Mondkapjesplicht?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Emm27, 26 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.505
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    De mens mag dan een kuddedier zijn, maar hier komen mondkapjes er pas in als het noodzakelijk blijkt.
    Maw.: ik ga echt niet in een sloot springen als de hele wereld dat doet.

OT: geen idee of die plicht er komt. De tijd zal het uitwijzen.

Bloem2310, mum2be2, Louise11110 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Elizah

Elizah Niet meer actief

Ik heb tot nu toe alleen wegwerp gebruikt, van verschillende merken. Misschien een keer 1 laten maken die echt goed past op mn neus.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Je hebt ze ook die je strakker kan maken. Misschien is dat wat

4. marthajonesb

1 dec 2013
    48
    8
    8
    Gelukkig. Ik woon in een gebied waar amper sprake is van besmettingen, dus waarom zou je hier een mondkapje dragen. De kans dat ik een besmet persoon tegenkom is minimaal. Voor de hotspots kan ik er iets bij voorstellen, maar dan alleen tijdelijk en ALLEEN binnen. Buiten is onzin, risico is minimaal. Formuleer dan parameters wanneer wel en wanneer het niet meer nodig is.

En daar zit ook mijn vrees, dat iets tijdelijks niet zo tijdelijk is. Dat we ze over jaren nog dragen. Of nog erger, dat we elkaar gaan veroordelen als we het niet doen, zoals in onderstaand artikel staat beschreven. Want als ik de paniek en berichtgeving in de media van de afgelopen week bekijk als het over mondkapjes gaat, zijn we al hard op weg.

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/het-mondkapje-kan-voorzien-in-de-diepe-menselijke-behoefte-om-te-moraliseren~b2b9567e/

Whysteria en YaelStone vinden dit leuk.
  5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    In winkels en andere publieke gebouwen/ruimtes zou ik het prima vinden om een mondmasker te dragen. Doe ik nu ook op vakantie in Frankrijk. Helemaal prima.
    Hierdoor ben ik juist bewuster bezig met hygiëne, zoals vaker handen wassen, bepaalde ruimtes/gelegenheden overslaan vanwege (te) grote drukte. Ook buiten let ik beter op dan dat ik thuis deed. Afstand houden deed ik al.
    Ik ben hierdoor ook gewend geraakt aan het dragen van de mondmasker. Ik zou het thuis in Nederland waarschijnlijk ook gaan dragen in openbare ruimtes, waarom niet?

bosi333 en Shakes vinden dit leuk.
  6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Ik hoef geen mondkapje en wil ook geen mondkapje. Nergens bewezen dat het écht helpt. Ben blij dat Nederland hier niet in mee gaat.
    En ja, zijn zeker weer meer besmettingen, maar er wordt dan ook dubbel zoveel of zelfs meer dan dat getest.... niet gek dat er dan meer positief geteste mensen zijn.
    In maart waren er in werkelijkheid ook véél meer besmettingen, maar toen kon nog niet iedereen getest worden.
    Belangrijkste is dat ziekenhuis / ic opnames stabiel blijven.

7. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Ik wil en ga ook geen mondkapje dragen. Het gaat me te ver, ik wil daar eigen regie over hebben. Net als al het andere waar ik me wel of niet mee bedek.

Bloem2310 vindt dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Precies, ik wil het zelf bepalen. Overigens vind ik het prima dat al die Nederlanders die wel voor een plicht zijn er 1 gaan dragen hoor. Zolang ze dan ook maar afstand houden.

Anouk2005, Syane en Mammavantwee vinden dit leuk.
  9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.773
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, inderdaad. Dat zou meteen ook een mooie peiling zijn. Soort van praktijk referendum: mensen die geen mondkapje dragen, stemmen tegen. Draag je hem wel, ben je voor. En iedereen (met of zonder mondkapje) die geen 1,5 meter afstand houdt, stemt voor een totale lockdown waardoor de economie volledig naar de klote gaat.
    Dat moet met een paar goed geplaatste camera’s en een beetje AI toch wel te tellen zijn.

tuc vindt dit leuk.
  10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.773
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zag net op tv voor het eerst een spotje over de regel om ook bij milde klachten te laten testen eethuis te blijven. Misschien is hij er al lang hoor, we kijken zelden tv. (Wel Netflix enzo). Dus misschien ben ik gewoon heel laat bij het feestje. Maar ik vond het goed om te zien dat er (nu) een campagne op gang komt.

11. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik ben het typje....u vraagt wij draaien :roflmao: Wil Rutte dat ik er 1 op doe, prima, ik heb wegwerp en van stof.

Novi, Neuzeke, Shakes en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik ben meer dit type :roflmao: Screenshot_20200727-114417~2.png

NiVa0230, Zonnestralen, Snoopy1979 en 11 anderen vinden dit leuk.
  13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.773
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je plaatje klopte niet. Ik heb hem voor je aangepast.

moppermondkap.png

Wenda, Novi, Zonnestralen en 18 anderen vinden dit leuk.
  14. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.959
    3.838
    113
    Vrouw
    Haha geweldig. :roflmao:

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.172
    35.834
    113
    Ja zo denk ik er ook over. Leuk, nee, maar zo'n ramp is het ook niet. Als ze denken dat het helpt, veel kwaad zal het in elk geval niet kunnen.
    Die afstand houd ik sowieso wel, vind het echt super vervelend dat anderen dat alleen niet altijd doen.

Novi, GossipGirlxoxo, Neuzeke en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Maar als het verplicht word doen jullie het dan wel?
    Ik ben ook tegen een mondkapjesplicht en wil er ook absoluut geen op maar als het verplicht word dan zet ik er 1 op.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.773
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben er niet zo fel tegen als sommige anderen. Maar ik ben er ook absoluut niet vóór. Ik ben ervan overtuigd dat we (met zijn allen) eerst maar eens die 1,5 weer meter goed moeten gaan toepassen icm thuisblijven bij klachten & testen. Laten we dan maar eens kijken of het überhaupt nog nodig is.
    Maar als het verplicht is, dan zal ik er braaf één dragen hoor. Maar ik heb wel ‘betere’ mondkapjes en slechtere. Door die slechtere mondkapjes kan ik prima ademen. Dus stel dat ze het hier ook zouden verzinnen dat je ze echt overal moet dragen, dus ook buiten als je bijvoorbeeld aan het sporten bent, dan draag ik dan dus echt die dunne enkellaags dingen. Op plekken waar ik er wel enigszins het nut van inzie, bijvoorbeeld in winkels, bij de kapper etc.zet ik dan wel de betere op.

Dus ja, ik zal ze dragen. Maar het kan zijn dat ik een beetje sjoemel. Dat dan weer wel. Zoals het bij de Nederlandse volksaard past. :roflmao:

GossipGirlxoxo en Louise11110 vinden dit leuk.
  18. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Hahaha ik kan me daar wel in vinden, stel de straat is leeg ga ik echt dat mondkapje even van mijn neus halen:roflmao:Dat bedoel je met sjoemelen toch? :p
    Hopelijk komt er geen verplichting :thumup:

Deel Deze Pagina