baan met zekerheid of baan met plezier?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovelylonnes, 10 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    pffff
    Wat hebben we toch ALWEER een moeilijke beslissing te nemen.
    Mn man had een contract voor een half jaar en dat loopt eind van de maand af. Omdat ze hem nog geen zekerheid hadden gegeven of ze met hem verder wilde heeft hij gesolliciteerd ergens anders en zelfs al een contract ondertekend.
    Nu heeft hij vandaag een gesprek gehad met zn werkgever en ze bieden hem toch een halfjaar aan met mogelijk overname. Ze kunnen hem na dat half jaar nog geen 100% garantie geven maar de intentie is er wel.
    Qua salaris of voorwaarden scheelt het niet niet zo heel veel dus hij heeft gekozen voor de baan waar hij nu werkt, waar hij het zo naar zn zin heeft (hiervoor is hij 2 jaar zoekende geweest naar een baan waar hij weer plezier in zzn werk had). Dus belt hij het andere bedrijf oop om te zeggen dat hij toch niet dooorgaat en die maken hem heel bang.
    Dat hij op deze manier op een zwarte wolk komt en dat hij nergens meer aan de bak komt enzo.
    Ik vind dat een beetje onzin, mocht hij ooit op zoek zijn naar een nieuwe baan gaan ze echt geen lijstje bijhouden wie ooit een contract heeft afgewezen ofzo toch!?
    Zit zelf momenteel thuis ivm burn out en dan krijg ik zoiets. man bijna huilend aan de lijn dat hij niet meer weet wat hij moet doen en ik heb gewoon niet meer de kracht om hem te steunen.
    als het aan mij ligt blijft hij gewoon wat hij zit, als hij het dalijk niet naar zn zin heeft heb ik gewoon niet de kracht hem WEER te steunen, heb het al moelijk genoeg met mezelf en de keuze of ik een 3e kindje wil..
    AARRRGgGG wie kan me helpen?
    KAn dat bedrijf Gerry echt overal zwart maken? En voor wleke baan zouden jullie gaan?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat voor bedrijf is het? Ik kan me niet voorstellen dat ze uberhaupt die moeite gaan nemen om dat te doen. En eerlijk gezegd: als ze daar nu al mee dreigen, wat voor werkgevers zijn dat dan... wil je man voor dat soort mensen werken? Ik zou zeggen, blijven waar hij nu zit en blij zijn dat hij dat contract nog heeft afgezegd!

Verder snap ik je heel goed hoor, dat je geen puf hebt om hem te steunen! Soms is het al zo moeilijk om je zelf staande te houden!

Sterkte voor jullie allebei!

3. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Een uitzendbureau die connecties hebben met bedrijf waar hij nu werkt via een ander uitzendbureau. het is nogal een bekend bedrijf dus hij heeft liever niet dat ik naam zeg....
    Ja vond het ook zo stom dat ze daarmee gaat dreigen... probleem is alleen dat hij dingen alleen aanneemt van zn vader en niet van mij...

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Het kan vervelend werken als hij over 6 maanden toch werkzoekende word. Als dat niet gebeurt en het duurt 2 jaar oid dan zal de schade wel meevallen..

5. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Kan toch niet zo zijn dat hij dan Nergens aan de bak komt!??

6. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Ik vind wel dat als je een contract hebt ondertekend, dat je je daaraan moet houden. Er zal wel iets te regelen zijn om er onderuit te komen maar begrijp best dat ze niet blij zijn.

Het lijkt me sterk dat zij kunnen zorgen dat het nergens meer aan de bak komt.

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou me maar niet bang laten maken door dat andere bedrijf. Zijn die lui helemaal van de pot gerukt ofzo. Wat is dat voor idioterie dat ze gaan dreigen met zulk soort nonsens?! En dan nog, als je man toch ergens anders zou gaan solliciteren hoe moet die werkgever dan in godsnaam weten dat hij ooit in deze situatie heeft gezeten als hij er niks over zegt? Dat uitzendbureau heeft echt geen connecties met alle bedrijven in heel NL hoor. Nee hoor, als hij het naar zijn zin heeft waar hij nu zit en ze willen hem houden en hij wil dat ook dan zou ik lekker een lange neus trekken naar die rare lui en blijven waar hij zit. Laat je niet intimideren hoor door zulk soort sukkels!

8. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Ja de keuze is nu makkelijker gemaakt want we willen allebei niet dat hij bij iemand gaat werken die hem zo bedreigd. Hij heeft altijd liever bi deze baas willen blijven maar hij dacht dat er geen zekerheid inzat. Zn huidige baas is op de hoogte en gaat het van hem overnemen en er zo nodig hun advocaat op zetten!
    YOU GO HUBBIE!

9. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Maar het is een uitzendbureau begreep ik toch?

10. sweetlady82

sweetlady82 Bekend lid

2 mei 2010
    562
    0
    0
    Leerdam
    maar volgens mij ben jezelf ook aan regels gebonden als je al een contract hebt getekend lijkt mij...?

11. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    volgens mij ook maar daar wordt niets op gezegd. Hij heeft toch al getekend? Misschien staat er een bepaalde clausule in waarin staat met welke reden je van het contact kunt afzien.

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

Bijna altijd is er wel sprake van een proeftijd als je een contract tekent. In die proeftijd kunnen zowel werkgever als werknemer toch besluiten niet met de ander verder te gaan. In de proeftijd geldt verder ook geen opzegtermijn, dus als er in het contract van de vriend van TS een proeftijd staat dan kan hij gewoon aangeven toch maar van de samenwerking af te zien.

13. tulip

tulip Niet meer actief

idd wat mermaid zegt, in de proeftijd kun je zonder een opzegtermijn de overeenkomst ontbinden. Maar als ik je man was zou ik ook niet meer voor zo'n bedrijf willen werken, wie weet wat ze allemaal nog meer voor fratsen uithalen.

Ik heb ook iets gehad toen ik net van school kwam. Ik heb toen op 2 vacatures gereageerd. 1 voor 30 uur voor een verlof, maar was niet zeker dat ik er kon blijven.
    1 voor 15 uur met een half jaar contract.
    Ik had van de tweede vacature al snel gehoord dat ik kon komen. Toen mocht ik op 2e gesprek bij de eerste vacature komen. Ik gaf ik het gesprek duidelijk aan, dat ik al kon komen, maar dat het dus van mij afhing. Zij kregen nog meer kandidaten dus konden mij niet direct zeggen of ik aangenomen was. Toen zei ze: ach dan zeg je daar toch dat je komt en als je bij ons ook aangenomen bent, dan zeg je hen gewoon af. Toen was het duidelijk dat ik voor de eerste zou gaan. Als zij mij al zo'n idee geeft weet ik niet hoe ze met hun eigen personeel omgaan.

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou als ze al zo tegen mij zouden praten zou het al over zijn, als ze hem dan toch graag wouden hebben hadden ze het ook anders kunnen brengen.
    Ik heb geleerd dat plezier echt het belangrijkste is anders hou je dat niet lang vol. waar hij nu werkt heeft hij plezier en wie weet zien ze dat dan ook wel en is er wel een mogelijkheid voor hem.
    Ik zou mijn baan niet opzeggen voor dat andere bedrijf die zulke rare uitspraken doet.

Deel Deze Pagina