Wat vinden jullie van baby wegbrengen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mama26, Nov 30, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

Oct 29, 2007
    786
    0
    0
    Hoi,

Ik voel me nu zo'n slechte moeder. Ik schrijf soms ook op een ander forum en daar hadden we het erover over wegbrengen van baby's.

Mijn dochter is 13 weken en zij gaat van zaterdag op zondag logeren bij mijn schoonouders, omdat wij zondagmorgen gaan brunchen. Dan hoef ik haar niet wakker te maken als wij gaan als ze net lekker slaapt en kan ze ook eens bij opa en oma slapen, die vinden dat ook hartstikke leuk, vooral omdat ze hun andere kleinkind eigenlijk bijna nooit zien.

Nou kreeg ik heel veel commentaar dat ik mijn dochter al zo snel weg bracht, want hun konden hun kindjes niet missen.

Ik voel me hierdoor best schuldig en slecht. Want ik hou ontzettend veel van mijn dochter en ik mis haar dan ook ontzettend. Maar ik vind het gewoon zielig om haar wakker te maken of wakker te houden en het wordt zo'n gejaag dan zondagmorgen. En natuurlijk is het leuk voor mijn schoonouders.

Ben ik een slechte moeder omdat ze gaat logeren? Zou zij dadelijk denken van; mama brengt mij weg dus houdt niet van mij?

Bah ik heb er opeens een super slecht gevoel van :cry:

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,541
    36,517
    113
    Vooral niet lullig om voelen hoor! Je meisje vind het echt niet erg hoor, zij kan lekker in haar eigen ritme blijven slapen. Opa en Oma genieten ervan en jullie hebben zondagmorgen alle tijd. Wie kan er nu last van hebben? Gewoon lekker doen en ervan genieten!
    Dat andere mensen dat nog niet zouden doen, dat zij dan zo, maar daar zou ik me helemaal niks van aantrekken hoor.

3. Mama26

Mama26 Bekend lid

Oct 29, 2007
    786
    0
    0
    Dat weet ik wel maar toch knaagt er zo'n gevoel, ben ik nou de enige die mijn dochter wegbrengt? Wegbrengt klinkt helemaal zo cru, uit logeren gaat klinkt wat leuker!

Voel me echt shit erom, ik wou het nog terugdraaien maar dat mag niet meer van mijn man :oops:

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hoi,

Ik vind dit absoluut niet slecht van je! In feite denk je zelfs aan wat het beste voor je kindje is en wat voor haar de rustigste situatie is, dat lijkt me juist goed! Kan me ook niet voorstellen dat ze zich hierdoor in de steek gelaten voelt oid (nou ben ik natuurlijk nog onervaren, maar dat is mijn gevoel...). Je zou evt wat beddegoed met een vertrouwd geurtje oid mee kunnen geven voor bij je schoonouders, dan voelt het voor haar ook vertrouwd.

Bovendien op de leeftijd van jouw kindje gaan er toch ook een heleboel al hele dagen naar de creche omdat de ouders weer moeten werken.

Nogmaals, ik vind het absoluut niet raar, snel of slecht overkomen! Zou lekker doen wat jij het beste voor je kindje vind!

5. Eva1983

Eva1983 VIP lid

Sep 2, 2007
    9,025
    2
    38
    Vooral niet schuldig voelen! Ik sluit me volledig aan bij Suus1983. Het is goed om ook tijd voor jezelf vrij te maken om leuke dingen samen te doen! Opa en oma vinden het leuk. En waarschijnlijk vind de kleine het ook heerlijk om door opa en oma verwend te worden met lekker veel aandacht en knuffels! ;)

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,541
    36,517
    113
    En je bent niet de enige hoor: waarschijnlijk gaat Jesper over 2 weken bij mijn ouders logeren, hij is dan ook 13 weken!

7. Mama26

Mama26 Bekend lid

Oct 29, 2007
    786
    0
    0
    Denken jullie niet dat ze ons dan niet meer herkend als we haar op gaan halen?

Ik wou haar eerst meenemen brunchen, we gaan met mijn familie brunchen, maar het zijn 4 uren en dat vind ik zo lang voor haar. Dan gaat ze van hand tot hand om stil gehouden te worden dat vind ik zo zielig.

Ik wil haar zaterdagavond brengen en dat ik haar de laatste fles geef. En mijn schoonmoeder geeft dan 's morgens en 's middags de fles. Waar ik wel wat bang voor ben is dat het bij hun thuis erg koud is. Ze wonen in een oude boerderij en wij in een nieuwbouwhuis.
    Bij ons heeft ze geen slaapzakje aan zal ik haar dan bij mijn schoonouders een slaapzakje aandoen als extra?
    En dan onder een laken en dekentje? En dan wel een pyjama nog in de slaapzak?

Ik voel me gewoon echt rot eronder en ik denk dat dat gevoel ook niet weggaat.

Als mijn dochter mij een halve dag niet ziet zou ze mij dan nog wel herkennen?

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,541
    36,517
    113
    haha, ze herkent je echt nog wel hoor! Waarschijnlijk krijg je een dikke lach als je haar weer op komt halen. Ik heb Jesper gister naar de creche gebracht en hij herkende me echt wel toen ik hem op kwam halen.

En je hebt gelijk hoor, 4 uur is veels te lang en druk voor zo'n kleintje. Vooral als ze dan nog van hand tot hand gaan.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,541
    36,517
    113
    Bovendien als je man aan het werk is geweest, herkent de kleine hem toch ook nog wel? en ik neem aan dat hij dan langer weggeweest is dan een halve dag.

10. maaike4

maaike4 Actief lid

Sep 14, 2007
    141
    0
    0
    Probeer je niet te druk te maken. Wij hebben onze kleine al een nachtje weggebracht toen ze 10 weken was. Ik was jarig dat weekend en ik had een overnachting in een luxe hotel gekregen. Natuurlijk is het even moeilijk, maar als je het naar iemand brengt die je vertrouwt!
    En wat de andere ook zeggen, met een week of 12 zijn er al genoeg kindjes die hele dagen naar de creche gaan. En jouw kindje gaat een nachtje weg en ligt de meest tijd te slapen.
    Komt echt goed, en ik denk dat het zowel goed is voor de ouders als kindje.

11. Lara11

Lara11 Niet meer actief

En goed dat je er aan denkt dat het daar wat kouder is. Ik zou wel een slaapzakje meegeven, daaroverheen dekentje en lakentje. Een dun pyamaatje eronder kan prima (ik merk dat ze best wel erg warm blijven, die kleine baby's van deze leeftijd! Mijn meisje heeft soms wat klamme voetjes, dan is het toch te warm geweest)
    Vraag anders of je schoonmoeder af en toe haar nekje voelt. Als haar nekje niet koud aanvoelt, is het okee. (moet ook niet veel te warm en broeierig zijn, dan is het weer te warm).

ik snap je wel hoor, ik moet straks Lize naar het kdv brengen, ik zie er enorm tegenop! Heb nu als oplossing gevonden om wat eerder te gaan 'wennen', zodat ik dat ook achter de rug heb. Voor alles is een eerste keer en wij prille moeders moeten door veel 'eerste keren' heen.

succes en veel plezier bij de brunch! Jouw kindje zal jou ALTIJD herkennen!
    Amber

12. Sijke

Sijke Bekend lid

Misschien een idee om een kruikje mee te geven voor het geval je kindje het toch een beetje koud krijgt? Dan hoef je niet direct een voetenzak aan te schaffen. Een extra dekentje is er ook zo opgelegd natuurlijk. Kindjes kunnen trouwens beter tegen ietsje aan de koude kant dan andersom!

13. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    niet schuldig voelen en lekker gaan genieten...
    doen opa en oam ook
    je kan een extra slaapzakje en pyama meegeven oma gaat vast nog wel een keertej kijken en voelt dan wel ff.

wij zijn toen Teun net 5 mnd was 4 dgn met het werk van me vriend naar Mallorca geweest
    moesten snachts vertrekken dus hebben hem de avond ervoor al gebracht ( woensdag) en zouden hem op maandag weer halen omdat we op zondag ook snachts thuis kwamen door vertragingen werd dit dinsdag...maar toen kregen wij ook een big smile hoor.......

dus geniet van de 4 uurtjes aan de brunch...en daarna kan je weer lekker knuffelen

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Joh, maak je niet druk over wat anderen vinden. Als jullie je er goed bij voelen, wat is dan het probleem?

Zelf heb ik het nooit gedaan, ik had geen zin om te gaan zitten kolven als mijn kind weg was, en onze huisregel was en is dat kinderen alleen gaan logeren als ze daar zelf om vragen. Maar als jij dat niet als een probleem ziet, en gewoon de kolf mee kunt nemen, verder geen probleem toch?

15. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar zou me ook niet schuldig voelen. Je doet nu het beste voor je kindje en dat rust en regelmaat.

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik vind het ook niet dat je daardoor een slechte moeder bent. Wij hebben Daan ook al met 10 weken uit logeren gestuurd omdat we echt ergens niet onderuit konden. Je meis blijft nu lekker in d'r ritme en ze zal alle aandacht krijgen van opa en oma.

17. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Maak je eigen niet zo druk. De manier waarop je hiermee omgaat zegt al dat je een goede moeder bent! Je denkt er tenminste over na, er zijn zat moeders die hun kindje overal maar mee naar toe slepen. Nee meid, ik zopu het precies zo gedaan hebben. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen, je hebt toch bewust deze keuze gemaakt? Nou dan..

18. GL013

GL013 Bekend lid

Sep 27, 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Wij hebben Simon al een aantal keer uit logeren gestuurd... Bij mijn moeder omdat er dingen waren waar we niet onderuit konden (en wilden) en waar we Simon écht niet mee naar toe konden nemen... Ook gaat hij sinds ik weer werk om de week naar mijn schoonouders, maandagavond weg en dinsdagavond weer thuis. Maar reken maar dat we nog herkend worden! Tuurlijk! En het is dan weer zó heerlijk om dat manneke weer te kunnen knuffelen...

Geniet van je brunch!

19. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

lekker genieten hoor..

Wij zijn toen sam 2 maanden was lekker naar de griek geweest.. even tot ons zelf komen..
    Niet schuldig voelen hoor,

20. anouk31

anouk31 Bekend lid

Nov 22, 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Mama26,

Je bent echt geen slechte moeder als je rekening houdt met de rust en het ritme van je kindje!
    Het is voor jouw meisje veel fijner als ze gewoon in haar slaap en eetritme kan blijven. En daarbij is het inderdaad ook leuk voor opa en oma.

Laat anderen maar kletsen en doe het naar jouw eigen gevoel!
    En wat betreft die kou.. geef gewoon voor je eigen gevoel en zekerheid dat slaapzakje mee. Je schoonouders merken vanzelf of het te warm of te koud is voor de kleine meid.
    Dat nog herkennen is echt geen probleem. Papa gaat hier ook iedere dag werken.. en die kreeg en krijgt nog altijd een bigsmile van milou als hij na een lange dag werken thuis komt.

Succes ermee en geniet ervan zondagmorgen!

Share This Page