Hallo dames, ik zit met mijn handen in het haar en ik weet het niet meer.. Ons zoontje in nu 7weken en als we hem in de maxi cosi vervoeren dan huilt die vreselijk, hij gilt gewoon net zo hard tot die er bijna in stikt.. Hij heeft een vervelende start gehad hij was ziek na de geboorte en hebben even in het ziekenhuis gelegen veel onderzoeken gehad en na veel antibiotica mochten we weer naar huis, afgelopen vrijdag nog nacontrole bij de kinderarts en hij is helemaal goedgekeurd.. Ook daar nog nagevraagd of er iets kon zijn waarom hij zo tekeer gaat in de auto maar de arts kon daar geen verklaring voor geven! Afgelopen maandag zijn we ook naar een osteopaat geweest (ook voor voorkeurshouding) en die gaf aan dat er oa veel spanning in zijn lijfje zat en heeft hem behandeld en zou beter moeten gaan, maar het is gewoon niks beter! De laatste 2 dagen is die overdag ook heel onrustig en kan die niet in slaap komen en zogauw we met hem ergens heen moeten en dus de auto in moeten is het drama.. Maar ik kan toch niet de hele dag met hem thuis op de bank gaan zitten? Heb nog een zoontje die ook aandacht wilt en naar school moet.. Zijn hier dames die dit herkennen en misschien tips hebben?? Alvast bedankt voor het lezen! groetjes
Mijn meisje wil ook niet in de MC. Zelf denken we, dat het bij haar te maken heeft met reflux en dat ze in die houding niet prettig zit. Ze wil graag plat liggen of juist helemaal rechtop zitten. Misschien kun je nog een draagdoek gaan proberen? Daar heb je met autovervoer wel niets aan, maar verder kan 't je een hoop rust geven en bovendien heb je dan je handen nog een beetje vrij voor je andere kindje.
Hoi Nicolletjuh, Ik herken dit helemaal! Onze dochter had exact hetzelfde, altijd brullen in de maxi cosi. Ze viel wel in slaap tijdens het rijden, maar zodra de auto stil stond, begon ze al te huilen nog voordat ze haar ogen open had. Toen ze 10 weken oud was ben ik via het cb naar een fysiotherapeut gegaan, die me doorstuurde naar een manueel therapeut. Hij heeft onze dochter behandeld voor het KISS-syndroom. Het huilen in de maxi cosi was direct over! Net als het huilen bij het aan- en uitkleden. Máár, je zegt dat je al bij een osteopaat bent geweest. Meestal herkennen die KISS ook wel... Dus dat doet mij twijfelen of dit het wel is bij jouw zoontje. Aan de andere kant, wat je beschrijft herken ik helemaal. De manueel therapeut waar ik ben geweest, zit bij de fysio-praktijk in. Misschien kun je dat nog proberen? Overigens had onze ka het KISS niet herkend, dus dat zegt niet altijd iets. Mocht je in dezelfde regio wonen (regio Utrecht), dan kan ik je een goed manueel therapeut aanraden. Sterkte ermee!
Onze dochter had overigens ook last van reflux (ik zie net een nieuwe reactie), maar toen de medicatie begon te werken en de reflux minder werd, werd het huilen in de maxi cosi nog niet minder. Dus die link heb ik nooit kunnen leggen. Dat was ook de reden dat ik door ben gaan zoeken en zodoende bij de manueel therapeut terecht kwam.
bedankt dames, maar de verkleiner heb ik er al uitgehaald en heb het geprobeerd met de gordels los (ja je gaat van alles proberen) maar niks helpt! @hopefultimes wat zijn bij jullie de symptomen van reflux? zo in huis heb ik hem idd weleens in een draagzak maar ik zal ook af en toe met de auto weg moeten idd..
@sportysteenbok. wij gingen ook tegelijk maar wat is het kiss-syndroom dan precies? en ging de rest van de dag wel alles goed bij jullie?
Mijn zoontje vond t ook verschrikkelijk.... Heeft reflux en lichte vorm van Kiss, erg toevallig met de vorige berichtjes. Hij is nu bijna 6 maanden en t is al een stuk minder, maar zodra ik de motor uitzet is hij wakker en gaat hij huilen
Dat was hier ook zo, tot ik dacht ik doe de verkleinen erbuit, en toen was het als donderslag bij heldere hemel opgelost en lag ze veel lekkerder.
KISS-syndroom heeft kort gezegd te maken met nekwerveltjes die niet helemaal goed zitten. Dit heb je in ergere en minder erge gradaties natuurlijk. Meestal uit het zich in een voorkeurshouding, maar niet altijd! Onze dochter had dus last van reflux maar toen de medicatie goed werkte en de reflux verminderde, bleef ze op bepaalde momenten heel erg huilen en bleef ze erg verkrampt zijn in haar lichaampje. Eerder dachten we dat dat pijn was van de reflux, maar dat konden we toen dus uitsluiten. Ze huilde altijd in de maxi cosi en altijd met aan- en uitkleden. Ook kon ze zich niet ontspannen op schoot, nooit eens na een voeding en een boertje rustig haar hoofdje tegen je aan leggen, altijd maar gespannen. Ook overstrekte ze zich, hoofd in de nek en een holle rug maken. En slecht en kort slapen... Dit in een notendop. Het cb raadde ons aan naar een fysiotherapeut te gaan om te kijken of er met oefeningen iets aan die gespannenheid gedaan kon worden. Het was de fysio boven de pet en zij stuurde ons door naar de manueel therapeut. Hij heeft haar nekje behandeld, heel zachtjes en mild. En ik heb nog een aantal weken oefeningetjes met haar gedaan thuis, maar ik kon het verschil na de behandeling al merken. Toen nog terug voor controle en was het goed. Als je teveel googlet, kom je alleen maar ellende tegen, vaak wordt je daar niet wijzer van, maar dit wil ik je dan toch even meegeven. De man waar wij geweest zijn en hun informatie erover. Informatie over Koos van Chastelet - Fysiotherapie Woerden KISS-syndroom - Fysiotherapie Woerden Vaak herkennen osteopaten dit ook wel, zij doen ook veel behandelingen hiervoor. Dus vaar niet blind op mijn info. Aan de andere kant, je kindje huilt en daar wil je wat aan doen en informeren kan nooit kwaad natuurlijk. Als je nog meer wilt weten, laat je 't maar weten, hoor!
-Onrustig aan de borst -Veel kleine beetjes drinken -Heel veel teruggeven, soms nog heel lang na de voeding -Slecht slapen -Veel hikken/verslikken/klakken en soms bijna stikken -Overstrekken Dat is 't zo'n beetje, denk ik. Op zich gaat het best goed, nu we er een beetje op ingesteld zijn. Heel veel rust tijdens 't voeden en vooral in de juiste houding voeden. Meteen na de voeding rechtop, minimaal een half uur. Daarom loop ik in huis vaak met haar in een draagdoek. Vooral omdat ze dus maar kleine beetjes drinkt en ik daardoor zowat elke anderhalf uur of elke twee uur voed. Maar goed, ze wil dus ook niet in bepaalde houdingen (waaronder de houding zoals in de MC). Vervelend joh, vooral als je dus af en toe wel met de auto weg moet. Ik hoop voor je dat je er achter kunt komen wat nu de precieze oorzaak is en hoe je 't kunt oplossen. Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor, met mijn gedachte dat ons meisje door de reflux niet in de MC wil
Dat was niet wat ik wilde zeggen, hoor! Misschien is dat het bij jouw dochter wel. Bij ons alleen niet... Soms ben ik heel lomp met typen en dan ben ik achteraf bang dat ik iemand voor het hoofd gestoten hebben...
Nee joh, dat was niet vanwege jouw post hoor, mijn hoofd is nog "in tact". Is meer, omdat ik me realiseer dat wij weliswaar dit verband hebben gelegd, maar dat 't natuurlijk niet "bewezen" is.
Dat was hier ook, dus ik zet de MC zo rechtop mogelijk op de achterbank, zodat ze dus haast zit in de MC. Kussentje uit de verkleiner hebben we er zo snel mogelijk uit gehaald: daardoor zat ze opgepropter dan nodig en dat versterkte hier de reflux. Hoofdsteun dus wel laten zitten, alleen aan de achterkant dat kussentje eruit. Voor binnen heeft ze ivm de reflux de eerste maanden zo'n beetje in de draagdoek gewoond ook hier. Ideaal: zij rust en ik kon nog wat doen
Mijn baby heeft niks en is erg rustig maar wilt ook absoluut niet in de maxicosi! Vooral omdat ze nooit huilt valt het op dat ze er echt niet in wilt. Ik denk dat het vanzelf beter word als ze wat ouder worden en meer kunnen zien.
hallo dames, bedankt voor jullie reacties.. ik ben vanavond na een dag huilen toch maar naar de huisartsenpost gegaan en ons mannetje heeft idd reflux, dat verklaart een heleboel! nu dus zantax ofzoiets gekregen? hebben jullie daar ook ervaring mee werkt dat snel? groetjes