Mond vol aften, au!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lieflief, 28 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Hallo dames.
    Ik heb mijn mond helemaal vol aften en dit komt ws door de hormonen. Normaal voor een menstruatie heb ik er 1 of 2 en dat is wel te doen, maar heb er nu wel 40 in mijn mond en doet echt zeer. Eten en bepaalde dranken doen erg zeer en het zorgt ervoor dat ik minder eet en drink.
    Is het voor iemand herkenbaar? Wat kan ik er aan doen?
    Ik heb de tip al gekregen om paradontax te gebruiken, maar daar moet ik weer van braken. Nu gebruik ik zendium tandpasta, maar het schiet nog niet op. Heeft iemand een gouden tip?

2. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Aiaiai, dat is echt (zacht uitgedrukt) vervelend zeg! Ik heb er in veel mindere mate last van, maar wel wekelijks. Wat voor mij enorm goed helpt, is tandjesgel voor baby's! Bijvoorbeeld Gengigel. Als je dat op de aften smeert, verzacht het meteen. En het smaakt oké, gewoon zoet.

Succes!

3. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Je hebt ook speciale gels voor aften, maar ik weet niet of dat ook tijdens de zwangerschap mag. Gengigel sowieso wel.

4. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik heb het ook gehad begin van de zwangerschap vanwege hormoonschommelingen. Ik gebruikte atijd al zendium maar op dat moment hielp niks meer!
    Ik heb gel gekocht bij de drogist voor aften. Dat legt een beschermlaagje erovereen waardoor de scherpe pijn eraf gaat en het wat sneller kan genezen.
    Je hebt ook wel bij de apotheek middeltjes. Daar zou ik ook echt even raad vragen want 40 aften is wel erg veel. Auw....
    Na een paar weken kwamen er geen aften meer gelukkig. Echt heel ellendig is het.

5. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    40?!? auwwww
    Ik had er 2 weken geleden 1, op de zijkant van mn tong, dus dat schraapte constant langs mn kiezen.
    Deed zo'n onwijs veel pijn, kon bijna niet eten!
    Ik heb gelezen over desinfecterend mondwater of speciale gel idd. Ik heb wat spul erop gedaan wat ik ook bij mn dochter op haar tandvlees deed om te verdoven, dentinox ofzo?
    Sterkte!

6. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Oh :O ik heb al sinds een paar dagen voor mijn positieve test echt meeega pijnlijke plekken in mijn mond. Ziet er rood uit en brand zooo erg! Mijn tong is vooral de sjaak. Heb dit nog NOOIT gehad :/
    Ik zit dus ook te twijfelen of dit aftjes zijn.

7. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Ik heb er nooit last van heb dr nu 1 tegen me wang aan 😓

8. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Bedankt voor de tips. Ga zeker op zoek naar die gel.
    Verder helpen waterijsjes 😋. En ben ik met kamillethee aan het spoelen.
    Heb nu op het voorste stuk van de tong weer allemaal nieuwe. Pfff. Ik word er ook echt moe van.

9. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Mij dochter heeft het gehad toen ze een jaar was, ze kreeg er een gel voor en veel ijsjes eten voor de pijn.

10. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.441
    372
    83
    in een huis
    Spoelen met vlierbessensap!

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ik ben niet zwanger maar zocht op aften. Hoe zien die er uit? Ik heb al wekenlang met name in de avond last van kleine pukkeltjes aan de zijkant van mjnn tong. Stuk of 2 per kant en ze doen zooo een pijn. Geeft een heel vevelend gevoel de hele dag in mijn mond. Chips eten bv doet nog meer pijn. Maar wat kan ik er tegen doen? Ben dus niet zwanger. Zijn het aften of kan het iets anders zijn? Kan ook niet goed zien hoe ze eruit zien omdat het achter op de zijkant van mijn tong zit. Ik heb dit nu ik er bij stil sta dus al weken op en af.

12. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Aften komen zeker ook voor als je niet zwanger bent. Normaal heb ik er ook geregeld 1 of 2. Nu dus meer gehad. Je kan ook reageren op voeding. Ik ben erachter dan het bij mij nu van de kiwi's kwam. Nu alweer een paar weken aftvrij.
    Aften zien eruit als rode bultjes, kleine blaasjes van een paar mm groot.
    Poets je tanden met paradontax of zendium. Beide zijn tandpasta's die niet schuimen. In de andere tandpasta's zit een stofje wat voor jet schuimen zorgt, maar daar kunnen aften ook op reageren en erger worden.
    Succes.

13. JayLove

JayLove Actief lid

23 aug 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het klinkt wel als aften. Bij mij helpt het om op mijn suikergebruik te letten dus zo min mogelijk (geraffineerde) suikers te consumeren en het liefst even helemaal niet, dan gaan ze bij mij het snelste weg. Ook veel chocola eten lokt het bij mij uit. Fruitsuikers daarentegen maken het niet erger of minder bij mij dus dat eet ik wel gewoon. Vaak komen ze op als je weerstand wat lager is dus zorg dat je gezond eet, groente en fruit. Spoelen met sterke kamillethee (zonder suiker) of met (verdunde) echinaforce druppels kan ook helpen. Vervelend zijn die dingen he?

14. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Dit was mijn eerste zwangerschaps kwaal sinds ik 2 keer per dan poets met zendium classic nergens meer last van.

Deel Deze Pagina