Mond open en tong ver uit de mond

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Rombely, Apr 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rombely

Rombely Niet meer actief

Mijn dochter van bijna vier heeft de hele dag haar mond open en heeft dan ook haar tong echt ver naar buiten gestoken hangen. Ze doet dit vrijwel de hele dag door. Van de huisarts doorverwijzing gekregen naar de kno arts ook al had ze niet enorm grote keelamandelen, iets vergroot maar niet heel bijzonder. Met googlen is er niks te vinden waarom ze dit zou kunnen doen, herkent iemand het?

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ons buurmeisje heeft het ook. Zij is door school doorverwezen naar de logopedist.

3. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Komt op mij over als slappe mondspieren. Heeft mijn zoon ook en gaat hiervoor naar logopedie (is overigens niet de enigste reden dat hij er heen gaat).

4. Rombely

Rombely Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties. Ze praat gelukkig heel goed. Ha heeft het hier niet over gehad, maar had ik zelf ook aan zitten denken. Eerst kno arts maar afwachten

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Duimt ze? Zoja, dan is de kans groot dat daardoor haar mondmotoriek niet goed ontwikkeld is.
    Het kan zijn dat dat duimen 'veroorzaakt' wordt door problemen op KNO-gebied, dus altijd goed om eerst even bij KNO dat uit te laten sluiten. Als het dat niet is, dan idd verwijzing logopedie vragen :)

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja herkenbaar. Mijn zoon van 8 doet het nu sinds een half jaar.
    Vantevoren niks aan de hand.
    Ben benieuwd wat ze ervan zeggen bij jouw dochter.

Mijn zoon KAN wel zijn mond dichthouden en tong naar binnen doen als ie erg zijn best doet maar dit houdt ie maar even vol.

7. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

Jun 9, 2013
    1,868
    2
    38
    Hee dat heeft mijn zoontje van vier ook....

8. Djairo

Djairo Lid

Sep 29, 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochter had ook altijd haar mond open tot 2 en half jaar, town doorvewezen naar kno en amandelen eruit en nu ademt ze door neus ��

9. Saadia

Saadia Actief lid

Apr 3, 2009
    150
    11
    18
    Wij zijn vanaf 3,5 jaar met zoon naar logopedie gegaan. Voor slissen en 'open mond gedrag'. Hij slist nu niet meer en hij heeft steeds vaker zijn mond gesloten. Maar dit is een gewenning en kan alleen doorbroken worden door het trainen. Er zijn veel oefeningen om dit te doorbreken. Mijn zoon is nu 5,5 en gaat nu nog 1x per maand.

Bij mijn zoon zijn ook foto's gemaakt om te kijken of hij vergrootte amandelen had. Dit was niet het geval. Je zou een verwijzing bij de huisarts kunnen krijgen voor logopedie. Kost wel tijd, maar is dus wel de moeite waard.

10. Rozemarijn87

Dec 19, 2014
    13
    0
    1
    Female
    Mijn zoon heeft dat ook een tijdje gedaan op die leeftijd. Later bleek dat hij ons gewoon aan het uitdagen was en gekke bekken trok.. de schat!

Share This Page