mondhygiene!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Priscilla4, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamsvanf

mamsvanf Actief lid

21 okt 2011
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat raar van die Listerine! Wel goed om te horen, want ik gebruik het namelijk elke dag... Dacht juist dat het goed was!!
    Ik spoel wel zo'n 3x na met water hoor, vind het een eng idee als ik een 'restje' in zou slikken.

Dus ik kan nu beter de Listerine laten staan?

2. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    ja ga dan over op bijv. huiswerk van dio of da
    ook heeft naspoelen met water geen zin want dan kun je net zo goed niet spoelen met een fluoride middel.. je spoelt dan namelijk meteen de fluoride weg dus heeft het geen zin.. het is ook beter om 's avonds na het poetsen niet te spoelen met water maar alleen tandpasta uitspugen zodat de fluoride in de tandpasta zijn werk kan doen :)

dus spoel je met een fluoride middel spuug het dan na het spoelen uit en spoel NIET met water, anders kun je het net zo goed niet gebruiken.
    wanneer je alles uitspuugt en je slikt een klein beetje door kan het geen kwaad als je maar niet alles doorslikt!

3. mamsvanf

mamsvanf Actief lid

21 okt 2011
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nouja! Dat had ik nu ook weer niet gedacht, dus ik heb het eigenlijk steeds voor niks gedaan! Weggegooid geld dus...
    Goed om te weten.
    En trouwens dus ook fout dat ik altijd na het tandenpoetsen na spoel.. Tja hoe moet je zoiets weten als je tandarts het niet verteld ;)

Waarom kun je wel huismerk mondwater gebruiken dan? Zit daar geen alcohol in?

4. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    Klopt in de meeste huismerken zit geen alcohol en niet spoelen na poetsen hoeft niet.. Maar helpt wel in voorkomen van gaatjes!

5. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    kan die van etos huismerk ook?

6. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    dan zou je even op de verpakking moeten kijken of er alcohol in zit... en klein beetje kan vaak geen kwaad...

7. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Dus ik mag wel mondwater gebruiken. Van mijn tandarts mocht dat niet meer tijdens de zwangerschap. Ik gebruikte de gewone van Meridol (is die dan alleen slecht tijdens zwangerschap?)

8. knorretje88

knorretje88 Niet meer actief

ik gebruik ook listerine... ben heel benieuwd waarom dat dan niet goed is :$

9. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    daar heb ik nog nooit van gehoord!! :S meridol is gewoon een goed spoelmiddel

10. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    zie voorgaande berichten.. heeft te maken met het hoge alcoholpercentage wat er in zit!!

11. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Ja dat dacht ik ook, vooral ook omdat de tandpasta van Meridol juist bij zwangerschap geadviseerd wordt. Dus ik weet ook niet waarom ik dan Meridol mondwater daar niet bij mag gebruiken. De tandarts had het over de hoeveelheid fluoride, dat dat niet goed is voor de baby.

Kan de mondhygieniste zeggen of het mag????

12. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    ook dat vind ik vreemd om te horen, want wij adviseren ook na het poetsen niet te spoelen met water.. juist omdat je de fluoride dan langer n je mond houd.. als je met meridol spoelt neem ik aan dat je zelf ook wel snapt dat je het niet door moet slikken maar alles zo goed mogelijk uit moet spugen.. mijn mening is dat als je het goed uitspuugd het geen kwaad kan. je kunt het ook eens informeren bij je mondhygieniste!!

Deel Deze Pagina