Hallo allemaal, Mijn zoontje is zondag 5 maanden oud en sinds hij 3 maanden oud is kan hij zich al omrollen van rug naar buik. Hij sliep tot vorige week gewoon wel elke keer op zijn rug maar sinds vorige week gaat hij zich toch steeds meer en meer bewegen als hij slaapt. Overdags vind ik het niet zo erg, maar 's nachts wel. Het is namelijk voorgekomen dat ik 's nachts wakker werd, naar hem keek, en ik trof hem aan op zijn buik met zijn gezichtje in het matras. Verder niks aan de hand hoor, maar ik weet natuurlijk niet hoe lang hij zo heeft gelegen. Ik schrok daar heel erg van en nu slaap ik 's nachts bijna niet meer en soms ook helemaal niet. Hij kan zich niet niet echt terug rollen van buik naar rug (wel als zijn arm nog onder hem ligt), maar hij is de laatste paar dagen goed bezig om het toch te proberen. Daar ben ik natuurlijk blij mee maar toch vind ik het een eng idee dat hij met zijn gezichtje in het matras kan liggen. Zoals namelijk op het moment ligt hij met zijn gezichtje naar beneden maar ik kan wel 1 neusgat zien. Verder slaapt hij gewoon bij ons op de kamer, wij roken niet, hij slaapt in een slaapzakje en er ligt niets in zijn bedje. Ik weet dat veel mensen hier ervaring mee hebben dus ik vroeg me af of jullie dat ook hebben en wat hebben jullie gedaan, of wat doen jullie? Ik vind het namelijk heel eng en krijg zelf niet heel veel slaap meer,haha. Groetjes Jenny
Hmmsz ik weet dat de werking discutabel is maar ik denk dat het voor je eigen gemoedsrust goed is om eens naar een aerosleep te kijken, zo'n bovendekje. Kan een gewoon lakentje overheen, die ademen prima, niet meteen zo'n heel pakket laten aansmeren hoor! Hier mannetje wat ook altijd op zijn buik slaapt, twee mannetjes zelfs hihi. Heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat, het zijn gezonde jongens en ik denk niet dat ze zomaar stikken(de oudste natuurlijk al helemaal niet meer, maar dit had ik ook toen hij kleiner was). Maar ik heb ze nooit zo gevonden en ik zou me daar toch ook wel druk om maken denk ik, lijkt me toch wel eng. Dus ik zeg: aerosleep!
Hier sliepen ze allemaal al met 3 weken op hun buik.. zonder aerosleep trouwens en maak me ook echt niet druk. Soms lijkt het ook alsof ze echt met hun gezicht in het matras liggen maar dan liggen ze wel iets schuin met inderdaad nog wel een neusgat open.
hier ook een buikslaper! dochtertje sliep niet overdag en 's nachts, tot we haar op de buik legde, toen sliep ze super goed! nu een zoontje van 5 weken en hij ligt ook steeds vaker al op zijn buik. Vindt het niet zo eng, heb er wel een aerosleper onder.
Bedankt voor jullie reacties! Ik zat er inderdaad ook al aan te denken om een aerosleep te kopen. Nog advies over welke? Groetjes Jenny
Ik heb van die kleine matjes, waren niet zo duur....en kunnen voor het begin in de wieg en mee in de kinderwagen. Heb ze daarna nog even in het ledikantje gedaan tot mevr. het hele bed door ging, maar toen kon ze ook rollen en zelf kiezen wat de beste slaappositie was. volgens mij zo'n 20 euro voor 2 van die kleine matjes.
Hier ook een buikslapertje gewoon laten liggen joh hij is nu ookal oud genoeg om door te hebben dat hij zijn hoofdje moet draaien
Mijn zoon was/is ook een buikslaper, vanaf het begin al. Wat jij ook hebt gedaan, zorgen dat er niks in het bedje ligt en alleen een slaapzak. Meer kun je niet doen. Je zoon is zeker nu oud genoeg om door te hebben dat hij zijn hoofd moet draaien.
Hier vanaf de eerste week buikslaper. Overdag onder mijn toeziend oog, "s nachts op zijn rug wat dus tot vele wakkere nachten leidde. Sinds hij 3 maanden is laat ik hem ook 's nachts op zijn buik slapen. Zijn hoofdje tilt ie goed hoog op en zijn bed grenst pal aan de mijne. De eerste nachten heb ik het goed in de gaten gehouden maar nu ben ik echt gerust erop.