Mondkussen, wangkussen, knuffel, handje geven of helemaal niets?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ytest, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Onze kinderen moeten van ons

1. Een kus op de mond geven

2. Een kus (of 3) op de wang(en) geven

3. Een knuffel geven

4. Een handje geven

5. Helemal niets, tenzij ze het uit zichzelf doen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik leer mijn kinderen iedereen een hand te geven maar ik verplicht ze niet. Zolang ze maar wel netjes hallo of dag zeggen.

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    hier moeten ze bij binnenkomst in de klas de juf een handje geven en goedemorgen zeggen.
    hier thuis moet ze niets van het beschreven rijtje, alleen wel altijd gedag zeggen! iets zeggen is het minimale wat ik van haar verwacht! als is het maar een gemompelde dag... :)

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Yara geeft mijn ouders, zussen en zwagers altijd een kusje of krijgt deze. Van mn ouders en zussen wil ze altijd op t mondje, zwagers geven hem altijd op dr hoofd want die hoeven dat gekwijl niet. (maar dit wil ze dus zelf)

Verder vind ik een handje wel beleefd tenzij ze echt echt niet wil (zijn dit nog aan het leren en niet aan het verplichten) en als ze zelf een kusje zou willen geven is dat aan haar maar ik ben er niet zo van dat ze jan en alleman moet zoenen, nergens voor nodig!

4. senta

senta Niet meer actief

Wij hebben een vrijkous op de wereld gezet. Als die ergens binnenkomt met een verjaardag, verwachten we van hem (sinds kort hoor) dat hij netjes een handje geeft. Ik vindt niets zo naar als mensen die gaan staan zwaaien ik doe het even zo. Kijk als er 80 man zit alla, maar op die feestjes nemen wij geen kids mee, maar onze verjaardagen verwcahten we gewoon een handje ik ben zelf geen zoener houd graag wat afstand, maar onze zoon die vliegt bekenden om de nek en hij kroelt graag. De kusjes zijn voor papa en mama zegt die zelf. Dus hij moet behalve het handje niets.

5. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    Familie zoals tantes, oma en opa, papa, mama, broer en zus is het een knuffel en een zoen op wang bij ons.

Verder bij de rest zoals onkels en vrienden/kennissen/ vreemden gewoon vriendelijk goedendag (salaam).

6. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik bedoelde voor we zelf een kindje hadden, we hadden niet zo door dat het vaak op initiatief van het kind is. Dus we waren redelijk verbaasd toen Fay perse op de mond willen kussen. Maar we zijn er inmiddels wel aangewend, hoor, ik vind het nu wel lief. Ze groeit er ws vanzelf weer uit en dan zal ik het misschien zelfs missen.

We hebben ons echt ziek gelachen om de worstelpartijen voor een kus op papa's mond. Mijn vriend werd vrij letterlijk naar de grond gewerkt en bij de oren vastgehouden... Geen ontkomen aan! Ons kindje weet precies wat ze wil, lol ;)

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier op school ook.

8. MHMW

MHMW Niet meer actief

Hier bij opa's, oma, oom's en tante's kus op de mond. Het is niet dat het perse moet, maar we doen het nu eenmaal. Kinderen doen het ook uit zichzelf.

9. MHMW

MHMW Niet meer actief

Haha, hier ook zo'n vrijkont. Onze zoon lebbert ook iedereen af, knuffelt heel graag en is heel aanhankelijk.

10. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Denk dat ik haar straks gewoon vraag:

Krijgen opa/opa/tante/ome nog een kus of een handje? ;)

En dan kan ze zelf kiezen wat ze doet :) zegt ze nee, maar bedankt voor alles is het ook goed :p

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dochter hoeft van mij niks behalve gewoon hallo en doei zeggen. Ik knuffel of zoen zelf ook niet als ik weg ga bij m'n ouders bijvoorbeeld. We zeggen doei en klaar. Nu zeggen we nog dat ze mag zwaaien en of opa/oma nog een handkus krijgt, maar als ze dat laatste niet wil dan vind ik dat ook prima.

12. topper12

topper12 Niet meer actief

Ze moet van mij niets, behalve netjes gedag zeggen. We proberen haar te leren dat ze mensen een kus op de wang mag geven als ze dit zelf wil, maar ook alleen als ze dit zelf wil en het mensen zijn die dicht bij ons staan. Vorige week toevallig nog discussie gehad over dit onderwerp want op het kdv wordt het normaal gevonden dat er op de mond wordt gekust: kinderen onderling maar ook de leidsters...;) Toch maar even aangegeven dat we dat liever niet hebben aangezien ze zelfs de postbode al een kus op zijn mond wilde geven :). Ze leken het daar maar een beetje vreemd te vinden dat we dat liever niet hebben, maar ik vind het gewoon belangrijk dat ze leert dat je niet iedereen op de mond kust (en dan heb ik het nog niet eens over het hygiënische aspect).

13. DUIFJE

DUIFJE Actief lid

30 okt 2012
    354
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze kinderen moeten iig groeten en gedag zeggen, en alsjeblieft en dankjewel. Respect hebben. Verder geen verplicht gezoen, heb daar zelf een hekel aan!

14. Koon

Koon Niet meer actief

Hier hetzelfde.

15. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    ik vind het beleefd dat als we ergens binnenkomen visite of verjaardag ofzo er op zijn minst een handje gegeven kan worden. als hij/zij een knuffel of een kus (voor dichtbijstaanden) wilt geven ook goed. maar helemaal niets vind ik zelf niet acceptabel.
    Als we iemand gewoon op straat tegen komen, dan is alleen hallo zeggen ook voldoende.
    Eigenlijk net zoals wij het zelf doen. Kom ik een buurvrouw hier tegen op straat is het gezellig en makken we een babbeltje, maar niet gelijk 3 zoenen, dus hallo buurvrouw is dan gewenst. Komen we op visite dan wel, en dan vind ik een handje het minste wat er gedaan kan worden.

16. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    bij vrienden/kennissen/vreemden een hand geven, bij familie mogen ze zelf kiezen uit hand/kus (op de wang liefst)/knuffel.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

We leren de kinderen gedag en hallo te zeggen en hoe ze dat doen, moeten ze zelf weten; kus (mond / wang), knuffel, handje, zwaaien. Het is maar net wie ze treffen en hun bui. Opa en oma's willen we graag dat ze een knuffel of kusje geven maar dat doen ze graag

18. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    overduidelijk dat tegenwoordig in de moderne tijd kinderen zelf mogen beslissen op wat voor manier ze groeten.. :) en dat ze als het goed is uit zichzelf een handje geven :)

Ben blij met de uitslag, krijg ik straks geen gezeur van smoeder dat ze een kus MOET geven want dan show ik dit topic :p

19. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb gekozen voor 'handje geven' want dat komt het dichtst in de buurt ;)
    Mijn zoon moet van mij namelijk in ieder geval netjes gedag zeggen, liefst met handje schudden, maar als hij dat laatste echt niet wil, neem ik ook genoegen met gewoon dag zeggen, evt met zwaaien.

Kussen zal van mij nooit moeten, maar als hij dat wel wil, staat het hem uiteraard vrij dat te doen. Mijn zoon is gelukkig een enthousiast zoener, dus de mensen die hij goed kent worden bij het afscheid uitgebreid geknuffeld en gekust. :D

20. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Beer zal nooit iets MOETEN van mij op dat gebied, maar nu krijgen opa oma, ooms tantes een kus op de wang, en vreemden een handje.
    Op de mond kussen is alleen voor mijn man en mij bedoeld tot een bepaalde leeftijd.

Deel Deze Pagina