hoe was de eerste keer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door souries, 15 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Al tien maanden kijk ik er naar uit om voor de eerste keer met mijn man en zoon naar de dierentuin te gaan. Helaas is het er tot nu toe nog niet van gekomen vanwege complicaties in mijn huidige zwangerschap. jammer, want hij begint nu op dieren te reageren. Meldt mijn man net dat mijn schoonvader hem vandaag meeneemt naar, jawel de dierentuin! Ik ben lichtelijk teleurgesteld omdat ze weten dat ik dit zo graag zelf wilde doen als eerste. Ik ben dus niet aanspreekbaar vandaag en ga hier lekker verder zwelgen. Vandaar mijn vraag aan jullie:

Welke eerste keer met jullie kindje keken jullie erg naar uit en hoe was het?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze dochter was 10 maanden toen we haar meenamen naar safaripark beekse bergen. Het was een regelrecht resultaat, ze raakte niet uitgekeken en geaaid. Bij de geitjes in de kinderboerderij. De rest van het dierenpark zag ze niet goed zeg maar, en was het gewoon een wandeling voor ons. Dus toen concludeerden we dat het zo jong nog niet nodig was om zo ver naar een dierentuin te gaan ;)

3. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    De dierentuin is hier nog niet echt een succes, zeker onder een jaar niet
    de kinderboederij wel !

4. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    De kinderboerderij vindt dochter véél leuker dan de dierentuin. In de dierentuin zijn de meeste dieren zo ver weg.

Dus, ga gewoon lekker met je zoon naar de kinderboederij! Kan hij de konijntjes aaien. Ik ben er zeker van dat hij dat leuker zal vinden.

5. gusto

gusto Niet meer actief

Haha. De kinderboerderij leek mij zó leuk voor dochter. Afgelopen juli waren we in NL en daar gingen we dan eindelijk. Had me er zoveel van voorgesteld, je kon er konijntjes aaien, geitjes, er waren varkentjes, lammetjes en pony's.

Dochter heeft alleen maar de hele middag "Bah! Vies!" geroepen. Ze wilde niets aaien en begon heel hard te huilen bij de varkentjes. Was lichtelijk teleurgesteld :D

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Kinderboerderij is inderdaad net zo leuk!
    Daarnaast vinden ze soms de zandbak in het speeltuintje leuker dan de hele kinderboerderij of dierentuin...
    wij waren afgelopen zomer op Texel met onze dochter van 2 en wij naar Ecomare want we dachten dat is hartstikke leuk voor haar, die zeehondjes! Dat was het ook, de eerste vijf minuten.... Daarna was het drama. Ze wilde niet in de buggy, maar ook niet bij ons blijven, dus was het om de beurt achter haar aan rennen en bij vasthouden een krijsende peuter. Dagje dierentuin stellen we dus nog rustig even uit!

7. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Wij zijn met 8 maanden geweest maar toen vond ze er nog niet veel aan, wel de kinderboerderij inderdaad. Nu zijn we laatst met 10 maanden naar de apenheul geweest en dat was een groot succes!! Ze vond het prachtig en gilde echt van plezier :D

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Onlangs op vakantie ook naar Apenheul geweest met dochter van bijna 2 jaar oud. Ze vond het geweldig, al die poezen met lange gestreepte staarten die voor haar voeten liepen :)

Om maar te zeggen, zelfs nu snapt dochter de aantrekking van pakweg leeuwen en olifanten nog niet echt. Ze is meestal wel supergefascineerd door de grote vissen in de vijvers en de vogels overal...

9. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik ben naar blijdorp geweest toen mijn zoontje 8 maanden oud was. Hij vond de mensen om zich heen interessanter dan de dieren haha.
    Voorlopig wacht ik er dus maar weer even mee want ik heb niet het idee dat hij er veel van mee heeft gekregen.
    De kinderboerderij vindt hij wel leuk.

10. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ik heb een abonnement op Blijdorp en ik ga bijna elke week. Dan spreek ik af met mijn vriendin en kletsen wij lekker bij, terwijl de kleintjes zich vermaken. Al heel vroeg vond Lynn het oceanium het einde. Die mooie kleuren van de vissen en het gekleurde water. Dieren die stil liggen zijn lastig tot een jaar weet ik. Maar in dat oceanium keek ze al heel vroeg haar oogjes uit. Zo leuk! Nu is ze 19 maanden en nu vindt ze alle dieren leuk. Ze benoemt ook al heel veel dieren op haar eigen manier.

11. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Op zo een jonge leeftijd hebben ze nog niet veel aan de dierentuin. De dieren zitten te ver weg. Wij zijn naar de apenheul geweest en de loslopende dieren vond ze wel leuk.ze komen ook veel op de kinderwagen af om te kijken of er nog rozijnen in liggen. Dan komen ze dicht bij genoeg om leuk te zijn. De dieren in de hokken werden genegeerd. Je mist er dus zelf niet heel veel aan

12. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wat jammer zeg dat je svader hem meegenomen heeft! Ik ken je gevoel heel goed begrijpen!
    Wij hebben met de opa's en oma's afgesproken dat wij alle "eerste keren" doen. Gelukkig snappen mijn souders dat heel goed. Mijn ouders niet zo helaas.
    Ook hebben we afgesproken dat ze de eerste 2 jaar niet bij anderen in de auto gaan. Misschien vinden sommigen dat te ver gaan maar voor ons voelt dat goed. Nou ja, vooral voor mij :D
    De dierentuin zijn we nog niet geweest. Gaan we misschien binnenkort doen.

13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Oh, toen ik de titel las wilde ik even uitgebreid uitweiden over mijn ervaring op de achterbank :p

Ik ga aankomend weekend naar de Efteling met m'n dochtertje.
    Haar eerste echte uitje. Ben heeel benieuwd wat ze er van gaat vinden.
    Ik snap dat ze nergens in gaat, maar we gaan vooral om lekker te wandelen en voor de sightseeing

14. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Haha, hier dacht ik met 8 maanden ook: leuk naar de dierentuin! Zoontje vond het ook leuk, maar heeft geen dier gezien. Hij vond de mensen interessanter.

Waar ik erg naar uitkeek was om als gezin op vakantie te gaan. Inmiddels 2 heerlijke vakanties erop zitten.
    Nu kijk ik uit naar het moment dat zoontje mee kan op de fiets en zijn eerste verjaardag.

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik dacht echt dat de vraag: hoe was de eerste keer...over heeeeeeel iets anders ging...iets van: slaapkamer/post-bevalling... Niet dus ;)

Ik kijk heel erg uit naar de eerste vakantie. Een week center parcs in februari... ( CP wil ik altijd in de winter, vind de huisjes/open haard en market dome dan gezelliger met de kou buiten) dan is Levi 5\6 maanden oud. Ben benieuwd of hij het wat vind het pierenbadje... En natuurlijk in de baby-float in het golf slag bad of lekker warm in het bubbelkbad... En de dieren in de Market Dome... Misschien word het drie keer niks ( ik was als baby bang voor water haha) maar goed ik verheug me er heel erg op!

16. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    wij hebben een abbo op Blijdorp en gaan om de week ofzo wel erheen. Mijn tweede zoontje kwam daar voor het eerst toen hij 4 weken was ;)
    Nu hij 7,5 maand is gaat hij de vissen in het oceanium echt leuk vinden. Maar de andere dieren staan ver weg en spreken ook nog niet genoeg tot de verbeelding. Onze poes thuis die ineens op de tafel springt is veeeeeel interessanter dan een neushoorn die in de verte een beetje staat te staan ;)

17. rums

rums Niet meer actief

wij zijn recent geweest toen hij net 1,5 jaar was. Het deed hem niets de dieren. Hij reageerde wel super enthousiast op de karretjes die er reden haha.

18. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Eerste keer zwemmen is ook zo leuk. Zoontje vond het geweldig!
    Eigenlijk zijn alle eerste keren leuk :)

Deel Deze Pagina