Woon je in een druk gebied dan. Ik kom vrijwel nooit mensen tegen als ik ga hardlopen of wandelen. En anders op meters afstand. Ik zou niet weten waarom ik dan met een mondkapje zou gaan rennen. Edit ik las niet goed, tegen de vliegjes! Best goed idee nooit aan gedacht
Mwa, ik begrijp dat perfect. Ik was al langer voorstander van mondmaskers, ter bescherming van anderen vooral. Maar net omwille van de negatieve connotatie die in dit topic ook voren komt, bijvoorbeeld van de kleuter van @GossipGirlxoxo maar ook van diegenen die het blijkbaar net egoïstisch vinden, durfde ik het meestal niet dragen. Té vreemde blikken. Nu mondmasker verplicht is, vind ik dat echt zoveel prettiger!
Vertel, daar ben ik dan benieuwd naar. Op Google allerlei tips gevonden, maar niet dat t persé komt door t verkeerd dragen.
Klopt wel. Alles moet goed aansluiten. Vooral ook bij de neusvleugel. Ik werkte met wegwerp in de zorg en draag een bril. Had ik het ijzeren stukje niet goed aangesloten op mijn neus dan besloeg het, anders niet.
Ik heb het dus in allerlei bochten om mn neus gevouwen, maar er blijft lucht langs gaan. Ook heel strak proberen te strikken, maar dat verhielp t probleem ook niet.
Ja dat scheelt wel, mijn vriend (Vietnamees) heeft hetzelfde probleem. Ik ging er vanuit dat je een hoge neusbrug had, sorry!
Krijg net een push bericht van het ad: https://www.ad.nl/politiek/kabinet-wil-geen-landelijke-mondkapjesplicht~a8d8603d/
Echt? Nog niets van gehoord. Maar lijkt me sterk dat ze dat in Nederland zouden doen, gezien de grote tegenkanting.