzamelen?

Iedereen een voorspoedige zwangerschap toegewenst!

2. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Het klinkt gek, maar bij mij helpen de Napoleon snoepjes/zuurtjes (de vruchten/fruitvariant goed tegen de misselijkheid. Ik neem er 3 á 4 per dag en dan is de misselijkheid echt even minder.
    Alleen nou las ik pasgeleden op internet het volgende:

De minst bekende in het rijtje "niet doen" tijdens de zwangerschap is snoepen. Teveel snoepen in de zwangerschap lijkt volgens recent onderzoek de kans op een open ruggetje te verviervoudigen.

Zouden die 3 á 4 snoepjes per dag die ik consumeer ook onder teveel snoepen vallen? Ik doe dit al 8 weken ofzo.
    Als onzekere muts maak ik me een beetje zorgen nu.
    Maar goed, even on topic, die Napoleonnetjes werken bij mij dus goed.

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Melk helpt bij mij erg goed!

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Mayaa, nee hoor... ik denk niet dat dat van jou op teveel snoepen! Teveel is volgens mij echt als je zakken snoep per dag opeet en dat is toch helemaal niet aan de orde met 3/4 napoleonnetjes!

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Dank je Manuela

Ik heb er ook nog zoveel last van, bah.

Bij mij helpt yoghurtdrank ( optimel maar dan eigen merk Albertheijn). Daar drink ik nu een liter per dag van en rennies.

6. greetie

greetie Actief lid

Sep 16, 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    oei, ik heb gehoord dat rennies niet goed zijn??
    Maar ja, wat weet ik ervan eh!
    Bij mij helpt melk als de beste! een hele tas koude melk, en voel het al meteen minderen, al voor de tas leeg is!
    succes

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik dronk voor de zwangerschap veel optimel maar als ik nu zo'n pak zie wordt ik al misselijk dus dat doen we maar niet. En eerst lustte ik geen Spa Rood maar nu ik het zo regelmatig drink vind ik het heerlijk! Gek he, hoe dat kan veranderen.

Rennies mag je gewoon hebben hoor Greetie. Ik vind ze echter zo ontzettend smerig dat ik er bijna van moet braken.

8. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    nou, dan ga ik lekker zo door met m'n Napoleonnetjes.

Wat mij trouwens ook goed helpt is vla of yoghurt. Vooral vanille vla. Heb ik vanavond ook nog gegeten nadat ik m'n avondmaaltijd er helaas weer geheel uitgegooid heb.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja vanille vla lukt hier ook.

Avondeten was vandaag een ramp. bleehhh

Maunuele, ik heb dat ook met eten. Koekjes moet ik helemaal niks van hebben en thee lukt ook niet.

10. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    oh wat vervelend!

ik heb toendertijd ook alles geprobeerd, van gele vla tot melk tot droge koekjes geen kruiden..maar uiteindelijk maar aan de vk gevraagd en de zei zonder twijfel RENNIES!

helpt echt super goed en is helemaal niet slecht!

succes!

Share This Page