Mondverzorging

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 18 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Phoe ja. Ik zou het veel en veel beter moeten doen.
    Gelukkig ben ik gezegend met een ijzersterk gebit.

    Voor ik een kind had poetste en stookte ik 1x per dag.
    Nu 1x per dag poetsen. Maar het schiet er ook regelmatig bij in. S ochtends dan geen tijd en s avonds vergeten.

    Maar in 25 jaar nog maar 1 oppervlakkig gaatje gehad.

    Mijn man daarentegen kan bijna elke 3 maanden wel naar de tandarts. Geloof dat hij in de helft van zijn tanden al een zenuwkanaal heeft gehad en zeker in elke tand wel een gaatje en regelmatig ontstekingen. En dat terwijl hij zijn tanden echt beter verzorgt dan ik.
     
  2. Birdy88

    Birdy88 Actief lid

    20 aug 2014
    347
    31
    28
    Tilburg
    Ik poets mijn tanden meestal 1 x per dag, soms vaker, savonds voor ik naar bed ga.

    Met een raggertje ga ik ongeveer om de dag tussen mijn ondertanden.
    Ik heb namelijk nog maar 9 eigen tanden/kiezen :oops:
     
  3. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.846
    2.256
    113
    Helpt dit ook tegen aanslag van koffie/thee/roken? Zulke lelijke plekken op mijn tanden nl
     
  4. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Oh ja, wat wel scheelt: ik drink vrijwel alleen maar water, rook en snoep weinig. En heb mazzel met mijn gebit, nog nooit gaatjes gehad.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  5. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Nee helaas niet. Ik weet niet of het helpt tegen voorkomen maar ik had het al en het is iets of wat minder geworden maar niet dat je het er zo vanaf blaast, helaas :D
     
  6. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.846
    2.256
    113

    Balen, haha
     
  7. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Bah ik zie nu al op tegen de volgende keer.
     
  8. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Ik voel het altijd wel maar echt pijn nee, ik ga 2x per jaar naar de mondhygiënist en 1x per jaar naar de tandarts.

    Mijn man daarin tegen gaat 1x per jaar naar de tandarts en naar de mondhygiënist als de tandarts dat aangeeft/aan raad en die heeft altijd pijn.
    En dan heeft hij nog wel een hogere pijngrens dan ik..
     
  9. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik poets 2x per dag elektrisch en probeer elk dag te stoken, maar als dat om de dag lukt ben ik al blij. Verder ga ik 2x per jaar naar de tandarts, die verwijdert ongeveer 1x per jaar een beetje tandsteen en een beetje thee-aanslag.
     
  10. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Bij mijn kiezen doet het altijd wel pijn. Ik heb vrij gevoelige kiezen ook met koud/warm en zoetigheid.
     
    Nescio vindt dit leuk.
  11. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Nou ik heb er pas 1 gekocht en kan niet meer zonder. Ik schrok de eerste keer gewoon wat ik eraf schraapte! Bah!!!
     
  12. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ja erg he :p
    Je tong is echt een bacteriehaard.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  13. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    2x pef dag poetsen electrisch. 2x per jaar naar de tandarts. En ik flossen en tandenstokers als ik er aan denk ;)

    Tandarts is altijd dik tevreden dus het zal wel prima zijn
     
  14. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    2 keer per dag met de hand en een derde keer als ik een afspraak heb.
    Verder niks, noppes, nada.

    Heb in mijn hele leven 1 gaatje gehad die verkeerd is geboord en die kies (gelukkig de achterste) is afgebroken en moest getrokken worden.
    Verder nooit tandsteen, geen tandplak, rechte tanden en witte tanden.
    Eens per jaar sealed de tandarts mijn kiesgroeven omdat die te diep zijn en verder ben ik binnen 5 minuten weer uit de stoel.

    Wel vroeger ‘alle’ beugels gehad die op de markt waren :p
    Maar dat is weer iets anders
     
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    2x per dag 2 minuten poetsen.
    En ik ga 2x per dag met ragers (of hoe dat ook heet) tussen me tanden door.
    Ik heb altijd (ernstig) ontstoken tandvlees en dat houd het redelijk onder controle.
    2x per jaar naar de tandarts.
     
  16. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    2x per dag electrisch poetsen. En ik doe heel hard mijn best elke dag er aan te denken om s avond s met soft picks te poetsen.

    1x per jaar naar de tandarts en 1x per jaar naar de mondhygiënist om wat tandsteen weg te laten halen. Ik ben gezegend met een sterk gebit, heb nooit wat.
     
  17. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Ik voel me een behoorlijke slons als ik hier zo eens lees lol.
    Hier 2 keer per dag elektrische poetsen en that's is. Geen tongschrapers, ragers, flossers oid..
    2 keer per jaar naar de tandarts, hij haalt tandsteen weg. Raar dat er blijkbaar zoveel tandartsen zijn die dat uitbesteden. Afgezien van een wortelkanaalbehandeling afgelopen februari, kan ik me niet heugen wanneer er voor het laatst een gaatje gevuld is. Járen geleden.
     
    flipflop vindt dit leuk.
  18. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    1 a 2 keer per dag elektrische poetsen. Ik probeer 1 keer per jaar naar de tandarts te gaan, maar laatste keer was ik al 3 jaar niet geweest.
    Toen was er bijna geen tandsteen en heeft mijn tandarts het even snel weggehaalt. Binnen 10 min stond ik weer buiten.
    Ik heb nog nooit wat gehad met mijn gebit 0 gaatjes.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  19. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    2x per dag electrische poetsen, en me na elk tandartsbezoek voornemen om te gaan stokeren, dit hooguit een week volhouden en dan ben ik er weer klaar mee. Ik hoef van de tandarts steeds minder snel terug te komen, eerst was het elk half jaar, toen na 9 maanden en de vorige keer zei ze van kan wel over een jaar. Lijkt mij een goed teken :)
     
  20. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik moet over twee weken weer en denk dat ik een gaatje heb. Als ik daar stook, is het heel gevoelig.
     

Deel Deze Pagina