Dan misschien een goede bestellen met filter, in het begin voelt het benauwd maar je went er redelijk snel aan vind ik. Dat je er minder zuurstof door binnen krijgt is volgens mij niet zo. Onze zorg medewerkers lopen hun hele dienst met zo'n kapje.
Iedereen is anders. Ik heb bij dragen met mondkapje echt dat ik me regelmatig raar en benauwd voel. Als ik dan zuurstofmeter op m'n vinger doe dan is m'n zuurstof flink gedaald en piept hij ter waarschuwing.
Ik denk dat het ook puur gevoel is hoor. En doordat ik erover na ga denken ga ik slecht ademhalen en dan is het kleine cirkeltje om benauwd te zijn al rond.
Daarom zei ik ook gevoel. Geloof niet daar ik daadwerkelijk een serieus zuurstof tekort oploop met een kapje hoor
Niet iedereen went er dus aan. Ik en een collega kunnen er niet aan wennen e. Hebben mondkapje tijdens dienst dus niet continue op.
Ja klopt dat herken ik, ik heb astma en als ik denk dat ik het benauwd heb(terwijl daar soms geen reden voor is) dan heb ik het ook benauwd tot ik mijn pufje heb gehad.
Maar ga je niet (net als ik zelf doe) verkeerd ademhalen met dat kapje waardoor je uiteindelijk gaat hyperventileren?
Ik dacht dat dat bij hyperventileren gebeurde dat je door verkeerd adem halen niet voldoende zuurstof binnen krijgt. Mijn fout.
Neen je bent niet fout. Ik las het fout en reageerde te snel. Maar dat mondkapje zorgt dus idd niet voor zuurstof te kort, wel hoe je reageert op het dragen van.
Wat mij betreft mogen ze verplicht worden in openbare gebouwen en winkels/winkelstraten. Mensen houden zich allang niet meer aan de regels en denken dat de corona weg is. Het is veiliger met veel mensen binnen en geeft een signaal af. En wat te denken van al die mensen die nu gewoon op vakantie gaan en het mee terug nemen...
En wat te denken van al die Rotterdammers die in Nederland op vakantie gaan en het verspreiden.... En wat te denken van al die mensen die in Zeeland op vakantie gaan en een provincie met weinig besmettingen tot de provincie met de drie na meeste besmettingen hebben gemaakt.......
Met hyperventileren haal je juist meer adem. Als ik ga hyperventileren dan staat die meter op 100% zuurstof. Nog meer dan wanneer ik hem bij een normale ademhaling op zou doen.
Bij een aantal mensen geeft het een signaal af dat je alert moet zijn en bij de meerderheid geeft het het signaal af dat ze veilig zijn en geen 1.5 m afstand meer hoeven te houden. Want, " we hebben een mondkapje op die ons beschermd". Dus met mondkapje op kunnen we wèl naar binnen en de drukte opzoeken.
Tijdens je werk heb je over het algemeen geen hartslag van 160-180. In antwerpen moet het nu toch overal?
Vind ik ook, maar veel mensen die ze wel graag dragen, willen graag een plicht en dat gaat mij te ver.
Ik ken een buff wel, maar met fietsen heb je ook nog een helm en een bril op. Ik heb ook nu altijd mn shirtje een stukje open voor koeling en zo n buff zit ook nog in je nek. Tja een schijnmaatregel slaat natuurlijk op en vergroot het draagvlak ook zeker niet.
Wat ik wel opvallend vind, ik zie die 55% die mondkapjes zo graag willen ze nu dus niet dragen. Enkeling in een supermarkt misschien 5% of zo. De rest roept het dus wel maar doet het zelf niet.