Mondhygieniste te laat geannuleerd

Discussie in 'De lounge' gestart door Mum1921, 29 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Goh euh ja in deze staat ze misschien wel in dr recht maar wetende dat jullie al een relatie van 8 jaar hebben zou ik zeggen van haar kant ... beterschap en hoop je snel weer te zien. Hoe moet je het anders kunnen doorgeven dan zou ze 24/7 bereikbaar moeten zijn in deze als je max 24h van te voren af mag zeggen.

    Ik zou het zeker nog eens met haar bespreken dat het je tegenviel zodat ze dat wel weet.
     
  2. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Maar het is niet het hele bedrag, het is de helft. Dat betekent dat ze er zelf ook de helft bij inschiet. Ik zie de meeste mensen hier nog niet akkoord gaan met niet betalende klanten als het om een eigen zaak gaat, maar als het de klant betreft is het zielig. De helft is hier dus blijkbaar de motiverende factor. Vind ik het netjes? Nee. Begrijp ik het? Ja zeker. Het gaat niet om een vaste klant of zielig dat iemand ziek is, het is gewoon zakelijk.
     
    Juul75 vindt dit leuk.
  3. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    7.195
    6.597
    113
    De NZA houdt toezicht op declaraties. Ik heb even op hun site gezocht wat ze zeggen over no -shows:

    Mag er een no-show in rekening gebracht worden als de patiënt niet is geweest? | Nederlandse Zorgautoriteit (nza.nl)

    Mag je een no-show declareren? | Nederlandse Zorgautoriteit (nza.nl)

    Er zijn dus geen vastgestelde tarieven hiervoor: dat mag de zorgaanbieder zelf bepalen. Wel moet het van tevoren zijn medegedeeld. Wat onder 'tevoren' verstaan wordt, zie ik niet terug. Vaak staat het wel in de algemene voorwaarden waarnaar verwezen wordt als je je inschrijft, maar het lijkt me dat als je wilt afzeggen, je al op de hoogte moet zijn van de regels en niet pas als je zelf al hebt afgezegd.

    Op de site van de rijksoverheid staat ook nog:
    Moet ik een boete betalen als ik niet op een ziekenhuisafspraak kom? | Rijksoverheid.nl
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Niet alles terug gelezen maar heb je al gebeld of contact gezocht?
     
  5. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    395
    93
    28
    Contact gehad dat ik t begrijp maar dat ik niet helemaal op de hoogte was van bedrag. Ook zie ik code c90 niet duidelijk terug bij haar tarieven op haar website.
     
  6. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    395
    93
    28
    Klopt ik kan het zeker van haar kant begrijpen. Zakelijk gezien.
    En ja de helft dus mist zelf ook wat inkomsten.

    Misschien zou t een goede zijn iemand schreef dit om zulke verliezen in haar tarief te calculeren. Er zijn natuurlijk veel mensen die kort vantevoren afzeggen...
    Of dit verlies al in haar tarief is gecalculeerd geen idee. Zo ver wil ik niet alles weten.



     
  7. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    395
    93
    28
    Misschien is het ook verwarrend geweest dat de een het wel doet en de ander weer niet.
     
  8. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Dit ja en ik zou de situatie ook omdraaien. Wat als zij door haar rug zou zijn gegaan en op de dag zelf afbelt? Dat is dan toch ook overmacht? Mijn tandarts heeft echt nooit iets doorberekend als ik moest afzeggen. Ik heb vorig jaar nog op de dat zelf mijn afspraak moeten verzetten vanwege Corona achtige verschijnselen. Was geen probleem. Zeker als je een goede band hebt moet zoiets bespreekbaar zijn denk ik.

    Hoe gaat het nu met je rug trouwens ts?
     
  9. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    395
    93
    28
    Ja dat had mijn broer dus bij een ander dat ze afbellen terwijl hij vrij moet nemen. Krijgt hij ook niet terug.

    Mijn rug niet zo. Heel wisselend.
    Ga naar de manuele fysio want mijn wervel is overbelast. Kan 6 tot 8 weken duren.

    beetje opletten zegt hij. Ja dat doe ik. Maar met 2 kids 2.5 en 5 mnd makkelijker gezegd dan gedaan.
     
  10. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Klopt dat het de helft is maar anderzijds heeft ze ook geen materiaalkosten gemaakt he. Dus geen vieze instrumenten, geen gebruikte verdoving etc. Dus het is ook niet allemaal coulance maar ook gewoon niet gemaakte kosten, toch? Natuurlijk blijft haar gemiste uurtarief wel overeind
     
    chrystel73 vindt dit leuk.
  11. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    395
    93
    28
    De verdoving had ze niet meegeteld.
    Zei ze.



     
  12. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Ga daar maar wel vanuit, welke ondernemers gaan volgens jou niet akkoord met afzeggende klanten en berekenen toch hun tarief? Kappers, schoonheidsspecialisten doen dat niet hoor, (hypotheek)adviseurs ook niet.
    Mondhygiënisten zijn bijna niet dicht geweest tijdens Corona, verdienen behoorlijk veel (meer dan kappers e.d.) die kunnen dat prima lijden. En geen enkele ondernemer heeft recht op 100% dekking van zijn agenda. Af en toe een uitval hoort er gewoon bij en dat heb je te accepteren.

    Ik heb ook een keer mijn mondhygiëniste in het weekend af moeten bellen omdat ik ziek was geworden, heb toen het antwoordapparaat ingesproken en dat was prima. Nooit een rekening voor gehad. Zij hebben dit wel opgenomen in hun voorwaarden, maar gebruiken dit alleen als dit bij dezelfde klant te vaak gebeurt.
     
    Linnidee, jannanas, Suzy85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Minoesje

    Minoesje Niet meer actief

    Als een klant niet op komt dagen, vlak voor de afspraak afzegt omdat het niet uitkomt oid of vaker redelijk kort van tevoren afzegt snap ik dat je de kosten rekent. Maar als je er al 8 jaar komt en om een medische reden afzegt vind ik het echt nergens op slaan. Ik vind dit wel een een beetje beroepsrisico en klantvriendelijkheid.

    Wij deden workshops en zijn op gegeven moment wel de aanbetaling (+- 1/3 van de prijs) gaan rekenen als er binnen 48h werd afgebeld. Het gebeurde namelijk regelmatig dat er op een dag zelf werd afgebeld; ja we komen alle 4 niet want Gerda heeft een snotneus. Wij hadden dan wel onze verse producten al ingekocht. En we probeerde de plek wel op te vullen met iemand van de reserve lijst maar zo kort van tevoren lukte dat vaak niet.
    Was het er echt iets acuuts of een klant die we goed kenden dan dachten we daar overigens zeker wel in mee, en vaak waren juist dat de mensen die helemaal niet moeilijk deden.
    We hebben ook wel eens vreselijke ijzel gehad waardoor mensen niet weg konden met de auto en meer als de helft af moest zeggen, dat is overmacht en ons eigen risico…
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ben nu wel benieuwd of er al een oplossing is?

    Als het echt zwart op wit in de voorwaarden staat dan kun je er denk ik weinig tegen doen. Hoogstens het gesprek aan gaan en dan zou het kunnen zijn dan ze uit coulance willen mee bewegen. Ikzelf vind de voorwaarden wel heel overdreven (lange tijd van tevoren afzeggen en zoals ik begrijp geen mogelijkheden of bij niet telefonische bereikbaarheid af te zeggen?) en behoorlijk klantonvriendelijkheid als je er al zo lang komt en om medische redenen afzegt. Zorg er dan in elk geval ook voor dat mensen ook buiten kantooruren (avond en weekend) in elk geval contact kunnen opnemen, hetzij per e-mail, voicemail of via de website ofzo.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  15. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik zeg best regelmatig (nou ja, het is een paar keer zo gekomen) de tandarts of mondhygiëniste af omdat ik een koortslip heb. Ik heb bijna maandelijks flinke uitbraken en die afspraken staan altijd half jaar van tevoren al vast. Ze willen zelf dat ik dan niet kom, ik wil best komen. Ik heb nog nooit hoeven betalen.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  16. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Zelf werk ik als zzp’er en ja, er wordt geregeld afgezegd.
    Hier is het binnen 24 uur in werkdagen afgezeggen 50% van het uurtarief. Eerder afgezegd dan niks (natuurlijk). Staat ook in m’n voorwaarden (en van al mijn collega’s).

    Je wilt niet weten hoe vaak mensen op het laatst afzeggen en hoeveel inkomen ik dus misloop :)
    Gaat bij mij vaak om opdrachten van een paar uur op een dag.

    Dus ik vind het zo gek nog niet wat zij dus doet.
     
  17. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    395
    93
    28
    Ja het is 48 uur omdat behandeling vaak ruim uur duurt. Soms langer soms wat korter. Afh van mijn tandvlees
    Fysio is 20 min maar ook 24u vtv


     
  18. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Grote kans ook dat ze dat lege plekje maandag gewoon weer gevuld krijgt hoor. Genoeg mensen die op een dag bellen waarvan er vast wel een tussen zit die op dezelfde dag nog kan. Heeft ze én geen verlies aan inkomsten én dat extra bedrag van ts.
     

Deel Deze Pagina