Mijn ervaring is dat je dat zo gewoon wordt, dat ik het alleszins niet doe. Deze week is pas de verplichting ingevoerd. Ik was vanmorgen naar de apotheek, en het was toen ik bijna weer thuis was met de auto dat ik ontdekte dat ik het ding nooit weer afgezet had. Het is echt heel snel heel normaal, zeker als vrijwel iedereen in het straatbeeld het ook draagt. Vandaar dat ik deze ongoing discussie eerlijk gezegd ook een beetje grappig vind. Ik ben mij zeer bewust van inbreuken op mijn rechten, maar sommigen maken er écht veel meer van dan het is. Als je dat dan ook nog eens doet, zonder ooit zo'n ding opgezet te hebben of het zelfs maar in huis te worden, vind ik het eerlijk gezegd een beetje lachwekkend. Maar kijk: gelukkig is heel Nederland blijkbaar sterk in het verzet. Dus misschien hebben jullie gelijk en blijven jullie ervan gespaard. Ik hoop het voor jullie!
Nee, ik bedoel meer sjoemelen door een zeer luchtig (dus niet effectief) mondkapje te dragen als ik toch buiten blijven en op afstand van anderen te blijven. En wel braaf een betere als ik binnen moet zijn of op drukkere plaatsen. (Hoewel ik zelf die drukke plekken liever blijf vermijden, waar mogelijk). Op af op af zal ik niet doen. Want dan vergroot je de kans op besmetting alleen maar. Dus met schone handen opzetten. En pas afzetten als ik weer schone handen heb en een plek heb om het mondkapje te laten. En dan bij opnieuw opzetten ook echt een schone. Je zult mij niet zien lopen met een mondkapje aan 1 oor, onder m'n kin of opgefrommeld in een broekzak.
Dit weet ik inderdaad, maar zolang die afstand gewaarborgd blijft en je je handen gewoon goed wast is de kans op besmetting sowieso laag. Precies daarom ben ik van mening dat een mondkapje echt onnodig en nutteloos is in het dagelijkse leven. Kijk bij de dokter, kapper etc snap ik het nog maar als je het buiten op straat moet gaan dragen snap ik dat gewoon niet. Maar als het kort dan moet het en dan zal ik er ook niet moeilijk over doen om het op te zetten.
Wij gaan binnenkort een dagje naar Amsterdam en mocht het te druk zijn (voor mijn gevoel), dan zet ik een mondkapje op. Mochten we in de vakantie nog ergens anders naartoe gaan (park of iets dergelijks), dan neem ik het ook mee. Gezond verstand gebruiken, toch?! Maar ik ben blij dat het nog niet verplicht is, want ik kan zelf goed afstand houden en probeer drukte normaal gezien te vermijden. Maar ja...we willen ook wel eens iets anders in de zomervakantie. Ik laat trouwens mn dochter ook maar een mondkapje dragen in het ov in Amsterdam.
8k begin er niet aan en ga nergens meer heen als het verplicht zou worden Vind het onzin en kreeg van het uitproberen al hartkloppingen.
Ik zou me eerlijk gezegd meer zorgen maken om de feit dat je hartkloppingen krijgt van een lapje stof. Dat klinkt vrij serieus. Maar we hebben uiteraard altijd de keuze of we wel of niet naar de plekken gaan waar bepaalde regels gelden. Wie autogordels onzin vindt hoeft niet in een auto te gaan zitten (opgelegde verplichting puur voor je eigen veiligheid), wie nieuwe snelheidslimitien onzin vindt hoeft niet de snelweg op (opgelegde verplichting voor de veiligheid van jezelf en de ander) enz enz.
Als je het goed doet kan je prima een mondkapje tussendoor afzetten. En het dragen zal best wennen, maar met 32 graden is het best heel erg warm. Wij zijn nu in Frankrijk en ik heb het mondkapje gister toen er niemand was toch even afgezet tussendoor.
Moet ie daar niet enkel in een winkel op? Of zijn de maatregelen aangescherpt? Ik heb vooral te doen met de horecamedewerkers die in veel vakantielanden nu in volle hitte de hele dag moeten werken met een mondkapje en handschoenen aan.
Ik heb nu best fijne van de Hema gekocht, prima om te dragen. Waar we wonen is het ook verplicht in de winkelstraten en de winkels enzo. Waren vorige week op vakantie en is daar ook overal verplicht in winkels, naam achterlaten in restaurant enzo. Vond het prima, ik denk dat NL nu beter even mee kan gaan in de trend dan ertegenin, dat is verwarrend. Maar merk wel dat de Belgen nu fel voor de mondkapjes zijn. Als ze iemand zien zonder, dan is dat meteen een probleem terwijl het echt ook niet zo’n vaart loopt
Er is een persconferentie na het overleg tussen diverse partijen. Belangrijkste blijft: thuisblijven bij klachten en 1,5 metr afstand houden. Er is ook gesproken over manieren om die afstand beter te gaan handhaven. Naast deze landelijke regels is gesproken over de mogelijkheid om op regionaal of lokaal niveai andere maatregelen te nemen. Dus lokale mondkapjeaplicht is in beeld. Niet vanuit medisch oogpunt, maar als middel tot gedragsbeïnvloeding.
Vandaag bij een kasteel geweest. Binnen hebben wij als gezin een mondkapje opgedaan. Er was nog 1 jonge meid die er 1 ophad en een oudere man. Het was niet erg druk maar wel zo druk dat we er binnen wel 1 op wilden. Was erg prettig vond ik. Afstand en mondkapje. Niet in elke ruimte kon goed afstand worden gehouden. Kinderen hebben na gebruik netjes via de oren het mondkapje er af gehaald. Niet het kapje voor aangeraakt. Daarna handen gewassen. Kwestie van seconden. Ik vond het allemaal niet zo vervelend. Buiten gewoon weer af.
https://www.dvhn.nl/groningen/Meeste-ziekenhuizen-in-Drenthe-en-Groningen-verbieden-eigen-mondkapje-om-coronapaniek-te-voorkomen-25887405.html
@GossipGirlxoxo en dan krijg jij hier op het forum nog commentaar dat jij het je 4 jarige dochter verkeerd uitgelegd hebt, blijkbaar ook genoeg volwassenen die bij een mondkapje direct denken dat iemand Corona heeft
Ze beschermen vooral de ander hè als jij hoest of niest etc om de spetters tegen te houden. Het beschermd jou niet extra in principe. Alleen misschien wel als een reminder voor anderen om afstand te houden.
Dit is niet meer dan genoeg hoor geloof me. De elastiekjes knappen. Of er zit een laag make-up aan de binnenkant. En die wegwerp dingen mag je maar Max 4 uurtjes ophouden en dan weggooien. Dus je hebt voor 40 uurtjes mondkapjes in huis mini's de afgeknapte elastiekjes en make-up lagen. Heb je voor 2 a 3 dagen een mondkapje.
Hoe zit dat met die 4 uur dragen. Is dat aan 1 stuk of mag je hem ook 8x 30 minuten dragen of moet je dan 8 keer een nieuwe op doen? Hier trouwens geen make up dragers in huis dus dat probleem zullen wij niet hebben. Heb er 150 voor volwassenen besteld en ik geloof 70 voor kinderen. Zal wel veels te veel zijn, want wij gaan niet met het ov en zoals het er nu naar uit ziet komt er geen kapjes plicht, maar dan kan ik nog wat anderen er blij mee maken.