Familieleden met foute Facebook berichten

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 8 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Vandaag had ik echt helemaal genoeg er van. Een aantal familieleden van mij hebben nogal wat PVV sympathieën. Met enige regelmaat komen berichten voorbij van de ‘zwarte piet moet ZWART blijven’ actiegroep. Achterlijke berichten dat asielzoekers allemaal een gratis BMW en nieuwe TV krijgen terwijl onze ouderen in tehuizen verhongeren bla bla bla. Mensen maar moeten oprotten als ze onze tradities willen slopen. Etc Je kent het wel.

Nadat een tante van me weer een berichtje had gedeeld dat negerzoenen toch echt NEGERzoenen zijn. Heb ik op de ontvriend knop geramd. Ik zal de berichtjes over de haakclub, het kerkkoor ‘in Den Here’ en poezen plaatjes missen. Dag tante Toos!!

Met sommige probeer ik voorzichtig wel het gesprek aan te gaan. En veel berichten negeer ik. Maar de lol gaat er zo wel vanaf. Hoe gaan jullie daar mee om?

cowgirl80 en Citroentje93 vinden dit leuk.
  2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik ontvolg meestal als het te gek wordt. Het komt niet zo vaak voor gelukkig.

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Niet om hier een discussie aan te gaan, ik ben juist wel voor zwarte Piet. De tante van mijn man is dit niet, prima geen probleem die mening mag je hebben. Maar dat ze mijn kinderen, die zelf zwart geschminkt wilden worden, uit maakte voor racisten ging mij al een brug te ver. Later dreigde ze om tijdens het optreden van de plaatselijk sinterklaas (met zwarte pieten) het podium op te klimmen en aan alle kinderen te vertellen dat sinterklaas niet bestaat. Deze dame heeft overigens zelf geen kinderen dus ik begrijp sowieso niet wat ze bij zo'n optreden moet... Maar toen heb ik dus ook op de ontvriend knop gedrukt.
    Een mening mag je best hebben, maar respecteer die van een ander ook en van kinderen blijf je helemaal af!
    Overigens mis ik de plaatjes van vrouwelijke bodybuilders die zo'n 6 keer per dag voorbij kwamen omdat mevrouw zichzelf nu ook zo zag nu ze ipv 120 kilo 118 kilo woog, nog steeds niet. :D

4. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik ben er denk ik best hard in, heb mijn oom en tante om dezelfde reden ontvriend. In het echt zien we elkaar ook niet vaak en dan hebben we ook alleen maar discussies.

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Die knikker ik eraf. Ik ben er actieve faceboeker, en ik wil niet elke keer als ik kijk zo'n hersenloos foto zien.

Ik heb wel mensen daardoor onvriend maar volgens mij vinden ze het niet erg aangezien ik erg links ben en dat ook uitdraag op mijn fb.

Nescio en lies276 vinden dit leuk.
  6. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Ik ga daar nooit op in, vind het verschrikkelijk irritant... hetzelfde voor van die halfsuggestieve statussen waar iedereen dan op reageert met: wat is er mop?
    Vooral dat 'mop' erachter. Daar reageer ik dan ook niet op.

Ben zo blij dat ik mijn schoonfamilie heb verwijderd en geblokkeerd, scheelt zoveel frustratie....

dreumesje, Hopsatee en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Mijn vader en zijn vriendin delen soms ook zulke dingen.
    Ik ben niet tegen zwarte piet...maar waarom moet iedereen alles verkondigen via Facebook.
    Berichten van stop de islamisering, nederland is mijn land, maar ook berichten van onzin.com.
    Het vervuilt zo mijn tijdlijn...mensen die allerlei onzin delen.

Hopsatee vindt dit leuk.
  8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.645
    5.674
    113
    Ik neem het nooit serieus en trek mij er niks van aan. Lekker laten gaan.

9. Manque

Manque Niet meer actief

Ik ben o.a. om die reden gestopt met Facebook. Ik kon mijn familieleden niet meer recht aankijken om de dingen die ze posten. Klinkt stom misschien, maar ik kwam teveel van ze te weten.

Bloem2310, Itsme123, jt82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Gelukkig heb ik zulke mensen niet in mijn nabije kring.
    Mensen die gaan spammen en constant selfies plaatsen ontvolg ik gewoon. Geen gezeur dat ik geen vrienden met ze ben, maar ik hoef toch lekker niks te zien

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ooo zo herkenbaar die pvv aanhang bij fb vrienden.

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Kan me daar eerlijk gezegd niet druk over maken, scroll gewoon verder...ben overigens geen pvv aanhanger maar wel pro zwarte Piet :p

13. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Facebook verwijderen!

MaMa en Harperhazel vinden dit leuk.
  14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Feitelijk gezien zijn vrijwel alle facebook posts nutteloos, onzinnig en totale tijdverspilling (maar toch kijk ik elke keer weer). Maar ik kan er ook niet zo tegen. De helft van die posts kloppen maar half ook.
    Ik ben niet voor en niet tegen zwarte piet. Ik vond zwarte piet als kind altijd best spannend en ik merk aan mijn dochter dat ze de gekleurde pieten veel minder eng vindt. En dat vind ik toch het belangrijkst, dat het feest voor de kinderen leuk blijft. In ons geval Is dat dus met de regenboogpieten blijkbaar. Al moet ik er wel aan wennen :p

Nataly1972 vindt dit leuk.
  15. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ontvolgen of ontvrienden. Voordat je kon ontvolgen heb ik aan een toedertijd vriend gewoon uitgelegd waarom ik hem ontvriende, maar dat ik hem als persoon nog steeds lief vond. Dat was prima.

Nu kan het me echt aan mijn derriere roesten als iemand daar boos om wordt.

16. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik heb trouwens wel heel hard gelachen toen ik pas een mail kreeg van iemand die vond dat zwarte piet afgeschaft moest worden.
    Die persoon was tegen het houden van zwarte pieten shows, en had een mail gestuurd aan de organisatie. Het idee was dat wij allemaal ook die mail moesten sturen om haar gelijk te geven:roflmao:
    Nou, nee bedankt.

17. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik heb geen zin in een eventuele familieruzie doordat ik mensen ontvriend, dus ik klik altijd op "alles van *naam fb-pagina* negeren". Het is een vrij beperkt aantal pagina's die door mijn familieleden gevolgd wordt. Zo langzamerhand heb ik de meeste wel op de negeer-stand en krijg ik er weinig meer van in mijn nieuwsoverzicht. Je kunt mensen ook nog ontvolgen, zonder ze te ontvrienden.

Momisake vindt dit leuk.
  18. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik ontvolg ook met regelmaat 'vrienden' of familie als ik me teveel erger aan wat ze posten of hoe ze reageren. Een poosje terug nog een man die ik vaag kende, was vrijwilliger in het ziekenhuis waar ik werk, woont in dezelfde woonplaats, die me via de chat vroeg of hij me een persoonlijke vraag mocht stellen. Nietsvermoedend heb ik ja gezegd met daarbij dat ik niet wist of ik antwoord zou geven. Vervolgens blijkt de vraag te zijn: hoe hij zijn vrouw moet vertellen dat hij haar niet aantrekkelijk genoeg meer vindt om mee naar bed te gaan... :| Serieus, ik ken die man alleen van 'hoi!' in de ziekenhuisgangen....

De zoon van mijn broer heb ik ook ontvriend, ik ergerde me groen en geel aan zijn grove taalgebruik en de enige foto`s die hij deelde waren van houseparty`s, heavy metalconcerten e.d. met drank in zijn handen en zijn arm om steeds een ander meisje. En dan idd die PVV-achtige artikelen erbij. Dat hoef ik allemaal niet te zien.

Ik ontvriend ook als mensen alleen maar van die irritante winacties delen...

19. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Waarom is dat zo lachwekkend?

Tord vindt dit leuk.
  20. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.333
    113
    Vrouw
    Ik ontvriend. Zonder pardon :)
    Holland is mijn vaderland, PVV-Vrienden, alle voor/tegen zwarte Piet mafferds, mensen met taalgebruik waar veel ziektes in voorkomen... allemaal ontvriend.
    Ik heb een heerlijke tijdslijn met alleen maar leuke foto’s en berichten. Geen negatievelingen, alleen maar schone schijn, heerlijk.

username, Mery, Vitamientjuh en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina