Belastingvraag

Discussie in 'De lounge' gestart door cindybaby71, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

Ik krijg momenteel een ww uitkering van ongeveer 350 euro.Nu is het zo dat ik eigelijk liever thuis wil blijven om de kleine op te voeden,want ik ben verplicht om te solliciteren en heb dus niemand die voor de kleine kan zorgen als ik werk zou vinden.
    Ik heb ergens gelezen dat je als moeder thuis blijft,je iets van de belasting terug krijgt(aanrechtsubsidie?)
    Kan mij misschien iemand hier meer over vertellen,want ik ben nogal een leek op dat gebied ;)

2. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ja klopt. Als jou toeslagpartner wel werkt, dan heb jij recht op het algemene heffingskorting (dat aanrechtsubsidie)

Edit: Die kan je aanvragen op de belastingdienst site

3. liebrando

liebrando Niet meer actief

klopt! maar verkijk je er niet op want het gaat steeds minder worden, ze willen het zelfs straks gaan afschaffen in de hoop dat vrouwen toch kiezen voor werk. Ik kreeg elk jaar 2200 van de belasting maar dit jaar heb ik maar 1600 geloof ik gekregen...wij laten het in 1x uitbetalen als spaarpotje. Meestal wel ergens voor nodig maar je kan het ook per maand uitbetaald krijgen maar het is niet veel dus je merkt er eigenlijk ook niet veel van dan......

4. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ja het is niet erg veel, ik krijg ongeveer 160 euro per maand.
    Maar ik vind het genoeg.
    En als je stopt met werken, heb je ook recht op meer zorgtoeslag, misschien wel huurtoeslag en zo verder.

5. cindybaby71

ja dat bedoel ik dus,ik denk niet dat het voor mij loont om te gaan werken en dan ook nog kinderopvang betalen. ik geloof dat ik dan meer kwijt dan rijk ben;)
    dus ik kan dat gewoon via de belastingsite aanvragen?

6. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Algemene heffingskorting aanvragen

Heb het voor je opgezocht, maar ik het zelf niet aan gevraagd, dat laat ik mijn boekhouder altijd doen.
    Ben met dit soort dingen erg bang dat ik wat verkeerd in vul o.i.d.

edit: nu de goede link

7. cindybaby71

ok bedankt voor het meedenken ;);) ga zo ff kijken :)

8. cindybaby71

als ik het even snel bereken en ik krijg dan ook meer huur en zorgtoeslag dan kom ik met de heffingskorting op 260 euro per maand,dus net een kleine 100 euro weiniger. ik denk dat ik dat maar ga doen want op dit moment heb ik maar een hoop stress met het cwi (solliciteren enz pff)

Deel Deze Pagina