Hoi meiden, Ik weet het even niet meer. Ik dacht dat een tweede je zekerder maakte, nou echt niet. Ik heb een zoontje van 2 jaar en een baby meisje van 5 weken. Zolang je haar niet vasthoudt huilt ze echt de ganze dag! Echt krijsen zeg maar gerust. Mijn zoontje had kma en reflux en dit lijkt zij ook te hebben. (Krampen, scheetjes, boeren, veel slikken, spugen etcetc) Ze krijgt sinds maandag pepti en de krampen lijken ietsjes minder te worden maar voor de rest blijft ze zo ontevreden, behalve als ze bij je ligt. Ik kan werkelijk niets meer doen. Niet eens plassen. Zodra ze ligt (al is dit hoog op een kussen vanwege het spugen) dan zet ze het op het krijsen. Ze wilt elke minuut van de dag vastgehouden worden. Zelfs een schommelstoel vindt ze niets. Kinderwagen wel als die rijdt maar dat kan ik moeilijk de hele dag doen. Ik heb een draagzak maar die kan ik ook niet de hele dag om doen. Wat ik al doe/heb gedaan - pepti - voeding indikken - wiegje hoog - in kinderwagenbak laten slapen - draagzak - inbakeren - eventjes laten huilen -infacol - muziekje - warme badjes Ik heb dus al een zoontje van twee jaar en die heeft ook de aandacht nodig. Zodra ik hem op bed leg begint de baby te krijsen. Ik heb vannacht uit wanhoop mijn schoonmam gevraagd dat ze daar mag slapen omdat ik zelf al vijf weken lang niet slaap. Want ook in de nacht weigert ze ergens anders te liggen, dus slaapt ze op mijn buik. Ik zit er eerlijk gezegd doorheen. De pepti moet nog inwerken zeggen ze en over anderhalve week heb ik pas een afspraak bij de kinderarts om te kijken of het werkt. Hebben jullie nog tips? Ik weet dat de babytijd zwaar is maar dit vind ik geen gewone zware babytijd.
Dat klinkt inderdaad heel heftig Ik zit zelf ook weer midden in de babyfase + heb een peuterdochter, dus kan me goed voorstellen hoe je er doorheen zit! Ik moest ook meteen aan een draagzak denken, maar die kun je indd niet de hele dag aandoen. Doodvermoeiend! Het enige wat ik nog kan bedenken, is een half uur na de voeding rechtop houden. En heb je al gekeken voor een osteopaat? Die heeft bij onze dochter destijds echt het verschil gemaakt. Succes verder! En heel goed dat je hulp inschakelt!
Dit lijkt in grote mate wel op m'n leven nu. Wat een ellende he. Een groot verschil is dat m'n dochtertje de nachten prima slaapt in de CO sleeper. Ze heeft ook verborgen reflux en hier medicijnen voor. Dit gaat nu prima. Helaas slaapt ze overdag vanaf een uur of 11 tot de laatste voeding om 23 uur niet of heel slecht/kort tenzij ik haar in de draagdoek doe. Ik zou ook erg graag tips willen hoe dit op te lossen is. Over 4 weken moet ik weer werken en gaat zij naar de creche. Dus helaas geen tips voor je. Sterkte in elk geval en ik lees mee.
Geen tips, wel herkenning. Heeft hier maanden geduurd. Een elektrisch schommelstoeltje werkte wel redelijk om haar even weg te kunnen leggen. Echt niet normaal vermoeiend, en niet leuk. Sterkte ermee!
Lijkt op ons verhaal! Ik ben er maar in meegegaan. Ze zijn nog zo klein! Hier sliep ze dus 's nachts op of naast mij, en overdag in de draagdoek. Had ik toch m'n handen vrij, ideaal. Welke draagzak heb je?
Ze slaapt wel bij jou op de buik? En als je haar op haar buik weg legt? Wat voor een draagzak heb je geprobeerd? Is een doek niet iets dat je nog kan proberen?
Agh wat zwaar en vermoeiend. Ook heel herkenbaar (kma/reflux en huilde heel veel, ook bij ons). Ik heb wel bijna non-stop gedragen (draagdoek/draagzak) want dat was de enige manier waarop ik er voor hem kon zijn en tegelijkertijd voor onze peuterdochter. In de nacht op of naast me. Wij zijn ook nog bij de osteopaat geweest, hebben fysio aan huis vanaf 5 weken vanuit de kinderarts. Voor een opname in het ziekenhuis voelden wij zelf niets (die mogelijkheid werd benoemd door de kinderarts om ons even te ontlasten als we dat zelf zouden willen). Pas sinds heel kort heeft hij wat meer rust en hebben we alle klachten onder controle. Hij slaapt nog steeds in de draagdoek en bij ons. Heel veel sterkte!
Geen tips, wel herkenning. Maar ik heb daar ook alles in geprobeerd en het kwam pas goed toen ik er in ging berusten en er in mee ging. Dus zoveel mogelijk afwisselen samen, meeslapen wanneer het kan, zoontje wat vaker wegbrengen in jouw geval...het is niet ideaal maar je moet wat minder streng zijn voor jezelf. En het cliche is echt waar. Het gaat voorbij. Sterkte!!!
Gek genoeg is dat hartstikke normaal. Veel kindjes hebben de eerste maanden na de geboorte gewoon enorm veel mama honger. Het is zwaar, maar voor mij was het makkelijkste om mij daar gewoon aan over te geven. Heb je wel een ergonomische zak? Of een fijne draagdoek?
Het advies is eentonig haha.... Draagdoek! Die kan je echt gerust heel de dag gebruiken ( alleen met de wc schoonmaken moet je kindje misschien even aan je man geven ) met 4 weken droeg ik zoonlief al op mn rug want anders kon ik niet voor dochter zorgen. Hij zat ook bijna 24/7 op me geloof ik. En ja, ik heb ook nachten met baby in de draagdoek in zittende houding ( Voedingskussen om je heen, kussens in je rug, dan kan je niet omdraaien ) geslapen. Zo kon hij niet van me af glijden en werd hij toch vastgehouden zoals hij wou. Vreselijk zwaar die periode ja, sterkte! Hopelijk heeft de voeding snel effect.
Ze zijn inderdaad nog zó klein he. Alleen ik moet toch echt ook mijn zoontje aandacht geven en die wilt ook lekker kroelen. En dat is soms best lastig als ze de hele tijd in de draagzak zit. Ik heb een babybjorn.
Ze slaapt inderdaad het liefst op mijn buik. Ik durf haar echt niet op haar buikje weg te leggen. Er is in mijn directe omgeving een babytje van 6 maanden gestorven doordat hij in het matrasje gestikt is en dat zal ik helaas altijd onthouden en durf haar als ze zo klein is niet op haar buikje te laten slapen op een matras. Ik weet wel zeker dat het een buik slaper wordt, dat is mijn zoontje ook en ik zelf ook trouwens. Ondanks dat ik een aerosleep heb is voor mij de angst te groot. Ik heb een babybjorn, en daar wil ik haar niet te lang in doen want dat mag volgens mij niet eens. Doeken nog nooit geprobeerd, welke raad je aan?
Je kunt ook ergonomische draagzakken kopen waar je je meisje wél langer in kunt dragen hè! Als je het knopen met een doek niet zit zitten.
Ik heb een zoon van 5 weken en nog drie oudere kinderen, Mijn zoon heeft een erg heftige start gehad waarbij hij het bijna niet heeft overleefd,aan de beademing gelegen en geopereerd, vier dagen na geboorte voor het eerst in mijn armen en 1,5 week later voor het eerst huid op huid mogen en kunnen doen. ( buidelen) Hij is heel erg hangerig bij mij,als papa hem probeert te troosten is het overdag Soms oke maar de nachten moet hij echt bij mij zijn dan neemt hij geen genoegen met papa Het is dat wij elke dag enorm veel in de weer zijn ( boodschappen speeltuin kinderen naar school brengen twee kinderen die naar logopedie moeten, majorette twee keer per week voetbal en zwemles vriendjes die komen spelen etc etc ) en dat hij dus veel mee is op sleeptouw en dat vind hij fijn, Maar zo thuis... Hij laat zich niet snel wegleggen en zit soms dus ook echt uren in de draagzak,het is een ergonomische, de hele dag in de draagzak is geen enkel probleem of je er nu op je arm mee loopt rond te hobbelen of in de zak... Maargoed voor je zelf soms misschien iets minder fijn ( hoewel een ergonomische zak wel comfortabel moet blijven als je deze goed om doet ) Mijn zoon laat ook veel boeren, hier heb ik de dr Brown fles voor maar die speen pakt hij niet dus de speen van difrax zit erop, het boeren was 5 keer op 120 ml nu is twee keer meestal voldoende Ook veel windjes en moeite met poepen, kma zit in de familie en zijn zussen hebben het ook gehad, toch denken we bij hem nog niet aan KMA omdat zijn organen op een andere plek lagen en nu weer goed gelegd zijn moeten die wennen aan hun nieuwe plek en dat kan moeite geven, Als je baby KMA heeft kun je weinig anders doen dan de huisarts aangeven dat de pepti niet lijkt te helpen,pepti bevat namelijk nog steeds koemelk alleen deze zijn veel kleiner waardoor makkelijker te verteren, er zijn voedingen echt helemaal zonder koemelk. Infacol heeft hier nooit geholpen, wij zijn erg tevreden over sab simplex, in Duitsland te verkrijgen maar ook via 1 Site. Persoonlijk denk ik dat je niet veel meer kunt doen, ik denk dat je uiteindelijk drukker bent met van alles proberen dan je kindje maar grwoon bij je nemen in de zak ( of eventueel een draagdoek) in de hoop dat je kindje snel wat beter in haar velletje gaat zitten. Sterkte ! Het zijn even zure weken/ maanden waar je door heen moet
Een baby Björn is inderdaad geen hele fijne zak, voor jezelf ook niet comfortabel, en als hij nieuw gekocht is ook nog eens aardig aan de prijs, Je kunt ook zakken kopen waar je echt wel uren mee kunt dragen, de goedkoopste is de mucibi deze is 45 euro, kunnen ze in tot broekmmaat 80 dan heb je de amazonas voor 60'euro en van daaruit vele andere anderen in de prijsklasse van 80 tot gemiddeld 200 euro Ik heb zelf de kodaki flip, deze kan vanaf de geboorte tot ongeveer maat 80, deze is gemaakt van draagdoeken stof en kan versteld worden deze draagt ideaal en heel fijn en binnen 30 seconden heb ik hem aan Je zou als je bereid bent een ergonomische te kopen je er eens in kunnen verdiepen, Je hebt de tula rose and rebellion marsupi manduca Lenny lamb emei baby bondolino kodaki, en echt nog veel meer, je zou je aan kunnen melden op Draagdoekenmark voor het kopen van een tweede handse en op draagpraat voor informatie ( Facebook)
Er zijn veel betere dragers waar je gerudpst uuuuuren je kindje in kunt en mag dragen. Voor newborns: Marsupi Storchenwiege Emeibaby Marsupi s het goedkoopst denk ik, die heb je tweedehands al voor 40-45 euro. Een doek ik weer een verhaal apart. Je moet namelijk wel kunnen knopen Loeizwaar is het. En het klinkt alsof je kindje echt ergens last van heeft. Succes daarmee!
Mijn oudste dochter was precies hetzelfde. Ze was een hele vrolijke en tevreden baby, míts je haar bij je hield. Zodra ik haar weglegde ging ze huilen. Dit werd vanaf een maand of 4 steeds minder en verdween uiteindelijk gelukkig helemaal . Ook ik loste het op met een draagdoek. Ik vind zelf ByKay's fijne doeken, omdat je ze op veel verschillende manieren kan dragen en de baby er zoveel in mag als hij/zij wilt. Ik zou echt niet weten wat ik zonder die draagdoek gedaan had. Succes!
Bij mij was de marsupi de redding! Die werkt met klittenband dus makkelijk te gebruiken. En ergonomisch. Echt m'n beste aankoop ever
Lastig he! Ik heb er ook nog 2 rondlopen die aandacht nodig hebben. Een babybjorn is een draak van een zak. Ikzelf heb een geweven doek (begonnen met een Little Frog. Rond de 50,- en fijne doek!) en via een draagconsult leren knopen. Wrapyouinlove heeft trouwens fantastische Youtubefilmpjes waardoor je ook prima leert knopen. Het is echt veeeeel makkelijker dan dat het er uit ziet! Ik heb ook een draagzak. Begonnen met een Bondolino, nu een Manduca. De eerste is nog een beetje knoop en de Manduca is met klikgespen. Allebei fijn! En verder... Overleven. Het gaat écht over, geloof me. En tot die tijd: Geniet ook van het heerlijke contact samen met je ukkie!
Dankjewel voor reacties! Ik moet inderdaad een andere draagdoek hebben. De babybjorn die ik nu heb is vreselijk voor langere tijd. Dochtertje ligt er wel heerlijk in te slapen maar hij is niet ergonomisch. Heeft er iemand nog een draagdoek te koop toevallig? Ik hoef hem namelijk niet nieuw, wil alleen niet iets wat ik moet knopen. Moet snel en makkelijk in gebruik zijn. Ik heb al naar bovenstaande doeken gekeken alleen door het grote aanbod zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Hij moet ook goed voor mijn rug zijn want daar heb ik nogal snel last van. Dus als iemand er nog een heeft liggen die ik kan overkopen?