ik heb het idee dat ik een sterkerder mondgeur heb sinds mn zwangerschap... of ik ruik het nu beter van mezelf doordat mn reuk anders geworden is maar ik heb ook snel last van bloedend tandvlees, nu heb ik gehoord dat dit idd door de zwangerschap komt. hebben jullie hier ook ervaring mee en misschien tips??? kaugum helpt wel eventjes maar daar is de smaak ook snel weer vanaf!
Ik heb/ had dat ook. Ben naar mijn tandarts gegaan. Hij zei dat door de tandvleesbloedingen (die vaker voorkomen bij zwangere vrouwen...) kleine ontstekinkjes kunnen ontstaan. Daar komt dan een vervelend luchtje bij kijken. Extra hygiene voor je gebit is dus erg belangrijk!
Ja, klinkt als tandvleesontsteking. Even mee naar je tandarts/mondhygieniste gaan, dan kunnen ze het schoonmaken. Iets anders helpt niet.
oh zal het een ontsteking zijn? het gaat pas bloeden als ik poets of er op druk... verder heb ik er geen last van, behalve steeds die vieze smaak in mn mond! maar ik moet deze maand toch heen voor controle dus zal het even zeggen...
Ja, had ik ook, precies hetzelfde. Flos of stoker je? Dan zal het ook wel flink gaan bloeden. Ik heb het gehad na medicijngebruik, waar je een droge mond van kreeg. Ik had dus te weinig speeksel in mijn mond en daardoor kregen de bacteriën een kans. De mondhygieniste gaat het dan helemaal schoonmaken en je moet zelf gaan flossen/stokeren om het schoon te houden. Als je er niks aan doet kan je tandvlees zich gaan terugtrekken en kunnen je tanden er zelfs uit vallen. Maar goed, dit gebeurt niet in een paar weken/maanden natuurlijk, maar als je er echt een heeeele lange tijd niks aan doet. Ben nogal een tandenfreak , heb er destijds alles over geleden. Ik stoker ook nog braaf en nu ik zwanger ben let ik er extra goed op.
Nee ik flos niet ofzo... vindt ik eng ja mss raar maarja... ga 2x per jaar voor controle en laat dan altijd het tandsteen verwijderen door de mondhygieniste... maar nu ik zwanger ben en geen koffie drink en niet rook heb ik geen aanslag dus dat scheelt! verder verzorg ik mn gebit altijd goed hoor! poetsen 2 tot 3 x per dag en savonds spoelen met mondwater... ik heb dan ook nooit klachten met mn gebit, behalve dit dan nu. heb net mn tandarts gebeld maar die is tot maandag nog dicht ivm vakantie...