Maar waarom zou je eerst betalen en dan het gesprek aangaan? Ik zou eerst een gesprek aangaan en als je dst moeilijk vindt stel je een mail op waarin je aangeeft niet te betalen omdat je op woensdag niet kon weten dat je vrijdag zodanig last van je rug zou krijgen dst je niet eerder af hebt kunnen bellen. Dat je het heel fijn vindt dat ze uit coulance de helft berekent maar dst je graag ziet dat de hele rekening vernietigd wordt gezien bovenstaande.
Dat is zo ze verdienen goed. Maar ze rekent niet het hele bedrag van 125 eur maar de helft 65 eur. Uit coulance. Behandeling van een uur.
Omdat ze via de App aangaf dat er kosten berekend zouden worden. En ik toen oke had getypt.. maar heb bij de rekening mijn vragen alsnog gesteld. Juist en daar zit t. Blijkbaar komen mensen of niet opdagen. Of ze zijn wat laks. De pech situaties zijn dan de dupe.
Ja of toch gewoon een rekening schrijven en dit indienen bij ziekenfonds maar denk dat dit fraude is maar t gebeurd zoals ik zie regelmatig
Ik snap het wel. Heel vervelend, maar waarom moet dit het probleem van de ondernemer zijn? Jij kunt hier niets aan doen, maar dat is het leven. Soms zijn dingen niet te voorkomen.
Ik zou eerst maar even feitelijk kijken naar wat ze waar in welke voorwaarden beschreven heeft. Het zal niet de eerste zorgverlener zijn die zich beroept op voorwaarden die ze helemaal niet hebben. Kun je dat kopiëren en hier plaatsen (zonder dat je de naam van de praktijk hoeft te delen zeg maar)? En dan stap 2 is ook kijken naar wat ze in rekening brengt. Is dat alleen arbeidstijd of ook de materiaalkosten die er dus niet waren. Want alleen dat eerste mag.
Ik vind het eerlijk gezegd heel aso dat je het geen probleem vindt als je zorgverzekering de factuur moet betalen voor een no show. Maar als je het zelf moet betalen ga je klagen. Als er geen behandeling heeft plaats gevonden kan de zorgverlener uiteraard ook niks declareren bij de zorgverzekering. Als ze dat wel doen dan is dat idd fraude (ik werk bij een zorgverzekering ). Los hiervan vind ik dat het niet echt klantvriendelijk is. Ik begrijp dat zij nu inkomsten mist maar als je er al zo lang komt en ook nog 2 dgn van te voren haar gemaild hebt dan vind ik dit super klantonvriendelijk. Ik zou er persoonlijk nooit meer heen gaan (en bellen over de nota). Ik begrijp dat je tevreden bent maar er zijn genoeg andere mondhygiënisten. Lijkt me geen enkel probleem om een goede andere te vinden.
Klopt ik begrijp het ook en daarom heb ik oke gezegd op de App.Alleen bedrag was mij toen onduidelijk ik dacht eerst de helft moet ik betalen van wat ik normaal betaal dus 25 eur gedeeld door 2. Maar de rekening is nu geheel voor jezelf en gaat niet naar t ziekenfonds.. Terwijl ik 600 euro budget heb in feite in mijn dure ziekenfonds pakket. Maar vind het fijn om dit nog even face to face aan te kaarten.
Misschien heb ik het mis maar is het niet zo dat een huisarts standaard per kwartaal ook declareert bij ziekenfonds . Zonder dat ik ooit bij een huisarts kom ? Per patiënt blijkbaar. Om ingeschreven te staan ?
Ivm corona alleen de eerste lockdown dichtgeweest 1 of 2 weken. Ze mochten vrij snel open Omdat t natuurlijkbelangrijke zorg is en ze daar al met mondkappen en hygiëne werken. Dit heb ik ook van haar zelf toen vernomen.
Dit heeft hier toch helemaal niks mee te maken!? De huisarts declareert idd inschrijftarief maar krijgt vele malen minder per consult dan een tandarts en mondhygiënist Dit zegt de zorgautoriteit hierover: Het inschrijftarief Een huisarts brengt bij ingeschreven patiënten standaard een inschrijftarief in rekening. Dit bedrag betaalt u omdat u bij uw huisarts ingeschreven staat, of u nou wel of niet daadwerkelijk naar de huisarts gaat. Het inschrijftarief wordt ieder kwartaal op de eerste van de maand afgeschreven. De inschrijving is een vergoeding voor de algemene kosten die de huisarts maakt in de huisartsenpraktijk. In het inschrijftarief zijn ook administratieve en overige handelingen verrekend die niet op een andere manier in rekening worden gebracht door de huisarts. Succes ermee. Bespreek het in ieder geval
Ik heb vorig jaar een rekening gehad van 250 euro voor een telefoongesprek met mijn specialist van nog geen 5 minuten waarbij ik aangaf te willen stoppen met controles. Ik wilde dit bericht eigenlijk bij de assistent doorgeven, maar die boodschap mocht zij niet aannemen. Dus op haar verzoek ontstond die belafspraak en alle input kwam van mij. Ik heb geen enkel medisch advies gekregen in dat gesprek. Dus die kosten waren belachelijk. Het is dat ik niet door mn eigen risico heen was en de rekening daardoor zag. Ik heb een klacht ingediend en de factuur hebben ze vernietigd. Maar zulke dingen gebeuren vast vaker zonder dat je het als patiënt ziet. Ik controleer geen rekeningen die ik niet hoef te betalen in ieder geval. Controleert een zorgverzekeraar niks dan?
De meeste ziekenhuizen vallen onder horizontaal toezicht en doen zelf controles uitvoeren. De zorgverzekeraars voeren hier vervolgens een gezamenlijke controle op. Maar dit is op specifieke punten en is natuurlijk maar een klein deel van facturen. Doordat ziekenhuizen DBC's declareren kan het zijn dat je voor een consult van 1 minuut veel moet betalen omdat zij dan de DBC declareren die daar het beste bij hoort. Een DBC is een code voor een behandeling/consult.
Dit slaat op de reactie betreft frauderen....want als ik inlog lijkt dit ook een onterechte nota ik zie nl geen omschrijving. En ik ben er nooit geweest dan denk je wat is dit maar net gegoogeld dat dit idd normaal is en je zegt t zelf ook al. Ik hoef ook niet alles te weten. Wat ze declareren.
Ik snap je niet helemaal… bijna iedereen geeft aan dat je niet niet betalen en het moet bespreken… men jij gaat eerst betalen…. Omdat? Dat is me eigenlijk niet eens duidelijk en daarna ga je het bespreken…. Ik heb het idee dat je niet durft te zeggen dat je niet gaat betalen…
Dat heeft te maken met de financieringsstructuur van de zorg. Een contact van welke aard ook moet weggeschreven worden onder de bijbehorende diagnose, en dan wordt die diagnose met een gemiddelde hoeveelheid kosten als basis genomen voor de facturering. Een verrichting (zoals een belafspraak) zonder DBC kan niet. (Ja als de specialist "gewoon" belt zonder dat het in de agenda staat). Als ik iemand zie die elders een ingewikkelde diagnose heeft gekregen waar in de DBC veel diagnostiek wordt meegenomen, en ik stel bijvoorbeeld alleen wat medicatie in, dan mag ("moet") ik daar wel die zware DBC voor openen. Hartstikke krom maar dat is waar de politiek voor gekozen heeft. Andersom heb ik ook patiënten die met een "klein" probleem heel veel contact zoeken, ja die kosten ons geld.
Ik wil graag bij der blijven. En begrijp het wel deels op wat kleine details na Die heb ik nagevraagd en ga dit volgende week nog zelf navragen bij geen reactie. Klein puntje dat code c90 niet duidelijk op haar tarievenlijst staat. Dat dit duidelijker vantevoren gecommuniceerd moet worden.
Het is ook zuur voor mij maar ergens begrijp ik het ook gewoon. Op de fysio kaart staat dit overigens wel duidelijker. .. van kosten bij niet tijdig annuleren... Ik wil eigenlijk ook graag bij haar blijven omdat ze met gel verdoving werkt en ik erge angst en pijn heb bij mijn tandvlees. en veel nare ervaringen met eerdere mondhygiënisten. Maar ik ga t met haar bespreken. Zie haar volgende week ....