Ik moet altijd lachen om mensen die het mondkapje ergens onder de kin hebben hangen. Moet ik ook soms als er een kleuter op de grond ligt te mopperen als ze iets niet mogen in de winkel.
Zo lag ik dubbel om het feit dat vrijdag 24/6 bijna alle klanten in de supermarkt een mondkapje droegen… nog geen 24 uur later liep iedereen zonder omdat Mark en Hugo zeiden dat dat mocht
Ik draag het nu al tijdens mijn werk. En een pretje is het niet vooral nu de ouderen de verwarming zo hoog hebben, maar ik zit er ook niet op te wachten dat ik toch onverwacht het virus bij mij draag en het overbreng naar de ouderen. Gevaccineerd of niet zij kunnen er erg ziek van worden. Ik denk dat ik er een paar wasbare bij ga kopen voor de vrije tijd.
Voor m'n werk vind ik het toch anders. Daar pak ik telkens een nieuwe. Niet dat ik er dan wel het nut van in zie maar goed.. ik werk verder ook niet met kwetsbaren ofzo. Maar we zijn er net sinds september van af, zou het stom vinden als we ze weer op moeten.
Als iedereen een FFP2 mondmasker draagt dan houdt je corona wel goed tegen, maar niet alleen dat. Op het moment dat iedereen die maskers afdoet heeft niemand nog afweer tegen wat dan ook. Ik hoop van harte dat ze die ondingen niet verplichten. Op mijn werk mag ik al niet zonder, kan me niet voorstellen dat het voor onze longen goed is.
Ja, in Dld zijn ze nogal spastisch helaas….en geen uitzonderingen tenzij je een attest hebt wat je dus niet krijgt….
Precies, gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt. Ik vlieg altijd met 180 km per uur over d snelweg, lig ook altijd dubbel om die langzamerds die zo langzaam rijden omdat ze gezegd is dat het niet mag, harder rijden
Heerlijk dit. Ik lig dan weer dubbel om die hardrijders, vooral als ze daarna ondersteboven liggen Zo, en zullen we nu weer wat volwassen doen?
Als het om nuttige en gewone regels zou gaan dan was het ook geen probleem geweest. Daarnaast, als de waanzin ge groot wordt dan zijn wij allemaal verplicht om zelf na te denken en zodra er een grens wordt overschreden te antwoorden met ongehoorzaamheid. We weten toch hopelijk allemaal dat de grootste misdaden tegen de mensheid ontstaan zijn uit gehoorzaamheid, niet uit ongehoorzaamheid. Dus „gewoon de regels volgen“ is in sommige situaties gewoon geen optie. Dat deze grens bij de een sneller bereikt is dan bij de ander moge duidelijk zijn maar kennelijk had 99% ook de schurft aan deze regel want als het echt effectief was geweest dan was een advies voldoende.
Maar of het al dan niet nuttig is, is toch een persoonlijke mening ? Daar kunnen en moeten ze helemaal geen rekening mee houden. Ik betwijfel ook of er een winkelmedewerker is die interesse heeft in uw uitleg. Mss kan jij weinig verandering aan en heb je daar enorme moeite mee ? Daar moeten ze toch geen rekening mee houden?
Zonder problemen doe ik dat mondkapje weer op. Ik vind het een rot ding. Ben brildragend en met dit weer (koud en nat) zie ik geen donder met zo’n kapje op in de winkel. Maar als dat een methode is om ervoor te zorgen dat ik in iedergeval gewoon de winkels nog in kan en de restaurants kan betreden. Alles beter dan de hele handel Weer dicht gooien.
Ik sta er niet om te springen, twijfel aan het nut (ivm hoe de mensen er mee omgaan) maar als we die weer op moeten, so be it. Ik heb daar geen moeite mee. Ik heb meer moeite met de coronapas. De anderhalve meter-regel zie ik dan weer wel graag terug
nou het zou wel kwalijk zijn als dat een persoonlijke mening zou zijn. Er zijn legio onderzoeken te vinden welke elkaar behoorlijk tegenspreken. Maar ik geloof dat er vaak genoeg gezegd is dat het om wen gedragsexperiment gaat. Dat kan je natuurlijk als nuttig omschrijven al naar gelang het gewenste doel. Dat het voor het voorkomen van virus overdracht nagenoeg zinloos is (200.000 mensen moeten een week lang een masker dragen om 1 besmetting te voorkomen aldus van Dissel en dan is de besmette persoon dus niet per definitie doodziek of überhaupt ziek) Dus ja, dan mag ik mijns inziens kiezen of ik wens aan dit experiment mee te doen of niet.
Ja maar dat is ook allemaal uw mening en wat jij er van vind. Bij een verplichting is die eigenlijk niet van tel en is uw gevoel/mening of wat jij denkt dat juist is allemaal bijzaak of beter gezegd je mag en kan uw mening hebben maar moet toch gewoon doen wat gevraagd word als het een verplichting is.
Hoe is dat allemaal haar mening? Onderzoeksresultaten zijn toch niet haar mening? Wat van Dissel zélf zegt is toch niet haar mening?