Zwitzal buikbalsem

Discussion in 'Gezondheid' started by Daphne, Aug 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Wie gebruikt ook de Buikbalsem van Zwitsal. Ik heb m een tijdje gebruikt en ik vind het drie keer niks. Ik heb een nogal droge huid, dus praktisch alles wat je er op smeert, trekt er meteen in. Nou, de Zwitsal Buikbalsem dus niet. Als ik het bijvoorbeeld 's avonds na het douchen heb opgedaan, en ik sta de volgende avond weer onder de douche, spoelt het er zo af. Ik ben nu dus maar weer overgestapt op gewone olie, want de buikbalsem blijft gewoon op je buik liggen, tot je je weer wast.

Hoe is jullie ervaring met Zwitsal Buikbalsem?

2. Selin

Selin Fanatiek lid

Aug 15, 2005
    1,396
    0
    0
    Maastricht
    Ik gebruik de zwitsal buikbalsem zelf ook maar heb er eigenlijk geen last van dat hij niet intrekt. Ik smeer het iedere avond voordat ik naar bed ga op mijn buik en 's ochtends is het goed ingetrokken.

Misschien dat hij niet geschikt is voor ieder huidtype :(
    Maar als olie bij jou wel goed werkt moet je die gewoon gebruiken, denk dat het resultaat hetzelfde is ;)

3. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja hier nog een! Ik had er meer van verwacht eigenlijk.
    Had vanaf het begin van de zwangerschap die buikbalsem van de etos. Die zwitsal mama was in de aanbieding dus dacht waarom niet, heb er zoveel over gehoord. Idd hij trekt er zo in. Bovendien merk ik dat ik meer last heb van een jeukende huid op mijn buik. Wanneer ik mijn buik insmeer met de etos balsem heb ik dat niet (zit iets van methol achtig spul in ter voorkoming van jeuk). Ik wissel het nu af. Maar nog een tube kopen zou ik niet doen.

4. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Oh haha zie dat ie er bij jou niet intrekt...
    Te snel gelezen.

5. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Bij mij blijft het er ook een beetje op liggen en het plakt zelfs een beetje, maar de geur heerlijk!

6. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    je kan toch ook gewoon bodylotion gebruiken ofzo om op je buik te smeren?
    Of heb je daar echt speciale olie voor enzo?

7. Nadje

Nadje Actief lid

Oct 7, 2005
    335
    0
    0
    Ik vind 'm juist top!
    Juist met die olie blijft mijn buik de hele dag klef en mijn kleding trouwens ook!
    Zal wel aan je huidtype liggen denk ik...

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja misschien kan dat ook wel, ik neem alleen het zekere voor het onzekere. In die van de Etos zit veel vitamine D volgens mij ofzoiets..
    Ik smeer 1 keer per dag. Het is ook fijn dat die jeuk daardoor minder is.

9. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Ik heb de hele zwangerschap (in ieder geval tot nu toe ;) :oops: :cry: ) de zwangerschapsolie van Weleda gebruikt. Deze smeer ik 's avonds lekker op mijn buik en 's ochtends is deze heerlijk ingetrokken. Hij ruikt een beetje kruidig...... (Ik heb een hele gevoelige huid, en krijg van alle balsems etc. allergische reacties)

Groetjes,
    Ramona

10. Molly

Molly Fanatiek lid

Dec 4, 2005
    1,456
    0
    0
    Ik heb de zwitsal buikbalsem voor mijn verjaardag gehad (juni) en sindsdien gebruik ik m iedere keer na het douchen. Ik vind het een heerlijke balsem en heb nergens last van.

11. Suusje03

Suusje03 Actief lid

Feb 11, 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Ik had er meer van verwacht :( Ten eerste vind ik ook dat ie plakt, ook je handen. Normaal trekt een bodylotion echt in maar dit is echt flut. En ten tweede vind ik de geur vreselijk stinken. Het heeft naar mijn mening dan ook helemaal niks weg van het heerlijk zwitsalgeurtje maar meer van een plastic-lucht. :-& . Brrrr, nee ik heb em gauw de kliko ingegooid, voor mij geen buikbalsem en ook geen douche creme ervan. Gebruik nu gewoon weer net als bij de eerste amandel olie van Kneipp. Heerlijk, trekt snel in, plakt niet en ruikt heerlijk. (vind ik)

Groetjes Suus

Oja, misschien nog een tip voor Ramoontje, neem eens een lekker warm bad mét amandelolie, er zijn mensen die beweren dat dat wel eens kan helpen de bevalling op gang te brengen. ;) Heb er zelf geen ervaring mee hoor maar van horen zeggen.

12. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik gebruik biodermal, die zat gratis in de blije doos. Ik heb ook een droge huid en Biodermal gaat heel goed.

13. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ik gebruik ook die van biodermal. Heerlijk spul!

14. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik gerbuik hem ook en heb er geen last van, bij mij blijft mijn huid juist lekker zacht en een klein beetje vetter, maar daar heb ik totaal geen last van!!!

15. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb hem ook gekocht omdat hij in de aanbieding was maar heb hem nog niet gebruikt mijn andere fles van de etos is nog niet leeg,en die van de etos vind ik erg lekker.
    Als die van etos leeg is en die van zwitsal heb gebruikt vertel ik wel wat ik er van vind.

16. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Die gebruik ik ook, is echt heerlijk! Zat bij mij in de zwangerdoos van Etos.

Pim

17. shanka

shanka Actief lid

Apr 28, 2006
    256
    0
    0
    almere
    [ik gebruik zelf de creme van kruidvat die vind ik erg goed en heb ollie van babydream van de savers/trekpleister die ruikt ook erg lekker.

18. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik gebuikte de creme van de Hema. Die beviel me erg goed alleen hij is op. Gebruik nu baby olie van etos merk, van zwitsal krijg ik een allergische reactie.

19. Oempje

Oempje Actief lid

Aug 13, 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Vanaf wanneer is het goed om een lotion/zalf te gaan gebruiken, al meteen bij het begin, of in een later stadium?

20. Suusje03

Suusje03 Actief lid

Feb 11, 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Meteen smeren meid!!! Baat het niet dan schaadt het niet.

Share This Page